Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Retro R.A.T.B.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
437 replies to this topic

#325
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
Pe Plevnei intre Stirbei Voda si Cotroceni au lucrat la un colector, oricum strada era facuta praf de la mega santierul din vecinatate.

#326
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Pt. malmoth (care se pricepe la istoricul R.A.T.B.): cum funcţionau acele semafoare artizanele montate în unele cabine de autobuze şi troleibuze.

#327
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
În nişte fotografii realizate de Richard Peter Jr. în 1956 şi care apar pe aici se găsesc şi nişte imagini cu tramvaie şi autobuze ale I.T.B. (cu troleibuze nu apar).
Notă: pentru a vedea imaginile la dimensiuni mai mari daţi click dreapta şi "View Image"!

Un tramvai "E.P." ("Electroputere" Craiova) pe linia 13 sau 14 oprit în staţia de la Universitate (se vede refugiul - la un moment dat rondul a fost desfiinţat) mergând în direcţia Est (Iancului - până în anii '70, când s-a lărgit Şos. Pantelimon, tramvaiele ce veneau pe Şos. Iancului întorceau la intersecţia cu Şos. Pantelimon). La un an după realizarea pozei (iunie 1957) tramvaiele au fost scoase între Traian şi Bd. Schitu Măgureanu/Lic. Lazăr.

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014501.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014491.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Un tramvai urmând să intersecteze linia mai sus meţionată (care circula pe axa Est-Vest, tramvaiul din poza noastră mergând pe axa Nord-Sud). Fiind un V-951 <<Festival>> cred că era pe linia 5, 15 sau 19. În stânga se poate vedea Spit. Colţea (deci tramvaiul mergea înspre Sf. Gheorghe)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014558.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din nou spre nord: Un tramvai din perioada interbelică mergând spre pe Bd. N. Bălcescu spre P-ţa Romană (sau P-ţa George Enescu, deşi nu cred că era pe linia 5); blocul vechi aflat la intersecţia cu Str. 13 Decembrie (fostă Regală, azi Ion Câmpineanu) a fost demolat total (deşi se vroia păstarea faţadei). Se mai poate vedea şi unul venind din direcţia opusă, dar nu-mi dau seama dacă vagonul motor e pe 2 sau 4 osii (axe)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014495.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

La Sud faţă de Universitate, lângă P-ţa 28 Martie (Unirii), un tramvai pe linia 15 mergând spre Rahova. Bis. Sf. Ion Nou a fost pitită între blocuri în anii '80 (că nu-i plăceau Odiosului bisericile)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014580.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Probabil acelaşi tramvai

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014578.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Un tramvai de stropit străzile!!! I.S.B. = Întreprinderea de Salubritate Bucureşti. Oare ce autobuz e cu spatele în prima poză? În poza a 2-a se poate zări un autocar "Chausson" al O.N.T. (Oficiului Naţional de Turism)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014438.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014449.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cam în aceiaşi locaţie apare şi un autobuz "Škoda"-"Karosa" 706 R.O.; din păcate, cifra din drepata lui 3 nu se vede în poză, aşa că nu-mi dau seama dacă autiobuzul circula pe linia 31 sau 32. Mai în spatele lui se poate vedea un autobuz "M.T.D. (Mao Tze-Dun)", a cărui producţie a început în 1955 la Uzinele "Mao Tze-Dun" din Bucureşti (aşa s-au numit în anii '50 Uzinele "Vulcan"); despre acest tip de otobel am mai postat (chiar şi ceva articole). Maşina mică din spatele lui "Škoda"-"Karosa" 706 R.O. nu-mi dau seama ce. Se poate vedea în dreapta că încă nu exista blocul cu Cofetăria "Scala" - acesta a fost construit în 1960. De asemenea la Cinematograful "Scala" dispăruse "Scala" - căci acesta s-a denumit mult timp "Republica", dar, tot în perioada comunistă a revenit la denumirea originală.

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014570.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Un tramvai V-951 <<Festival>> în dreptul Blocului "Ciclop" (fost "Mihăiescu Garaj") - se vede şi o parte din Hotelul "Ambasador". Doamne, poţi să juri că nu e Bucureşti!!!

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014535.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Iar în Blocul "Ciclop" funcţiona Gospodăria de Taximetre a I.T.B. (I.T.B. a avut 4 taximetre în primul an - 1954; cele private au mai circulat ceva timp). Autobuzul tot al I.T.B. este - un "Z.I.S. (Z.I.L.)"-155 sovietic (produs de cei care fac şi frigiderele)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014536.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014537.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014528.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Şi vedere spre Hotel "Ambasador" dinspre Str. Simu. Se poate vedea un tramvai V56 cu remorcă şi bezinăria care era lângă Hotelul "Lido". Din păcate, poza asta nu e la rezoluţie mare

[ https://www.deutsche-digitale-bibliothek.de/binary/X4LIEQZPXGGHO54V4J53R4X2SSUJYT66/full/1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 10 May 2014 - 16:43.


#328
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Na, că acu văzui poza asta de la "Scala" unde apar şi 2 tramvaie produse în perioada interbelică

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014569.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Plus încă una în care un tramvai şi un autobuz merg în direcţia P-ţa Romană


[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014564.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Na, uite şi cea de la "Ambasador" la rezoluţie mare (şi văd că-s 2; în a 2-a apare un vagon motor produs în perioada interbelică)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014567.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014566.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 10 May 2014 - 17:15.


#329
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Na, că am mai găsit una tare de tot (care nu era trecută la Bukarest).
Universitate:
1) Vagonul stropitor;
2) Un tramvai "Electroputere" cu remorcă omonimă, traversând P-ţa N. Bălcescu (Universităţii) în direcţia Iancului/Pantelimon (tramvaiul era pe linia 13 sau 14). De notat că remorca era un vagon motor... fără motoare şi pantograf! ;
3) Cireaşa de pe tort: un autobuz "Renault" din ăla vechi!!! (deci mai circulau în 1956)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014440.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Găsiţi ceva din 1986 pe aici: http://www.muzeuldef...-de-fotografii/

Edited by djl, 10 May 2014 - 18:25.


#330
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Tot pe acel site am dat de o poză cu un troleibuz "T.V." 2E în faţa Gării de Nord (poza e mai recentă de 1956 şi are al autor)

[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/hauptkatalog/0094000/df_hauptkatalog_0094215.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#331
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Abonament din 1925 - sursa: http://www.bucuresti...i-george-potra/

[ http://cutiacuvechituri.files.wordpress.com/2013/02/1925_abonament_tramvai_potra.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://cutiacuvechituri.files.wordpress.com/2013/02/1925_abonament_tramvai_potra_verso.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dacă tot e cu linia 16 - un tramvai al liniei acesteia luând curba de pe Str. D.A. Sturza (azi Str. Pictor Arthur Verona) pe Bd. Take Ionescu (azi Bd. G-ral Gh. Magheru) în direcţia Universitate; pe Str. Pictor Arhtur Verona tramvaiele au circulat până în 1961, pt. că ulterior au fost introduse troleibuzele pe Str. Icoanei (căutaţi evoluţia traseelor ).
După automobilele din imagine, poza pare a fi din anii '20. În stânga se poate observa Blocul "ARO (A.RO.)" ("Asigurarea Românească") (azi Blocul Patria) conceput de Arh. Horia Creangă (nepotul scriitorului Ion Creangă), iar în dreapta, Muzeul Simu, construit în formă de templu grecesc şi care a fost demolat în 1958 pt. a face loc Blocului O.N.T. Poza este realiază din curtea casei în care funcţionează azi Librăria "Cărtureşti"). http://forum.metrouu...le.php?id=78388

Şi singurul autobuz "Chausson" al I.T.B. (mai era o poză pe undeva; cea din imagine a fost achiziţionată de userul mihai_t de pe forumul metroousor şi postată aici . Imaginea este făcută vis-a-vis de Blocul "Patria" de pe Bd. G-ral Gh. Magheru. http://forum.metrouu...le.php?id=80579

Edited by djl, 12 May 2014 - 14:19.


#332
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,850
  • Înscris: 11.10.2006
La Piata Pieptanari aproximativ 1974.
[ https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10474266_1659551214269014_1781363544809600667_n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Skode RTO simple si articulate, SM11, Ikarus180, batranele V09 care inca isi tarau zilele transportand calatori, TV-uri.

#333
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Ce activitate!   Posted Image  Ce frumos ar fi ca şi azi R.A.T.B.-ul să aibă o asemenea activitate Posted Image

Conform Anuarualui Statistic al R.S.R., ediţia 1979, în 1975 I.T.B.-ul avea în parcul de inventar 1.492 de tramvaie, 1.889 de autobuze, 573 de troleibuze şi 1.753 de taximetre. Nu ştiu dacă la tramvaie erau şi vagon motor + remorcă sau luate separat. Iar un autobuz de mică capacitate (din ăla de 9 m lungime) avea cam 70-75% din capacitatea unuia de 11-12 m lungime (la fel şi la troleibuze); la tramvaie, un vagon motor + remorcă vechi, aveau capacitatea cam unui tramvai cehesc solo sau unui EP/V3A. Şi chiar dacă ar fi fost echivalentul a să zicem 300-400 de tramvaie articulate, tot ar fi fost ceva... la ce parc jenibil are R.A.T.B.-ul azi.
Numărul mediu zilnic de vehicule aflate în circulaţie era: 992 de tramvaie, 1.412 autobuze, 451 de troleibuze şi 1.079 taximetre.

Conform Anuarului Statistic al R.S.R., ediţia 1981, în 1980 în Bucureşti
parcul de inventar era: 1.291 tramvaie, 3.373 !  :w00t:  autobuze (numărul cred că e greşit, că nu aveau unde să ţină atâtea), 829 troleibuze, 750 taximetre
numărul mediu de vehicule aflat în circulaţie era: 858 tramvaie, 1.390 autobuze, 389 troleibuze, 667 taximetre.

Trebuie să mă uit pe o statistică ca să văd cam ce componenţă avea parcul circulant.

Edited by djl, 26 July 2014 - 10:11.


#334
KotOR3

KotOR3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 22.05.2009

View Postdjl, on 22 decembrie 2005 - 17:59, said:

Încă ceva poze:

Sa nu-mi spui ca in a 3-a poza e in Baneasa! ! !

#335
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Imaginea 3 din postul ăsta e chiar la Băneasa. Acoperişurile alea au fost rase când au făcut pasajul subteran  :disgust:

#336
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/DZtciEmYJI4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#337
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Vedeţi că sâmbătă, 27 decembrie 2014 e paradă cu tramvaie de epocă.

#338
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Grevă la S.T.B. în 1932: http://forum.softped...6#entry16698506

#339
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
http://industrializa...01_archive.html


[ http://3.bp.blogspot.com/-T18J6KipomY/UUuEd81pB7I/AAAAAAAAC94/GrqVivCx9lo/s1600/j156.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://3.bp.blogspot.com/-BFYuXnze1rc/UUuEd548lgI/AAAAAAAAC90/h_NsHV-tWTo/s1600/j157.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#340
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Nişte poze cu tramvaie şi troleibuze (se pot vedea şi 2 autobuze "S.A.V.I.E.M." SC10U, folosite pe liniile expres; ambele merg dinspre centru spre Berceni). Pozele sunt de prin 1999-2001, căci apare "Billa" Drumul Taberei, dar mai circulă tramvai nemţeşti pe linia lui 34. Pe lângă mijloacele de transport în comun, puteţi observa şi alte aspecte ale vremurilor. Ce nostalgie m-a apucat când le-am văzut. http://irths.com/bil...ilderset_83.php

Edited by djl, 19 May 2015 - 09:22.


#341
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Diagrama lui "Škoda"-"Karosa" 706 R.O. Sursa: http://www.picsauto....oda-706-ro.html


[ http://www.picsauto.com/images/skoda-706-ro-09.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Ŗi a lui 706 R.TO. http://onlytruecars....06-rto-mtz.html

[ http://onlytruecars.com/data_images/gallery/01/skoda-706-rto-mtz/skoda-706-rto-mtz-04.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#342
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Cine a mers cu otobelele descrise în schiţa de mai sus sau cu vreun "Leyland" asamblat în Israel?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate