Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Google Chrome - restricționa...

Tape - Home or small business

Cat timp poate fi pastrata benzin...
 Mercedes va renunta la A- si B-Cl...

Test examinare matematica online ...

De ce vrem sa fim bogați?

Aplicatia Smart Market
 Din anul 2025, Ford renunța ...

Alegere monitoare:Samsung LF24T35...

2 intrebari

Zgomot amplificator Onkyo
 Povestea Spaima zmeilor

HIDROCONSTRUCTIA nu a platit nici...

De ce unii oameni nu se bucura de...

Radiator unitate interioara inghe...
 

Ce se va intampla cu pretul kwh cand va creste puternic consumul datorita masinilor electrice?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#55
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 22.05.2003
Auzi, tu te informezi de pe Cocoon si alte site-uri de calitate?
Unde ai gasit tu ca Olanda arde padurile?

https://www.euractiv...ot-sustainable/


Ia cauta tu si vezi de fapt ce e “biomasa”, ca ai prb de intelegere a termenilor. In cazul de fata ei se refera la arderea reziduurilor organice!
De ex, daca ai recicla selectiv, cosul maro e pt resturi biomasa: mancare aruncata, coji de cartofi, servetele murdare etc
Alea la noi se ingroapa.

Aragaz trifazic? Mai baga!

Pune 3 oale, da drumul la toate, da drumul si la cuptor, la AC si centrala termica pe curent!

Nu exista astfel de puteri instalate, dar tu nu vrei sa intelegi ca nu ai nevoie de o asa putere! Nu exista nicaieri in lume pt ca nu e nevoie de fapt.

Bateriile actuale sunt limitate fizic pe la 100kwh si putini isi permit asta.
E ca si cum ai zice ca toti au 300cp acum.
Cu 40Kw ai 200km autonomie si rar se intampla sa ajungi acasa pe vapori, 0%!
40kwh baterie, ii incarci in 10 ore fluierand, noaptea, fara complicatii.
Sunt 6A trifazat…

#56
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,543
  • Înscris: 02.02.2010
Scuze, am gresit de fapt aragazele au pe la 9.2 kw trifazic nu 6-7.
Attached File  aragaz.JPG   38.62K   14 downloads

Sa-ti pun o schema cu consumul la un jacuzzi ? Si ala nu e aragaz , daca e frig afara sau apa rece , il tii pe incalzire 5-8 ore la vreo 5-6 kw/h.

3x25A sau 3x35A e puterea instalata de obicei intr-o casa in Olanda. Pentru ca probabil mai mult de jumate din case nu au gaz si folosesc aragaze electrice.

Edited by N62B44, 05 August 2021 - 01:32.


#57
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 113,013
  • Înscris: 07.02.2003

Vizualizare mesajericmario, pe 04 august 2021 - 21:40, a scris:

Nu, vom plăti în funcție de consum, ca și acum.
Asta e subinteles, cat consumi atata platesti, diiscutia era despre pretul energiei in general.

Vizualizare mesajpinguinul666, pe 05 august 2021 - 00:33, a scris:

Masinile electrice sunt o teapa...o prostie.
Din contra, este viitorul, nu sunt alte alternative sustenabile, hidrogenul e de tranzitie doar.

Vizualizare mesajpinguinul666, pe 05 august 2021 - 00:33, a scris:

In ciuda a ce credeti, bateria electrica este aproape neschimbata de vreo 2 decenii.
Si foarte ineficienta...si aproape deloc reciclabila.
Te inseli ca de obicei indiferent ce crezi. Dat timp extrag din baterie peste 95% din cat pun mi se pare foarte eficienta. Sunt si concepte radicale dar in cercetare.

Vizualizare mesajericmario, pe 04 august 2021 - 21:40, a scris:

Cool! Ce model?
C3-2020 facelift asp 83cp.

Edited by andreic, 05 August 2021 - 02:55.


#58
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,710
  • Înscris: 04.02.2011

Vizualizare mesajAhasverus, pe 04 august 2021 - 21:21, a scris:

Nu ma intereseaza baterii

Nasol, ai încredere prea mare în rețea.

#59
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,899
  • Înscris: 29.11.2005
Va trebui refăcută toata instalația de acasă. La fel și infrastructura de transport până acasă.
Alți bani alta distracție.

#60
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,616
  • Înscris: 06.03.2005
In 2035 cand for iesi din uz automobilele termice, nu vor fi inlocuite de electrice nici macar cu un raport 1 din 3, asta inseamna ca parcul auto se va reduce dramatic si nici nu va fi vreo presiune pe sistemul energetic.
Treaba se produce treptat nu de pe o zi pe alta, acum astea electrice sunt subventionate, treptat vor fi suprataxate.
Acum oricine cu 5000 euro isi ia masina si o lasa pe trotuar in fata blocului, sunt topicuri pline de intrebari ce masina sa isi cumpere de cateva mii de euro.
Atunci nu isi va pune nimeni problema sa isi ia masina daca nu are 20 000 euro si nu isi permite sa plateasca parcarea cu statie incarcare la 1-2 Km de casa, cu 500 euro pe luna, ma refer la cei care stau in zona de blocuri, nu case cu garaj.
Exista nenumarate alternative Uber, Bolt, STB, Metrou, Trotinete electrice, masini electrice de inchiriat cu minutu, detinerea unei masini va fi o extravaganta.
Suprmarketurile, Mallurile vor putea face o afacere grozava sa instaleze statii de incarcare in parcare si sa inchirieze noaptea locurile.
Toate investiile, restructurarile, amenajarile ce presupune trecerea la electric vor costa mult dar nota de plata va fi achitata de cei care in continuare isi vor dori si vor decarta la greu pentru asta, de asta sumele necesare pentru a detine si utiliza o masina vor restrictiona serios accesul oricui.

Se vor rezolva toate problemele cu poluare, trafic, parcare prin aceasta limitare.

#61
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,899
  • Înscris: 29.11.2005
Se vor rezolva o lae. Nu se va rezolva nimic. Marele poluator e industria și va rămâne așa. Se încearcă din răsputeri sa ne facă sa scoatem mai mulți bani din buzunar.
Un cetățean care nu are datorii la banca nu valorează nimic.
La fel ca și unul sănătos.
Nici unul din ei nu produc profit pentru bănci, industria farma și implicit pentru stat.

#62
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,225
  • Înscris: 17.01.2012
„...pt că alternativa ar fi să împânzești toate cartierele din lume cu cable de secțiuni uriașe, care să asigure fiecare loc de parcare cu încărcătoare
apoi, trebuie să pui stații de medie tensiune printre toate parcările și de înaltă tensiune la fiece cartier
cumva să alimentezi și să interconectezi toate acestea

URIAȘ și INEFICIENT :(
pierderile de transport și transformare vor fi mari, iar costul curentului va deveni exorbitant
colac peste pupăză: nici măcar așa nu vei putea asigura alimentarea tuturor autoturismelor
blocul unde am domiciliu de buletin are 27 de apartamente și 10 locuri de parcare... numai io am 3 mașini, mai sunt fo' 2 ca mine, restul au cam 2, și încă fo' 2 pensionari cu una
DESPRE CE VORBIM AICI? :o

PS: amănunt de NE-neglijat: majoritatea vor dori să încarce noaptea! să-mi estimeze cineva la cât s-ar ridica amperajul supt de sute de mii de mașini electrice instantaneu? și care ar trebui să fie secțiunea cablului care să asigure acest curent?
ce ușor e să zici că din 2035 nu mai construim autoturisme ICE... :( ...”


Vizualizare mesajN62B44, pe 05 august 2021 - 01:00, a scris:

...
Deseurile radioactive dintr-o centrala nucleara sunt 1,2 m3 pe an, relativ usor de stocat in siguranta.
...

nu trebe stocate, soluția este la-ndemână, dar nu o văd politicienii din cauza nasului
cât costă să arunci ÎN SOARE câteva tone de deșeu nuclear PE AN??? :o
raportat la cât cheltuim pe portavioane/smartfoane/țigări... cât o fi?

#63
rim80

rim80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,640
  • Înscris: 06.04.2020

Vizualizare mesajAdm, pe 04 august 2021 - 23:36, a scris:

Pana la masina electrica, problema e AC-ul si caldura.
Propun sa interzicem AC si sa folosim evantaiele.

https://www.hotnews....ut-peste-50.htm
Eventual manuit de o gheisa!Posted image

#64
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 22.05.2003
Per total, schimbarile preconizate in lumea cu caldura si apa calda, sunt departe de noi.

La noi acum e coada la debransari.

Blocurile, in implementarea existenta acum in Romania, sunt depasite total de problemele viitorului.

Functia creaza organul, iar pe viitor probabil acest paradis de consum se va restrange.
Nu zic ca va fi placut, dar se va intampla.

Va disparea si berea la PET!

Acum fiecare familie are 1+ masini, ceea ce e sublim, mai ales pentru ca e posibil.
Acest lucru nu va mai fi posibil pe viitor pentru ca:
- taxe
- costuri
- imposibilitatea incarcarii

Acum 10 ani nu aveam car sharing, nu aveam Uber, bolt etc.
Realist, se vede ca e posibil sa folosesti servicii precum Spark.

Ca nu e ieftin? E clar ca nu e ieftin, dar nu va mai fi nici ieftin sa detii o masina si sa o intretii.

Zonele de blocuri vor deveni treptat ghetouri. Unele deja sunt, doar ca au fost spoite (in sfarsit) cu anveloparea.
Nu e normal ca tot orasul sa fie gatuit de masini, chiar daca romanul vede in a fi proprietar de masina un drept universal.

Politicienii nu vor face nimic nepopular, dar valul vine.
Cat de mult vei putea sa ingrijesti un ICE de acum 20 de ani?
Ma uita cum la parintii mei, care au masina premium de 15 ani, sub 100 000 km.
Cand mai pica o piesa se jura ca o vand, pana isi dau seama ca nu isi permit una noua, mult mai proasta dpdv al calitatilor.
Noroc cu dezmembrarile, insa totul are un sfarsit.

#65
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,522
  • Înscris: 29.03.2006

Vizualizare mesajpinguinul666, pe 05 august 2021 - 00:33, a scris:

Masinile electrice sunt o teapa...o prostie.

Tehnologia bateriilor este cu muuult in urma necesarului de consum.
Pe o scala de la 1 la 10 ....smartphonruile si PCurile ar fi pe la 9.5-10...iar bateriile, pe la max 4...atat de involuate au ramas!

In ciuda a ce credeti, bateria electrica este aproape neschimbata de vreo 2 decenii.
Si foarte ineficienta...si aproape deloc reciclabila.

Cand or aparea baterii reale, o evolutie reala...atunci mai discutam.

1. Sunt deja modele de automobile electrice care au deja autonomie omologata de 600 Km. Daca le compari cu modele ICE de putere comparabila - oricum sunt depasite si la putere, practic cele electrice deja au autonomie mai mare.
Cu un consum mediu de 14-17 L/ 100 km la cele mai economice modele ICE de Porsche si Jaguar de 500 CP, (asta cu viteza moderata si ciclu combinat, pt. ca altfel consumul maxim instantaneu e dublu-triplu fata de volumul rezervorului...) nu faci 600 km nici cu rezervor de 70 L.

2. Fata de acum doua decenii cum ai scris, capacitatea acumulatorilor a crescut de cel putin 3,5 X, de ex. un tip de celula care avea 0,8Ah in 2001, deja de mai multi ani  a ajuns la 3Ah in variantele de top care sunt totusi uzuale.
La NiCd a ajuns de la 0,8 la 2Ah destul de repede, in 2006 deja erau banale si tehnologie depasita de NiMH - NiMh deja era la 2,8 - 3,2 Ah, desigur nu ma refer la celule de consum care se descarca singure din prima zi, ci la celule de scule bune.
Li-ion a avansat mai greu, dar pana la urma a ajuns de mai multi ani la 3Ah cu celule 18650, si 4Ah cu celule 21700. Tesla trece la un model nou - 4680 de 46 x 80mm de capacitate mult mai mare. La alti producatori au aparut deja si acumulatori solid state care erau SF pana nu demult.

Edited by loock, 05 August 2021 - 12:36.


#66
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,909
  • Înscris: 16.06.2006
Si cand se termina resursele de litiu, vom incepe sa cautam o metoda sa il reciclam din bateriile uzate nu-i asa?

Totusi, ce vom face cu atata petrol care nu isi va mai gasi utilitatea.
(din ultimele cercetari, pare ca zacamintele sunt regenerabile, deci exista petrol "nou")
Adica da, cel mai probabil armatele vor folosi auto cu ICE.

Iar noi muritorii de rand vom continua sa folosim ICE pana cand va deveni ireparabil sau costul de utilizare va deveni prea mare.
(combustibilul va fi probabil ieftin dar impozitele vor fi mari)

Sa speram ca lui UE ii vin mintile la cap si va face un plan fezabil (pe baza resurselor de litiu, a evolutiei tehnologiei, a costurilor economice si a altor factori implicati) pe urmatorii 20-30 ani referitor la exclusivitatea solutori electrice pentru transport.

Edited by radurus, 05 August 2021 - 13:07.


#67
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,558
  • Înscris: 16.10.2007
Eu sunt in general mai optimist.
Nu cred ca va fi nevoie sa se impoziteze masinile vechi, o sa se treaca de la sine la cele electrice.
Parca cineva a taxat aparatele foto cu film de 35mm pe motiv ca folosesc substante chimice? Le-am pus fiecare pe unde s-a nimerit si am trecut la cele digitale.

Referitor la alimentare, daca ne-am ingramadi cu totii sa alimentam cu benzina la 8 seara se va bloca orasul. S-au gasit solutii la fel cum se vor gasi si la cele electrice.

#68
KiloW

KiloW

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,320
  • Înscris: 08.01.2021
Alt topic de trollat aiurea. Mai sunt deschise câteva.


#69
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,560
  • Înscris: 06.10.2015

Vizualizare mesajandreic, pe 05 august 2021 - 02:53, a scris:

Asta e subinteles, cat consumi atata platesti, diiscutia era despre pretul energiei in general.


Din contra, este viitorul, nu sunt alte alternative sustenabile, hidrogenul e de tranzitie doar.


Te inseli ca de obicei indiferent ce crezi. Dat timp extrag din baterie peste 95% din cat pun mi se pare foarte eficienta. Sunt si concepte radicale dar in cercetare.


C3-2020 facelift asp 83cp.


Absolut deloc!
Tehnologia actuala a bateriilor - cea disponibila pe piata - este foarte, foarte inapoiata vs rata de consum a aparatelor care le folosesc!

E fix acelasi lucru la toate gadgeturile pe baza de baterie - telefoane, laptopuri, electronice!

In anii 90, un Nokia 3310 bun tinea 1 saptamana  cu vorbit mult!

Azi, chiar fara 4G, nu ai sanse sa depasesti 3 zile (hahahaha), fara reincarcare, cu orice smartphone

Daca masina electrica chiar se vrea viitorul --- avem nevoie catehnologia bateriilor sa evolueze la fel de mult cum au evoluat telefoanele in smart-phone-uri ...sau la fel de mult cum a evoluat AMD-ul...

pe sleau, daca nu cumva tehnologia bateriilor nu evolueaza ENORM in urmatorii maxim 10 ani, toata faza e PA PA!

Ca si criteriu de referinta - sa am un smartphone gen Samsung Galaxy note 20 ultra 5G, si sa il pot calari pe internet/ telefonie/ jocuri, 4 zile pe o singura incarcare!
Iar acel acumulator sa reziste MINIM 6-7 ani la un asemenea grad de folosire!

la masini - sa am minim 500 km blana...indiferent daca stau la semafor, in trafic infernal de oras sau daca merg intins, in afara orasului...
INDIFERENT de vreme,da ca e vara la 50 grade sau frig, la -20 grade!

iar bateria masinii sa duca minim 7-8 ani in uz maxim, intens!

Reincarcarea sa nu dureze peste 180 secunde (3 minute), de la zero la full!

Asta e punctul de reper!

Cand se ating performantele astea...revino si vorbim!

Orice mai putin este total nesustenabil!

Pana atunci ...nu ne suna tu (cel cu pretentia aberanta de eco), te sunam noi Posted image

Vizualizare mesajTheWarrior, pe 05 august 2021 - 13:20, a scris:

Eu sunt in general mai optimist.
Nu cred ca va fi nevoie sa se impoziteze masinile vechi, o sa se treaca de la sine la cele electrice.
Parca cineva a taxat aparatele foto cu film de 35mm pe motiv ca folosesc substante chimice? Le-am pus fiecare pe unde s-a nimerit si am trecut la cele digitale.

Referitor la alimentare, daca ne-am ingramadi cu totii sa alimentam cu benzina la 8 seara se va bloca orasul. S-au gasit solutii la fel cum se vor gasi si la cele electrice.


Decat ca aparatele digitale au imense avantaje:
- durabilitate
- utilizare instantanee
- grad maxim de refolosire, fara deseuri etc


Sincer, sa pierd nspe ore pana se reincarca jucaria penibila, doar sa mor in trafic....gimme a break!

na! ia-o pe asta!

Daca tehnologia bateriilor ar fi fost suficient de evoluata, reincarcarea ar fi durat 3 minute maxim si coada aia nu ar fi existat!

LINK - masini Tesla asteptand reincarcarea

Vizualizare mesajradurus, pe 05 august 2021 - 13:03, a scris:

Si cand se termina resursele de litiu, vom incepe sa cautam o metoda sa il reciclam din bateriile uzate nu-i asa?


Problema e ca bateriile actuale sunt aproape imposibil de reciclat, dpdv tehnic!
Tehnologia face aproape imposibila (si practic, financiar nerentabila) reciclarea bateriilor actuale!

Va las un clip super - ZonaIT - de ce nu imi iau masina electrica

Edited by pinguinul666, 05 August 2021 - 18:05.


#70
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,560
  • Înscris: 06.10.2015

Vizualizare mesajloock, pe 05 august 2021 - 12:33, a scris:


2. Fata de acum doua decenii cum ai scris, capacitatea acumulatorilor a crescut de cel putin 3,5 X, de ex. un tip de celula care avea 0,8Ah in 2001, deja de mai multi ani  a ajuns la 3Ah in variantele de top care sunt totusi uzuale.

Extrem, extrem de slab!

Electronicele sunt de cel putin 5-6 ori mai puternice...de la telefoane la calculatoare!
In cazul telefoanelor, smartphonurile sunt de peste 20x ori mai puternice si versatile!

Decalajul e enorm!

Problema e ca asemenea putere de calcul implica consum mult, mult marit!

Deci cei 3.5x ai tai, sunt...fix-pix!

#71
edy_wheazel

edy_wheazel

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,995
  • Înscris: 31.07.2007

Vizualizare mesajpinguinul666, pe 05 august 2021 - 18:46, a scris:

Decalajul e enorm!

Pentru ca nu-i acelasi lucru.

#72
Eekstein

Eekstein

    White Supremacist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,956
  • Înscris: 28.10.2016
Soutia ar fi parcarile cu panouri fotovoltaice si masini cu panou gata instalat

Exista masina cu panou gata instalat ? :blink:

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate