![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Retro R.A.T.B.
Last Updated: Jan 24 2023 00:50, Started by
djl
, Jun 23 2005 18:15
·
5

#1
Posted 23 June 2005 - 18:15

Aici găsiți poze vechi cu vehicule R.A.T.B.
http://www.ratb.ro/gallery.php ACHTUNG! S-au strecurat ceva erori pe acolo: - Prima linie de troliebuz din București a fost deschisă în nov. 1949, nu în 1954! Era linia 81 și a circulat între P-ța Victoriei și Hipdromul Băneasa (unde e acum ROMEXPO). Ăn 1952 linia a fost prelunigtă până la Aerop. Băneasa, apoi până la Palatul Cotroceni, iar la un momentad a circulat până în Militari (unde se intersectau Bd. Iuliu Maniu și Bd. Uverturii). Ăn cele din urmă a fost scurtată până la Gara de Nord. Ăn anii '80 linia și-a modificat total traseul, circulând pe ruta P-ța Presei Libere, Bd. Expoziției..., Cal. Griviței și apoi în comun cu linia 97 până la P-ța Sf. Voievozi. Troleibuzele folosite erau "M.T.B."-82D (s-au importat în total 8 troleibuze). Erau de provenineță sovetică și funcționau inițial la 550 V (rețeaua de tramvaie funționa la 750 V) - Troleibuzul care zic ei că era construit dintr-un autobuz "Renault" era defapt construit pe șasiu de autobuz "Renault" (autobuzele "Renault", "Henschel, Chevrolet" erau carosate la noi în țară), și a fost realizat în 1955, nu în 1950. Folosea un motor de tramvai. La realizarea lui a participat și Sergiu Cunescu (ală de la P.S.D.R.). A fost folosit pe a doua linie de troleibuz deschisă în București în anul 1956 și numerotată "84". Linia a funcționat pe traseul școala Iancului-Palatul Cotroceni, fiind prelunigită apoi până la strada care vine de la Depoul "Vatra Luminoasă" - Tramvaiul de mare capacitate "Fetival (V-951)" a fost realizat în anul 1951, nu 1954. A fost folosit pe linia 14 (linia 14 a fost și prima linie de tramvai din București). A circulat pt. prima dată pe 21 dec. 1951 (așa zisa zi de naștere a lui Stalin, Stalin era născut în altă zi). Se numea "V-951" de la vagon 1951, iar "Festival" venea de la Festivalul tineretului ce a avut loc în 1953 (când s-a încheiat producția de "Festival"). Au fost fabricate în total 37 de tramvaie. Ăn 1953 documentația și unul din tramvaie au fost preluate de către "Electroputere" Craiova, care a început fabricarea de tramvaie "EP (V-54)". Mai țineți minte tramvaiele alea galbene (vagon motor + remorcă)? Erau tramaviele fabricate între 1954 și 1960 la Craiova, dar modernizate și redenumite "EP/V3A". Diferența dintre "Festival" și "EP" era că la "Festival" erau indocate și capetele linei (numărul liniei era între ele), pe când la "EP" era afișată doar lnumărul liniei Alte chestii - "MTD" venea de la "Mao Tzedun" (denumirea dată prin anii '50 Uzinelor "Vulcan"). Respctivul autobuz era inspirat de autobuzul sovietic "ZIS (ZIL)"-120, și mergea, desigur pe benzină! - Autobuzul "Skoda" Cazan care circula pe linia 31 (P-ța Presei Libere-P-ța Charles du Gaule-P-ța Victorei-P-ța Romană-Universitate-Pța Uniri-Timpuri Noi-Cal. Văcărești (~lor)-P-ța Sudului) e surprins în timp ce traversa P-ța Generalisimul Stalin (azi Charels du Gaule). Ăn spate se poate zăril statuia lui Stalin (care s-a aflat acolo până în 1960) - Poza cu tramvaiul 14 cred că e făcută pe șos. Inacului (da, 14 circula pe Iancului!) - Depul "Bonaparte" e unul și același cu Dep. "Iliie Pintilie" (azi "Victoria") - Poza cu autobuzul "MTD" e făcută la lângă interescția Bd. G-ral Magheru cu Str. George Enescu (se poate zări vechiul bloc "Casata" distrul de cumtremulrul din 4 martie 1977) - Poza cu plugul din 1926 cred că e făcută pe Str. Traian - UGZ cred că e pe Bd. Bucureștii Noi - "Racheta balistică" articulată (cu buruduf) cred că e în Drumul Taberei (pe acolo circula 118). Din nefericire, nici unul dintre vehicolele despre care am vorbit mai sus nu se mai păstrează (înafară de tramvaiele "EP/V3A" ![]() ![]() Bonus poze cu trolee "M.T..B."-82D (deh, alții le păstrează-riscați să vedeți unul la Chișinău) și o ciudățenie de troleu nemțesc cu etaj OFF-TOPIC: s-a plimbat careva cu o RACHETĂ BALISITICĂ? (atobuzul ală cu gaz metan, care avea rezervoarele alea deasupra)? Attached FilesEdited by djl, 23 June 2005 - 18:29. |
#2
Posted 24 June 2005 - 09:01

i-mi aduc aminte ca autobuzele cu "gpl" ereau pe 368, aratau ca draku... asa lungi si articulate, cu manometre la sofer..
todeauna m-am intrebat daca buteliile alea ereau cu ceva in ele sau goale tot timpul, ca nu-mi imaginam cum un autobuz gol poate sa ia viraj fara sa se rastoarne... acum am vazut pozele cu "buteliile".. care e deosebirea intre "gaz metan" si " diesel gaz" ? http://www.ratb.ro/i...uto_20_full.jpg http://www.ratb.ro/i...uto_21_full.jpg http://www.ratb.ro/i...uto_23_full.jpg Edited by aztec, 24 June 2005 - 09:07. |
#3
Posted 24 June 2005 - 09:55

#4
Posted 24 June 2005 - 15:07

Cica rezrvoarele alea erau doar ca chestie, ca sa-i arate lu' Ceasca ca s-a pus gaz metan pe autobuze.
Microbuzele "International" erau "Mercedes"-uri fabricate in Iran pana la caderea Sahului si erau chiar bune. @aztec: si eu sunt curios care e diferenta dintre "diesel gaz" si "gaz metan" ![]() Edited by djl, 24 June 2005 - 15:08. |
#5
Posted 24 June 2005 - 17:16

Rezervoarele nu erau de kestie chiar aveau gaz in ele iar la sofer exista un robinet / regulator actionat de acesta cu mina stinga ( probabil in sarcina nu mai aveau putere si marea debitul de gaz )....... de altfel rezervoarele au creat multe probleme datorita greutatii mari - uzura mare la suspensii , amortizoare rupte .....
|
#6
Posted 24 June 2005 - 18:25

djl, on Jun 24 2005, 15:07, said: Microbuzele "International" erau "Mercedes"-uri fabricate in Iran pana la caderea Sahului si erau chiar bune. ![]() Cat despre gaz: Sunt curios ce motoare aveau "rachetele"... Banuiesc ca MAS (cu aprindere prin scanteie) la alea cu "gaz metan". Despre "Diesel gaz"... nici nu stiu ce poate fi ala ![]() |
#7
Posted 24 June 2005 - 19:33

interesant troleul ala alb... din cate imi amintesc parca erau si taxiuri(dacii) cu gaz metan deasupra ...
![]() |
#8
Posted 25 June 2005 - 13:45

Din pozele postat de djl imi place si mie ultima! troleul ala alb!
Super! Oare mai exista pe undeva expuse? |
#9
Posted 25 June 2005 - 14:42

Cica si pe la Barcelona existau trolee cu etaj
http://dewi.ca/train...n/pix/c0838.jpg Sigur la Londra mai au asa ceva printr-un muzeu Sau pe la Standford http://freespace.vir...ngton/troll.htm Pai si cu mergea motoru' diesel cu gaz metan, ca alea cu burduf sigur nu aveau motor pe benzina. In Ro a exista un autobuz cu etaj care incepand cu '54 sau '55 a mers pe ruta Bucuresti-Amara. Desigur, ca in Romania, autubuzul nu s-a pastrat... |
#10
Posted 26 June 2005 - 20:21

Genial troleul alb... Question: ma lasa pe mine sinapsele, sau a existat un autobuz/troleibuz DAC dublu articulat? Ma urmareste imaginea asta, a unui monstru cu doua burdufuri care nu se mai termina...
![]() |
|
#11
Posted 26 June 2005 - 21:35

troleul dublu articulat a existat !!!!!!!!! prin 93 - 95 circula pe liniile de troleu ce treceau prin Kogalniceanu ( Bucuresti ) .Probabil era greu manevrabil si au renuntat .
|
#12
Posted 27 June 2005 - 08:45

Erau 2. Da' le-au casat. Idioții.
![]() ![]() și troleul ăla alb cred că are troleele alea curbate și podeau joasă ca să poată funcționa la o înălțime normală a liniei de contact (așa cum avem și noi în București). Ca să le faci pe alea englezești să circule ar trebui să înațli fierele, să pui stâlpi mai înalți... și ce te faci cu pasajale? Edited by djl, 27 June 2005 - 08:59. |
#13
Posted 27 June 2005 - 08:59

cel mai tare in autobuzele si troleele articulate(burduf) erea in spate la gropi, ca stateam mereu acolo si ma tineam de bara din spate sa nu dau cu capul de tavan, si daca se mai gaseau cativa colegi sa mai si facem balans, nu se mai oprea decat daca zbiera la noi soferul....
|
#14
Posted 27 June 2005 - 09:24

DAC articulat? La gramada am vazut prin Oradea si prin CJ inca circula si se tin bine. Of course, nu au confortul autobuzelor noi, dar se tin destul de bine.
|
#15
Posted 27 June 2005 - 15:22

Da' ai văzut cu 2 burdufuri?
By the way, și tramvaiele alea pe 4 roți puteu fi zgâlțâite. Te răzbunai pe ele! ![]() Edited by djl, 27 June 2005 - 15:23. |
|
#16
Posted 27 June 2005 - 15:40

Iar autibuzul ală care zic ei că un "Renault" din 1925, e defapt un Chevy din anii '30.
|
#17
Posted 09 July 2005 - 22:25

Gata am aflat secretul autubuzelor pe gaz. Motoarele diesel (cu aprindere prin compresie) au fost modificate in motoare cu aprindere prin scanteie.
Cica s-a renuntat la ele din cauza ca presiunea la care imbuteliat gazul era doar de 6-7 atm si trebuiau reumplute butelile foarte des. Edited by djl, 09 July 2005 - 22:25. |
#18
Posted 10 July 2005 - 16:33

Si aici am mai gasit ceva autobuze "Skoda"
Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users