Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
250 000 rable trebuie casate pana in 2026
Ultima postare: ian 20 2022 21:48, Inițiat de
Ahasverus
, dec 13 2021 19:39
·
0
#145
Publicat: 11 ianuarie 2022 - 13:28
CGDBZ, on 11 ianuarie 2022 - 11:05, said:
Prevad o criza de tichete rabla. Cine are o masina veche ce vrea sa o dea la rabla pe 1500Lei(cam atat se platea) o sa vrea aia 3000Lei. https://forum.softpe...2#entry28677614 Un tichet rabla îl găseai pe olx cu 1500 lei. Acum or sa vrea 3000! La 3000 se vor înghesui mai putini ... chiar dacă și asa ies în avantaj. |
#149
Publicat: 11 ianuarie 2022 - 15:58
alin2pas, on 11 ianuarie 2022 - 13:30, said:
Când vor face ITP pe bune, adică noxe și frâne fără aranjamente, plus faruri (câte mașini nu am văzut cu faruri mătuite în ultimul hal), suspensii etc, va fi cam greu de pus la punct un "cazan" cu 2000-3000 de lei. fii serios, la masinile comune Opel, VW, skoda, Ford cu 3000 lei le aranjezi farurile si suspensia si franele. Oricum degeaba ai da vechea masina la rabla daca nu ai bani de alta mai buna, mai usor e sa investesti in ea si sa o repari ca e mai ieftin. Asa vorbesc unii de parca daca masina are farurile matuite si amortizoarele vechi o sa o dea omul la casat ca i-au crescut subit 8000E in buzunar sa ia una noua. Daca nu are bani tot masina veche e mai ieftin de reparat. Farurile se poliseaza, amortizoarele si bucsele si discurile de frana si sabotii se schimba si gata. Mai greu e daca motorul nu mai are compresie atunci e problema dar in rest e usor. Oricum o verificare de masa pe sosea nu cred ca e posibila. Depinde si de zona din tara, unde e mai multa saracie sunt si masini mai proaste. Editat de chilly willy, 11 ianuarie 2022 - 15:59. |
#150
Publicat: 12 ianuarie 2022 - 18:04
Eu nu prea vad sa renunte lumea la masinile vechi.
Un vecin tocmai si-a inscris un Pasat 2003, break, automat,ful cica(are si scaune de piele), diesel E3 130cp, pe care a dat exact 8000Lei. Masina arata impecabil as zice pentru "varsta" ei si nu pare sa scoata mai mult fum decat ar trebui. |
#151
Publicat: 12 ianuarie 2022 - 18:27
pai nu au cum sa renunte ca nu au bani. Azi zicea unu la radio cat cheltuie o familie cu venit mediu adica 1000E. Dupa calcule a spus ca poate economisi pana in 750 lei/luna adica 150E (asta presupunand ca nu apar probleme neprevazute). In acest caz familia aia poate economisi 1800E/an adica aproximativ cat a dat vecinul pe passatul ala si at mai cheltuie cu mici reparatii si inmatricularea. Prin urmare nu au cum sa renunte la o masina veche pentru ca nu au cum sa-si ia alta noua. Dacia spring cea mai
|
#152
Publicat: 12 ianuarie 2022 - 21:39
Când o mașină necesită doar de schimbat faruri și suspensii nu e atât de grav. Când încep să pice catalizator, filtru de particule (dacă are), segmenți și alte chestii costisitoare și fără de care nu mai poate lua ITP pe bune, atunci e problemă. Dacă ITP nu se poate face decât pe bune. Mai problemă e atunci când încep să cedeze tot mai multe și deja nu mai ai încredere că poți merge din A în B. După un timp și un anumit grad de uzură deja e prea riscant și costisitor să mai păstrezi o mașină veche.
|
#154
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 11:39
|
#155
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 11:43
Desigur. Costul motorului + schimbarea în service autorizat + modificarea seriei motor în CI la RAR (sau demontare motoare, păstrat bloc motor vechi cu seria veche de motor) = ieftin ca braga. Aproape orice se poate repara, contează totuși cu ce preț. Să nu uităm că piesele de la dezmembrări nu sunt noi, un motor de la dezmembrări are și el niște km (sau ore de funcționare), deci... Câteodată e mai ieftin un împrumut și înlocuirea mașinii vechi cu una (mai) nouă decât repararea rablei vechi.
|
#156
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 11:56
piesele de la dezmembrari pot proveni din orice. Destule provin de pe masini in stare buna dar cu volan pe dreapta care nu mai sunt utilizabile. Altele provin de pe masini tamponate la care nu mai e rentabila repararea caroseriei. Dupa cum ai norocul. Daca e o masina comuna sansa sa gasesti piese e foarte mare. Iei cu 150-200E un motor si gata. In afara de asta se pot schimba si segmenti. Oricum degeaba tot o intoarcem, omul va prefera varianta mai ieftina. Daca il costa 1500E sa refaca masina veche sau 10000 sa ia una noua si nu are cei 10k nu e nicio alegere, o va repara pe cea veche degeaba batem campii. Nu exista masina termica nereparabila exceptand daunele la caroserie dar alea nu sunt specifice masinilor termice. Daca a intrat rugina peste tot e condamnata, nu mai ai cum sa o repari, se trimite la dezmembrat daca mai e bun motorul si gata. Poate ca ii scoti si motorul si o dai la aia sa-ti mai dea si 3000 lei pe ea ca in disperare o sa caseze pe hartie orice. Au trebuit sa-si ia angajamentul ca vor casa 250k rable. Idiotii satului. Puteau sa puna 50k sau si mai putine. Aveau vreo norma? Cred ca nu dar idiotii trebuie sa-si dea in petec.
|
#157
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 12:19
chilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 11:56, said:
Daca il costa 1500E sa refaca masina veche sau 10000 sa ia una noua si nu are cei 10k nu e nicio alegere, o va repara pe cea veche degeaba batem campii. |
#159
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 13:05
Nu sunt vise, sunt realități în alte țări. Mai problemă e când ai o mașină de 1000 de euro și dai pe reparații 1000 de euro pe an și stă mai mult în service sau te lasă în drum când ți-e lumea mai dragă. Multe defecțiuni care pot apărea te fac să nu mai poți mișca mașina de pe loc. Dar na, după cum e norocul fiecăruia, toți speră că așa ceva se poate întâmpla doar altora, la fel ca accidentele. Dacă folosești o asemenea mașină pentru navetă și te lasă în drum poate însemna o zi lipsă de la serviciu. Pentru unii nu are mare importanță, dar pentru alții contează. La 2-3 astfel de evenimente poate fi nevoie de alt serviciu.
|
|
#160
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 13:51
chilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 12:32, said:
si daca nu am mai visa si am spune tampenii cum ar fi? - o masina euro 6 din 2015 (fostul meu Citroen diesel): 350 euro pe an taxa auto - locul de parcare in oras: cca 150-200 euro pe luna (adica 2400 euro pe an). - motorina azi: 2.07 eur/litru Asta este azi dar cu cat ne apropiem de momentul in care nu se va mai permite inmatricularea de masini ne-electrificate aceste taxe si costuri vor creste semnificativ (exceptand parcarea, bineinteles). Acum stai jos si fa trolling in alte directii. |
#162
Publicat: 13 ianuarie 2022 - 16:01
Motorina s-a scumpit tocmai din cauza ca procent din volumul de diesel vandut trebuie sa fie din surse alternative. Combustibilul sintetic desi neutru dpdv CO2 este f scump si coroborat cu faptul ca produce CO2 cu duiumul cand e ars, va suferi de taxare pe motiv de poluare => si mai scump.
In plus nordul europei e inca europa - ce e bun si functioneaza dpdv economic si antipoluare intr-o arie a europei o sa fie adoptat sub diverse forme in toata uniunea. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi