Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

GPL -De ce nu se trec obligatoriu toate motoarele cu ardere pe gaz lichefiat?!

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#91
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Loganul este din 2015...deci despre ce vorbim?
Referitor la martor, când am mers mai mult timp pe benzină, s-a stins. Când am trecut pe gaz și am apăsat mai tare pedala...s-a aprins din nou.
Miercuri ajunge mașina în service, vedem ce zice la diagnoza.

Edited by feribalint, 20 April 2019 - 11:47.


#92
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:45, said:

Loganul este din 2015...deci despre ce vorbim?

Despre mitul cum ca GPL-ul arde supapele.

Am vazut o gramada de masini vechi, care au functionat ~10 ani pe gaz si a trebuit schimbata butelia, deoarce butelia este valabila 10 ani de la data fabricatiei.  Nu sa plins nimeni ca sau ars supapele sau ca ar avea alte probleme. Daca ar fi avut, eu ma gindesc ca nu mai dadeau bani pe o butelie noua. Sau tu crezi ca in aia 10 ani de mers pe GPL, nu au reusit sa faca 140.000km ca si tine, ca sa li se arda si lor supapele ?

Daca ziceai ca sau dus simeringurile supapelor, era altceva. dar nu supapele :D

Edited by florin71_skoda, 20 April 2019 - 12:11.


#93
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Atasez factura de service Posted Image
Supapele au fost schimbate la 140000km, dupa 1000km am fost din nou la reprezentanta pt strangere tacheti. Iar acum la 162000km bat tachetii de zici ca este diesel masina.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   424.15K   16 downloads
  • Attached File  2.jpg   437.9K   16 downloads
  • Attached File  3.jpg   286.31K   11 downloads
  • Attached File  4.jpg   186.27K   9 downloads

Edited by feribalint, 20 April 2019 - 13:26.


#94
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 florin71_skoda, on 20 aprilie 2019 - 08:10, said:

Cumpara un set de buji NGK si ai rezolvat problema.

Au dreptate.
Ce frumoasă e teoria când nu are nici o legătură realitatea. Bujii NGK am avut pe mașină și înainte de a minta instalația și a fost primul lucru schimbat când au încercat să-i dea de cap. Nici un rezultat.
Nici descrierea procedurii de montaj nu are legătură cu ce au făcut băieții. Pe lângă ce ai spus tu, ei at mai tras un fir de la ECU GPL la cutia de siguranțe a mașinii. De ce trebuia să aducă acel fir cu tensiune în instalația originală, doar ei pot să știe. Rezultatul a fost avarierea senzorului de temperatură de pe motor. ECU motorului vedea valori nereale și funcționarea era pe măsură.  Am fost de 2 ori la reprezentanță și răspunsul îl știi: nu știm ce s-i facem pentru că e modificată instalația. A trebuit să ajung la București la importator ca să aflu că e montată greșit. După ce am avut convingerea că instalația e în regulă am mers la EDS care au reușit să descopere ce senzor era afectat.
Toată iarna, după 10-15 km de mers pe GPL aprindea check emgine și/sau ESP în condițiile în care pe benzină nu dă erori. Acum, că s-a încălzit, nu mai dă erori.

#95
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,496
  • Înscris: 20.10.2015

 feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:45, said:

Loganul este din 2015...deci despre ce vorbim?
Referitor la martor, când am mers mai mult timp pe benzină, s-a stins. Când am trecut pe gaz și am apăsat mai tare pedala...s-a aprins din nou.
Miercuri ajunge mașina în service, vedem ce zice la diagnoza.

Unde si cine ti-a montat instalatia?

Eu n-as pune in veci instalatie pe propan, si nici n-as cumpara asa ceva.
E o rromie, dar asta n-are nimic de a face cu ce ti se intampla tie.
Nu inseamna ca daca instalarea a fost defectuasa la tine GPL-ul e prost

#96
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Prima instalație a fost montat la București, a doua instalație s-a montat la Timișoara.
Am încercat GPL din mai multe surse, dar alimentarea pe firmă îl facem la Lukoil, acolo avem carduri.
Personal nici eu nu aș monta instalație GPL pe mașina personala, mașina în discuție este cea de serviciu.

Edited by feribalint, 20 April 2019 - 18:01.


#97
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:06, said:

Sa nu uitam de reviziile care trebuie facute la GPL:
- verificare/revizie si schimb filtre la fiecare 10000km(cost 181 Lei)
- verificare/revizie rampa GPL la fiecare 30000km
- verificare/revizie vaporizator GPL la fiecare 60000km

Deci daca adunam costruile acestor revizii, se pare ca nu ai facut mare economie.
plus timpul petrecut in plus prin service

si problema care se intampla de multe ori: ai o problema la masina, mecanicii dau vina pe instalatia GPL, la care ei nu se baga
mergi la cei care se ocupa de gpl, dau vina pe motor, unde ei nu se baga

si asa isi paseaza mai usor responsabilitatea

#98
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Exact așa este ;)

#99
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 feribalint, on 20 aprilie 2019 - 11:06, said:

Eu unul personal nu sunt incantat de GPL pe masina. Am pe masina de serviciu, un Logan de 1.2 aspirat, instalatie GPL montat ulterior achizitiei. Si mai tot timpul am probleme cu el. Intreruperi, se opreste motorul cand franez...etc. Pe benzina nu am aceste probleme. Deoarece nu s-a facut revizii la instalatie, s-a montat alta instalatie noua, a ramas doar rezervorul si conductele de la cel vechi....si tot cu probleme este. Imi este aprins tot timpul martorul check-engine. Cel care a montat instalatia a zis ca problema intreruperilor, mers neregulat in ralanti provinde de la o problema de injectie la benzina. Miercuri duc masina la reprezentanta si o sa-i rog sa verifice parametrii de injectie a benzinei, apoi sa merg la cei cu GPL sa faca din nou reglaje.
Referitor la supape arse...la 140000 km am schimbat supapele...care au fost arse, deci...chiar nu este mit acest lucru. I-am intrebat pe cei de la Dacia cum este cu modelele de Logan care vin din fabrica cu GPL si mi-a zis ca alea au supape si chiulasa pregatit special pt asa ceva.
In privinta puterii, eu zic ca pe benzina este mai nervoasa/puternica decat pe GPL. Ca si consum, mie imi consuma 10% cea ce mi se pare cam mult, nu prea vad unde este rentabilitatea cu GPL. Circul mai mult extraurban, iar acolo consumul pe benzina este la 6%.
Sa nu uitam de reviziile care trebuie facute la GPL:
- verificare/revizie si schimb filtre la fiecare 10000km(cost 181 Lei)
- verificare/revizie rampa GPL la fiecare 30000km
- verificare/revizie vaporizator GPL la fiecare 60000km

Deci daca adunam costruile acestor revizii, se pare ca nu ai facut mare economie.

La mine revizia la gaz a însemnat 80 de lei la 15.000 km. Ce anume plătești tu în 181 lei?

La mine revizia înseamnă manopera, filtrele (stare lichida și stare gazoasa), recalibrare ECU (dacă e nevoie), inspecție vizuala și fizica (care chiar o făceau) asupra conexiuneilor la motor.

#100
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 feribalint, on 20 aprilie 2019 - 13:19, said:

Atasez factura de service Posted Image
Supapele au fost schimbate la 140000km, dupa 1000km am fost din nou la reprezentanta pt strangere tacheti. Iar acum la 162000km bat tachetii de zici ca este diesel masina.

Cam scumpa distractia :D

Ca sa fiu rautacios pina la capat:
- Vad ca sa schimbat cureaua de distributie. Oare de ce ? A fost prima data cind a fost schimbata ? Oare nu cumva ai facut 140.000 cu cureaua veche ?
- Vad ca sa bagat si 4 litri de antigel. Oare de ce ? Daca ne luam dupa codul din factura, se pare ca NU sa schimbat si pompa de apa, ca sa fie nevoie de antigel. Si de ce 4 litri ?
- Daca ne luam dupa codul trecut pe factura, sa schimbat o singura supapa de admisie si o singura supapa de eacuare. Deci nu sau schimbat supapele, asa cum ai sustinut. Ai fost indus in eroare de faptul ca pe factura era trecut "supapele" si nu "supapa".  Poate ca ai avut probleme la un cilindru si cele 2 supape sint de la un singur cilindru. Poate ca aveai cureaua de distributie uzata si a sarit un dinte si de aic problemele.
- Pentru ca au luat un set complet de garnituri chiulasa, putem deduce ca au schimbat simeringurile la toate supapele. (Eu sper ca nu au luat tot setul, si au schimbat doar simeringurile de la 2 supape) Daca au fost schimbate toate simeringurile, putem deduce ca GPL-ul a afectat simeringurile (cum am spus eu mai sus).

Mai departe, hai sa admitem ca uzura prematura a simeringurilor a dus la defectarea a doua supape si ca intradevar GPL-ul a fost de vina. :D
Sau poate ca nu am dreptate, deoarece eu ma pricep la reparat centrale pe gaz si nu la mecanica.

O mica poveste:
Sara-mea are un Peugeot 206 pe care i-am montat o instalatie de GPL. Dupa aproximativ 15.000km de circulat pe GPL, sa stricat motorul. Prima constatare a fost ca avea rezervorul de antigel gol. Avea deja paianjeni in rezervor, de gol ce era. Cine stie cit a circulat ea fara antigel. Pe urma m-am apucat sa-i desfac motorul si am constatat ca avea garnitura de chiulasa "piscata" si citeva supape indoite. Am aruncat un ochi si la cureaua de distributie si am gasit 5 dinti lipsa, unul dupa altul. Masina avea la bord cam 130.000km si nu ia fost schimbata niciodata cureaua de distributie.
Oare GPL-ul o fi fost de vina ?

 MembruAnonim, on 20 aprilie 2019 - 17:16, said:

.... Pe lângă ce ai spus tu, ei at mai tras un fir de la ECU GPL la cutia de siguranțe a mașinii. De ce trebuia să aducă acel fir cu tensiune în instalația originală, doar ei pot să știe. .... A trebuit să ajung la București la importator ca să aflu că e montată greșit. ... După ce am avut convingerea că instalația e în regulă am mers la EDS care au reușit să descopere ce senzor era afectat.
De aici eu inteleg ca cei care au montat instalatia de GPL sint de fapt cei ce au gresit si din cauza greselilor de montaj ai avut probleme. Deci nu instalatia de GPL a fost vinovata.

Nu stiu sa-ti spun de ce au tras firul ala, la cutia de sigurante.
- Instalatiile GPL  au fire pe care sa le dai + contact. Unul se leaga la plusul injectoarelor si de regula ajunge. Altul ajunge la butonul din cabina si sint montatori care-l leaga si pe ala.
- Sint masini la care pompa de benzina este alimentata tot timpul si ECU masini "citeste" cantitatea de banzina din rezervor si in functie de cit se invirte pompa asta si te trezesti ca mergi pe gaz, dar scade si acul de la benzina. Nu am inteles niciodata cum se face citirea asta. Cert este ca la modelele astea de masini, firul de plus al pompei de benzina este trecut prin ECU-Gaz, ca sa opreasca pompa de benzina cind treci pe gaz.
- La unele modele de instalatii GPL te poti lega si la sonda lambda a masini.
- La unele modele de instalatii GPL (alea mai scumpe), te poti lega de MAP-ul masini, ca sa nui mai pui altul suplimentar.
- La unele modele de instalatii GPL (alea mai scumpe), te poti lega de senzorul de turatie al masini.
Asa ca-mi este greu sa-ti spun ce fir au cautat ei prin tabloul de sigurante.

#101
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
florin71_skoda, au greșit, mi-au distrus chestii, s-a îndepărtat acel fir, s-a remedia defecțiunea dar mașina tot nu merge pe gpl. La prima descriere a procedurii de montaj ai zis că nu se intervine asupra instalației mașinii decât în ce privește minusul la injectoare. La a doua, deja au mai apărut intervenții. Să zicem că localii, deși sunt autorizați să monteze instalațiile astea, nu au știut ce fac și au greșit dar am fost și la importator și tot nu merge cum trebuie.
Întrucât se pare că știi mai mult li mai bine decât ei toți la un loc și pentru a pune capăt acestei discuții fără rost, când ai vreme, te aștept să-mi faci mașina să meargă pe gpl ca pe benzină.

#102
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010

 florin71_skoda, on 21 aprilie 2019 - 09:08, said:

Cam scumpa distractia Posted Image

Ca sa fiu rautacios pina la capat:
- Vad ca sa schimbat cureaua de distributie. Oare de ce ? A fost prima data cind a fost schimbata ? Oare nu cumva ai facut 140.000 cu cureaua veche ?
- Vad ca sa bagat si 4 litri de antigel. Oare de ce ? Daca ne luam dupa codul din factura, se pare ca NU sa schimbat si pompa de apa, ca sa fie nevoie de antigel. Si de ce 4 litri ?
- Daca ne luam dupa codul trecut pe factura, sa schimbat o singura supapa de admisie si o singura supapa de eacuare. Deci nu sau schimbat supapele, asa cum ai sustinut. Ai fost indus in eroare de faptul ca pe factura era trecut "supapele" si nu "supapa".  Poate ca ai avut probleme la un cilindru si cele 2 supape sint de la un singur cilindru. Poate ca aveai cureaua de distributie uzata si a sarit un dinte si de aic problemele.
- Pentru ca au luat un set complet de garnituri chiulasa, putem deduce ca au schimbat simeringurile la toate supapele. (Eu sper ca nu au luat tot setul, si au schimbat doar simeringurile de la 2 supape) Daca au fost schimbate toate simeringurile, putem deduce ca GPL-ul a afectat simeringurile (cum am spus eu mai sus).
[...]
Distributia a fost schimbata la 120.000km. Cand au schimbat supapele(este la set de acea apare 1 buc) mi-au zis ca este nevoie sa schimbe din nou distributia, de acea apare distributia pe factura. La antigel, daca tot au dat jos chiulasa...foarte bine ca au schimbat complet lichidul.
@Pololica
In privinta costului reviziei la instalatie, atasat ai factura. Ultima pozitie din factura nu are legatura cu revizia, deci scadem 15 Lei.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   355.67K   7 downloads
  • Attached File  2.jpg   293.69K   10 downloads
  • Attached File  3.jpg   401.3K   10 downloads

Edited by feribalint, 21 April 2019 - 12:52.


#103
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Cam scumpe filtrele... Unde fac eu revizia manopera e 40 lei iar cele doua filtre încă 4.0 (totul cu tva inclus). Ce instalație ai?

#104
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,453
  • Înscris: 24.05.2010
Fratelli.

#105
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Eu am Tomasseto (cu Stag 200) si pretul e la jumatate. Dupa stampila, presupun ca nu sunt singurii, dar nici pre multi nu sunt pe la tine.

#106
jadcomp

jadcomp

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,935
  • Înscris: 27.09.2006

 Pololica, on 21 aprilie 2019 - 08:11, said:

La mine revizia la gaz a însemnat 80 de lei la 15.000 km. Ce anume plătești tu în 181 lei?

La mine revizia înseamnă manopera, filtrele (stare lichida și stare gazoasa), recalibrare ECU (dacă e nevoie), inspecție vizuala și fizica (care chiar o făceau) asupra conexiuneilor la motor.
100 de lei a costat la mine, prima revizie (la 6 luni sau 15.000 km); aveam un pic sub 6 luni si peste 400 km peste cei 15.000, cu acordul lor (Supergaz Rudeni), instalatie Zavoli importata si montata de ei in 17.10.2018. S-au schimbat filtrele de faza lichida (pe regulatorul de gaz) si faza gazoasa (pe furtun). Se pare ca erau destul de murdare, mi-au recomandat sa evit Lukoil si Mol, in general merg pe OMV Petrom cum mi-au recomandat si la montaj doar ca in februarie am bagat de la Lukoil ca era mai ieftin. In plus au cuplat instalatia la PC si au verificat reglajul, nu a fost nevoie de nicio corectie. Nu s-au uitat la butelie nici sub masina, probabil ca la doar 6 luni nu au considerat necesar. Toata treaba a durat sub 20 minute.

#107
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Si eu evit Lukoil de cam un an. Motorul parca rontaie (nu rumega, dar parca asta e senzatia). De jumatate de an bag de la Rompetrol (e langa Luk de pe Sos Alexandriei, inainte de centura si imi e in drum) plus ca am card de servici pentru combustibil tot de la ei. Parca nici nu se aude , toarce. Mie mi-au bagat masina pe rampa (era liber, nu era montaj) si s-au uitat la conducte pe sub masina la revizia de 45.000km, dar intotdeauna se uita la conductele de la motor sa vada daca sunt in regula plus tester pe masina (dupa ce se schimba filtrele, nu sunt lasat sa plec pana nu se pune testerul pe instalatie si sunt intrebat daca ma deranjeaza ceva). Din pacate, masina o sa rateze revizia de 60.000km intrucat va face o fapta buna si va deveni avans la una noua (prin programul rabla). Trebuia sa fac revizia zilele astea, dar o predau saptamana viitoare.

PS: legat de carburant: am sisizat ca nu e acelasi gaz peste tot, chiar si la acelasi brand de benzinarii (stiu ca unele sunt francize). Probabil ca la "mame" calitatea este mediu spre maximul cumparat, iar la francize spre minim.

#108
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006

 florin71_skoda, on 21 aprilie 2019 - 09:08, said:

Pe urma m-am apucat sa-i desfac motorul si am constatat ca avea garnitura de chiulasa "piscata" si citeva supape indoite.

Garnitura la chiuloasa si cea de la culbutori poate fi piscata si datorita temperaturii mult mai mari in cazul amestecului slab in propan/butan si bogat in oxigen unde arderea are loc la o temperatura mult mai mare.


 florin71_skoda, on 21 aprilie 2019 - 09:08, said:

- Sint masini la care pompa de benzina este alimentata tot timpul si ECU masini "citeste" cantitatea de banzina din rezervor si in functie de cit se invirte pompa asta si te trezesti ca mergi pe gaz, dar scade si acul de la benzina. Nu am inteles niciodata cum se face citirea asta.
Pai a fel se facea citirea si cand nu aveai GPL. Se calculzeaz timul de injectie si se stie cantitea injectata in functie de debit/suprafata injector.
In cazul in care te incomodeaza acest aspect se gasesc emulatoare care pastreaza cantitatea de benzina reala , sau periodic poti completa cu benzina chiar si cu 20 lei iar intreg sistemul se reseteaza la orice alimentare cu benzina oricat de mica ar fi cantitatea si iti arata cantitatea corecta de benzina... asa patesc si eu ....

 florin71_skoda, on 21 aprilie 2019 - 09:08, said:

Cert este ca la modelele astea de masini, firul de plus al pompei de benzina este trecut prin ECU-Gaz, ca sa opreasca pompa de benzina cind treci pe gaz.
Va de mine , nu recomand sub nici o forma , 1-2 secunde cat ii ia sa porneasca din nou pompa ar putea fi fatale intr-o depasire daca ramai fara GPL sau daca trece peste o anume turatie (3000-500rpm) cand injectoarele de GPL sunt deschise la maxim dar nu fac fata.


 MembruAnonim, on 20 aprilie 2019 - 17:16, said:

- La unele modele de instalatii GPL te poti lega si la sonda lambda a masini.
- La unele modele de instalatii GPL (alea mai scumpe), te poti lega de MAP-ul masini, ca sa nui mai pui altul suplimentar.
- La unele modele de instalatii GPL (alea mai scumpe), te poti lega de senzorul de turatie al masini.
Asa ca-mi este greu sa-ti spun ce fir au cautat ei prin tabloul de sigurante.
Doar in teste te poti lega la sonda lambda, in folosirea de zi cu zi nu ai de ce .... e suficienta legarea la injectoare pentru ca timpi de injectie sunt preluati de ECU GPL si in functie de presiune si duze se stabileste o harta statica sau curba dinamica , depinde de soft.


 MembruAnonim, on 20 aprilie 2019 - 17:16, said:

Rezultatul a fost avarierea senzorului de temperatură de pe motor. ECU motorului vedea valori nereale și funcționarea era pe măsură.  
Culmea e ca faza cu senzorul de temperatura motor am patit-o si eu ... Hm,... si sunt din Braila.Si tot Fratelli.

 MembruAnonim, on 21 aprilie 2019 - 11:52, said:

Întrucât se pare că știi mai mult li mai bine decât ei toți la un loc și pentru a pune capăt acestei discuții fără rost, când ai vreme, te aștept să-mi faci mașina să meargă pe gpl ca pe benzină.
Aici ai fost rautacios, Florin nu e obligat sa iti faca masina sa mearga pe GPL ca si pe benzina , poti insa singur sa o rezolvi, ai nevoie de un obd2 care il infigi in obd-ul masini, de un telefon cu android pe care instalezi Torque si de intefata cu cablul si softul aferent instaltiei.... Se rezolva usor in sarcina prin intermediul STFT si LTFT mai ales daca ai criuse control la masina.

 jadcomp, on 22 aprilie 2019 - 08:48, said:

Se pare ca erau destul de murdare, mi-au recomandat sa evit Lukoil si Mol, in general merg pe OMV Petrom cum mi-au recomandat si la montaj doar ca in februarie am bagat de la Lukoil ca era mai ieftin.
Braila cumva? Si mie mi-au recomandat sa stau departe de Lukoil si Mol. Ce e drept in cei 7ani de GPL cand alimentam numai de la Lukoil (am card la ei) filtrele intradevar erau destul de murdare dar le schimbam singur la 6-7000km, cumparate online .... la revizii ma ducea la 15000 si erau deja schimbarte la 7000 km si tot erau murdare... dar la 20 lei filtru parca nu merita sa strici injectoarele.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate