Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...
 [UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay
 Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 

Retro R.A.T.B.

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
437 replies to this topic

#361
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Fb, Autobuze Româneşti
Troleibuz DAC Romania 112 E (cunoscut ca şi Roman 112E), capturi din diafilmul „Cum sa ne purtam”, (diafilm produs in 1977). Ultima poza reprezinta un autobuz IK 4, importat din Iugoslavia. Avand in vedere ca are scaune din lemn (nu cu vinilin) si ca nu mai are caseta cu traseul de pe laterala, troleibuzul este fabricat in 1977, diafilmul fiind din 1977.

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14572142_1695254650793201_8464174645242829766_n.jpg?oh=4733967d335ac9f7be254a365f9ecc3a&oe=58A8EADE - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14519749_1695254647459868_3786137068880804830_n.jpg?oh=8469ec8e72e8d24a4c25554fb9bf72e1&oe=5869CC58 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14611089_1695254644126535_5794913393113979486_n.jpg?oh=2065e1d5d96066b10f06380d7fec18e1&oe=58AA7F64 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14523253_1695254700793196_478763332715721150_n.jpg?oh=490ae93f0672fbd3274d147b61115816&oe=5878FDC0 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14590420_1695254730793193_1936865189123774954_n.jpg?oh=540228a716beda978005bdc219b61c3a&oe=58766648 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14591603_1695254734126526_2584643245188721397_n.jpg?oh=2066cccf3ee9b8ea5a1d20f270545a50&oe=5867F7C1 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

şi din "Păstrarea avutului obştesc"

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14462964_1695261607459172_2166753443760210807_n.jpg?oh=c54ba5b7041a673777d462ed8f08af15&oe=58A61304 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 05 October 2016 - 17:44.


#362
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
http://www.flickrive...ka/interesting/

#363
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Revin cu mai multe poz(n)e şi informaţii. În ordine cronologică
Din ziarul "Gazeta Municipală" 31 martie 1937 un articol despre autobuzele "Henschel". Ziceau că autobuzele alea sunt mari, dar dacă ar fi văzut în viitor cum unele mai mari (în sensul de lungi) intră pe străduţe la fel de înguste, oare cum ar fi reacţionat. Linia 31/131 a avut parte de noutăţi dintotdeuana, deh, dacă e linie de zone bune   Posted Image

Attached File  1937mar21_noile autobuze stb (ziarul Gazeta Municipala, 31 mar. 1937).PNG   104.22K   20 downloadsAttached File  1937mar21_noile autobuze stb poza (ziarul Gazeta Muncipala, 31 mar. 1937).PNG   448.66K   24 downloads

Din filmul "De ce are vulpea coadă" (1988) un troleibuz <<Dac>> 117E bleu pe linia 62 Spit. Fundeni, Str. Sportului - Colentina - "Bucur Obor" - Moşilor (spre Universitate de la Traian/M. Eminescu/Dacia doar la ducere, la întoarcere prin Bd. Republucii (Carol I), Bd. Gh. Dimitrov (Ferdinand I), Str. Dimitrie Onciul, Str. Traian) - Bd. Repulicii - P-ţa C.A. Rosetti - Universitate - Kogălniceanu - Plevenei - ... Gara de Nord.
În 1997 l-au făcut pe 66 aşa, dar nu avea călători spre Gara de Nord, aşa că l-au scurtat la Vasile Pârvan.
Poza cred că este făcută la Universitate, sensul spre P-ţa Rosetti.

Attached File  Linia 62 Spit. Fundeni - Colentina - Mosilor - P-ta Rosetti - Universitate - Kogalniceanu - Gara de Nord (filmul De care vulpea... (1988) ).png   282.84K   33 downloads


Sărim la perioada post-Decembristă. Din păcate, în afară de tramvaiele V3A-H (V3A de Craiova) şi posibil o parte din autobuzele "D.A.F." SB220 şi "Rocar" "de Simon" U412, nici un alt vehicul dintre cele pozate nu mai există, mulţumită "mărimiei nelimitate" a R.A.T.B.-ului  Posted Image
2 poze cu tramvaie bidirecţionale la P-ţa Unirii, pe linia 32 în anul 1992

Attached File  V3A bidirectional la P-ta Unirii pe linia 32 037-92.png   1.47MB   33 downloads Attached File  V2A bidirectional la P-ta Unirii pe linia 32 4039-92.png   1.45MB   34 downloads

<<Dac>> 117E pe linia 97 la intersecţia Cal. Griviţei cu Bd. I.G. Duca, în diagonală faţă de Gara de Nord, anul 1996. Ce chestie, eu aveam impresia că 24 şi 45 mergeau la Berthelot via Gara de Nord. Dar cam de aia apăruseră 6 şi 31... care mergeau doar până la Gară.

Attached File  Dac 117E pe linia 97 pe Cal. Grivitei (intersectia cu Bd. I.G. Duca) digaonala fata de Gara Nord)7195-96.png   1.19MB   31 downloads


Iar din acelaşi an (1996) o poză cu dublul articulat ("râma") <<Dac>> 322E. Nu-mi dau seama unde e făcută poza... probabil la U.R.A.C.

Attached File  Dac 322E 7091-96.png   1.08MB   33 downloads


Un troleibuz <<Dac>> 317E în anul 1997. E însă ciudat faptul că deşi poza este datată 1997, pe troleibuz apare ITB, nu RATB. Troleibuzul cred că a fost fotografiat la intersecţia Şos. Mihai Bravu cu străzile Dristor (ului), Unităţii (azi Traian Popovici - nu aveau ce face şi ei şi s-au trezit să schimbe de o denumire veche) şi Baba Novac. Dacă e acolo, troleibuzul venea dinspre Str. Dristor (lui) (porţiunea dinspre Delea Nouă) şi mergea către Str. Baba Novac (baba care era de fapt un el).

Attached File  Dac 317E 7377-97.png   1.43MB   33 downloads


Din anul 1998, la Gara de Nord. <<Dac>> 212E, <<Dac>> 117E + "Rocar" 512E,  "Rocar" 512E. "Ro.car"-ul 512E s-ar putea să fie unul şi acelaşi în ambele poze.

Attached File  Dac 212E la coloane Gara de Nord 7342-98.png   1.31MB   29 downloads Attached File  Dac 117E si Rocar 512E la Gara de Nord 7407-98.png   1.16MB   24 downloadsAttached File  Rocar 512E la Gara de Nord 7450-98.png   1.17MB   26 downloads


Şi un "Rocar" 512E la Dep. Vatra Luminoasă. Probabil titular pe linia 70.

Attached File  Rocar 512E la Dep. Vatra Luminoasa 7448-98.png   1.17MB   27 downloads


Anul 2002
Tramvai "Düwag/Duewag" (Düsseldorfer Waggonfabrik) L + l (T4 + B4) pe linia 23, venind dinspre "Faur" (fostă "Nicolae Malaxa", "23 August") - Poarta IV  pe Bd. 1 Decembrie 1918 şi intrând pe Str. Liviu Rebreanu

Attached File  Duewag L +l (T4 + B4) la Str. Liviu Rebreanu cu Bd. 1 Dec. 1918 2241-02.png   1.56MB   32 downloads

Autobuz "Ikarus" 260 pe linia 101, pe Bd. 1 Decembrie 1918, venind dinspre "Faur" - Poarta IV şi intersecţia cu Str. Livuiu Rebreanu + Str. Trapezului.

Attached File  Autobuz Ikarus 260 pe linia 101 pe Bd. 1 Decembrie 1918 (venind dinspre Faur - Poarta IV si Bd. 1 Dec. 1918) 230-02.png   1.71MB   27 downloads

Autobuz "Ikarus" 260 pe linia 102 pe Bd. Camil Ressu venind dinspre Piaţa Titan. Se lucra la metrou sau la linia de tramvai (ori la ambele).

Attached File  Autobuz Ikarus 260 pe linia 102 pe Bd. Camil Ressu venind dinspre Piata Titan 640-02.png   1.79MB   29 downloads


Un autobuz "D.A.F." SB220 (caroserie "Hispano-Carrocera") pe linia 135, dar  nu-mi dau seama pe unde.

Attached File  Autobuz D.A.F. SB220 Hispano Carrocera pe linia 135 739-02.png   1.44MB   30 downloads


Un autobuz "Rocar" "de Simon" U412 pe linia 226, venind pe Str. Ştirbei Vodă dinspre Eroilor şi traversând Cal. Plevnei. Încă circula la Foişorul de Foc.  Posted Image
În dreapta imaginii se vede scheletul (nici azi finalizat) al Casei Radio

Attached File  Autobuz Rocar de Simon U412 pe linia 226 pe Str. Stribei Voda traversand Cal. Plevnei. In dreapta, Casa Radio 1179-02.png   1.58MB   29 downloads


Anul 2003

Autobuze "Ikarus" pe liniile 450 şi 451 la terminatul de la P-ţa Presei Libere (P.P.L.), ambele "seria scurtă" (aşa erau porcelite cele număr de parc din 2 cifre). 450  mergea la Spit. Baloteşti, iar 451 la Moara Vlăsiei. În anul 1998 Moara Vlăsiei avea 2 linii (451 şi 452) care o legau de P.P.L. şi alte 2 linii (415 şi 416) care o legau de Voluntari şi Inst. Oncologic. Cred că era singura comună legată de R.A.T.B. cu 2 zone diferite ale Bucureştiilor. În 2003 415 nu mai ajunge la Moara Vlăsiei.

Attached File  Autobuze Ikarus 260 (pe liniile 451 si 450) la terminalul de la P-ta Presei Libere (P.P.L.) 12-03.png   1.9MB   28 downloads


Autobuz "Rocar" "de Simon" pe linia 133 la capătul de la Gara Basarab. Nu exista încă Pasajul Basarab (Băsesco - Videano - Oprescian), aşa că se folosea încă pasarela. Pe blocul aflat la intersecţia Cal. Griviţei (bătrâna Uliţă a Târgoviştii) cu Şos. Nicolae Titulescu (fostă Bd. Basarab) se vede o reclamă la "Orange").

Attached File  Rocar de Simon pe linia 133 la Gara Basarab 1127-03.png   1.64MB   27 downloads


Traversând pasarela, ajungem la intersecţia mai sus menţionată, unde un tramvai V3A-H (V3A de Craiova) al liniei 34 venea dinspre Gara de Nord. Şi dacă tot e pe bază de 34 şi V3A-H, un tramvai al liniei 23 (care se intersecta cu 34) venind dinpsre bulevardul şi podul Mărăeşti/M-rea Radu Vodă şi care intra în Pasajul Mărăşeşti.

Attached File  V3A de Craiova pe linia 34 pe Cal. Grivitei la intersectia cu Sos. Nicolae Titulescu, venind dinspre Gara de Nord 014-03.png   1.71MB   27 downloads Attached File  V3A de Craoia (V3A-H) pe linia 23 veninind dinspre Pasajul Marasesti si intrand in Pasajul Marasesti 246-03.png   1.49MB   31 downloads


Şi un troleibuz (ex-autobuz) "Saurer" 5DUK-A (caroserie "Hess") venind dinspre P-ţa Sudului şi intrând spre Str. Emil Racoviţă la Rondul Niţu Vasile.

Attached File  Troleibuz (ex-autobuz) Saurer 5DUK-A Hess pe linia 74 la rondul Nitu Vasile, venind dinspre P-ta Sudului si intrand pe Str. Emil Racovita 5002-03.png   1.55MB   31 downloads

Pe cele de la P-ţa Unirii din 2002 şi 2003, pentru că-s făcute la un an diferenţă am decis să le grupez împreună. Se pot observa autobuze "Ikarus" 260, "Rocar" "de Simon" U412 şi un "D.A.F." SB220 (cu caroserie "Hispano-Carrocera").
După cum se vede, se vira direct de pe Al. II? pe Bd. Unirii - roundul cu fântâni, fără a mai face ocolişul inutil din ziua de azi. 313 o lua precum azi, că nu ieşea în Bd. Unirii.
2002

Attached File  Autobuz Ikarus 260 pe linia 313 si autobuz Rocar de Simon U412 la P-ta Unirii travesand Bd. Unirii 53-02.png   1.66MB   26 downloads Attached File  Autobuz Ikarus 260 pe linia 124 la P-ta Unrii (pe Bd. Unirii) 157-02 resize.jpg   148.1K   22 downloads

2003

Attached File  Autobuz D.A.F. SB220 Hispano-Carrocera pe linia 104 la P-ta Unirii (Bd. Unirii, rond fantani) 706-03 resize.jpg   154.38K   24 downloadsAttached File  Autobuz Rocar de Simon U412 pe linia 123 la P-ta Unirii (Bd. Unirii, rond fantani) 1109-03 resize.jpg   144.82K   27 downloadsAttached File  Autobuz Rocar de Simon U412 pe linia 123 la P-ta Unirii (Bd. Unirii, rond fantani) 1151-03 resize.jpg   130.72K   25 downloads


NU UITAŢI, dacă vă place ceea ce postez, daţi LIKE!   Posted Image

Edited by djl, 07 June 2017 - 13:07.


#364
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sMHv710mXAo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#365
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
https://forum.metrou...php?f=19&t=2621

#366
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Troleibuz "T.V." 2E pe Drumul Taberei (Nord) în zona Romancierilor/Str. Poiana Muntelui şi Autobaza Ferentari cu autobuze "Autobuzul"-"Roman" 112 (fabrica "Autobuzul" producea şi troleibuze... dar nu au existat niciodată autobuze sau troleibuze să poarte denumirea "Autobuzul", în schimb când fabrica se numea aşa au fost produse vehicule cu denumirea "Tudor Vladimirescu" ("T.V.") şi a păstrat mult timp sigla "TV" ).
De notat că ambele imagini sunt color.

Attached File  Drumul Taberei Nord - Romancierilor - Poiana Muntelui 20264791_2368050713419057_3063751879443417581_n.jpg   94.52K   35 downloadsAttached File  Autobaza Ferentari cu autobuze Autobuzul-Roman 112 22045957_2406223106268484_3306078908808911114_n.jpg   187.7K   36 downloads

Edited by djl, 23 October 2017 - 19:51.


#367
mynameismada

mynameismada

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 05.09.2005
Bucurestenii se vor putea plimba cu 3 tramvaie de epoca in perioada 26-29 octombrie

Ia vedeti aici daca intereseaza pe cineva

#368
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Am fost cu toate 3   :)
Gata, s-au apucat de tăiat ce mai rămăsese din "D.A.F."-uri şi "Rocar" "de Simon"-uri   :(   Poate mai scapă ceva totuşi...

#369
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
in foto 1 tramvaiele par a fi pe Orhideelor (pe fundal se vede pasarela de la Basarab), iar in poza 2, pe D. Golescu.
intrebarea e de ce mergeau in acelasi sens? erau linii de stocare? nu exista bucla de la gara Basarab?

Attached Files



#370
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Revenirea se făcea pe Cal. Plevenei - Str. Fluviului.

#371
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,849
  • Înscris: 11.10.2006
Pana in 1959 circulatia tramvaielor se efectua din bd. Dincu Golescu spre Regie prin strazile Afluentului si Fluviului de astazi - din bulevard era linie dubla pe Elizeu apoi se desparteau: la ducere pe Fluviului cu intoarcere prin calea Plevnei si Afluentului (pana in 1943 a esistat un triunghi de intoarcere la intersectia sos. Basarab cu calea Plevnei). In 1959, odata cu crearea statiei Bucuresti Basarab (prin desfiintarea racordului CF Buc. Nord - Dealu Spirii - Filaret) se realizeaza o bucla de tramvai prin bd. Dinicu Golescu - Gara Basarab - sos. Basasab - calea Plevenei cu intoarcere prin str Afluentului si str Elizsu (pana in 1963 cand linia se muta pe str Fluviului din cauza constructiei blocurilor de pe bulevard). In 1962 (ianuarie) se face legatura intre bucla si sos, Giulesti prin preluingirea tramvaielor 2 si 12 - prelungirea trebuia sa aibe loc la stasitul anului 1961 dar conditiile meteo nefavorabile au amanat pentru 1962).
Tramvaiul 12 a cirulat intre 1962- si 1963 la Stavularul Ciurel, fiind scurtat la Regie inn 1963 datorita lucrarilor de modernizare de la podul Grozavesti. - la Regie a intors pana in 1977 cand au loc lucrari de moderinzare, largire si dublare a liniei de tramvai in zona Garii Basaran: 12 circula pana la noua bucla de la Gara Basarab iar vagoane cu indicativul barat vor circula mai departe la terminusul amenajat in apropierea caminelor studentesti la capatul bd. Regiei (intoarcere in triunghi, in perioada 1977-1986; dupa renumeraotea din 1981 locul liniei 12 barat a fost luat de 32).
LInia simpla de pe calea Plevenei, str. Afluentului si str. Fluviului a mai fost folosita pana in 1985 pentru liniile 14, 30 si 35.

#372
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
malmoth, eşti mai cunoscător în ale istoriei R.A.T.B. decât mine   :coolspeak:    :down:

"Arhitectura R.P.R." nr. 2 pe 1961 (Martie - Aprilie 1961) (anul IX nr. 69)
pe coperţile I + IV găsim o poză cu ansmabul de blocuri Cal. Griviţei - P-ţa Gării de Nord - Str. Gării de Nord. În poză se vede latura P-ţa Gării de Nord - Str. Gara de Nord. Troleibuzul ce vede parţial este un "T.V." 2E pe linia 85 (era singura linie de atunci care intra dinspre Str. Gării de Nord spre coloanele gării), iar cele T12 (realizat pe şasiu deautobuz "Renault" TN4/6) pe linia 81 (Militari * - Aerop. Băneasa). Nu ştiam că au circulat T12-uri pe linia asta.

* intersecţia Bd. Armata Poporului + Bd. Păcii (azi ambele Iuliu Maniu) cu Bd. Libertăţii (azi Uverturii). Era şi o farmacie pe acolo.

Posted Image

#373
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Atenţie! Imagini care pot afecta emoţional unii pasionaţi: http://www.railnet.r...t=1001&start=25

#374
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Multumesc pentru acel link de pe railnet DJL.

Pfffff..... Cate amintiri...Ce copilarie cu autobuzele acelea.....Dar si cu cele DAC cu scaunele din lemn....
Tin minte cat imi placea DAF Castrosua, atat design exterior cat si scaunele, mai ales in spate, ultimul scaun din stanga unde aveai deasupra un mic gemulet care se deschidea...Plecam de la fotbal cu 104 la vatra luminoasa la capat, de abia asteptam sa ma sui in el...
RATB avea asa un parc frumos de autobuze, cat si troleibuze si tramvaie, numai zic DIVERSIFICAT, nu doar un singur producator...Dupa mine era mai bine din toate punctele de vedere...

Cat de bine mergeau tramvaiele 17 albastre din Germania si ce caldura bagau... Nu au grad de comparatie cu cele actuale mai ales astea noi Bucur LF sau cum s-or numi...niste petarde galagioase si zruncinoase si pe linie noua...

#375
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Da, avea un parc diversificat şi în unele cazuri şi mai frumos. Nu-mi plac "Mercedes" Citaro... pentru mine sunt tomberoane scumpe.
"D.A.F." Castrousa aveau ridicătura din strânga scaunelor mai lungă decât la "Hispano"... teoretic autobuzele astea aveau 3 locuri deasupra compartimentului motor, practic aveau 4-5   Posted Image   "EL.VO." stăteau cel mai bine cu aerisirea Posted Image  , dar din cauza unei greşeli de proiectare se lăsau în spate, aşa că tot 3 locuri avea, însă făcuseră o chestie înclinată şi nu puteai sta acolo. "D.A.F."-urile (şi "S.A.V.I.E.M."-urile) erau autobuzele mele de suflet.

Tramvaiele albastre ("Rathgeber") erau tramvaiele mele de suflet, pe care la început le urâsem (ce-i cu vechiturile astea?), dar după un timp mi-am dat seama că-s chiar super. Căldura era unul din lucrurile care îmi plăcea la ele. Bine, acum cred că m-ar enerva că e foarte cald, că transpir mai repede decât atunci  Posted Image

Troleibuzele mele de suflet erau ex-autobuzele "Saurer". Precum tramvaiele "Rathgeber" aminteau de alte epoci, care nu au să se mai întoarcă vreodată   Posted Image   Bine, nu erau la fel de confortabile precum tramvaiele   Posted Image
Îmi pare rău că idioţii au casat şi troleibuzul dublu-articulat, unicat în România. Ăla chiar era ceva. "Bă, ăsta are 2 burdufuri?"

Dacă nu casau atâtea vehicule vechi, era parcul circulant mai mare. În special la autobuze şi troleibuze. Tramvaie mai sunt ceva, dar precum la autobuze şi troleibuze e problemă cu lipsa pieselor de schimb. Să mai fi circulat pe unele linii troleibuze cu burduf, să fi venit hoarde de autobuze, să fi avut mai mult tramvaie în circulaţie... ce bine ar fi fost. Am fi avut frecvenţă de succedare mai mică, mai multe trasee. Dar şi unii au fiţe... mamă, e vechi. Ah, e mai bine să aştepţi mai mult în staţie sau să nu ai trasee care să te scoată mai repede din zona în care eşti. Nepăsarea şi lipsa de creier a multora îi afectează pe toţi din păcate   Posted Image

Ce frumos ar fi fost să fi păstrat câteva vehicule vechi (în stare mai bună) din fiecare tip şi să le fi folosit în week-endurile calde pe linii care duc la parcuri... dar ce să le ceri celor de la R.A.T.B.   Posted Image

Edited by djl, 13 January 2018 - 19:55.


#376
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Daca RATB vroia sa faca ceva si era intr-adevar in folosul cetatenilor si nu in interesul combinatiilor, cred ca la momentul actual aveam in sistem de transport in comun foarte bine pus la punct si nu era nevoie de toti mafiotii cu dube transformate in maxi taxi care sa lege Bucurestiul de Ilfov.
Este imposibil ca din acele DAF-uri care mergeau excelent, acele Iveco portocalii care la fel, mergeau excelent, aveai loc in ele nu mai zic de usile de la mijloc care erau duble..., de Rocar de Simon, care la fel mergeau foarte bine ( ce-mi mai placea tacanitul acela, dar nu stiu de unde venea si ce il producea... ) sa nu mai fi fost cateva in stare buna si sa pice asa dintr-o data sa le dea la casat...
Poate inteleg ca nu mai erau de bagat in centrul orasului din cauza normelor de poluare, insa de legat capitala de ilfov, erau mai mult decat excelente...nu au grad de comparatie cu ce se intampla in zilele de azi cu aceste tarabe de maxi taxi ale ciorilor analfabete ce au pus stapanire pe acest transport...In asa fel astia nu mai existau si nici nu aveau ce sa manance...

Cu troleibuze vechi nu prea am mers, tin minte ca imi placea la cele cu burduf sa stau in spate pe scuanele de deasupra ultimelor roti.

Legat de tramvaie, nu inteleg cum am putut scoate acele tramvaie albastre, iar cele de pe linia 25 care la fel nu au grad de comparatie cu ele sunt inca in circulatie....Pai cum stateai in alea albastre, ce confort aveai, ce scaune aveau..ce-mi placea ultimul scuan de la al doilea vagon ca la unele vagoane se deschidea maxim geamul si scoteam capul pe geam...ce-mi placea cum se deschideau usile, apasai pe buton si memora, iar cand ajungeai in statie se deschideau usile...tin minte ca era unul care avea usile duble rulante, se retrageau amandoua cand se deschideau...Si in plus nu smuceau ca gunoaiele astea de inca circula....

#377
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,546
  • Înscris: 13.06.2004
Cu Ilfov a fost faza cu banii. Cică erau prea mulţi blatişti şi erau pierderile prea mari.
Dubele sunt o nenorocire. Unii mai bagă şi midibuze.
"D.A.F."-urile păreau space age când au apărut. Deşi era enervantă podeaua în pantă, că zburai mai uşor la frână bruscă. Şi după ce puseseră Românii plăcuţe de frână produse pe aici, scârâţiau la frânare... uneori ziceai că opereşte un tren, nu un autobuz. Unul special a fost #205 (tăiat, că ce puteau să facă şi ei) cu podea coborâtă la prima uşă, afişaj analogic (iniţial), scaune de lemn şi geamuri din 2 bucăţi la uşi. De când l-am văzut mi-am dat seama că-i diferit faţă de restul.
"I.VE.CO." TurboCity U se pare că erau nefiabile. Dar lumea le plăcea. Şi pe linii gen 117 erau bune la ore de vârf.

Pe 25 circulă şi V3A, dar şi din alea Ceheşti. Alea Ceheşti nu sunt cine ştie ca şi confort, dar sunt rapide şi bine construite. Plus că au fost produse în număr mare şi se găsesc încă piese de schimb. "Rathgeber"-urile au fost folosite doar în München, deci greu cu piesele de schimb. R.A.T.B.-ul începuse să le urâţească.
Alea cu uşile glisante (una venea peste alta şi intrau ambele în perete) erau cele mai vechi, tip M4.65 (vagon motor) şi m4.65 (remorca), fiind produse în 1957-1959. Cele cu uşile care se deschideau în afară (M5.65 şi m5.65) erau un pic mai noi, 1964-1966. Nu mai există decât un 4.65 România (vagon motor + remorcă). Eu mult timp am crezut că-s din anii '80, pe urmă am văzut un album cu Olimpiada de la München din 1972 (şi era un tramvai din ăsta sau un vagon de metrou care semăna cu el) şi am rămas mirat cât de vechi sunt şi pe urmă am aflat că-s şi mai vechi de atât.
Am mers cu albastrele când au circulat ultima dată, în primăvara lui 2007. Sfârşitul unei epoci  Posted Image Din păcate pe majoritea îi doare-n cot şi asta dăunează grav, dar asta e realitatea.
Nu-s vreun mare fan V3A (nu mai există V3A original) sau Bucur L.F., dar măcar sunt Made in Romania şi decât să aştept în staţie   Posted Image


Ioi, ăsta e unul din primele topicuri (threaduri) deschise de mine şi care e încă activ după aproape 13 ani! În 2005 încă circulau majoritatea vehiculelor vechi ale R.A.T.B.-ului.

Edited by djl, 14 January 2018 - 12:28.


#378
Mihaitza07

Mihaitza07

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,196
  • Înscris: 29.08.2007
Multumesc pentru informatii. Chiar nu ma asteptam ca acele tramvaie sa fie din 1960...Incredibil ce tehnologie si cat de bine erau fabricate...
Ma napadesc iarasi amintirile cu el... Eram intr-o dimineata ma duceam la fotbal iarna afara pe la 7 in statie la piata sudului. Il asteptam pe 17 ca vedeam ca vine, ma sui la prima usa. Vatman era o doamna cu parul mai lung pe la vreo 40 de ani, imi placea de ea ca mergea repede. Ma sui la prima usa, mirosea cam suspect a ars. Pe vacaresti dupa pod mihai bravu opreste in statie, se scoala de pe scaun si vine langa mine sa o ajut sa tragem de franghiile pantografului sa il dam jos, dupa care sa il lasam sa se ridice inapoi. Am facut asta, incepea sa miroasa din ce in ce mai mult a fum, sus la vitan a facut statie, la urmatoarea statie unde e kaufland acum, nu a mai oprit, a oprit la dristor, am coborat toti ca se umpluse vagonul de fum, ea a schimbat macazul si s-a dus la depou. Tot cu ea altadata acelasi tramvai, imi placea iarasi, ma suisem pe primul scaun al primului vagon si pleca din statie, dupa care inchidea usile...venea asa o adiere de vant fix in fata...

Mai imi aduc aminte si de cele mai vechi tramvaie de pe linia lui 34, erau asemenatoare cu ce circula acum, insa se vedeau ca sunt vechi, aveau scaunele verzi din plastic, nu prea aveai loc la picioare ca erau mai ingramadite scuanele, insa imi placea cum se auzea cand treceau pe linie nasoala, troncaneau intr-un fel mai ascutit nu stiu cum sa zic...zici ca era vioara..

Mi-au mai placut enorm, cele roz....circulau pe linia lui 11. Doamne cat imi placeau cum aratau, cum mergeau, ce caldura bagau. Interiorul acela galben cu burdufurile captusite...ce confortabile erau...
Ai idee, mai sunt in circulatie ? E si pacat sa nu fie, parca erau cele mai moderne si cele mai frumoase si mergeau si cel mai bine...Desi nu cred ca au fost fabricate multe si nu inteleg de ce.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate