Retro R.A.T.B.
Last Updated: Jan 24 2023 00:50, Started by
djl
, Jun 23 2005 18:15
·
0
#325
Posted 30 March 2014 - 19:08
Pe Plevnei intre Stirbei Voda si Cotroceni au lucrat la un colector, oricum strada era facuta praf de la mega santierul din vecinatate.
|
#326
Posted 16 April 2014 - 10:15
Pt. malmoth (care se pricepe la istoricul R.A.T.B.): cum funcţionau acele semafoare artizanele montate în unele cabine de autobuze şi troleibuze.
|
#327
Posted 10 May 2014 - 16:24
În nişte fotografii realizate de Richard Peter Jr. în 1956 şi care apar pe aici se găsesc şi nişte imagini cu tramvaie şi autobuze ale I.T.B. (cu troleibuze nu apar).
Notă: pentru a vedea imaginile la dimensiuni mai mari daţi click dreapta şi "View Image"! Un tramvai "E.P." ("Electroputere" Craiova) pe linia 13 sau 14 oprit în staţia de la Universitate (se vede refugiul - la un moment dat rondul a fost desfiinţat) mergând în direcţia Est (Iancului - până în anii '70, când s-a lărgit Şos. Pantelimon, tramvaiele ce veneau pe Şos. Iancului întorceau la intersecţia cu Şos. Pantelimon). La un an după realizarea pozei (iunie 1957) tramvaiele au fost scoase între Traian şi Bd. Schitu Măgureanu/Lic. Lazăr. [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014501.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014491.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un tramvai urmând să intersecteze linia mai sus meţionată (care circula pe axa Est-Vest, tramvaiul din poza noastră mergând pe axa Nord-Sud). Fiind un V-951 <<Festival>> cred că era pe linia 5, 15 sau 19. În stânga se poate vedea Spit. Colţea (deci tramvaiul mergea înspre Sf. Gheorghe) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014558.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Din nou spre nord: Un tramvai din perioada interbelică mergând spre pe Bd. N. Bălcescu spre P-ţa Romană (sau P-ţa George Enescu, deşi nu cred că era pe linia 5); blocul vechi aflat la intersecţia cu Str. 13 Decembrie (fostă Regală, azi Ion Câmpineanu) a fost demolat total (deşi se vroia păstarea faţadei). Se mai poate vedea şi unul venind din direcţia opusă, dar nu-mi dau seama dacă vagonul motor e pe 2 sau 4 osii (axe) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014495.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] La Sud faţă de Universitate, lângă P-ţa 28 Martie (Unirii), un tramvai pe linia 15 mergând spre Rahova. Bis. Sf. Ion Nou a fost pitită între blocuri în anii '80 (că nu-i plăceau Odiosului bisericile) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014580.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Probabil acelaşi tramvai [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014578.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un tramvai de stropit străzile!!! I.S.B. = Întreprinderea de Salubritate Bucureşti. Oare ce autobuz e cu spatele în prima poză? În poza a 2-a se poate zări un autocar "Chausson" al O.N.T. (Oficiului Naţional de Turism) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014438.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014449.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cam în aceiaşi locaţie apare şi un autobuz "Škoda"-"Karosa" 706 R.O.; din păcate, cifra din drepata lui 3 nu se vede în poză, aşa că nu-mi dau seama dacă autiobuzul circula pe linia 31 sau 32. Mai în spatele lui se poate vedea un autobuz "M.T.D. (Mao Tze-Dun)", a cărui producţie a început în 1955 la Uzinele "Mao Tze-Dun" din Bucureşti (aşa s-au numit în anii '50 Uzinele "Vulcan"); despre acest tip de otobel am mai postat (chiar şi ceva articole). Maşina mică din spatele lui "Škoda"-"Karosa" 706 R.O. nu-mi dau seama ce. Se poate vedea în dreapta că încă nu exista blocul cu Cofetăria "Scala" - acesta a fost construit în 1960. De asemenea la Cinematograful "Scala" dispăruse "Scala" - căci acesta s-a denumit mult timp "Republica", dar, tot în perioada comunistă a revenit la denumirea originală. [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014570.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Un tramvai V-951 <<Festival>> în dreptul Blocului "Ciclop" (fost "Mihăiescu Garaj") - se vede şi o parte din Hotelul "Ambasador". Doamne, poţi să juri că nu e Bucureşti!!! [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014535.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iar în Blocul "Ciclop" funcţiona Gospodăria de Taximetre a I.T.B. (I.T.B. a avut 4 taximetre în primul an - 1954; cele private au mai circulat ceva timp). Autobuzul tot al I.T.B. este - un "Z.I.S. (Z.I.L.)"-155 sovietic (produs de cei care fac şi frigiderele) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014536.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014537.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014528.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Şi vedere spre Hotel "Ambasador" dinspre Str. Simu. Se poate vedea un tramvai V56 cu remorcă şi bezinăria care era lângă Hotelul "Lido". Din păcate, poza asta nu e la rezoluţie mare [ https://www.deutsche-digitale-bibliothek.de/binary/X4LIEQZPXGGHO54V4J53R4X2SSUJYT66/full/1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 10 May 2014 - 16:43. |
#328
Posted 10 May 2014 - 16:59
Na, că acu văzui poza asta de la "Scala" unde apar şi 2 tramvaie produse în perioada interbelică
[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014569.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Plus încă una în care un tramvai şi un autobuz merg în direcţia P-ţa Romană [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014564.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Na, uite şi cea de la "Ambasador" la rezoluţie mare (şi văd că-s 2; în a 2-a apare un vagon motor produs în perioada interbelică) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014567.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014566.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 10 May 2014 - 17:15. |
#329
Posted 10 May 2014 - 18:18
Na, că am mai găsit una tare de tot (care nu era trecută la Bukarest).
Universitate: 1) Vagonul stropitor; 2) Un tramvai "Electroputere" cu remorcă omonimă, traversând P-ţa N. Bălcescu (Universităţii) în direcţia Iancului/Pantelimon (tramvaiul era pe linia 13 sau 14). De notat că remorca era un vagon motor... fără motoare şi pantograf! ; 3) Cireaşa de pe tort: un autobuz "Renault" din ăla vechi!!! (deci mai circulau în 1956) [ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/pj/0014000/df_pj_0014440.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Găsiţi ceva din 1986 pe aici: http://www.muzeuldef...-de-fotografii/ Edited by djl, 10 May 2014 - 18:25. |
#330
Posted 11 May 2014 - 02:26
Tot pe acel site am dat de o poză cu un troleibuz "T.V." 2E în faţa Gării de Nord (poza e mai recentă de 1956 şi are al autor)
[ http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/hauptkatalog/0094000/df_hauptkatalog_0094215.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#331
Posted 12 May 2014 - 14:17
Abonament din 1925 - sursa: http://www.bucuresti...i-george-potra/
[ http://cutiacuvechituri.files.wordpress.com/2013/02/1925_abonament_tramvai_potra.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://cutiacuvechituri.files.wordpress.com/2013/02/1925_abonament_tramvai_potra_verso.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dacă tot e cu linia 16 - un tramvai al liniei acesteia luând curba de pe Str. D.A. Sturza (azi Str. Pictor Arthur Verona) pe Bd. Take Ionescu (azi Bd. G-ral Gh. Magheru) în direcţia Universitate; pe Str. Pictor Arhtur Verona tramvaiele au circulat până în 1961, pt. că ulterior au fost introduse troleibuzele pe Str. Icoanei (căutaţi evoluţia traseelor ). După automobilele din imagine, poza pare a fi din anii '20. În stânga se poate observa Blocul "ARO (A.RO.)" ("Asigurarea Românească") (azi Blocul Patria) conceput de Arh. Horia Creangă (nepotul scriitorului Ion Creangă), iar în dreapta, Muzeul Simu, construit în formă de templu grecesc şi care a fost demolat în 1958 pt. a face loc Blocului O.N.T. Poza este realiază din curtea casei în care funcţionează azi Librăria "Cărtureşti"). http://forum.metrouu...le.php?id=78388 Şi singurul autobuz "Chausson" al I.T.B. (mai era o poză pe undeva; cea din imagine a fost achiziţionată de userul mihai_t de pe forumul metroousor şi postată aici . Imaginea este făcută vis-a-vis de Blocul "Patria" de pe Bd. G-ral Gh. Magheru. http://forum.metrouu...le.php?id=80579 Edited by djl, 12 May 2014 - 14:19. |
#332
Posted 25 July 2014 - 19:04
La Piata Pieptanari aproximativ 1974.
[ https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10474266_1659551214269014_1781363544809600667_n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Skode RTO simple si articulate, SM11, Ikarus180, batranele V09 care inca isi tarau zilele transportand calatori, TV-uri. |
#333
Posted 26 July 2014 - 09:54
Ce activitate! Ce frumos ar fi ca şi azi R.A.T.B.-ul să aibă o asemenea activitate
Conform Anuarualui Statistic al R.S.R., ediţia 1979, în 1975 I.T.B.-ul avea în parcul de inventar 1.492 de tramvaie, 1.889 de autobuze, 573 de troleibuze şi 1.753 de taximetre. Nu ştiu dacă la tramvaie erau şi vagon motor + remorcă sau luate separat. Iar un autobuz de mică capacitate (din ăla de 9 m lungime) avea cam 70-75% din capacitatea unuia de 11-12 m lungime (la fel şi la troleibuze); la tramvaie, un vagon motor + remorcă vechi, aveau capacitatea cam unui tramvai cehesc solo sau unui EP/V3A. Şi chiar dacă ar fi fost echivalentul a să zicem 300-400 de tramvaie articulate, tot ar fi fost ceva... la ce parc jenibil are R.A.T.B.-ul azi. Numărul mediu zilnic de vehicule aflate în circulaţie era: 992 de tramvaie, 1.412 autobuze, 451 de troleibuze şi 1.079 taximetre. Conform Anuarului Statistic al R.S.R., ediţia 1981, în 1980 în Bucureşti parcul de inventar era: 1.291 tramvaie, 3.373 ! autobuze (numărul cred că e greşit, că nu aveau unde să ţină atâtea), 829 troleibuze, 750 taximetre numărul mediu de vehicule aflat în circulaţie era: 858 tramvaie, 1.390 autobuze, 389 troleibuze, 667 taximetre. Trebuie să mă uit pe o statistică ca să văd cam ce componenţă avea parcul circulant. Edited by djl, 26 July 2014 - 10:11. |
#334
Posted 10 September 2014 - 22:19
|
#335
Posted 10 September 2014 - 23:00
Imaginea 3 din postul ăsta e chiar la Băneasa. Acoperişurile alea au fost rase când au făcut pasajul subteran
|
#336
Posted 03 October 2014 - 10:17
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/DZtciEmYJI4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#337
Posted 25 December 2014 - 16:09
Vedeţi că sâmbătă, 27 decembrie 2014 e paradă cu tramvaie de epocă.
|
#338
Posted 12 February 2015 - 19:31
Grevă la S.T.B. în 1932: http://forum.softped...6#entry16698506
|
#339
Posted 14 February 2015 - 16:50
http://industrializa...01_archive.html
[ http://3.bp.blogspot.com/-T18J6KipomY/UUuEd81pB7I/AAAAAAAAC94/GrqVivCx9lo/s1600/j156.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://3.bp.blogspot.com/-BFYuXnze1rc/UUuEd548lgI/AAAAAAAAC90/h_NsHV-tWTo/s1600/j157.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#340
Posted 19 May 2015 - 09:13
Nişte poze cu tramvaie şi troleibuze (se pot vedea şi 2 autobuze "S.A.V.I.E.M." SC10U, folosite pe liniile expres; ambele merg dinspre centru spre Berceni). Pozele sunt de prin 1999-2001, căci apare "Billa" Drumul Taberei, dar mai circulă tramvai nemţeşti pe linia lui 34. Pe lângă mijloacele de transport în comun, puteţi observa şi alte aspecte ale vremurilor. Ce nostalgie m-a apucat când le-am văzut. http://irths.com/bil...ilderset_83.php
Edited by djl, 19 May 2015 - 09:22. |
#341
Posted 29 June 2015 - 15:58
Diagrama lui "Škoda"-"Karosa" 706 R.O. Sursa: http://www.picsauto....oda-706-ro.html
[ http://www.picsauto.com/images/skoda-706-ro-09.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ŗi a lui 706 R.TO. http://onlytruecars....06-rto-mtz.html [ http://onlytruecars.com/data_images/gallery/01/skoda-706-rto-mtz/skoda-706-rto-mtz-04.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#342
Posted 06 October 2015 - 00:33
Cine a mers cu otobelele descrise în schiţa de mai sus sau cu vreun "Leyland" asamblat în Israel?
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users