Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!
#109
Posted 22 April 2019 - 09:52
4di, on 22 aprilie 2019 - 09:41, said:
Aici ai fost rautacios, Florin nu e obligat sa iti faca masina sa mearga pe GPL ca si pe benzina , poti insa singur sa o rezolvi, ai nevoie de un obd2 care il infigi in obd-ul masini, de un telefon cu android pe care instalezi Torque si de intefata cu cablul si softul aferent instaltiei.... Se rezolva usor in sarcina prin intermediul STFT si LTFT mai ales daca ai criuse control la masina. |
#110
Posted 22 April 2019 - 10:00
Nu sunt convins ca pot face mai mult decat au facut cei din service ca nu ma ocup de instalatii GPL, ca e o pasiune si ca sunt montatori care nu stiu nici macar ce e ala STFT , e alta poveste...
Cablul interfetei e vreo 75 lei fara transport , softul il gasesti liber pe net si ajutorul aici pe forum ... Fa o inregistrare cu urmatoarele campuri din torque, STFT , LTFT, timpul de avans, rpm ,viteza, pozitia pedalei de acceleratie, temperatura agent racire si incarcarea dinamica (load) si voi avea disponiblitatea sa te ajut aici pe forum .... PS: ce probleme ai avut asta iarna pe GPL, care sunt codurile ? cumva de amestec sarac,bogat? Edited by 4di, 22 April 2019 - 10:12. |
#111
Posted 22 April 2019 - 10:02
Cunostintele mele in ale GPL-lui sunt zero. Alimentez la Lukoil sau Bulrom deorece acolo avem carduri. Am bagat gaz de la Bulrom si cu ala masina mergea mult mai bine. Dar in Timisoara nu am statie Bulrom...deci sunt nevoit sa alimentez la Lukoil. Confirm faza cu filtrele murdare cu gazul de la Lukoil.
Edited by feribalint, 22 April 2019 - 10:02. |
#112
Posted 22 April 2019 - 18:30
Feri, daca tot ziceai ca ai Frateli, detaliaza un pic problema pe care o ai. Schema de conectare o cunosc si pot sa-ti dau citeva sfaturi, daca atasezi si ceva poze. La softul de programare nu ma pricep, ca nu am stat sa-l invat, avind in vedere ca nu ma ocup cu asa ceva si nici nu am masina pe gaz ca sa ma tenteze sa-l invat. Dar cine stie... pote ca descoperim inpreuna unde este greseala..
4di, on 22 aprilie 2019 - 09:41, said:
Culmea e ca faza cu senzorul de temperatura motor am patit-o si eu ... Hm,... si sunt din Braila.Si tot Fratelli. (Eu stiu schema de conectare de la Frateli, LoGaz si BRC. Din astea 3, doar la BRC ai fire ce se pot lega de instalatia masini. La alte instalatii nu cunosc schemele de conexiuni.) |
#113
Posted 22 April 2019 - 19:34
Miercuri sunt programat pentru revizie la Logan și pe listă va fi și verificarea parametrilor de la injecția benzină. Apoi voi ajunge și la service GPL după sărbătorile Pascale. Voi revenii cu detalii.
Mulțumesc Florin pt sfaturi și bunăvoința de a mă ajuta. |
#114
Posted 22 April 2019 - 21:29
https://en.m.wikiped...ral_gas_vehicle
A natural gas vehicle (NGV) is an alternative fuel vehicle that uses compressed natural gas (CNG) or liquefied natural gas (LNG). Natural gas vehicles should not be confused with vehicles powered by LPG (mainly propane), which is a fuel with a fundamentally different composition. In a natural gas powered vehicle, energy is released by combustion of essentially Methane gas (CH 4) fuel with Oxygen (O 2) from the air to carbon dioxide (CO 2) and water vapor (H 2O) in an internal combustion engine. Methane is the cleanest burning hydrocarbon and many contaminants present in natural gas are removed at source. Existing gasoline-powered vehicles may be converted to run on CNG or LNG, and can be dedicated (running only on natural gas) or bi-fuel (running on either gasoline or natural gas). Diesel engines for heavy trucks and busses can also be converted and can be dedicated with the addition of new heads containing spark ignition systems, or can be run on a blend of diesel and natural gas, with the primary fuel being natural gas and a small amount of diesel fuel being used as an ignition source. It is also possible to generate energy in a small gas turbine and couple the gas engine or turbine with a small electric battery to create a hybrid electric motor driven vehicle. |
#115
Posted 23 April 2019 - 07:49
feribalint, on 22 aprilie 2019 - 19:34, said:
Miercuri sunt programat pentru revizie la Logan și pe listă va fi și verificarea parametrilor de la injecția benzină. Apoi voi ajunge și la service GPL după sărbătorile Pascale. Voi revenii cu detalii. Mulțumesc Florin pt sfaturi și bunăvoința de a mă ajuta. Sper sa schimbi (sau poate ai schimbat deja!) service-ul unde ai pus instalatia GPL. Am citit repejor ce probleme ai tu cu masina... Mi se pare ca esti cel mai ghinionist. Eu sunt convins ca probleme tale au aparut din cauza celor care au montat instalatia GPL. Eu merg pe Landi Renzo si pana acum 0 probleme. Pot spune ca mai are momente totusi cand trece mai greu pe GPL (iarna de obicei) si se simte putin. In rest, nu am check engine aprins (nu l-am avut niciodata). N-am rectificat/inlocuit nimic la motor. Am bujii NGK Iridium de 20.000km. Initial am avut de-alea normale recomandate de producatorul masinii. Mi s-a parut ca nu erau foarte ok dupa primii 20.000km si m-am decis sa le schimb. Revizia la mine costa 100 de lei, cu chitanta. Se trece fiecare revizie in cartea instalatiei. In cei 100 de lei intra verificarea traseelor si recalibrarea ECU. Reviziile dureaza cam 45 de minute si in general n-am de ce sa astept. De obicei fac programare cu cateva zile inainte sau merg direct. Nu mi s-a stricat absolut nici un senzor de la montajul instalatiei. La mine am un singur fir de +12V care merge la ECU GPL. Posibil sa mai fie luata inca o comanda de pornire in alta parte dar nu stiu sa-ti spun de unde ca n-am vazut cand au montat-o. Avand aceeasi experienta (buna) pe mai multe masini cu GPL, eu cred ca problema e de la cei care ti-au pus instalatia. Ca sa-ti mearga bine pe GPL, masina trebuie sa mearga bine pe benzina. Pune-i sa-ti faca un reset la ECU benzina dupa ce verificati prima data injectia. E bine sa compare valorile de acum cu cele de dupa reset. Mai mult, daca fac reset de ECU benzina, o sa fie nevoie sa mergi o perioada doar pe benzina... |
#116
Posted 23 April 2019 - 18:24
Masina in cauza este masina de serviciu, deci ca atare nu pot face eu personal investitii in ea.
Problema la prima instalatie a fost lipsa revizilor periodice la instalatia GPL, masina a mers cu GPL 100.000 km fara nici o revizie la instalatie. Din pacate asa am preluat masina de la un coleg din Bucuresti, masina avand deja 102.000 km. Ulterior am fost la reprezentanta Fratelli din Timisoara, care mi-au sugerat inlocuirea pieselor atasate mai sus. Nu sunt probleme de trecere de pe benzina pe GPL sau invers, problema este dimineata cand este rece motorul. El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. La ultima diagnoza GPL, erau ceva anomalii la parametrii injectie benzina(nu mai retin exact ce...parca timpi de injectie mare, sau ceva de genul), dar voi vedea acum cand intra masina la service. Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. Daca trec pe benzina nu mai am acele intreruperi. Cei de la service GPL dau vina pe injectia benzinei, iar cei de la Dacia dau vina pe GPL... Problema mare este ca masina in cauza este Logan cu motor de 1.2 benzina aspirat, un motor cu foarte multe probleme, recunoscut inclusiv de cei de la reprezentanta Dacia Edited by feribalint, 23 April 2019 - 18:25. |
#117
Posted 23 April 2019 - 19:24
La Frateli exista 1 fir care se leaga la plusul comun al celor 4 injectoare pe benzina, cu ajutorul caruia citeste turatia motorului.
Alte 8 fire, care se leaga la minusul injectoarelor de benzina. Practic la 1 injector de benzina i se taie firul de minus si cele 2 capete obtinute se duc prin 2 fire la calculatorul de GPL, unde este o punte electronica, care uneste sau desface firul ala de minus al injectorului. Ca un banal intrerupator on/off. Cind masina merge pe benzina, firele se unesc ca sa aiba masa injectorul de benzina. Cind merge pe gaz, se desfac firele, ca sa nu mai functioneze injectorul de benzina si sa stea inchis. Asa ca instalatia GPL nu are cum sa afecteze functionarea pe benzina in mod direct. feribalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:
.. Ulterior am fost la reprezentanta Fratelli din Timisoara, care mi-au sugerat inlocuirea pieselor atasate mai sus. .. feribalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:
.. El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. .. In mod normal cind este rece motorul, ar trebui sa plece pe benzina, fara nici un gram de gaz. Doar dupa ce motorul se incalzeste si implicit si regulatorul, ar trebui sa treaca pe gaz. Pe regulator exista o sonda NTC care citeste temperatura regulatorului si doar dupa ce trece de un 45grd (sau cit o fi setat), are voie sa treaca pe gaz. Asa ca la pornire dimineata, gazul ar trebui sa fie in asteptare si nu are nici o logica sa-ti tremure masina, deoarece ea merge de fapt exclusiv pe benzina. Faptul ca tu stingi led-ul verde fortat si masina merge ok, poate sa insemne ca ceva nu-i chiar bine la gaz. Poate ca la tine masina merge dimineata cu amestec de benzna cu gaz. Lucru care nu ar trebui sa se intimple Ai putea dimineata sa-i scoti papuci de la bobinele de gaz si sa vezi daca mai trepideaza. Sau un fir de la bobina din rezervor, sau de la aia de sub capota. Nu stiu daca este independenta sau la intrarea in regulator. Deocamdata astept sa vina colegul 4di , ca sa lamureasca treaba cu ledurile. feribalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:
.. Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. ... - Trebuie vazut cu laptop-ul daca este setat corect calculatorul de gaz - Trebuie vazut daca gaurile din diuzele bobinelor de gaz sint suficient de mari. (teoretic sint, ca ai motor mic) - Trebuie vazut daca regulatorul de gaz da suficient gaz si reglat daca este cazul. - Avind in vedere kilometri parcursi, posibil sa ai membrana fisurata la regulatorul de gaz. Se poate schimba doar membrana, sau tot regulatorul. - Ca sa dam vina si pe motor, poate ca ar trebui curatata clapeta de acceleratie si facuta o recalibrare, daca-i dinaia electronica. |
#118
Posted 23 April 2019 - 20:29
În primul atașament este când s-a schimbat instalația, celălalt atașament este cu prima revizie după schimbarea instalației.
Referitor la led-uri ai dreptate, rosu aprins și verde pâlpâie. S-ar putea să ai dreptate cu regulatorul de gaz. Este cumva cel de pe butelie? Întreb, deoarece de ceva vreme nu-mi arată nivelul de gaz din rezervor. Îmi cer scuze dacă scriu prostii, dar încă nu sunt familiarizat cu GPL-ul. Edited by feribalint, 23 April 2019 - 20:34. |
|
#119
Posted 23 April 2019 - 20:39
- Aia de pe butelie se numeste multivalva.
- Regulatorul de gaz este undeva pe linga motor. Poti sa-l descoperi daca te uiti dupa furtune, ca are in el 2 furtune care duc la 2 teuri de pe furtunele ce merg in cabina, la radiatorul de caldura din masina. - Ai toate ledurile de nivel aprinse, sau sint toate stinse si piilpiie ala de minim ? Cablul ce merge la litrometrul de pe multivalva (ceasul ala mic cu ac de pe butelie), este fie intrerupt, fie ai unul din fire piscat si face scurt la masa. Trebuie sa te bagi pe sub masina ca sa descoperi unde ai frecat cu ea de pamint si ai rupt cablul. Cu ocazia asta, poate ca descoperi ca ai si teava de cupru prin care vine gazul, usor turtita si strangulata. Daca teava este strangulata, deaia nu-ti trage la peste 120km la ora. |
#120
Posted 23 April 2019 - 21:14
Referitor la led-urile de nivel, pâlpâie doar cel de nivel minim. Câteodată se aprind doar 2. Acolo la butelie este un ceas mic care chiar dacă butelia este plina, pe ceas este zero.
Regulatorul de gaz, m-am prins care este, este nou. Încerc mâine dimineață să fac niște poze cu instalația din compartimentul motor. Mulțumesc pt lecțiile despre GPL Edited by feribalint, 23 April 2019 - 21:15. |
#121
Posted 24 April 2019 - 05:47
In cazul asta, se schimba solutia, ca avem date noi
Ar trebui rezolvata si problema asta. Problema ar avea 3 variante. 1- Sa fie montat gresit ceasul. Adica sa trebuiasca sa-l desfaci din cele 2 suruburi mici si sa-l rotesti 180grd. Sau sa-l desfaci si sa verifici daca nu are sub el o saiba. Fiind magnetic, se putea lipi de el o saiba inainte de montare. Daca desfaci suruburile, ti ceasul lipit de multivalva, la locul lui, si rotesti de ceas catre semnul de minim, ar trebui ca acul sa ramina pe loc si sa se roteasca doar plasticul (ceasul). Adica acul sa indice mai mult. La rasucire inversa, sa indice mai putin, ca acul ramine pe loc, orientat catre acelasi punct. Ca la busola, cind indiferent cum o invirti, acul indica tot nordul.. 2 - Sa blocat plutitorul in pereti rezervorului. In rezervor exista un plutitor. Cum ar fi plutitorul de la rezervoarele wc-urilor vechi. Cum GPL-ul este lichid, cind bagi gaz lichid in butelie, acel plutitor se ridica. Cind ajunge la maxim, inchide intrarea de gaz ca sa nu poata baga ala de la pompa mai mult gaz decit trebuie. Daca tot insista, poate sa faca presiune prea mare in butelie si sa-ti blocheze partial sau total multivalva. Dupaia te plingi ca intra din ce in ce mai putin gaz in rezervor. ( Si de aici este posibil sa ai problema aia la peste 120km/h) 3 - Cind se ridica plutitorul, "invirte" si un ax care la capat are un magnet. Magnetul este sub ceasul ala de plastic. In functie de pozitia magnetului indica ceasul cit ai in rezervor. Este putin probabil dar totusi posibil ca acel mecanism sa fie defect. Pentru rezolvarea variantelor 2 si 3 va trebui sa consumi tot gazul din butelie.Mergi pina ce masina sare singura pe benzina, dupa care te opresti intr-o pacare, lasi motorul pornit si treci fortat pe gaz pina ce iar sare pe benzina. Dupaia te duci la baieti cu GPL-ul ca sa-ti demonteze multivalva si sa vada ce probleme ai la plutitor. Edited by florin71_skoda, 24 April 2019 - 05:57. |
#122
Posted 24 April 2019 - 11:46
feribalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:
Nu sunt probleme de trecere de pe benzina pe GPL sau invers, problema este dimineata cand este rece motorul. El porneste pe benzina(pe comutator GPL Led rosu+Led verde), dar tremura destul de rau, daca-l trec direct pe benzina(doar Led rosu) atunci motorul merge ok. La ultima diagnoza GPL, erau ceva anomalii la parametrii injectie benzina(nu mai retin exact ce...parca timpi de injectie mare, sau ceva genul), dar voi vedea acum cand intra masina la service. Cei de la service au avut dreptate cu parametri injectie benzina , ... principiul e urmatorul: calculatorul benzina stie harta de benzina si o aplica mereu si face corectie la timpi de injectie prin doi parametri STFT si LTFT in functie de cantitatea de oxigen data de ambele lambda (cea de dupa catalizator e mai mult pentru verificarea starii catalizatorului dar se foloseste si a calcula LTFT-ul. Cand se face trecere pe GPL, calculatorul ECU preia turatia si timpi de injectie de la fiecare injector si da impulsul de deschidere a injectoarelor de gpl . Calculatorul de benzina apoi corecteaza timpi de injectie in functie de necesitate, transmite noii timpi la injectoarele de benzina care sunt preluati de ECU GPL si care la randul lui corecteaza iar timpi si baga gaz... Daca presiunea e prea mare si implicit STFT are valori pe la -24, se ajunge ca masina are in bord consum in oras in cazul meu de 10.5l/100 km (total nereal) chiar daca masina a iesit din fabrica cu 12.4l/100km, din simplu fapt ca timpi de injectie (dupa care se calculeaza consumul instant si mediu) sunt mult prea mici din auza gazului,in urma corectiei LTFT si STFT. (si uite asa iti dai seama ca ai ameste bogat in GPL) feribalint, on 23 aprilie 2019 - 18:24, said:
Dupa ce motorul este cald merge destul de ok pe GPL, doar la viteze mari..peste 120km/h apar mici intreruperi la alimentare. Daca trec pe benzina nu mai am acele intreruperi. Cei de la service GPL dau vina pe injectia benzinei, iar cei de la Dacia dau vina pe GPL... Problema mare este ca masina in cauza este Logan cu motor de 1.2 benzina aspirat, un motor cu foarte multe probleme, recunoscut inclusiv de cei de la reprezentanta Dacia florin71_skoda, on 23 aprilie 2019 - 19:24, said:
Asa ca la pornire dimineata, gazul ar trebui sa fie in asteptare si nu are nici o logica sa-ti tremure masina, deoarece ea merge de fapt exclusiv pe benzina. Mai jos am atasat un log cand aveam si eu aceasi problema cu difenta prea intre cei doi combustibili si cat de instabil era GPL cu fluctuatii mari de trim. https://drive.google...iew?usp=sharing Legat de leduri nu stiu ca nu am fost atent insa cand ajung la masina ii fac un video si il atasat aici insa un lucru e clar, am avut 3 masini pe GPL (Lovato, landi renzi, fratelli ) si peste 7 ani de GPL insa nici un indicator nu indica nici pe departe cantitatea corecta, ca sa nu zic ca la fratelli indica odata cele 4 leduri aprinse si in secunda urmatoare un leg galben care palpaie, (deci cel mai probabil indica variatia campului gravitational a lui Saturn asupra planetei Jupiter) deci eu ma iau dupa kilometraj si nu dupa leduri. florin71_skoda, on 23 aprilie 2019 - 20:39, said:
Cu ocazia asta, poate ca descoperi ca ai si teava de cupru prin care vine gazul, usor turtita si strangulata. Daca teava este strangulata, deaia nu-ti trage la peste 120km la ora. florin71_skoda, on 24 aprilie 2019 - 05:47, said:
2 - Sa blocat plutitorul in pereti rezervorului. In rezervor exista un plutitor. Cum ar fi plutitorul de la rezervoarele wc-urilor vechi. Cum GPL-ul este lichid, cind bagi gaz lichid in butelie, acel plutitor se ridica. Cind ajunge la maxim, inchide intrarea de gaz ca sa nu poata baga ala de la pompa mai mult gaz decit trebuie. Daca tot insista, poate sa faca presiune prea mare in butelie si sa-ti blocheze partial sau total multivalva. Dupaia te plingi ca intra din ce in ce mai putin gaz in rezervor. ( Si de aici este posibil sa ai problema aia la peste 120km/h) PS: video cu ledurile de la Fratelli : https://drive.google...iew?usp=sharing Edited by 4di, 24 April 2019 - 12:13. |
#123
Posted 24 April 2019 - 15:53
Exact asa am si eu comutatorul ca in video.
Am fost astazi la revizie, dar din pacate cel care se ocupa de injectie era la un curs de perfectionare. Dupa sarbatori voi merge din nou la ei. Pana atunci, niste poze din compartimentul motor cu instalatia GPL. Attached Files |
|
#124
Posted 24 April 2019 - 19:07
Când vei merge roagă-l sa modifice curba în mers cu cruse control activat plecând de la minim 30-40 grade la maxim cat îți permite soseaua , preferabil 140. De ce cruise control ? Pt că vei vedea că ltft e 0 după ce se stabilizează și vei regla curba doar în funcție de stft. Dacă ltft nu se stabilizează sa regleze presiunea.
|
#125
Posted 29 April 2019 - 17:51
Ma uitam la consumnul declarat la Logan cu instalatia din fabrica, e totusi mult mai mare pe GPL ca pe benzina si dublu fata de motorul pe motorina
https://www.cdn.daci...-Logan-2018.pdf Attached FilesEdited by unbrutus, 29 April 2019 - 18:03. |
#126
Posted 29 April 2019 - 18:23
Dacă nu ma înșel echiparea e făcută de landinrenzo. Din cifre într-adevăr pare mare consumul, de circa 1.33 ori mai mare, dar ce ma surprinde e ca o instalație setată corect consuma doar cu 15-25 % mai mult Gpl decât benzina. Probabil se fac și alte modificări care afectează consumul.
Iar legat de diesel te va convinge economia făcută când vei schimba/curată EGR-ul și filtru de particule. Cel puțin la cutia automata mai ai o șansa când te vei trezi ca o tine turata la 3000-4000 timp de 5-10 minute fără ca, condițiile de trafic sa impună turația asta. LE: linkul nu funcționează . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users