Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Consum combustibil cu frana de motor vs consum pe liber, la relanti
Ultima postare: mar 06 2018 18:28, Inițiat de
piramyd
, feb 27 2018 18:41
·
0
#58
Publicat: 27 februarie 2018 - 20:18
#62
Publicat: 27 februarie 2018 - 20:48
arg, on 27 februarie 2018 - 19:59, said:
gresit, este zero. inclusv electromotrul trage curent din inertie/mers la vale. Gresit. NU este zero! Zero este cu motorul oprit. Im ambele situatii comportamentul motorului este diferit. Electromotorul functioneaza si ajuta doar la pornirea motorului. In rest nu are nicio treaba...(aici m-am convins de nivelul de cunostinte in "ale mecanicii")Recomandarea mea este sa mai puneti mana pe niste carti de mecanica auto inainte sa comentati. Bafta! Editat de Bebeluka, 27 februarie 2018 - 20:49. |
#64
Publicat: 27 februarie 2018 - 20:50
@Bebeluka
scuze avem in minte alternatorul, se mai mai intampla... daca vrei sa discutam la infinit, nici cand motorul e oprit consumul nu e zero ca se evapora benzina.... din moment ce injectoarele sunt oprite si nu baga combustibil in motor ia zi tu cine consuma acel combustibil in frana de motor? o sa zici ca injectoarele consuma la evacuare ca sa alimeteze catalizatorul cu combustibil pentru metinerea temperaturii ridicate (vezi dieselgate in us) sau alte bazaconii de genul asta. Editat de arg, 27 februarie 2018 - 20:54. |
|
#65
Publicat: 27 februarie 2018 - 20:53
Sunt unul dintre cei care folosesc frana de motor,as spune chiar exagerat.Ex:la 500m de intrarea in localitate ,prefer sa retrogradez(schimb in treapta inferioara de viteza),de regula din 5 in 3.Acelasi lucru la semafor din 4sau3 in 2...+f serviciu.
Dupa 100k km placutele de frana sunt la 50% uzura ,insa discurile au inceput sa aiba ceva urme(zgarieturi).Intamplarea a facut sa schimb ambreiajul dupa 240k km si surprinzatorarata foate bine.A fost schimbata placa presiune si discul doar pt ca am demontat pt schimbarea rulmentului de presiune.consumul,care oricum nu este mare pt un motor de 1l,este f bun(zic eu)5% combinat plin/plin. Acum cand afara este ghetus,obisnuinta mea imi prinde f bine. Referitor la apasarea ambreiajului si franei concomitent,este preferabil sa se apese intai frana,iar cand viteza de deplasare este devine mai mica decat ar trebuii pt treapta de viteza in care este masina,se apasa si ambreiajul . Cat despre servo directie si servofrana,atat timp cat motorul se invarte,in frana de motor sau nu,acestea trebuie sa functioneze normal. Daca se intampla sa nu functioneze normal in frana de motor,ceva nu este in regula. Si...,ca sa ma fac inteles,prin frana de motor se intelege ca in timpul mersului doar se ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si eventual se trece intr-o treapta inferioara de viteza,fara intreruperea contactului electric al motorului. Am fost putin contrariat cand am pus laptop-ul pe masina si in frana de motor,teoretic ar trebuii intrerupta injectia total(motorul la 2500rot/min)la coborare panta.Timpii de injectie nu s-au redus la 0 ci la o valoare f mica.Deci,motorul inca mai consuma ceva combustibil,insa cam 20% din valoarea de ralanti. Raspunsul la intrebarea de ce mai consuma combustibil a venit de la un prieten,care are obiceiul sa puna cate 3-4 [ de ce ?]...pt ca pe cilindrii ramane ulei de ungere si acesta trebuie ars... Editat de gcom61, 27 februarie 2018 - 21:04. |
#66
Publicat: 27 februarie 2018 - 21:04
arg, on 27 februarie 2018 - 20:50, said:
daca vrei sa discutam la infinit, nici cand motorul e oprit consumul nu e zero ca se evapora benzina.... din moment ce injectoarele sunt oprite si nu baga combustibil in motor ia zi tu cine consuma acel combustibil in frana de motor? Ai impins vreodata o masina incercand s-o pornesti( sa zicem ca nu avea baterie,sau ceva probleme la electromotor dar mergea sa porneasca impinsa)? Cand o sa impingi o masina,si cel din inauntru o sa elibereze pedala de ambreiaj si cu levierul cutiei de viteze in treapta a doua(cica cea mai potrivita treapta de impins in directia inainte) si o sa vezi cum se comporta si cum zdruncina o sa vezi ca este mare diferenta dintre un motor oprit cu injectie de carburant zero si un motor pornit. Injectia in cazul franei de motor este la nivel de ralanti si doar atat.Motorul,sistemul de management al injectiei "nu stie" o rata a injectiei mai mica decat rata injectoarelor la nivel de ralanti. Ma poti face un test. Urci masina pe elevator cu rotile tractoare,sau toate patru,pornesti motorul la ralanti,si invarti cu mana oricare dintre rotile tractoare.Ai sa remarci surprins ca sistemul de management al motorului va creste un pic turatia la ralanti.De exemplu,daca la ralanti turatia este de 750 rpm,odata ce invarti una dintre rotile tractoare/tractiune cu forta mainilor, turatia va creste pana aproape pe la 900 rpm(bine,in cele mai multe cazuri vorbesc de o masina cu un banal ABS in optiuni). Asta face managementul motorului cand sesizeaza ca rotile se invart. De aici mai departe poti deduce ce se intampla cu motorul in sarcina inversa(frana motor). Succes! Editat de Bebeluka, 27 februarie 2018 - 21:04. |
#67
Publicat: 27 februarie 2018 - 21:21
colegu:
du-te in masina seteaza sa-ti arate consumul instant si dai o tura prin cartier. la mine la ralanti consumul e in jur de 0.6-0.9l/h in functie de ce anume este pornit cand acelerez usor e in jur de 6-7%, cand o calc sare de 13%, iar cand ridic piciorul de pe acceleratie este 0.0% |
#71
Publicat: 27 februarie 2018 - 21:57
+ Ai grija cu frana de motor prea brusca pe vremea asta.
Daca faci asta pe zapada, la turatie prea mare, in special pe o masina cu motor mare, e posibil sa iti derapeze rotile intr-un mod foarte ciudat, iar ESP/ASR sa nu inteleaga ce se intampla si sa faca niste corectii care nu te ajuta. Editat de Alex90USA, 27 februarie 2018 - 21:58. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi