Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ce se va intampla cu pretul kwh cand va creste puternic consumul datorita masinilor electrice?
Last Updated: Oct 05 2021 19:24, Started by
sicriu
, Aug 04 2021 19:59
·
0
#109
Posted 11 August 2021 - 13:03
FC72, on 11 august 2021 - 09:51, said:
Automobilele electrice nu sunt deloc scumpe, sunt ridicol de ieftine cele pe combustibil. Nu este normal sa iti poti cumpara automobil cu mai putin de 10 000 euro, automobil la care trebuie sa platesti 2000 euro impozit si asigurare anuala, 2000 euro loc de parcare cu incarcare anual, nu langa domiciliu. Nu exista nici un motiv sa poti detine auto fara sa platesti initial minim 20 k euro si inca 400 euro lunar pentru taxe, asigurari, consum, cheltuieli intretinere. In 12 luni si 11500km am cheltuit 8000lei cu tot (anvelope, inmatriculare, rca, casco, bemsine, revizie 1 an.) |
#110
Posted 12 August 2021 - 00:23
andreic, on 06 august 2021 - 09:17, said:
E suficient, consumi mai mult ca acu 20 ani... Nu se va intampla asta, chimia nu se schimba. Totusi e tehnologie de viitor asa cum e. Pai poti sa ai, daca iti permiti bateria mai mare. Totusi nu uita ca o baterie mai mare se si incarca mai greu Nu, facu un drum si te intorci cu 20-30% rezervor. Ca doar nu mergi pe DN ca tataie... 1) Nu, nu e suficient deloc! In majoritatea covarsitoare a timpului, daca stai macar 1-2 ore pe conexiune de date (chiar si pe wifi), o sa ai nevoie de minim o reincarcare pe zi a smart-phone ului. 2) Ba da, chimia se poate schimba. Adica sigur exista super-baterii, dar...tinute la secret, probabil pt ca o baterie prea buna ar fi contra-productiva (adica ar aduce atingere profiturilor) 3) Nu stiu in ce conditii de trafic mergi tu ...dar tipul de la ZOna IT care a mers mult cu masini electrice de tot felul - de la micuta Honda E la imensa Tesla - a spus=-o clar: sunt proaste la drum lung...creste consumul enorm si risti mult sa ramai in drum! Asta sa nu zicem nimic de timpii enorm de lungi de incarcare sau de faptul ca bateriile electrice moderne nu se pot aproape deloc recicla, spre deosebire de cele clasice, pe plumb. Da, e o idee buna masina electrica...dar NUMAI daca se inventeaza (sau se scot de la sertar/seif) baterii mult mai bune si evoluate. Altminteri, ramane o frecangeala de hipsteri cu mult prea mult timp liber. |
#111
Posted 12 August 2021 - 17:30
E trist dar nu exista superbaterii. Sunt anumite combinatii de elemente ca Li-S care au parut promitatoare pe hartie dar din pacate in practica nu au functionat decat prost.
|
#112
Posted 12 August 2021 - 19:16
pinguinul666, on 12 august 2021 - 00:23, said:
1) Nu, nu e suficient deloc! In majoritatea covarsitoare a timpului, daca stai macar 1-2 ore pe conexiune de date (chiar si pe wifi), o sa ai nevoie de minim o reincarcare pe zi a smart-phone ului. pinguinul666, on 12 august 2021 - 00:23, said:
2) Ba da, chimia se poate schimba. Adica sigur exista super-baterii, dar...tinute la secret, probabil pt ca o baterie prea buna ar fi contra-productiva (adica ar aduce atingere profiturilor) pinguinul666, on 12 august 2021 - 00:23, said:
3) Nu stiu in ce conditii de trafic mergi tu ... Edited by andreic, 12 August 2021 - 19:19. |
#113
Posted 12 August 2021 - 21:02
practic hidrocarburile sunt cele mai energetice substante pe care le putem gasi pentru ca hidrogenul si carbonul sunt elemente foarte usoare si produc si multa energie prin ardere. Motoarele cu combustie sunt asa bune pentru ca oxidantul adica oxigenul care e cel mai greu e luat din aer si produsul de ardere e aruncat. Bateria stocheaza oxidantul in ea si produsul oxidarii ramane tot in baterie. Chiar si bateriile Metal-aer sufera de problema asta pentru ca oxidul metalului va ramane in baterie deci ea va deveni tot mai grea pe masura ce se consuma. Singurele combinatii care ar putea fi pe aproape de hidrocarburi eventual luand in considerare randamentul mai redus al motoarelor termice ar fi Li-aer, Al-aer, Li-S, Al-S. Niciuna nu merge bine din pacate ca acumulator. Restul sunt baterii care nu pot fi decat mai grele cu mai putina energie pe kg. In consecinta nu exista superbaterii.
|
#114
Posted 17 August 2021 - 23:27
FC72, on 11 august 2021 - 09:51, said:
Automobilele electrice nu sunt deloc scumpe, sunt ridicol de ieftine cele pe combustibil. Nu este normal sa iti poti cumpara automobil cu mai putin de 10 000 euro, automobil la care trebuie sa platesti 2000 euro impozit si asigurare anuala, 2000 euro loc de parcare cu incarcare anual, nu langa domiciliu. Nu exista nici un motiv sa poti detine auto fara sa platesti initial minim 20 k euro si inca 400 euro lunar pentru taxe, asigurari, consum, cheltuieli intretinere. In momentul asta nu sunt de acord cu tine - exista cerere si oferta, iar cererea de automobile pe combustibil este inca mult mai mare (in special datorita necesarului infrastructurii de incarcare, a capacitatii - inca reduse - a bateriilor) si a tehnologiei inca nematurizate. Si da... conduc un EV, este o masina bestiala, insa trebuie sa recunosc ca nu a venit inca momentul sa renuntam la fosile. Tranzitia trebuie sa se faca incet, in asa fel incat sa putem pregati cum trebuie infrastructura, sa putem recalifica toti muncitorii care lucreaza in industria auto conventionala, etc. Traim vremuri interesante... |
#116
Posted 03 October 2021 - 00:21
Se pare ca viitorul a venit mai repede decat ne asteptam, cu preturile actuale care au luat razna.
A incercat cineva sa analizeze care mai e rentabilitatea unui EV acum comparativ cu un ICE? Oare de la ce kilometraj se egalizeaza costul total? |
#117
Posted 03 October 2021 - 19:26
Nu stiu care e rentabilitatea acum, dar iti poti spune de alta socoteala pe care am facut-o. Cu ceva ani in urma, Renault a avunt un eveniment, ceva ge lansare, pentru Twizy la mall Baneasa. Nu pun acum la socoteala ca Twizy e o gluma de autoturism, mai curand o trotineta cu fumuri (la figurat, ca-i electrica 100%). La vremea respectiva bateria era in chirie, nu o cumparai. Socotind chiria cea mai mica posibila (contract pe 3 ani, cu limita de 9000km/an) a rezultat ca echivala dpdv cost cu un consum de benzina de 14l/100km; mai mult pana la mult mai mult daca nu faceai cei 9000km. Acum bateria se vinde, deci costul ei impartit la durata de utilizare asteptata vine in locul chiriei.
|
#118
Posted 05 October 2021 - 19:24
pai preturile actuale sunt doar preturi de etapa nu finale, sunt in evolutie rapida. Ne putem astepta sa ajunga si duble chiar triple cand se stabilizeaza.
|
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users