Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!
#73
Posted 19 April 2019 - 13:13
Pololica, on 19 aprilie 2019 - 08:02, said:
@Spooky: cifra octanica in State e de 85, la noi pana si GPL are 91-93. Cred ca e o problema de mentalitate de nu sunt mai multe masini pe GPL/GNC in trafic. Mai sunt intrebat si la serviciu daca nu imi e frica cu butelia in spate. Raspunsul meu e simplu: voua, astia fara gaz, nu va e frica cu rezervor de plastic? Eu am butelie de otel care rezista pana la de 10 ori presiunea rotilor. De ce nu folosesc gaz metan lichefiat in loc de GPL?! Ar fi prea ieftin si la indemana intregii planete punand la pamant petrolul si rafinariile?! Edited by Infinitty, 19 April 2019 - 13:14. |
#74
Posted 19 April 2019 - 13:23
MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 10:02, said:
Pololica, te cred pe cuvânt că la tine merge perfect. Spune-mi cum ai împăcat nevoia diferită în ceea ce privește scânteia? Toți știm că benzina are nevoie de o diatanța dintre electrozi mai mare iar gpl-ul mai mică? La mașina ce am avut-o mai demult (euro 2) am ales să folosesc reglajul pentru gpl cu mers prost pe benzină. La actuala (euro 5) am ales reglajul pentru benzină întrucât de gpl nu sunt mulțumit. Reglaje făcute atât de reprezentantul local cât și de importatorul direct al instalației. Cu toate astea, consumul este atât de mare încât prețul pe km este comparativ cu mersul pe benzină. Și că tot vorbim de mașini, tu ce mașină ai? Si eu pot confirma ca functionarea duala (benzina/GPL) este fara probleme. E adevarat faptul ca trebuie sa recalibrez harta ECU GPL la revizie (daca este cazul) dar asta este inclus in pret. La mine bujiile sunt pentru GPL dar merg la fel de bine si pe GPL. Sunt deja la a 3-a masina cu GPL si pot spune ca n-am avut nici un simptom din cele descrise de tine. N-am facut reglaje decat la revizii (daca a fost cazul). Cel mai probabil ti-au montat tie prost instalatia de GPL. Depinde foarte mult de motorul pe care il ai pe masina si de instalatia GPL aleasa. Ca sa-ti faci o idee de fiabilitate: Masina 1: ~200.000km din care 160k pe GPL. Masina 2: ~220.000km din care 150k pe GPL. Masina 3: ~200.000km din care 50k pe GPL. Eu consum cam 90 de lei (estimativ) pentru fiecare 300km (cel mai prost scenariu posibil) cand merg pe GPL. Pe benzina costul este undeva la 150 de lei. Desigur, spatiul ocupat de instalatie si costul intial sunt dezavantaje dar depinde ce faci cu masina. |
#75
Posted 19 April 2019 - 13:28
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 13:13, said:
De ce nu folosesc gaz metan lichefiat in loc de GPL?! Ar fi prea ieftin si la indemana intregii planete punand la pamant petrolul si rafinariile?! Pot sa raspund doar prin teoria conspiratiei: daca s-ar trece doar pe gaze (naturale sau metan), petrolul n-ar mai avea cautare, deci ar crea o criza majora. |
#76
Posted 19 April 2019 - 13:34
Adica putorile alea de arabi care huzuresc in bani nemunciti s-ar intoarce unde le este locul, in corturi. Eu sunt perfect capabil sa traiesc cu o asemenea ,,criza''.
Edited by razor01, 19 April 2019 - 13:35. |
#77
Posted 19 April 2019 - 14:33
E doar politică de preț, a spus cineva mai sus că benzina are acelasi preț ca GPL la poarta rafinăriei, dacă devine popular GPL-ul și majoritatea va trece pe GPL sigur se va acciza și ăsta, și la fel și la electric, acum se dau subvenții pentru cei care cumpără electrice dar când va cumpara toată lumea vor dispărea subvențiile, oricum prețul este din pix.
|
#78
Posted 19 April 2019 - 16:52
Pololica, on 19 aprilie 2019 - 08:02, said:
@Spooky: cifra octanica in State e de 85, la noi pana si GPL are 91-93. Se calculeaza altfel, si nu "regular" e 87, premium 92-94. La 92 masina mea zbarnaie, dac-o aduc in Europa si-i pun 92, "muare" jadcomp, on 19 aprilie 2019 - 09:32, said:
Sunt mai multe motive pentru care folosirea GPL-ului pe masinile dotate cu motor cu aprindere prin scanteie (Otto) nu se generalizeaza: 2. Spatiul disponibil; Butelia (cilindrica sau toroidala) ori ocupa loc in portbagaj ori se sacrifica roata de rezerva. 3. Frica 5. Combinatia masina hibrida cu GPL este perfecta pentru cine face UBER/Bolt sau foarte multi km/an in oras. La 50.000 km/an in regim urban care ii poti face usor daca faci UBER full time investitia se amortizeaza destul de repede. 6. Dieselul pe autoturisme a aparut in anii 70 [...] consumul mai mic si cuplul/caracteristica de cuplu vs turatie mult mai buna, ideala pentru traficul urban. As mai adauga performantele proaste Frica NU e nejustificata razor01, on 19 aprilie 2019 - 10:09, said:
Pana la urma tot hulitul diesel ramane cea mai sigura varianta in caz de accident? Ai vazut avioane arzand? Kerosenul e un fel de diesel Valmont43, on 19 aprilie 2019 - 10:15, said:
Viitorul auto va fi electric ca ne place ca nu ne place e inevitabil.... Din pacate... jadcomp, on 19 aprilie 2019 - 11:16, said:
Uiti principala problema a electricelor din ziua de azi: PRETUL de achizitie si costul amortizarii, chiar cu energia electrica oferita gratis (deja s-a cam terminat cu pomana). Ori faptul ca va trebui sa inlocuiesti bateria undeva la jumatatea duratei de viata a masinii. Si e FF scumpa. Per total costurile pe intreaga durata de viata a masinii sunt net defavorabile electricelor. Daca adaugam si autonomia inca foarte redusa si timpul mare de incarcare completa deja le reduce zona de utilizare strict la mersul urban. Mai trebuie inca vreo 10-20 de ani ca tehnologia sa se maturizeze si costurile sa scada sub costurile masinilor cu motor termic. Incarcarea se poate face peste noapte si in parcarile subterane ale blocurilor noi si chiar in cele exterioare private ale blocurilor (noi sau vechi) dar infrastructura necesara nu e deloc ieftina. Si costurile astea se aduna. In plus ar trebui sa avem macar 2/3 din energia electrica "verde" sau macar nucleara ori inca suntem departe de asta. O sa fii uimita de viteza de inlocuire a vehiculelor conventionale Sunt studii de inlocuire a setului de baterii la pompa de gaz, in asa fel incat sa nu astepti decat 5 minute la pompa, dar in viitor se va schimba si atitudinea condusului Energia electrica gratis va continua, se va subventiona Incarcarea se face la munca. Mandra mea are asa ceva, asa ca cei care cumpara masini elecrice cheltuie 0 (zero) cu combustibilul. La mine nu renteaza mie mi se plateste benzina, business sau privat. Daca ea ar avea masina electrica am plati pe familie zero pe combustibil, asa trebuie sa scot din buzunar vreo $300/an mirel3003, on 19 aprilie 2019 - 11:51, said: C3H8 + 5 O2 => 3 CO2 + 4 H2O There you go Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 13:13, said:
De ce nu folosesc gaz metan lichefiat in loc de GPL?! Ar fi prea ieftin si la indemana intregii planete punand la pamant petrolul si rafinariile?! Terminati cu conspiratiile. Oamenii de afaceri se adapteaza rapid. E vorba de toxicitate, de lichefierea metanului care se face la temperaturi cu mult mai joase decat temperatura de fioerbere a propanului, cred ca si ca volum propanul ocupa mult mai putin decat metanul. O molecula are 8 atomi de H2, cealalta doar 4 etc. NU RENTEAZA, d-aia |
#79
Posted 19 April 2019 - 20:14
unbrutus, on 19 aprilie 2019 - 08:12, said:
an de an creste cantitatea de biodiesel si bioetanol din motorina si benzina era cam jumate din ce retin eu. acum e gazul cam jumate, si motorina mai scumpa ca benzina (cand nr de masini diesel a crescut) insa s-a postat aici pe forum chiar link catre autovit, Mitsubishi Outlander hibrid si omul ii pusese GPL... Cei care il vindeau mentionau ceva despre consumul oficial, care era mic... le-am trimis un mesaj si i-am intrebat cum se explica atunci ca au simtit nevoia sa renunte la jumate de portbaaj ca sa puna si GPL daca consuma asa putin... informatia asta de unde ai scos-o? stii ca in parcarile de la mall nu poti intra cu instalatie GPL pe masina, da? |
#80
Posted 19 April 2019 - 21:05
YOUR_GOD, on 19 aprilie 2019 - 09:25, said:
Am mers în drepata, cu Tesla. Dacă diesel-ul trage, electricele mănâncă pământ. Valmont43, on 19 aprilie 2019 - 10:15, said:
Viitorul auto va fi electric ca ne place ca nu ne place e inevitabil.... le: parca vad ca atunci cand vor fi asa, cam 30% masini electrice, vor umple energia electrica de accize. nu neaparat romanii, cam toti. Edited by r-bruce, 19 April 2019 - 21:06. |
#81
Posted 19 April 2019 - 21:11
Cu hidrogenul ca si combustibil, e cam durere. Lor, oamenilor, le e frica de GPL si nu-ti dau voie, oficial, in parcari subterane. Iti dai seama cand te vor vedea cu reactorul pe Pollo...
|
#82
Posted 19 April 2019 - 21:12
cspot, on 19 aprilie 2019 - 08:55, said:
Singurul avantaj la GPL este ca are pret mai mic. In rest sunt numai dezavantaje. In plus, iarna ingheata si ca atare trebuie sa mergi pe benzina. E mai mult o solutie de compromis. |
|
#83
Posted 19 April 2019 - 21:14
#84
Posted 19 April 2019 - 21:19
cspot, on 19 aprilie 2019 - 08:55, said:
Singurul avantaj la GPL este ca are pret mai mic. In rest sunt numai dezavantaje. In plus, iarna ingheata si ca atare trebuie sa mergi pe benzina. E mai mult o solutie de compromis. Gizăs, esti de coma, putin spus asta ti-a zis-o cineva, un prieten al prietenului fratelui unui prieten de familie sau cum? Ca cineva care a avut macar odata o masina cu gpl ar sti ca asta nu se poate decat daca nu ai lichid de racire in motor, dar atunci inghetarea regulatorului (plamanului, vaporizatorului) ar fi ultima problema. Gpl-ul nu ingheata, nu mai vorbi daca habar nu ai de subiect, ca si restul postului tau e doar o gluma proasta. |
#85
Posted 19 April 2019 - 21:46
PSC, on 19 aprilie 2019 - 08:42, said:
A făcut ITB porcăria asta, în anii 80, cu ordin de la partid. S-a ales praful de autobuze (supraîncărcarea caroseriilor), dar şi de motoare. Eu n-aş merge cu o bombă în spate. Să ridice mâna sus cine ar face-o. |
#86
Posted 19 April 2019 - 22:51
Infinitty, on 19 aprilie 2019 - 13:13, said:
De ce nu folosesc gaz metan lichefiat in loc de GPL?! Ar fi prea ieftin si la indemana intregii planete punand la pamant petrolul si rafinariile?! Metanul este avantajos pentru uz industrial si casnic(aragaz, centrala termica).Nu este adecvat folosirii ca si combustibil auto datorita conditiilor de lichefiere.GPL-ul in schimb este foarte potrivit ca si combustibil auto. |
#87
Posted 20 April 2019 - 08:10
MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 10:02, said:
Spune-mi cum ai împăcat nevoia diferită în ceea ce privește scânteia? Și că tot vorbim de mașini, tu ce mașină ai? Cumpara un set de buji NGK si ai rezolvat problema. MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 10:02, said:
Și că tot vorbim de mașini, tu ce mașină ai? Mai bine spune tu ce stift de instaltie pe gaz ai cumparat si unde a fost montata. Masina nu conteaza asa de mult. Este mai importanta instalatia de gaz si priceperea celui care scrie softul in ECU Gaz. (cum esti din Hunedoara, banuiesc ca ai motat cu baieti de la deva, o instalatie Tomasetto, ca la Prins ma gindesc ca nu te-i bagat, ca-i scumpa ) MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 08:14, said:
... Mai mult decât atât, am avut probleme tehnice și la reprezentanță mi-au spus că nu au ce să-i facă pentru că nu știu ce modificări au făcut cei de la gpl ... Timpeni. Cei de la GPL nu au modificat absolut nimic. Sau hai sa admit ca aproape nimic, deoarece apar totusi 2 modificari, dar care nu au nici o treaba cu functionarea pe benzina. 1- Se taie cele 2 furtune ce duc la radiatorul de caldura din masina si se intercaleaza 2 teuri si cu 2 furtune noi se leaga regulatorul de gaz, in paralel cu ala de caldura din cabina. Unde nu exista spatiu, mai exista si varianta de inseriere a regulatorului de gaz, cu radiatorul de caldura din cabina. Daca cei de la GPL fac ceva gresit, nu mai ai iarna asa de repede caldura in cabina. 2 - Se intrerupe cite 1 fir de la fiecare injector (ala de minus) si se inseriaza ECU gaz, ca sa poata ECU-Gaz sa opreasca alimentarea injectoarelor de benzina , cind masina trece pe gaz (le taie minusul de fapt si ramin doar cu plusul). Daca masina este trecuta pe benzina, firele sint unite la loc (adica le da si minus la injectoarele de benzina). Daca scoti siguranta fuzibila de la ECU-Gaz, firele sint unite la loc si masina se comporta ca si cum a venit din fabrica. Concluzie: Este suficient sa scoti sigurata fuzibila de la ECU-gaz si sa te duci cu ea la reprezentanta. MembruAnonim, on 19 aprilie 2019 - 08:14, said:
... iar cei de la gpl au zis că dacă o fac să meargă pe benzină ei o fac să meargă pe gaz. ... Au dreptate. Spuneam mai sus de softul din ECU-Gaz. Ei bine softul de gaz (ala din laptop), citeste timpi si parametri de functionare a motorului pe benzina, dupa care "copiaza" si "scrie" parametri respectivi in ECU-Gaz. Daca masina merge prost pe benzina, automat softul de laptop o sa citeasca niste timpeni pe care o sa le rescrie in ECU-Gaz si in cazul asta, nu are cum sa mearga bine masina pe gaz. Edited by florin71_skoda, 20 April 2019 - 08:51. |
|
#88
Posted 20 April 2019 - 08:47
Eu merg 250-300 km pe GPL, apoi minim 100 km pe benzina. In felul asta masina imi merge bine cu ambii combustibili.
|
#89
Posted 20 April 2019 - 11:06
Eu unul personal nu sunt incantat de GPL pe masina. Am pe masina de serviciu, un Logan de 1.2 aspirat, instalatie GPL montat ulterior achizitiei. Si mai tot timpul am probleme cu el. Intreruperi, se opreste motorul cand franez...etc. Pe benzina nu am aceste probleme. Deoarece nu s-a facut revizii la instalatie, s-a montat alta instalatie noua, a ramas doar rezervorul si conductele de la cel vechi....si tot cu probleme este. Imi este aprins tot timpul martorul check-engine. Cel care a montat instalatia a zis ca problema intreruperilor, mers neregulat in ralanti provinde de la o problema de injectie la benzina. Miercuri duc masina la reprezentanta si o sa-i rog sa verifice parametrii de injectie a benzinei, apoi sa merg la cei cu GPL sa faca din nou reglaje.
Referitor la supape arse...la 140000 km am schimbat supapele...care au fost arse, deci...chiar nu este mit acest lucru. I-am intrebat pe cei de la Dacia cum este cu modelele de Logan care vin din fabrica cu GPL si mi-a zis ca alea au supape si chiulasa pregatit special pt asa ceva. In privinta puterii, eu zic ca pe benzina este mai nervoasa/puternica decat pe GPL. Ca si consum, mie imi consuma 10% cea ce mi se pare cam mult, nu prea vad unde este rentabilitatea cu GPL. Circul mai mult extraurban, iar acolo consumul pe benzina este la 6%. Sa nu uitam de reviziile care trebuie facute la GPL: - verificare/revizie si schimb filtre la fiecare 10000km(cost 181 Lei) - verificare/revizie rampa GPL la fiecare 30000km - verificare/revizie vaporizator GPL la fiecare 60000km Deci daca adunam costruile acestor revizii, se pare ca nu ai facut mare economie. |
#90
Posted 20 April 2019 - 11:36
feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:06, said:
.... Imi este aprins tot timpul martorul check-engine. .... Diagnoza ce spune ? De ce este aprins acel martor ? Sau nu sa facut diagnoza in ideea ca-i clar ca GPL-ul este de vina si exclus altceva. ( cum ar fi sa zicem o sonda lambda, sau orice altceva, care nu are legatura cu GPL-ul) feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:06, said:
.... Referitor la supape arse...la 140000 km am schimbat supapele...care au fost arse, deci...chiar nu este mit acest lucru. ... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users