Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Retro R.A.T.B.
Last Updated: Jan 24 2023 00:50, Started by
djl
, Jun 23 2005 18:15
·
0
#289
Posted 27 April 2012 - 21:53
Dacă faci întreținerea la timp și cum trebuie, reduci din nr. de probleme care pot apărea!
|
#290
Posted 14 May 2012 - 22:03
În albumul "Imagini din România" apărut în 1960 la Ed. "Meridiane" din București apare această poză cu Bd. Muncii - fost Șos. Vergului, azi Bd. Basarabia (ei). Se poate vedea un V56 cu 2 remorci. Tramvaiul circula probabil pe linia 23, sau, dacă poza e făcută după sept. 1959 pe linia 27 (tramvaiul 27 a circulat la "Republica" între sept. 1959 și 1962). Se foloseau tramvaie cu 2 remorci pt. a putea prelua mai ușor fluxul de muncitori ce ieșeau de la "Republica" (fosta Uzină de țevi trase) și de la "23 August" (foste "Nicolae Malaxa", azi "Faur").
Dacă se realiza proiectul de metrou propus în anii '50 (vezi aici) linia de tramvai urma să dispară (oricum, metroul în zona industrială urma să ajungă prin 1966). Attached Files |
#292
Posted 16 June 2012 - 23:47
Tot de la elvețian: http://www.flickr.co...57627445784046/
|
#293
Posted 02 July 2012 - 15:46
Din Ghidul R.A.T.B din 1991 (era pus pe internet și harta ghidului, dar nu mai dau de ea)
1) Linii și curse de agrement; 2) Trasee (linii) de noapte; 3) Tarife; 4) Informații și regulamente Ghid_R.A.T.B._1991_linii_si_curse_de_agrement.jpg 1.37MB 30 downloads Ghid_R.A.T.B._1991_trasee_de_noapte.jpg 1.34MB 35 downloads Ghid_R.A.T.B._1991_tarife.jpg 729.67K 26 downloads Ghid_R.A.T.B._1991_informatii_si_regulamente.jpg 998.92K 30 downloads Și off-topic, ca bonus, 2 abonamente Metrorex de prin 1993-1994 (poate chiar 1995) Attached FilesEdited by djl, 02 July 2012 - 15:48. |
#294
Posted 05 August 2012 - 14:20
O filmare din anul 1997. Am multe amintiri cu acel an! Noroc cu englezii ăștia, că românii noștrii nu au filmat așa ceva în anii '90
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9BMKvXEtgHg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#295
Posted 27 August 2012 - 16:07
De pe aici:
http://www.flickr.co...57627445784046/ (autor poze: André Knoerr din Geneva) Troleibuz <<Dac>> 117?E #7219 la R.K. la U.R.A.C. oct. 1981 Troleibuzul_Dac__7219_la_revizie_la_U.R.A.C._oct._1981.jpg 733.89K 38 downloads Trenuleț format din 2 tramvaie V2A (primul vagon era #4208) la P-ța Sudului, mergând din direcția I.M.G.B./Apărătorii Patriei/Berceni către Trafic Greu, Grozăvești, Gara Basarab oct. (X) (10) 1991 Trenulet_format_din_2_tramvaie_V2A___4208____cat__la_P_ta_Sudului_in_directia_Basarab__oct._1991_.jpg 890.97K 42 downloads Troleibuze <<Dac>> x17E la vopsire la U.R.A.C. Tot oct. 1991. Se poate observa și un tractor românesc fabricat la U.T.B. (Uzina de Tractoare Brașov). Când au apărut tramvaiele (nu troleibuze (firobuzele)) galbele îmi plăcea să merg cu ele. Nu mi-a plăcut însă că au scos masca aia de la faruri și au făcut decupaje mari la boghiuri. Îmi plăcea vechea formă a tramavielor Troleibuze_Dac_la_vopsire_la_U.R.A.C.__oct._1991____tractor_U.T.B..jpg 875.93K 39 downloads Troleibuz <<Dac>> E.C.S. (adică cu chopper!!!) #7335 la R.K. la U.R.A.C. 9-XI (11) (nov.) 1996. Se poate observa de asemenea un tramvai V3A-93 proaspăt vopsit sau scos de la R.K. precum și un cuplu de tramvaie EP/V3A + remorcă EP/V3A sau V12/V3A. Când au apărut tramvaiele (nu troleibuze (firobuzele)) vopsite în alb deabea așteptam să merg cu ele. Troleibuz_Rocar_212E_la_revizie_la_U.R.A.C.__9_nov._1996____tramvai_V3A___tramvai_EP_pe_V3A__cel_galben_.jpg 499.68K 39 downloads Iar ca bonus, pe aici puteți vedea autobuze "Saurer" 5 DUK-A când erau în "mediul lor natural" Edited by djl, 27 August 2012 - 16:15. |
#296
Posted 29 August 2012 - 18:20
Poza cu troleibuzele în R.K. la U.R.A.C. e făcută în 1991, nu în 1981.
|
#297
Posted 18 September 2012 - 22:03
Harta din 1991 - primul ghid-harta scos de regia de transport dupa o multa perioada de timp, ultimul fiind in 1984 (anii in care a scos ghiduri fiind 1966, 1968, 1969, 1971, 1973, 1981 brosura noua numerotatie, 1982, 1984, dupa aia nu mai avea rost, la ce "miscari de linii" se petreceau, singura "iesire in public" a fost o schema a liniilor de tramvai prin 1988 lipita pe geamul din spatele vatmanului; nu stiu daca inainte de 1966 au fost ghiduri ITB)
Sub egida RATB au fost in 1991, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000... 2004 - cand harti cand brosuri. Attached Files |
#298
Posted 14 November 2012 - 03:04
Din ziarul "Muncitorul S.T.B." (în 1949 S.T.B. nu mai însemna Societatea Comunală a Tramvaielor București, ci Serviciul de Transport București), nov. 1949, pg. 1 articolele
- "Datorită ajutorului dat de Uniunea Sovietică s-a pus în circulație linia de troleibuze" de Combei M. Petre - și 2 articole de propagdandă: "Cum întâmpină muncitorimea de la S.T.B. cea de-a 70-a aniversare a tovarășului Stalin" (mânca-l-ar dracii) + "Construirea Canalului Dunăre - Marea Neagră" de Petru Constantin de la Atelierul Carcase Muncitorul S.T.B.. nov. 1949 pg. 1.jpg 1.18MB 29 downloads Și din "Muncitorul I.T.B." din mai 1950 pg. 1 și 4 - 1) "1 Mai" - 2) "Noua linie de tramvai din Militari construită în cinstea zilei de 1 Mai" de Miclea Vasile (mă întreb ce s-o fi întâmplat cu linia construită în anul 1943) - 3) la pagina 4 părți din articolul .... de Ioniță Ioan și "Un an de la aparația ziarului nostru" de Cotei Radu Attached FilesEdited by djl, 14 November 2012 - 03:06. |
|
#299
Posted 14 November 2012 - 19:20
Ce sa-i faci, asa era atunci in toate ziarele, limbajul de propaganda si prea marire; tot ce se facea era iesit din comun, lucruri banale erau nemaivazute.
Linia din Militari e posibil sa fi suferit avarii in timpul razboiului si comunistii au prins momentul sa se bata cu pumnii in piept cu o "realizare" iesita din comun - o linie de tramvai in orasul Militari; ce au facut ei a fost o reabilitare, punctata ca victorie a noii puteri populare. |
#300
Posted 16 November 2012 - 16:42
#301
Posted 25 November 2012 - 03:49
Povestea tramvaiului in Militari incepe din 1943, cand se infiinteaza linia 13 doar intre Halta Cotroceni si Soseaua Ciorogarla, undeva unde astazi se afla Cora Lujerului (loc cunoscut ulterior ca "Farmacie" - deoarece la intersectia bd Libertatii cu 'bd. Armata Poporului' se afla o farmacie, important punct de reper al zonei - in 1941 se numea Regele Alexandru I). Dupa o pauza de cativa ani din cauza distrugerilor provocate de razboi si insuficienta parcului circulant (nu cred ca linia era nerentabila) si a lucrarilor edilitare de refacere a principalei cai de acces in comuna Militari, vechea linie suburbana de tramvai reinvie, legand de aceasta data orasul de periferie. In cartier apar doua capete de tramvai, cel de la "Farmacie" si unul in marginea cartierului in zona Gorjului-Valea Lunga (folosite de liniile 13 si 13 barat, asa cum apar intr-o lista cu traseele din 1954) si anume:
13 - sos. Ciorogarla (intersctia cu str. Iedului) - Universitate - Sos Pantelimon (din 1957 circuland prin splaiul Independentei, Piata Unirii) 13 barat Piata Iancului - Bd. Libertatii (Farmacie); locul de intoarcere se afla putin mai sus de statia RATB din fata Cora spre centru, in apropierea blocului cu banci la parter. Capatul vestic se muta succesiv, odata cu dezvoltarea cartierului, ajungand in dreptul viitoarei autogari Militari (1960, fabrica Tehnolemn), Uzina de Radiatoare si Bai (1963 -bucla de la Farmacie nu mai este folosita decat in scop tehnic atat cat a mai existat), depoul ITB Militari (1974), bucla de la IREMOAS ramane in exploatare pana in 2001 (ultima linie care a intors acolo, 42 Piata Presei Libere/Expozitiei-URBIS, infiintata in 1988). O perioada toate liniile din Militari au intors la depou, dupa care s-a facut o "departajare" - 13 si 25 la depoul Militari si 35 si 37 la IREMOAS, incepand din 1983. La inceputul lui 1986 cartierul avea 6 linii de tramvai - 13 (Depoul Militari - Granitul), 25 (depoul Militari - CFR Progresul), 35 (IREMOAS - Gara Basarab, prelungit la sos. Nicolae Titulescu), 37 (IREMOAS - Depoul Alexandria via Piata Unirii, la un moment dat scurta la Piata Rahova), plus doua dublari pentru 13 si 25 si anume 47 si 48. La inceputul lunii mai 1986 sunt demarate lucrari de modernizare a caii de rulare (celebra "linie silentioasa") intai pe tronsonul Depou Mlitari - Lujerului, acoperit de linia auto naveta 639, intre Lujerului si Gara Basarab circuland tramvaiul 51, apoi in vara aceluiasi an se trece la inlocuirea liniei si pe segmentul ramas, insa numai pana la intersectia cu Ho si Min (cum se numea pe atunci bd. Vasile Milea*). In septembrie 1986 se redeschide circulatia tramvaielor insa doar pentru o luna, deoarece in octombrie incep lucrarile la pasajul subteran de la Lujerului - au loc si alte modificari majore de trasee in zona centrala. In tot acest timp se lucreaza la instalarea liniei de tramvai pe bd. Timisoara. Tramvaiul din Militari nu dispare dar se muta la marginea lui. Pentru o scurta perioada de timp, intre 1962 si 1965 Militariul a beneficiat si de troleibuz (liniile 81 si 89 cu capat la Farmacie), dupa o pauza acesta revenind in 1996 cand s-a realizat legatura cu gara (62) un pic mai tarziu cu centrul (61). *si cu aceasta artera este o poveste interesanta, deoarece la finele lui 1986 linia care trecea pe la Piata Leu a fost mutata pe noul traseu intre Razoare si Grozavesti, lucrari ce au implicat largiri si deschideri de noi strazi - contrar a a ceea se se intampla astazi, atunci s-a dat drumul intati tramvaielor urmand ca apoi sa se definitiveze trama stradala. Consecinta: strapungerea efectuata intre Vasile Milea si Razoare era doar un transeu noroios strabatut de tramvai, Ho si Min (Vasile Milea) doar o jumatate de strada - linia de tramvai care ocupa fostul trotuar dinspre unitatile militare si transeul largirii - garduri improvizate din panouri de tabla pentru unitatile afectate. Intre bd. Armata Poporului (Maniu de azi) si Grozavesti alt transeu strabatut de linia de tramvai. Noroaie, refugii improvizate din dale de beton la nivelul liniei, apoi dupa ce s-a termina strada refugiile au fost refacute din sine recuperate umplute cu pietris si la urma cu asfalt dupa care s-au refacut la nivel cu borduri. Refugii din sine de tramvai au existat pe linia lui 41 (pana cand a avut capat la Uverturii), sos Stefan cel Mare. |
#302
Posted 27 November 2012 - 13:16
Refugiu cu margine de linii de tramvai a exista și pe Șos. Mihai Bravu, la stația Vatra Luminoasă cred (posibil să fi fost și la Mieilor).
De notat că în 1957 că traseele tramvaielor 13 și 14 a fost introdus Spl. Inedepenței (defapt pe atunci, Spl. Independenței începea ca denumire de la P-ța Senatului (Splaiului) - azi P-ța Națiunile Unite) numai până la Izvor. Pe Bd. 6 Martie (Regina Elizabeta + Mihail Kogălniceanu), între Colegiul Național Gh. Lazăr și Operă/P-ța Victor Babeș (Operei), tramvaiele 13 și 14 au mai circulat până pe 4 sau 5 mai 1958! Mergând spre vremuri mai recente, în ziarul "România Liberă" nr. 1941 (serie nouă), Mi 14 august (VIII) (08) 1996, la pg. 5 apare articolul „RATB/Gratuități pentru elevi și pensionari” de Aida Dănilă. Cineva mi-a povestit că atunci când s-a introdus măsura, era coadă la centrele xerox de lângă stațiile R.A.T.B. Probabil și centrele foto au scos bani frumoși atunci; Tot în același număr se menționează că linia 28 tramvaie se va desființa în ziua urmtăoare apariției acestui număr al ziarului "România Liberă" (adică 15 august 1998). E vorba de linia "Granitul" S.A./Cart. Pantelimon, Șos. Pantelimon, Șos. Gării Cățelu, I.C.M.E. (articolul ăsta nu l-am mai scanat) Romania Libera (R.L.) nr. 1941 Mi 14 aug. 1996 pg. 5 gratuitati la R.A.T.B..jpg 404.31K 23 downloads În "Jurnalul Național (J.N.)" de J 22 mai (V) (05) 1997, la pg. 3 se găsește articolul Bucureștenii vor avea troleibuz care nu... scârțâie” de Sorin Badea. NOTĂ!: troleibuzele au fost aduse de noi, nicidecum modernizate! Parcul de troleibuze a fost modernizat o dată cu aducerea lor! Attached Files |
#303
Posted 12 March 2013 - 22:23
R.A.T.B. în anul de graţie 1998: http://tramclub.org/...p=163258#163258
|
|
#304
Posted 24 March 2013 - 23:49
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users