Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefonul Oppo a74 mi-a blocat ca...

A inviat Mudava

Cand One United nu mai vand isi v...

Mandolina feliat legume
 Atestat consilier de siguranta

alarma auto Autowatch 346 RLI

Ce se intampla cu actualii tineri...

Descifrare reteta
 Zapp fix

Rulment pt diferential 4motion

Lipire filtru la baterie ikea

Meserias nu mai vine sa termine l...
 Soferii prinsi bauti sau drogati ...

geometrie autorulota

Sfat achiziție laptop ~4500 ...

A fost adoptata legea privind alc...
 

Produse fabricate in Romania

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#37
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

View Postdjl, on 10 martie 2020 - 00:01, said:

"Braincof" Brăila - cămăşi

Măi, djl-ule, e Braiconf, Brai-conf, de la Braila@confecții. O mulțime de berbeci pronunță ca tine. Ieși din rândurile lor. ;)

#38
cipri2bau

cipri2bau

    Dezactivatos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,111
  • Înscris: 30.11.2017

View Postlaurstef, on 10 martie 2020 - 11:04, said:

în altă ordine de idei, @Puferiu_ postarea inițiatorului face referire la produsele românești.
ce înseamnă produse româneşti?? păi vă zic eu, sunt produsele care sunt marcă proprie brevet propriu materialele pot fi din import lafel si forta de muncă şi chiar cercetarea şi locul asmablării.

Adică Intel /Amd /Nvidia fac procesoare AMERICANE dar le asamblează în Malaisya/ China. Deci alea nu sunt chinezeşti sau malaisiene. Intel - Amd nu sunt procesoare malaisiene sau chinezeşti ci americane.

Doar Msi sau Asus poti spune că fac plăci de bază taiwaneze sau chinezeşti de când taiwanul e alipit la china.

România asamblează renaulturi franceze. Nu există renaulturi româneşti. Dacia e doar un nume folosit ptr piaţa internă în scop de marketing apelând la naţionalismul local.
Renaulturi româneşti erau dacia 1300, adică românii cumpărară licenţa cu totul şi fabrică românesc 100%.

Arată-mi acuma un produs ROMÂNESC in afară de ceva produse agricole. PORUMB FIERT făină malai ulei zahăr.

Dacă ne uităm observăm că pe procesoare nici nu scrie made in ............. ci assembled in............... adică asta arata mareţia celor care au brandul iar asamblatorii pot fi nişte nimeni. Poate fi si assembled in antarctida daca pinguinii ar putea fi dresati sa faca ceva.

Eu daca-mi chem nişte ţgani să-mi asambleze o casă nu înseamnă că produc o casă ţgănească. Iar dacă o asamblez in spania nu însemană că e o casă spaniolă.
Româniia asambla tractoare u650 in egipt, nu inseamnă că asamblau acolo tractoare egiptene.


Un produs facut dupa licenţă in gospodăria proprie foarte mult timp şi apoi modificat (uneori substanţial ca sa difere de orgiginal) şi îmbunătăţit poate fi după minim 30 de ani considerat produs propriu şi asimilat. Cu toate astea nici dac 665t si nici tractorul u650 incă nu ajunseseră să fie mărci proprii 100% si nici asimilate 100% nefiind destul de diferite de original. Abia cu dacia 500 si nova s-a reusit să se ajungă la nişte produse proprii deşi incă inglobau piese neoriginale. Insă acestea fuseseră proiectate de la zero.

Licenta dadea voie doar la anumite modificari pana la un punct, iar iesirea din ea cu un produs propriu presupunea un produs deja cu multe diferenţe.

Edited by cipri2bau, 10 March 2020 - 12:18.


#39
Club27

Club27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 20.02.2020

View Postmyshyk, on 09 martie 2020 - 23:04, said:

Rosii vopsite artificial. Dezinfectanti ori apa chiara, ori mortali, la alegere. Produse lactate din aracet.Cartofi care sescumpesc stan in depozite. Produse alimentare cu pret constant. dar greutate variabila.

S-au învăţat şi pe astea să le facă ?
O ţară cu sol roditor şi fertil.

#40
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 28.05.2008
@cipri2bau : de mult nu mai exista produse romanesti/frantuzesti/americane/chinezesti etc.; e absurd sa mai putem face afirmatii privind "nationalitatea" unui produs !
Daca am aplica principiul dvs. legat de "brevet" propriu, atunci porumbul (incadrat de dvs. la produse romanesti) nu este romanesc, intrucat provine (cel mai probabil) dintr-un hibrid american / german / japonez.
Daca ne referim la Renault - este o companie frantuzeasca doar pt. ca e inregistrata in Franta ? Sa nu uitam ca pachetul majoritar (nu de control, e adevarat, dat fiind faptul ca exista actiuni preferentiale prin statut) e detinut de Nissan + Daimler + fonduri de investitii straine ...

#41
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Cred că mai există jdemii de topicuri pe tema asta inca de la înființarea Softpedia

#42
cipri2bau

cipri2bau

    Dezactivatos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,111
  • Înscris: 30.11.2017
Eu zic că e baza companiei locul unde e inregistrată, că acolo la primăria şi statul de aoclo dă impozit pe profit.

Dacă toate companiile din lume s-ar inregistra la Călăraşi sau Teleorman deşi nici birou să nu aibe aoclo doar virtual şi nici angajaţi, localităţile respective ar fi pe puhoi de bani

#43
Puferiu_

Puferiu_

    Membru foarte activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,437
  • Înscris: 05.07.2018

View Postkarax, on 10 martie 2020 - 11:00, said:

da dar salariul este platit romanilor si taxele se platesc in Romania
Grosul banilor ajunge in strainatate.

#44
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 28.05.2008

View Postcipri2bau, on 10 martie 2020 - 13:04, said:

Eu zic că e baza companiei locul unde e inregistrată, că acolo la primăria şi statul de aoclo dă impozit pe profit.
Dacă toate companiile din lume s-ar inregistra la Călăraşi sau Teleorman deşi nici birou să nu aibe aoclo doar virtual şi nici angajaţi, localităţile respective ar fi pe puhoi de bani

Atunci si AUTOMOBILE DACIA e companie romaneasca ...

#45
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,633
  • Înscris: 30.07.2003

View Postammaus, on 10 martie 2020 - 10:32, said:

Lasa banii de salarii si atat, profitul cel mare dispare prin 5  facturi fictive de curatenie cu o firma din elvetia sau brazilia...
Bre, poti face si in tara factura sa-ti diminuezi profitul cu un PFA norma de venit pana la 100.000 euro. Si nu numai.
Grosul banilor unei firme e dat de TVA si impozitul pe munca, vezi orice statistica economica.

#46
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 28.05.2008

View PostPuferiu_, on 10 martie 2020 - 13:06, said:

Grosul banilor ajunge in strainatate.

"Grosul" banilor este partea aceea care ramane dupa ce s-au platit materii prime, energie, chirie/impozit pe proprietate, salarii & drepturi asociate, taxe & impozite pe forta de munca, dobanzi si alte creante atasate, impozit pe profit si pe dividende + s-au constituit rezervele legale si provizioanele ?
Cat credeti ca e marja bruta/neta in industrie ?
Repet, daca e sa urmarim fiecare "beneficiar" in parte, pana la ultimul leu, Statul roman primeste "felia" cea mai mare in aproape toate cazurile.

Edited by sdrc, 10 March 2020 - 13:17.


#47
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,222
  • Înscris: 23.08.2014
Puneti total gresit problema.Atat timp cat se produce la noi, se platesc salarii si impozite la noi, se investeste la noi, nu conteaza ce capital sau actionariat are.Sint domenii, cum e cel auto, unde nu se poate altfel...Pa langa asta nu aici conteaza, ci cand sinteti la raft, acolo trebuie ales ceva produs la noi...

View PostPuferiu_, on 10 martie 2020 - 13:06, said:

Grosul banilor ajunge in strainatate.
Sint bani care vin din strainatate, o gramada de straini produc pentru export, inclusiv dacia, continental, michelin si etc, si o parte din ei se duc inapoi in strainatate, cum ai vrea sa fie altfel? Sa investeasca la noi si sa iti lase banii tie?

#48
Gpoint

Gpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 21.04.2009
IOR merge?

#49
cipri2bau

cipri2bau

    Dezactivatos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,111
  • Înscris: 30.11.2017

View Postsdrc, on 10 martie 2020 - 13:06, said:


Atunci si AUTOMOBILE DACIA e companie romaneasca ...
automobile dacia 1300 poate.
Cea de acum e subsidiara renault din franta asa cum vodafone Romania e a vodafone uk.

In Londra New york sau Dubai sunt foarte multe firme inregistrate, desi acolo au doar inchiriat un scaun si o masa. Insa acolo platesc contributie.

#50
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,841
  • Înscris: 14.10.2017
daca cei de la linia de productie din Romania in urma lucrului la banda de productie invata cum se fabrica diverse chestii si se realizeaza un transfer de tehnologie si cunostiinte putem spune ca suntem castigati. in felul asta o generatie de ingineri va fi formata cu ajutorul multinationalelor.

Edited by karax, 10 March 2020 - 14:06.


#51
Cmd199306

Cmd199306

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 299
  • Înscris: 15.07.2019
Aldis Călărași, Bontimes...

#52
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 28.05.2008

View Postcipri2bau, on 10 martie 2020 - 13:58, said:

automobile dacia 1300 poate.
Cea de acum e subsidiara renault din franta asa cum vodafone Romania e a vodafone uk.
In Londra New york sau Dubai sunt foarte multe firme inregistrate, desi acolo au doar inchiriat un scaun si o masa. Insa acolo platesc contributie.

Asadar, Volvo ar fi masini chinezesti ?
Repet, intr-o lume globalizata, e un nonsens sa vorbim despre "nationalitate" ...
Daca luam in considerare criteriul juridic/fiscal, AUTOMOBILE DACIA este o entitate romaneasca - e inregistrata aici, plateste taxe aici samd.

View Postkarax, on 10 martie 2020 - 14:06, said:

daca cei de la linia de productie din Romania in urma lucrului la banda de productie invata cum se fabrica diverse chestii si se realizeaza un transfer de tehnologie si cunostiinte putem spune ca suntem castigati. in felul asta o generatie de ingineri va fi formata cu ajutorul multinationalelor.

E mult mai mult de atat - exista sute de manageri romani promovati la nivel regional sau chiar mondial unde au in subordine sute/mii de oameni si gestioneaza bugete impresionante.
Dar sa ramanem in industria auto : romanul Victor Sfiazof a "desenat" Renault Kadjar + conceptul Alpine Vision Gran Turismo ... cunosc ingineri care participa la proiectarea unor componente pentru Renault, Nissan si chiar Mitsubishi ...

Edited by sdrc, 10 March 2020 - 14:40.


#53
gymy

gymy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 29.11.2005
Mai repede gasesti componente fabricate in Romania.Eu am gasit un motor la o masina de spalat Panasonic cu eticheta made in Romania.

#54
flrz

flrz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,490
  • Înscris: 12.11.2019

View PostFuserisk, on 10 martie 2020 - 12:52, said:

Cred că mai există jdemii de topicuri pe tema asta inca de la înființarea Softpedia

Ai copiat ce am scris eu in primul post.
Dar cu alte cuvinte.

Edited by flrz, 10 March 2020 - 17:27.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate