Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

250 000 rable trebuie casate pana in 2026

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#145
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View PostCGDBZ, on 11 ianuarie 2022 - 11:05, said:

Prevad o criza de tichete rabla. Cine are o masina veche ce vrea sa o dea la rabla pe 1500Lei(cam atat se platea) o sa vrea aia 3000Lei.
Asta am spus eu de ieri.
https://forum.softpe...2#entry28677614

Un tichet rabla îl găseai pe olx cu 1500 lei. Acum or sa vrea 3000! La 3000 se vor înghesui mai putini ... chiar dacă și asa ies în avantaj.

#146
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Când vor face ITP pe bune, adică noxe și frâne fără aranjamente, plus faruri (câte mașini nu am văzut cu faruri mătuite în ultimul hal), suspensii etc, va fi cam greu de pus la punct un "cazan" cu 2000-3000 de lei.

#147
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Unde scrie ca trebuie ITP? Nu am văzut nicaeri!

#148
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Pentru programul rabla nu trebuie, dar ar trebui ca să ocupi un loc pe domeniul public. Parcările sunt pentru mașini, nu pentru cotețe de găini.

#149
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postalin2pas, on 11 ianuarie 2022 - 13:30, said:

Când vor face ITP pe bune, adică noxe și frâne fără aranjamente, plus faruri (câte mașini nu am văzut cu faruri mătuite în ultimul hal), suspensii etc, va fi cam greu de pus la punct un "cazan" cu 2000-3000 de lei.

fii serios, la masinile comune Opel, VW, skoda, Ford cu 3000 lei le aranjezi farurile si suspensia si franele. Oricum degeaba ai da vechea masina la rabla daca nu ai bani de alta mai buna, mai usor e sa investesti in ea si sa o repari ca e mai ieftin. Asa vorbesc unii de parca daca masina are farurile matuite si amortizoarele vechi o sa o dea omul la casat ca i-au crescut subit 8000E in buzunar sa ia una noua. Daca nu are bani tot masina veche e mai ieftin de reparat. Farurile se poliseaza, amortizoarele si bucsele si discurile de frana si sabotii se schimba si gata. Mai greu e daca motorul nu mai are compresie atunci e problema dar in rest e usor.
Oricum o verificare de masa pe sosea nu cred ca e posibila. Depinde si de zona din tara, unde e mai multa saracie sunt si masini mai proaste.

Edited by chilly willy, 11 January 2022 - 15:59.


#150
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,028
  • Înscris: 29.06.2011
Eu nu prea vad sa renunte lumea la masinile vechi.
Un vecin tocmai si-a inscris un Pasat 2003, break, automat,ful cica(are si scaune de piele), diesel E3 130cp, pe care a dat exact 8000Lei. Masina arata impecabil as zice pentru "varsta" ei si nu pare sa scoata mai mult fum decat ar trebui.

#151
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
pai nu au cum sa renunte ca nu au bani. Azi zicea unu la radio cat cheltuie o familie cu venit mediu adica 1000E. Dupa calcule a spus ca poate economisi pana in 750 lei/luna adica 150E (asta presupunand ca nu apar probleme neprevazute). In acest caz familia aia poate economisi 1800E/an adica aproximativ cat a dat vecinul pe passatul ala si at mai cheltuie cu mici reparatii si inmatricularea. Prin urmare nu au cum sa renunte la o masina veche pentru ca nu au cum sa-si ia alta noua. Dacia spring cea mai patetica ieftina masina electrica face 18000E pret full, sigur ca face 8500 daca ajunge la miloaga statului adica programul rabla. Programul asta nu are cum sa acopere masinile pentru toti cetatenii dar chiar si cu rabla ar trebui sa economiseasca vreo 65 ani ca sa o ia si vorbim de un cotetz. Passatul ala totusi are 130 de cai (unii or fi mai bolnavi sau  chiar morti dar oricum tot is vreo 110), scaune de piele, e mult mai mare. Daca ar mai dispune de vreo 2000E ar putea sa-l faca sa mearga perfect. Pe masura ce statul nu o sa mai aiba bani de rabla si nici rable nu mai sunt de dat vor trebui sa plateasca pretul full. Pai un spring ar necesita 100 de luni de economii adica 8 ani si ceva.

#152
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Când o mașină necesită doar de schimbat faruri și suspensii nu e atât de grav. Când încep să pice catalizator, filtru de particule (dacă are), segmenți și alte chestii costisitoare și fără de care nu mai poate lua ITP pe bune, atunci e problemă. Dacă ITP nu se poate face decât pe bune. Mai problemă e atunci când încep să cedeze tot mai multe și deja nu mai ai încredere că poți merge din A în B. După un timp și un anumit grad de uzură deja e prea riscant și costisitor să mai păstrezi o mașină veche.

#153
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
si motoarele se schimba. Sunt disponibile din dezmembrari la pret destul de mic ce piese vrei.

#154
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 12 ianuarie 2022 - 18:27, said:

....
Respectivii nu au ce cauta cu masina personala. Aia nu isi permit o masina. De unde ideea ca oricine trebuie sa aiba masina? Nu. Masina trebuie sa ti-o permiti. Nu iti permiti? Soarta - transport in comun + bicicleta.

#155
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Desigur. Costul motorului + schimbarea în service autorizat + modificarea seriei motor în CI la RAR (sau demontare motoare, păstrat bloc motor vechi cu seria veche de motor) = ieftin ca braga. Aproape orice se poate repara, contează totuși cu ce preț. Să nu uităm că piesele de la dezmembrări nu sunt noi, un motor de la dezmembrări are și el niște km (sau ore de funcționare), deci... Câteodată e mai ieftin un împrumut și înlocuirea mașinii vechi cu una (mai) nouă decât repararea rablei vechi.

#156
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
piesele de la dezmembrari pot proveni din orice. Destule provin de pe masini in stare buna dar cu volan pe dreapta care nu mai sunt utilizabile. Altele provin de pe masini tamponate la care nu mai e rentabila repararea caroseriei. Dupa cum ai norocul. Daca e o masina comuna sansa sa gasesti piese e foarte mare. Iei cu 150-200E un motor si gata. In afara de asta se pot schimba si segmenti. Oricum degeaba tot o intoarcem, omul va prefera varianta mai ieftina. Daca il costa 1500E sa refaca masina veche sau 10000 sa ia una noua si nu are cei 10k nu e nicio alegere, o va repara pe cea veche degeaba batem campii. Nu exista masina termica nereparabila exceptand daunele la caroserie dar alea nu sunt specifice masinilor termice. Daca a intrat rugina peste tot e condamnata, nu mai ai cum sa o repari, se trimite la dezmembrat daca mai e bun motorul si gata. Poate ca ii scoti si motorul si o dai la aia sa-ti mai dea si 3000 lei pe ea ca in disperare o sa caseze pe hartie orice. Au trebuit sa-si ia angajamentul ca vor casa 250k rable. Idiotii satului. Puteau sa puna 50k sau si mai putine. Aveau vreo norma? Cred ca nu dar idiotii trebuie sa-si dea in petec.

#157
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 11:56, said:

Daca il costa 1500E sa refaca masina veche sau 10000 sa ia una noua si nu are cei 10k nu e nicio alegere, o va repara pe cea veche degeaba batem campii.
Si daca rabla aia o sa il coste cate 2000 euro taxe pe an ca sa o tina, plus ceva mii de lei parcarea pe an, plus 15-20 lei litrul de carburant atunci sa te tii ...

#158
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
si daca nu am mai visa si am spune tampenii cum ar fi?

#159
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Nu sunt vise, sunt realități în alte țări. Mai problemă e când ai o mașină de 1000 de euro și dai pe reparații 1000 de euro pe an și stă mai mult în service sau te lasă în drum când ți-e lumea mai dragă. Multe defecțiuni care pot apărea te fac să nu mai poți mișca mașina de pe loc. Dar na, după cum e norocul fiecăruia, toți speră că așa ceva se poate întâmpla doar altora, la fel ca accidentele. Dacă folosești o asemenea mașină pentru navetă și te lasă în drum poate însemna o zi lipsă de la serviciu. Pentru unii nu are mare importanță, dar pentru alții contează. La 2-3 astfel de evenimente poate fi nevoie de alt serviciu.

#160
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 13 ianuarie 2022 - 12:32, said:

si daca nu am mai visa si am spune tampenii cum ar fi?
Pai, ia sa vedem despre ce "tampenii" vorbim - sa analizam un pic situatia din nordul europei, zic:
- o masina euro 6 din 2015 (fostul meu Citroen diesel): 350 euro pe an taxa auto
- locul de parcare in oras: cca 150-200 euro pe luna (adica 2400 euro pe an).
- motorina azi: 2.07 eur/litru

Asta este azi dar cu cat ne apropiem de momentul in care nu se va mai permite inmatricularea de masini ne-electrificate aceste taxe si costuri vor creste semnificativ (exceptand parcarea, bineinteles).

Acum stai jos si fa trolling in alte directii.

#161
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
nordul europei nu e Romania. Acolo sunt si alte preturi si alte salarii. 350E/an in suedia nu e asa o cheltuiala grozava. Cat despre motorina si benzina cu cat sunt mai scumpe cu atat mai aproape va fi solutia combustibilului sintetic.

#162
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Motorina s-a scumpit tocmai din cauza ca procent din volumul de diesel vandut trebuie sa fie din surse alternative. Combustibilul sintetic desi neutru dpdv CO2 este f scump si coroborat cu faptul ca produce CO2 cu duiumul cand e ars, va suferi de taxare pe motiv de poluare => si mai scump.

In plus nordul europei e inca europa - ce e bun si functioneaza dpdv economic si antipoluare intr-o arie a europei o sa fie adoptat sub diverse forme in toata uniunea.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate