Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

250 000 rable trebuie casate pana in 2026

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#163
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postro_explorer, on 13 ianuarie 2022 - 16:01, said:

Combustibilul sintetic desi neutru dpdv CO2 este f scump si coroborat cu faptul ca produce CO2 cu duiumul cand e ars,
Produce NOx, ca dpdv CO2 oricum este neutru.
Dar cea mai mare problema este eficienta energetica foarte scazuta.

Si acum, cateva perle dintr-o postare anterioara:

View Postchilly willy, on 09 ianuarie 2022 - 17:28, said:

benzinarele nu polueaza ca dieselul,
Benzinarele emit mai mult CO2 decat dieselul.

View Postchilly willy, on 09 ianuarie 2022 - 17:28, said:

nu ai emisii de NOx nici de particule.
Ba da, emit si NOx si particule.
Particule mai putine decat diesel, dar tot emit.

View Postchilly willy, on 09 ianuarie 2022 - 17:28, said:

Nu ai probleme nici cu volantul
Exista multe benzinare de clasa C si D fabricate in perioada 2000 - 2007 care au volant cu masa dubla cu toate avantajele si dezavantajele acestuia.

#164
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,016
  • Înscris: 30.07.2006

View PostCGDBZ, on 12 ianuarie 2022 - 18:04, said:

Eu nu prea vad sa renunte lumea la masinile vechi.
Un vecin tocmai si-a inscris un Pasat 2003, break, automat,ful cica(are si scaune de piele), diesel E3 130cp, pe care a dat exact 8000Lei. Masina arata impecabil as zice pentru "varsta" ei si nu pare sa scoata mai mult fum decat ar trebui.

Eu am masina din 2007, impecabila dpdv tehnic.
Lejer mai duce 5 ani doar cu reviziile la 1-2 ani.

#165
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Interesant e ca pe olx încă mai sunt mașini rable sub 3000 de lei. Chiar vândute pentru "rabla"! Oare nu au aflat de programul rabla cu 3000 de lei?

#166
Z_E_U_S

Z_E_U_S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 720
  • Înscris: 15.01.2020

View Postchilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 14:30, said:

nordul europei nu e Romania. Acolo sunt si alte preturi si alte salarii. 350E/an in suedia nu e asa o cheltuiala grozava. Cat despre motorina si benzina cu cat sunt mai scumpe cu atat mai aproape va fi solutia combustibilului sintetic.

Nu te mai obosi să-i răspunzi, ăla trăiește în bula lui, crede că orice zboară se mămâncă ... Oricum, nu o vei scoate la capăt.

#167
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
preocuparea asta cu NOx-ul a unora e obsesiva si tot ne explica ei cum e cu NOx-ul care polueaza. NOx se produce si in timpul furtunilor in cantitati mari, e modul natural prin care azotul ajunge in sol.
Deci benzinarele dupa kolfleading polueaza oricum. Daca folosesc combustibil sintetic nu emit CO2 dar chipurile emit particule si NOx. Vorbim asa ca sa ne aflam in treaba ca oricum benzinarele emit de vreo 4-5x mai putin NOx decat dieselul pentru simplul motiv ca un motor corect reglat nu mai are oxigen la sfarsitul arderii asa ca e greu sa faca NOx. Mai mult combustibilul sintetic e alcool de fapt, etanol sau metanol care emite cantitati infime de NOx pentru ca arde la temperatura mai scazuta. Si in plus alcoolul nu emite particule. Ce sa mai zic, o fi vazut el alcool arzand cu fum. Sau de fapt doar se baga in discutie ca sa nu adoarma. Ne-a luminat si ca benzinarele emit mai mult CO2 decat dieselul, lucru care nu ne intereseaza odata ce am stabilit in primul rand ca e vorba de un combustibil neutru ca si CO2 si oricum treaba e discutabila, normele euro se refera la poluare ca NOx, particule, hidrocarburi nearse. CO2 se considera emisii nu poluare.
Pana la urma e doar o bagare in seama, nu stie cum sa ne explice ce inteligent e el cu mana lui pe baterii.
Nu i s-a parut o perla nici ca explorerul alt mare ganditor a spus in aceeasi propozitie:
Combustibilul sintetic desi neutru dpdv CO2 este f scump si coroborat cu faptul ca produce CO2 cu duiumul cand e ars....
deci e neutru dar totusi produce CO2, daaaa, trebuie ca masinile electrice afecteaza creierul
Acum cat de scump e combustibilul asta depinde de tara si de ce combustibil folosesc. In Romania se construieste o fabrica de facut etanol din paie deci reziduuri agricole, in olanda se face metanol din gunoi. In loc sa investim in solutiile astea ne tragem pe cur cu baterii.
Doamna asta din india ne explica cum se face metanolul din CO2 din aer si apa (de fapt ne explica reactia sabatier descoperita in 1897). Super cool atata doar ca nu avem nevoie de CO2 din aer ca sursa de carbon, putem folosi toate deseurile agricole si gunoiul menajer si fecalele animale din ferme si umane si toate resturile pe care le producem si care ajung oricum inapoi in aer ca si CO2. Exact asta au facut olandezii. In mod evident costul e mult mai mic decat sa mergi cu alcool etilic fabricat din porumb si mult mai mic decat sa capturezi CO2 noi avand la dispozitie cantitati enorme de carbon neutru ca si gunoi menajer, resturi vegeatle etc si e carbon redus nu oxidat.
ce sa vezi, KLM foloseste un sustainable aviation fuel produs in olanda din deseuri
https://www.klm.ro/i....i_vid=64710424
si ce sa vezi intamplare in olanda chiar este fabrica aia care face metanol din gunoi
https://www.chemistr...3008729.article
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ty63Gb1nC1A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Practic acest video vine ca o recunoastere ca nu avem solutii cu baterii pentru nimic in afara de masinile de pasageri si nici acolo mare branza. Reducerea emisiilor e de cca 20% in medie la 150000km. Aceeasi reducere o pot obtine inlocuind 20% din combustibil fosil cu sintetic si deja sunt mai bine. Nu mai trebuie sa fac statii de incarcare, nici nu mai solicit centralele electrice, nici nu-mi mai bat capul cu reciclarea bateriilor si alte avantaje.

Attached Files


Edited by chilly willy, 13 January 2022 - 20:14.


#168
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007

View Postalin2pas, on 13 ianuarie 2022 - 13:05, said:

Nu sunt vise, sunt realități în alte țări.

cand vor fi si veniturile similare ca in alte tari atunci discutia va fi reala si in Romania. pana atunci, cum bine a zis colegul, sunt vise.

altfel, tot in ideea sa ne oprim din a vorbi basme, peste tot in lume vechimea parcului auto se regleaza natural. cand cresc veniturile scade si vechimea medie a parcului auto. nu e nimic complicat


#169
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postchilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 20:01, said:

un motor corect reglat nu mai are oxigen la sfarsitul arderii asa ca e greu sa faca NOx.
1. Un motor real utilizat in lumea reala produce NOx. Tocmai cu asta se tot chinuie de zeci de ani producatorii de masini. Si desi ar fi vrut, nimeni n-a reusit sa faca un motor care sa nu emita NOx.

2. In postarea din care am extras perlele, nu era vorba de combustibili sintetici. Posted Image
Era vorba de cumparat si utilizat "un Opel astra g sau corsa c cu vreo 200.000km la bord".
Ei bine, aceste motoare produc NOx inca de cand a iesit pe poarta fabricii, d-apai acuma dupa 200.000 km la bord...

#170
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
Produc foarte putin daca sunt benzinare. Mai mult NOx e in aer dupa o furtuna de vara. Dieselul sunt de acord ca produce NOx fiind conditii optime dar sunt fiiltre care pot neutraliza NOx-ul. Nici macar nu e o problema decat in oras pentru ca e daunator pentru plamani insa pentru plante in afara orasului e folositor rezultand azotati dupa ce se combina cu apa si ajunge in sol. Mai ales din perspectiva utilizarii de combustibil sintetic NOx-ul e o nonproblema. Metanolul si etanolul au emisii abia detectabile de NOx practic zero si nu au emisii de particule. Sigur ca pe cale sintetica se pot face inlocuitori identici cu benzina si s-au facut in VW2 de catre germania prin procedeul fischer tropsch folosind carbunele ca sursa de carbon. Sigur ca se poate folosi orice alta sursa de carbon neutra climatic dar nu are rost pretul fiind mai mare decat pentru metanol care e prima etapa si e un combustibil foarte bun pentru masini. Nu are sens sa mergi mai departe cu sinteza decat pentru combustibil de aviatie.

#171
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,907
  • Înscris: 09.12.2004
Daca se tin de cuvint, ca sa dea 3000 Min mediului pe linga aia 3000 dati de primarie, treaba iz gud :)

#172
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007

View PostXL700VA, on 13 ianuarie 2022 - 17:06, said:

Interesant e ca pe olx încă mai sunt mașini rable sub 3000 de lei. Chiar vândute pentru "rabla"! Oare nu au aflat de programul rabla cu 3000 de lei?
Da-le mesaj unde sa se ducă sa ia banii.

#173
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View Postslai, on 14 ianuarie 2022 - 17:33, said:

Da-le mesaj unde sa se ducă sa ia banii.
Pai încă nu e nimic oficial. Vad ca au lasat-o moale. Au zis la început ca dau 3000 de lei, apoi s-au făcut ca ploua. Ministrul nu a mai zis nimic ultima data. Asa ca nu e sigura pomana de 3000 de lei pe un hârb de masina!

#174
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,907
  • Înscris: 09.12.2004
Ar fi bine sa o faca cit mai repede daca au nevoie de rable casate, sa renunte la a avea masina ITP valabil.
Daca tot vor sa puna mina pe banii aia, ar fi frumos sa mai imparta si cu pulimea niscaiva maruntis ca doar datorita noua pot sa ajunga la cifrele alea.

#175
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ee ei nu ar fi vrut sa caseze 250000 rable dar l-a luat valul pe ghinea cand a scris pnrr si ailalti erau prea ocupati cu instalarea lui catu ca sef e partid asa ca nu au sesizat ce scrie in pnrr. Oricum nu e sigur ca realizau ce tampenii sunt acolo, trenuri cu hidrogen, huburi de creatie cu mineri etc. Acu s-au trezit ca trebuie respectate chestiile alea daca vor malaiul si ar vrea sa il ia ca sa fure cat pot din el dar uite ca sunt necazuri.

#176
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007
noi avem 9.5 milioane de masini teoretice, si 6.5 milioane de rca-uri.
de alea 3 milioane scapam cat ai spune peste.
o parte sunt alea de pe vremuri radiate la primarie, nu si la politie. de alea scapi comparand doua baze de date.
restul sunt alea de au propitarii datorii, si nu pot scoate fiscalul sa radieze rabla.
daca dau astia o lege ca se pot radia fara sa fii curat la taxe si impozite, pun pariu ca scapa de alea 250k de rable, in doua saptamani.

#177
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,907
  • Înscris: 09.12.2004
Aia care e radiata la primarie, e radiata si la politie
De aproape 10 ani....

Doua-s ale mele; platesc impozit dar RCA/ITP nu au mai vazut de multi ani :)
Astept sa se concretizeze oferta de mai sus :lol:

#178
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007
Anul trecut s au scos 80 mii de masini prin programul rabla, se vor scoate garantat cele 250 mii in urmatorii 4 ani.

#179
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
o sa vedem, pool-ul masinilor care sa ajunga la rabla e tot mai mic in special daca se cere itp valabil. Daca nu cer itp si dau tot felul de derogari ca alea cu taxele o sa poata realiza obiectivul pe hartie. In realitate va avea impact 0 asupra masinilor de pe sosea dar pe hartie vor putea bifa un punct la pnrr.

#180
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postslai, on 14 ianuarie 2022 - 21:31, said:


daca dau astia o lege ca se pot radia fara sa fii curat la taxe si impozite, pun pariu ca scapa de alea 250k de rable, in doua saptamani.
Ma mir cum ti-a trecut prin minte asemenea gogomanie. Statul sa renunte benevol la niste taxe datorate ? Ce vise aveti unii sa scapati de datorii de te doare mintea.....

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate