Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Ce se va intampla cu pretul kwh cand va creste puternic consumul datorita masinilor electrice?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#91
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 14.03.2013

View Postsicriu, on 04 august 2021 - 19:59, said:

Pentru o tara ca Germania sa zicem, consumul anual pe cap de locuitor este de aprox. 2000 Kwh. Deocamdata in aceasta rara sunt 350.000 masini electrice, reprezentand sub 1% din nr total de automobile. Daca nr de masini electrice ar creste sa zicem  la 5 milioane, estimand un consum mediu per masina de 15kwh,iar daca estimam ca masina e folosita in medie 2h zi, rezulta un consum anual suplimentar de 30 x 365 x 5.000.000 = 55 miliarde kwh, iar raportat la populatie inseamna 700 kwh anual suplimentar care se adauga la cei 2000 kwh din prezent.

Deci daca ponderea de masini electrice ajunge la 10% din totalul de masini, consumul de electricitate creste cu 35%.
Daca ajunge la 20%, condumul creste cu 70% so on.

Cateva intrebari deduc de aici:

1. Cum se va asigura necesarul suplimentar de electricitate? Mai ales ca se vrea sirenuntarea la fosili si nucleare.

2. Vom plati facturi exorbitante la energie electrica tinand cont ca asazisele energii poluante sunt de fapt cele mai oeftine surse de electricitate?


Rog pe cei care n-au nimic de zis decat mistocareala ieftina sa se abtina. Sa scrie doar cei care chiar creaza continut.

3, Ce are in cap Comisia Europeana cand afirma ca vrea sa interzica motoarele termice pana in 2030?
Pretul va creste evident pentru ca va creste si cererea. Cerere si oferta.
Pe de alta parte, vor fi adaugate intr-un fel sau altul si taxe deoarece statul va pierde multi bani la buget prin reducerea consumului de benzina/motorina si va trebui sa compenseze de undeva. Si asta va fi nu doar in Romania ci in toata UE.
Pe de alta parte, ma indoiesc ca reteaua nationala suporta un numar ridicat de incarcari simultane si nici nu e asa usor sa schimbi infrastructura. Pentru a o schimba necesita investitii iar acele costuri se vor regasi pe factura.
E matematica simpla.

#92
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 18:17, said:

Azi, chiar fara 4G, nu ai sanse sa depasesti 3 zile (hahahaha), fara reincarcare, cu orice smartphone
E suficient, consumi mai mult ca acu 20 ani...

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 18:17, said:

Daca masina electrica chiar se vrea viitorul --- avem nevoie catehnologia bateriilor sa evolueze la fel de mult cum au evoluat telefoanele in smart-phone-uri ...sau la fel de mult cum a evoluat AMD-ul...
Nu se va intampla asta, chimia nu se schimba. Totusi e tehnologie de viitor asa cum e.

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 18:17, said:

la masini - sa am minim 500 km blana...
Pai poti sa ai, daca iti permiti bateria mai mare. Totusi nu uita ca o baterie mai mare se si incarca mai greu :P

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 23:40, said:

O banala masina de pana in 15 mii Euro, indiferent daca pe diesel sau benzina, are o autonomie suficienta sa faci de 2 ori drumu. Bucuresti - Mare, indiferent daca traficul e full sau nu.
Nu, facu un drum si te intorci cu 20-30% rezervor. Ca doar nu mergi pe DN ca tataie...

#93
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 16.06.2006
Come on.

"Bateria mai mare se incarca mai greu"
Voi va auziti?

Daca ai un rezervor de 1000L care se umple in 15min si il inlocuiesti cu unul de 2000L, in cat timp incarci 1000L in el?

TOT IN 15MIN.

Adica daca poti incarca 30kwh in 75min intr-o baterie de 35kwh, poti baga 30kwh in in 75min si intr-o baterie de 60kwh.

Tu nu consumi procente din baterie ci kwh.
Iar consumul nu e dat in %/ora ci in kwh/km

Edited by radurus, 06 August 2021 - 09:39.


#94
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 21:58, said:


Nu e nici un rampage...ci doar nu inghit bull$hitul neo-comunist al venerarii prostiilor.

Nu stiu despre ce bullshit vorbesti, eu iti spun doar ca electronica nu evolueaza in paralel cu tehnologia acumulatorilor, sunt doua chestii total diferite. Ii ca si cum ai vrea ca tehnologia mineritului sa evolueze in paralel cu cea aeronautica.

#95
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
mda e evident ca ev-tarzii nu inteleg ca sunt niste legi ale chimiei, fizicii care impun anumite capacitati pentru baterii si randamente pentru motoare. Nu pot se pare sa faca niste conexiuni simple. Cum se face ca dupa 130 de ani de evolutie nu am reusit sa facem masini care sa mearga 100km cu 50cc de benzina si sa aiba si peste 100hp. Pai pentru ca atata permite termodinamica si oricat ar insista domnul timmermans nu se pot incalca legile termodinamicii deci masinile nu pot sa atinga emisiile stabilite arbitrar de domniile lor afone la bruxel. In acelasi mod nici bateriile de la care se asteapta evolutii spectaculare, cresteri ale densitatii de energie de 10x, cresterea vitezei de incarcare de minim 10x sa ajunga 5 min o incarcare, scaderea pretului de 10x nu vor presta pentru ca nu au cum. Mai e foarte putin loc de imbunatatire, majoritatea imbunatatirilor cu efect major au fost deja facute. Fiecare imbunatatire urmatoare va fi tot mai greu de facut, tot mai scumpa si va avea efect tot mai redus. Cresterea acestor parametri nu e liniara cu timpul. Bateriile astea sunt de 30 de ani pe piata si s-au straduit sa le faca cat mai bune pentru telefoane si laptopuri in special. Grosul imbunatatirilor s-a facut deja, s-au incercat jde mii de modificari ale chimiei care nu au functionat si ceea ce este acum este pretty much final. Restul sunt vaporware pentru a scoate bani de la fraieri. Ceva in genul vine o firma necunoscuta pana ieri care pretinde ca a dezvoltat o noua baterie care in mod miraculos face ceva de genul are densitatea de energie dubla sau tripla, se incarca in 7 min si 32 sec, tine 7200 de cicluri etc. Actiunile firmei respective cresc de 10x, se cumpara ca painea calda, trec 6 luni si bateria tot nu e gata, mai trec 3 luni si in fine se afla ca bateria nu exista sau exista dar au uitat sa spuna ca are densitatea de energie dubla dar rezista doar cateva cicluri sau ca functioneaza doar la 300 grade celsius pentru ca e cu sulf topit etc si ca de fapt nu rezolva nimic si actiunile cad, cumparatorii raman cu buzele umflate, proprietarii firmei au vandut actiunile si acum pot da linistiti faliment, banii lor sunt prin insulele cayman. Nu exista nici baterii solid state, nici Li-S, nici alte minuni care trebuie sa apara acu-acu. Daca se va descoperi ceva mai bun chiar si numai putin mai bun decat ce avem intai o sa apara in telefoane si abia ulterior va ajunge in masini. Cand o sa vedeti telefoane cu baterii solid state abia atunci sa incepeti sa sperati ca intr-o zi vor ajunge pe masini. Pana atunci sunt doar niste prototipuri care nu functioneaza decat la curenti mici. Am auzit ca o sa inceapa murata sa le fabrice sub forma de baterii de montat pe cablaj pentru pastrarea memoriei pentru ca se pare ca rezista foarte mult in timp.

View Postedy_wheazel, on 05 august 2021 - 21:36, said:

Nu stiu de unde rampage-u' asta. In primu' rand tehnologia electronica a evoluat enorm, una din directii fiind reducerea consumului. Evolutia electronicii nu este paralela cu cea a acumulatorilor, sub absolut nici o forma. In cazu' acumulatorilor litiul este cel mai electropozitiv metal, si extragerea lui nu-i o chestie usoara, adica esti limitat fizic in cazu' lor.

prima parte e adevarata dar litiul nu e cel mai electropozitiv metal ci cesiul. Pe de alta parte in acumulatorii li-ion nu e vorba de electropozitivitate, litiul e folosit aici ca si purtator de sarcina (li-ion insemna ca ionul de litiu este purtatorul de sarcina). Energia e stocata in reteaua cristalina a grafitului prin intercalare. Din acest motiv tensiunea variaza asa de mult cu starea de incarcare. E folosit litiul pentru ca e singurul ion care se poate intercala in grafit fara sa distruga reteaua cristalina. S-au incercat evident si Na-ion si K-ion fara succes si alte materiale pentru anod ca siliciul dar tot fara succes, siliciul se distruge dupa doar cateva cicluri.

Edited by chilly willy, 06 August 2021 - 19:15.


#96
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postradurus, on 06 august 2021 - 09:25, said:

Come on.
"Bateria mai mare se incarca mai greu"
Voi va auziti?
Daca ai un rezervor de 1000L care se umple in 15min si il inlocuiesti cu unul de 2000L, in cat timp incarci 1000L in el?
TOT IN 15MIN.
Posted Image Ce confuzie faci... nu incarci acelasi lucru in ea, baterie mai mare aka capacitate mai mare, deci ai mai mult de incarcat. In rezervor de 2000l incarci 2000l nu 1000l.

View Postchilly willy, on 06 august 2021 - 19:02, said:

mda e evident ca ev-tarzii nu inteleg ca sunt niste legi ale chimiei, fizicii care impun anumite capacitati pentru baterii si randamente pentru motoare. Nu pot se pare sa faca niste conexiuni simple. Cum se face ca dupa 130 de ani de evolutie nu am reusit sa facem masini care sa mearga 100km cu 50cc de benzina si sa aiba si peste 100hp. Pai pentru ca atata permite termodinamica si oricat ar insista domnul timmermans nu se pot incalca legile termodinamicii deci masinile nu pot sa atinga emisiile stabilite arbitrar de domniile lor afone la bruxel.
Asa este, acu v-ati prins ca regulile lui Timm de fapt vizeaza eliminarea termicelor prin imposibilitatea de a face fata normelor ? Asta era ideea de la inceput he he...

In rest legat de pretul energiei, fara electrice masive:
https://finance.yaho...-000000137.html
"The Era of Cheap Natural Gas Ends as Prices Surge by 1,000%"

Edited by andreic, 08 August 2021 - 09:14.


#97
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 16.06.2006
Nu m-am facut inteles.
Dar va spun un banc cu blonde care reflecta ideea.

Pizzerul intreaba o blonda:
- In cate felii sa tai pizza 6 sau 8?
- Tai-o in 6 ca nu pot manca 8 felii sunt prea multe.

30kwh incarcati intr-o baterie te duc sa zicem 170km.
Conteaza daca e o baterie de 35 sau de 48kwh?
Nu. Sunt 30 kwh. Poate ca cu bateria mai mare vei merge mai putin ca mai cari inca 50kg in plus cu tine.

Deci 30kwh se incarca in acelasi timp (la aceeasi putere) indiferent ca ai o baterie de 35kwh, 48kwh sau 60kwh.
Cand folosesti auto, nu consumi procente din baterie ci kwh si in functie de rata de descarcare, distanta parcursa si capacitatea bateriei, CPU estimeaza cati km mai poti merge cu energia disponibila.
Incarcatul "mai greu" vine la pachet cu autonomie mai mare.

Similar, ai 2 auto cu consumuri similare cu rezervoare diferite, 45L si 60L.
In cat timp bagi 30L in fiecare rezervor?
115secunde? Amandoua la fel.
Cati km parcurgi cu cei 30L?
545km la un consum mediu de 5.5L/100km.
Mai conteaza ca unul are rezervor de 45 si unul are 60L capacitate?

Dar daca voi vreti inca sa sustineti ca bateria mai mare "se incarca mai greu" atunci continuati cu nonsensul.
Este o observatie empirica pentru copii mici si unilaterala.
Ce se intampla daca auto cu baterie mai mare suporta si incarcare la putere mai mare (50hw putere incarcare vs. 35kw putere) ? Ar putea sa se incarce in acelasi timp ca si o baterie "mica". Desigur.
Timpul de incarcare al bateriei 100% depinde de 4 factori:
- energia actuala din baterie
- capacitatea ei
- puterea maxima a incarcatorului
- puterea disponibila la statia de incarcare.
Ultimii 2 factori sunt limitati la cel care este mai mic din cei 2.
Degeaba am incarcator de 50kw daca pun priza din garaj si pot trage doar 3-4kw.
Similar, pot cupla auto la o statie de 50kw dar incarcatorul nu stie/poate decat 17kw.

E ca si cum imi spui ca telefonul tau e mai bun ca se incarca mai repede bateria si tu nu stii ca ai o baterie mica de 2Ah.

Tinand cont ca discutam chestii tehnice si informatie e pe toate gardurile, am pretentii.

Edited by radurus, 08 August 2021 - 16:58.


#98
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,576
  • Înscris: 10.05.2008

View Postradurus, on 05 august 2021 - 13:03, said:

Totusi, ce vom face cu atata petrol care nu isi va mai gasi utilitatea.

Stiu putine lucruri despre lumea care ma inconjoara, ce stiu sigur ca cel mai puternic lobby la Bruxelles, il fac marii producatori de energie si petrol.

Sunt multe guri de hranit stiu, se castiga banul usor, asa a functionat sistemul de prin anii '80, toata  regularizarea si imparteala inca se face la Viena.

#99
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postradurus, on 08 august 2021 - 16:43, said:

Nu m-am facut inteles.
Dar va spun un banc cu blonde care reflecta ideea.

Pizzerul intreaba o blonda:
- In cate felii sa tai pizza 6 sau 8?
- Tai-o in 6 ca nu pot manca 8 felii sunt prea multe.

30kwh incarcati intr-o baterie te duc sa zicem 170km.
Conteaza daca e o baterie de 35 sau de 48kwh?
Nu. Sunt 30 kwh. Poate ca cu bateria mai mare vei merge mai putin ca mai cari inca 50kg in plus cu tine.

Deci 30kwh se incarca in acelasi timp (la aceeasi putere) indiferent ca ai o baterie de 35kwh, 48kwh sau 60kwh.
Cand folosesti auto, nu consumi procente din baterie ci kwh si in functie de rata de descarcare, distanta parcursa si capacitatea bateriei, CPU estimeaza cati km mai poti merge cu energia disponibila.
Incarcatul "mai greu" vine la pachet cu autonomie mai mare.

Similar, ai 2 auto cu consumuri similare cu rezervoare diferite, 45L si 60L.
In cat timp bagi 30L in fiecare rezervor?
115secunde? Amandoua la fel.
Cati km parcurgi cu cei 30L?
545km la un consum mediu de 5.5L/100km.
Mai conteaza ca unul are rezervor de 45 si unul are 60L capacitate?

Dar daca voi vreti inca sa sustineti ca bateria mai mare "se incarca mai greu" atunci continuati cu nonsensul.
Este o observatie empirica pentru copii mici si unilaterala.
Ce se intampla daca auto cu baterie mai mare suporta si incarcare la putere mai mare (50hw putere incarcare vs. 35kw putere) ? Ar putea sa se incarce in acelasi timp ca si o baterie "mica". Desigur.
Timpul de incarcare al bateriei 100% depinde de 4 factori:
- energia actuala din baterie
- capacitatea ei
- puterea maxima a incarcatorului
- puterea disponibila la statia de incarcare.
Ultimii 2 factori sunt limitati la cel care este mai mic din cei 2.
Degeaba am incarcator de 50kw daca pun priza din garaj si pot trage doar 3-4kw.
Similar, pot cupla auto la o statie de 50kw dar incarcatorul nu stie/poate decat 17kw.

E ca si cum imi spui ca telefonul tau e mai bun ca se incarca mai repede bateria si tu nu stii ca ai o baterie mica de 2Ah.

Tinand cont ca discutam chestii tehnice si informatie e pe toate gardurile, am pretentii.

de fapt se incarca mai greu in bateria mai mica. Dupa cum pui problema e clar ca nu intelegi cum functioneaza bateriile astea. Ele nu sunt niste galeti in care poti turna apa cu orice viteza si cu acelasi ritm indiferent cat de plna e galeata. Bateria Li-ion se bazeaza pe fenomenul de intercalare a litiului in grafit acest fenomen e dependent de temperatura si de starea de saturare a grafitului. Din acest motiv la temperaturi scazute viteza de intercalare si de difuzare in profunzimea grafitului a litiului e mica si nu putem incarca bateria cu un curent prea mare. Sa zicem ca am putea incarca bateria cu 0.25C. Acest 0.25 C ar reprezenta doar 7.5kW la o baterie de 30kWh si 15kW la una de 60kWh deci cea mare se va incarca mai repede cu un numar fix de kW (cum zici tu ca am venit la statie sa iau 30kWh ca si cum as merge sa iau 20l de benzina). Mai mult viteza maxima de incarcare e intre 5 si 30% dupa care trebuie redusa pentru ca litiul nu apuca sa difuzeze in grafit si ar incepe sa se depuna litiu metalic ceea ce ar distruge bateria. Intre 30 si 70 % se mentine totusi un ritm ridicat dar dupa 70% iarasi incepe sa scada, la 80% scade puternic si de la 90 la 100% dureaza mai mult decat de la 30 la 70%, e faza in care grafitul e practic plin. Asa intuitiv e ca si o masa de oameni care intra intr-o sala goala de cinema. La inceput se pot aseza imediat unde vor, pe masura ce se umple sala e tot mai greu, vor trebui sa caute loc, sa ridice pe unii ca sa ajunga la un loc de la mijlocul randului etc si ultimii vor avea nevoie de mult mai mult timp ca sa-si gaseasca locul decat primii.
In consecinta o baterie de 60kWh de ex se va incarca mult mai usor cu 30kWh decat una de 30 sau 35kWh. Cu cat e mai mare bateria e mai bine dar e problema greutatii si a costului. In afara de asta sigur ca daca ai dat banii pe o baterie de 60 sau 100kWh nu o sa incarci doar 30kWh in ea, (o sa incerci sa incarci mai mult ca sa ai range mai mare si daca nu ai nevoie de range mai mare o sa o incarci mai rar) si evident in zona de viteza maxima adica pana in 70% bateria mare va suporta sa traga din incarcator curenti mult mai mari decat cea de 30. Chiar si daca eu o incarc partial ea va trage curenti mai mari decat cea mica.
Bateria mica se incarca in acelasi timp cu bateria mare atata vreme cat limitarea e curentul pe care il poate absorbi bateria. O baterie de 1kWh nu o poti incarca in 30 sec de la un incarcator de 120kW. Cand limitarea e la incarcator ca nu poate mai mult evident bateria mare se va incarca mai incet cu aceleasi % dar se va incarca mai repede decat cea mica cu o cantitate fixa de energie daca incarcatorul poate oferi mai mult decat poate absorbi bateria mica dar mai putin decat poate absorbi cea mare.

View Postandreic, on 08 august 2021 - 09:17, said:

Asa este, acu v-ati prins ca regulile lui Timm de fapt vizeaza eliminarea termicelor prin imposibilitatea de a face fata normelor ? Asta era ideea de la inceput he he...

s-a prins toata lumea dar problema cu Timm asta e ca nu are o solutie alternativa care merge, adica solutii sunt dar nu le intelege el (pentru ca e doar un profesor de franceza nu inginer) si cu gasca de politruci din jurul lui. Solutia cea mai buna e evident pastrarea termicelor si schimbarea sursei de combustibil dar e prea complicat pentru el. O alta problema e ca planul lui practic ruineaza europa si intareste china, cam toate planurile lui verzui se bazeaza pe importuri masive din china ca si cum europa ar avea un corn al abundentei din care curg bani si china ar fi pe alta planeta si poluarea produsa in china ca sa produca ce importam noi nu s-ar pune.

Edited by chilly willy, 08 August 2021 - 22:07.


#100
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 16.06.2006
Feliciitari pentru efortul depus in educarea tehnologica a celor care discuta pe forum.

Crezi ca nu stiam ca nu se incarca constant pe tot parcursul procesului?
Am avut tangenta cu celule 18650 de acum 5 ani si cu surse de laborator lucrez de aproape 10 ani.

No offence!
Dar cum poti sa explici mai simplu cuiva care nu are informatii de baza chestiunea aia cu litiul/grafitul, limitarile care apar si faza cu incarcarea CC/CV cand parerea era ca "bateria mai mare se incarca mai greu".

#101
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postchilly willy, on 08 august 2021 - 21:54, said:

O alta problema e ca planul lui practic ruineaza europa si intareste china, cam toate planurile lui verzui se bazeaza pe importuri masive din china ca si cum europa ar avea un corn al abundentei din care curg bani si china ar fi pe alta planeta si poluarea produsa in china ca sa produca ce importam noi nu s-ar pune.
Obliga la schimbare, nu e o ruinare neaparat... asa gandeau pe vremuri si fanii tehnologiilor pe abur cand au fost amenintate de altele. China si ea investeste masiv pe electrice si au deja mai multe ca europenii oricum.

View Postchilly willy, on 08 august 2021 - 21:54, said:

Cand limitarea e la incarcator ca nu poate mai mult evident bateria mare se va incarca mai incet cu aceleasi % dar se va incarca mai repede decat cea mica cu o cantitate fixa de energie daca incarcatorul poate oferi mai mult decat poate absorbi bateria mica dar mai putin decat poate absorbi cea mare.
Exact acolo va fi limitarea intrucat incarcarea casnica nu se face decat la 11KWh in mare parte regiunea noastra asa ca n-am luat in calcul profilul de incarcare cu curenti mari. In rest e perfect ce ai scris, e curba tipica de incarcare Li-Ion ca si la telefoane si altele...

PS - am auzit ca Tesla a renuntat la statii de incarcare individuale de 80A, statia Tesla 3 vine cu cablu mai subtire si 40A maxim.

Edited by andreic, 09 August 2021 - 07:10.


#102
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postradurus, on 09 august 2021 - 06:05, said:

Feliciitari pentru efortul depus in educarea tehnologica a celor care discuta pe forum.

Crezi ca nu stiam ca nu se incarca constant pe tot parcursul procesului?
Am avut tangenta cu celule 18650 de acum 5 ani si cu surse de laborator lucrez de aproape 10 ani.

No offence!
Dar cum poti sa explici mai simplu cuiva care nu are informatii de baza chestiunea aia cu litiul/grafitul, limitarile care apar si faza cu incarcarea CC/CV cand parerea era ca "bateria mai mare se incarca mai greu".

daca cunosti fenomenul sa stii ca nu prea s-a observat acest lucru, ai dat niste explicatii tip hagi.

#103
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View PostEekstein, on 05 august 2021 - 22:03, said:

Nu is expert dar sper ca 1 zi de soare se transforma in 30 km de mers cu bateria.
. Pt distante mai mari mergi cu benzina odata pe luna gen.

Da ! E foarte important. Daca mergi pe afara dimineata sau seara si trece o masina pe langa tine o sa realizezi ca pute. Daca tu stai mereu pe langa masini sau niciodata e normal sa nu simti.

Nu inseamna mai multa poluare. Cum inseamna mai multa poluare ?


Tu gandesti egoist...dar ineficient!
In plus...ce te faci in lunile fara soare ...?! Asa cum avem noi vreo 4-5 luni pe an ?!

View Postloock, on 05 august 2021 - 22:25, said:

Ti-am explicat mai sus ca bati campii si habar nu ai despre ce vorbesti.


Ai batut campii cu gratie!
Daca ai fi vazut clipul cu Zona IT, ai fi vazut ca prezentatorul a folosit multiple masini electrice - de la mici, la mari - si toate sunt...o porcarie, din clipa cand iesi din oras.

Dar mai bine, vezi clipul.

Lasa bataia de campi!

Daca o masina electrica nu poate fi folosita EXACT LA FEL ca una pe benzina...e inutila!

Regret...nu toti suntem hipsteristi de starbucks, unii suntem si pragmatici

#104
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

View Postpinguinul666, on 09 august 2021 - 21:26, said:

Daca o masina electrica nu poate fi folosita EXACT LA FEL ca una pe benzina...e inutila!
N-as zice, din contra, e mai utila decat o benzinara in oras, nu polueaza si consuma putin daca sta in coloana, nu faci litraj pe aglomeratie.
Nu mai bate campii.

Edited by andreic, 10 August 2021 - 00:52.


#105
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,024
  • Înscris: 16.06.2006

View Postpinguinul666, on 09 august 2021 - 21:26, said:


Daca o masina electrica nu poate fi folosita EXACT LA FEL ca una pe benzina...e inutila!
Generalizezi la maxim.
Hai sa complic lucrurile.
Nu sunt partizanul electricitatii auto.

In ce moduri poate fi folosita o "masina pe benzina"?
- in garaj ca exponat.
- duminica la plimbare prin oras
- seara ca sa faci spectacol cu motorul turat la maxim
- pentru drifturi, liniute, etc
- ca sa te duca din punctul A in B 1 persoana, 2 sau 4-5 si sa nu te ploua.
- sa pleci de la semafor si sa ii lasi pe ceilalti cu gura cascata.
- sa faci depasiri periculoase
- sa te deplasezi cu mult peste viteza legala.
- sa te duca unde ai nevoie cu costuri mici
- sa o opti realimenta rapid (preferata ta probabil)

Intrebarea mea acum:
Toate masinile pe benzina pot face tot ce am enumerat mai sus?

Desigur ca nu.
Sunt masini cu puteri/dimensiuni/caracteristici/preturi diferite de unde rezulta scopuri diferite in utilizare.
(auto mic 2 locuri cu max 45km/h vs. auto mic 1000cmc vs. auto 1.5T si motor 150CP vs. auto muscle 3L si 300CP)

Exista chestii pe care o masina electrica le poate face si una pe benzina nu?
Desigur. (mers silentios, consum f mic in trafic intens, pornire rapisa de pe loc, arata bine).

De fapt caracteristicile pentru care nu ne plac electricele sunt:
- pretul
- autonomia
- timpul lung de incarcare
- durabilitatea bateriei.
Dar, in rest, auto electrice pot face cele mai multe lucruri pe care le face o benzinara (cu scopul de a te transporta zic)

#106
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006

View Postradurus, on 10 august 2021 - 06:21, said:


Exista chestii pe care o masina electrica le poate face si una pe benzina nu?
Desigur. (mers silentios, consum f mic in trafic intens, pornire rapisa de pe loc, arata bine).

De fapt caracteristicile pentru care nu ne plac electricele sunt:
- pretul
- autonomia
- timpul lung de incarcare
- durabilitatea bateriei.
Dar, in rest, auto electrice pot face cele mai multe lucruri pe care le face o benzinara (cu scopul de a te transporta zic)

Masinile cu benzina sunt destul de silentioase dupa parerea mea.
Trafic intens sa intelegem trafic in care se merge rapid sau trafic cu viteza de 1km/10minute? Ca daca e intens in sensul ca e rapid benzinara va face fata foarte bine. Daca se merge ca melcul atunci o sa consume combustibil ca sa stea. Aici treaba e putin nuantata, multe masini noi au start stop, de fapt cred ca nici nu mai gasesti masina noua fara el. Problema e cu climatizarea, daca ai nevoie de AC si una si alta vor consuma combustibil respectiv curent fara sa faca nimic util asteptand sa se miste traficul.
Deci benzinarele abia pleaca de pe loc, astea electrice cum se lauda domnul musca pot demara cu acceleratii comparabile cu masinile de curse. E foarte utila treaba asta cand esti in coloana, o sa demarezi vreo 10m.
Si in final benzinarele arata urat si alea electrice arata bine, yea right.
Cat despre ce nu convine la masinile electrice aici ai nimerit-o si asa e, pot face cele mai multe lucruri relativ la transport dar nu toate. Cand ai un drum lung de facut e varza, trebuie sa faci itinerarii care sa treaca pe la statii de incarcare si sa speri ca sunt libere si nu ai de asteptat. Sigur ca unii o sa spuna ca nu faci toata ziua astfel de drumuri. Da dar pentru cei care nu isi permit mai multe masini aia pe care o au trebuie sa fie buna la toate.
Practic masinile electrice sunt ok pentru oras daca ai si o sursa de incarcare altfel trebuie sa pierzi timpul pe la mall-uri si alte locuri cu statii de incarcare o data la cateva zile ca sa o mentii incarcata.
Adica situatia trebuie privita asa cum e, se cer foarte multi bani pe masinile astea si se asteapta ca ele sa fie norma. Pai ca sa fie norma trebuie sa presteze cam la fel, nu se poate sa aiba o lista de inconveniente dar sa spunem ca totusi te transporta din punctul A in B. Pana nu bifeaza toate punctele nu au cum sa fie apreciate. Ele sunt cumparate azi mai ales datorita subventiilor si incarcarii gratis de oameni care le folosesc mai ales pentru drum in oras in scop productiv. Cele mai multe le-am vazut la cei care fac taxi (uber, bolt) si livrari de mancare. Mai sunt si altii care le au dar mult mai putini.

#107
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,628
  • Înscris: 06.03.2005
Automobilele electrice nu sunt deloc scumpe, sunt ridicol de ieftine cele pe combustibil.
Nu este normal sa iti poti cumpara automobil cu mai putin de 10 000 euro, automobil la care trebuie sa platesti 2000 euro impozit si asigurare anuala, 2000 euro loc de parcare cu incarcare anual, nu langa domiciliu.
Nu exista nici un motiv sa poti detine auto fara sa platesti initial minim 20 k euro si inca 400 euro lunar pentru taxe, asigurari, consum, cheltuieli intretinere.

#108
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
esti bolnav rau

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate