Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip
 Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect

touchscreen navigatie stricat
 bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...

Problema configurare Wireguard
 Dozatoare de apa, cu alimentare d...

Intarziere aterizare avioane

Accident masina reparata pe CASCO

Probleme Ginseng Microcarpa
 

Anormalitatea arhitecturala din Bucuresti

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
95 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă faci bulevarede, nu trebuie să demolezi cartiere întregi. Faci numai pe unde trece strada.
Şi casele vagon sunt de 1.000 de ori mai frumoase decât măgăriile din ziua de azi!   :angry:   Ăştia nu ar fi în star să facă nişte blocuşoare care să arate precum cele din Floreasca, dapăi nişte case frumoase. Betoanele la marginea oraşului!!!

#38
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 djl, on 04 august 2014 - 18:41, said:

Dacă faci bulevarede, nu trebuie să demolezi cartiere întregi. Faci numai pe unde trece strada.

Asa au aparut placari de-o frumusete, cortine de beton de 10 etaje cu case P+1 gard in gard in spate.

Quote

Şi casele vagon sunt de 1.000 de ori mai frumoase decât măgăriile din ziua de azi!

Ehm..dude. Casele vagon au aparut din lipsa de bani pentru a face ceva mai bun si exista in continuare din aceleasi motive. Eu unu nu cred ca oamenii care stau in case vagon vor sa stea in case vagon, ci mai degraba asta e situatia, ne descurcam cu ce avem. Exceptand considerentele nostalgice, nu pot gasi un argument, unu! pentru care casele vagon au sens in secolul XXI.

Quote

Betoanele la marginea oraşului!!!

Si cu zonele din oras ce faci? Le lasi asa, for ever and ever ever, pentru ca schimbarea de orice fel trebuie evitata cu orice pret? S-o luam altfel. Ce zone din Bucuresti ai reconstrui? Ce zone ti se par depasite, insalubre, etc. Nu se accepta "nici una, totul e minunat" ca stii ca nu e. Zone din oras. Nu-mi zi casele din pipera/voluntari/cornetu & shit ca alea stim ca-s erori.

Edited by shefu_de_combinat, 04 August 2014 - 19:27.


#39
patty1

patty1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,841
  • Înscris: 18.07.2013
Un viitor cutremur de mare intensitate va rezolva si problema caselor-vagon si a multor cladiri insalubre care trebuiau demult sa dispara.

#40
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,097
  • Înscris: 20.12.2007

 shefu_de_combinat, on 04 august 2014 - 19:25, said:

Si cu zonele din oras ce faci? Le lasi asa, for ever and ever ever, pentru ca schimbarea de orice fel trebuie evitata cu orice pret?
Am venit in seara asta pe Calea Mosilor spre Sf Gheorghe. Cladirile de aici put de se simte izul ala de umezeala pana-n masina.

#41
patty1

patty1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,841
  • Înscris: 18.07.2013

 Kokoshmare, on 04 august 2014 - 19:28, said:

Am venit in seara asta pe Calea Mosilor spre Sf Gheorghe. Cladirile de aici put de se simte izul ala de umezeala pana-n masina.

Arata sinistru! Posted Image

#42
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 Kokoshmare, on 04 august 2014 - 19:28, said:

P-acolo insa chiar ai multe monumente, si intamplarea face ca partea aia chiar ar arata ok cu ceva investitii. Dar da, starea lor actuala e ceva de-ti pui mana-n cap. Insa acolo n-as rade tot, doar ce e 100% irecuperabil, si as face ceva interventii mai inserate asa in ce e prin jur. Acolo. In alte parti insa...

Quote

Un viitor cutremur de mare intensitate va rezolva si problema caselor-vagon si a multor cladiri insalubre care trebuiau demult sa dispara.
Mda...probabil, dar va rezolva in mare parte si cam tot ce avem de Horia Creanga, Duiliu Marcu, Marcel Iancu si altii. Cladiri interbelice care chiar arata ca niste cladiri de capitala, si care chiar au valoare de patrimoniu.

#43
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
@ shefu_de_combinat : prin Ferentari aş demola. Sau zone unde-s case din alea prea nasoale. În rest, doar bulevarde în oraş şi nimic mai mult. Eu vreau la casă, nu la bloc!
Cartiere noi aş face la marginea oraşului. Nu aberaţiile alea gen A.N.L. din Cartierul Constantin Brâncuşi. Însuşi numele cartiereului e o aberaţie cruntă, căci strada cu acel nume se află în partea cealaltă a oraşului. Bineînţeles, străzi înguste, care nu urmează o linie dreaptă, lipsa de locuri de parcare (să fim sinceri, s-au apucat să facă cartierul când un automobil s.h. nu mai era aşa de scump) sunt esenţa.
Mai pusesem mai demult prostia aia a mea cu "Închipuirile unui bucureştean din 1997-1999 despre Bucureştiul anului 2009", în care îmi expuneam ideile despre cum ar fi putut să arate acest oraş.
Că nu mai pot ataşa fişiere (am depăşit limita de ataşamente) am să spun pe scurt că aş face 3 cartiere model:
1) Unul între Fundeni, calea ferată ce vine de la Gara de Est (Obor) şi iese în linia de Constanţa, linia de Constanţa, satul Dobroieşti. Ar avea blocuri cu arhitectură diversă (mergând de la anii '30 până în anii '60, sau chiar '70), parc, piaţă agroalimentară, depou R.A.T.B. (tramvaie), garaj R.A.T.B. (autobuze). Pentru a evita poluarea fonică, ar exista spaţiu verde între blocuri. Înspre parc şi calea ferată ar fi blocuri de 4 etaje. Înspre Dobroieşti, ar fi ceva case şi vile. Parcul ar fi în centrul cartierului şi ar avea mini-lac lung.
2) Peste linia ferată de Constanţa, în Voluntari aş face un cartier de vile (mono-familiale, de apartamante). Ar fi legat de Colentina II printr-un pod rutier, pe care ar circula şi o linie de autobuz;
3) Între Şos. Pipera/Şos. Pipera-Tunari şi Str. Berca aş face un cartier mixt locuinţe + clădiri de birouri. Pentru că acea zonă este de biouri, ar mai încă unele, iar mulţi angajaţi ar locui acolo, ca să economisească timpul cu drumul. Inima cartierului ar fi un bulevard de 3 benzi, care ar face legătura între Şos. Pipera şi Str. Berca (care ar fi lărgită la benzi/sens) şi ar supratraversa calea ferată Bucureşti - Medgidia - Cernavodă - Cosntanţa. Şi aici aş aplica lăsarea de spaţiu între clădiri.
În toate 3 cartierele:
1) Pe străzile largi, reţelele editilitare ar fi pe sub trotuare, pentru ca lucrările le ele să nu afecteze circulaţia:
2) Ar exista parcări subterane în cazul clădirilor înalte (sun clădiri sau pe lângă acestea).
Pentro mai bună circulaţie, ar exista un bulevard care se facă legătura între Str. Gherghiţei şi Şos. Petricani, iar Str. Gherghiţei ar fi lărgită la 2 benzi/sens şi ar exista un pasaj suprateran între Str. Ghergiţei şi Şos. Fundeni. Legăturile cu transportul în comun ar fi:
1) Metrou: Aerop. Băneasa - bd. dintre Str. Berca şi Şos. Pipera, Şos. Pipera, Şos. Petricani, bd. dintre Şos. Petricani şi Str. Gherghiţei, Str. Gherghiţei, Şos. Fundeni, Şos. Morarilor, Constantin Georgian 2. M2 a urma să fie prelungită până la Şos. Petricani.
2) diverse linii R.A.T.B. între Balta Albă - Titan/23 August, Pantelimon (cartierul şi oraşul), Dobroieşti, cele 2 cartiere Colentina, Cart. Andronache şi zona de Nord;
3) Linia tramvaiului 5 modernizată în toalitate şi intervalul de succedare între vehicule să fie redus!
Rămâne problema cu gâtuirea de pe Şos. Bucureşti Nord (aşa îi zice acuma arterei dintre Bd. Prof. Dimitrie Pompeiu şi Şos. Pipera-Tunari), gâtuire cauzată de construcţia aiurea clădirilor de birouri. Probabil sfânta dinamită ar putea face ordine, dar ar merge şi un bulevard subteran. Plus, că ar fi mers o linie de tramvai până la rondul Pipera-Tunari.
Şi uite cum s-ar rezolva multe probleme, fără a rămâne în istorie prin distrugera oraşului vechi.
Am crescut în Obor. Pe Str. Avrig rămăseseră case vechi. Dacă erau şi strada, şi casele mai înrgijite, era o plăcere să te plimbi. Acum să vezi cât de "plăcut" e să te plimbi printre betoane. Avea loc destul pe locul unde a fost fabrica de sucuri sau conserve şi pe locul fostelor fabrici de mase plastice. Dar ei, nu!
Cum i-aş prinde pe cei care au dat autorizaţii, cum i-aş da afară definitiv din sistemul bugetar şi le-aş interzice, ca bonus, să mai lucreze vreodată în urbanism!
M-am săturat ca oricine să-mi distrugă oraşul. Oamenii sunt cea mai evoluată specie? La cum ne omorâm din orice şi la cum distrugem ceea ce am făcut bun, suntem cea mai involuată!!!

#44
alexkr

alexkr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 697
  • Înscris: 23.04.2014

 djl, on 05 august 2014 - 09:56, said:

M-am săturat ca oricine să-mi distrugă oraşul.
Orasul deja a fost in mare parte distrus. S-a facut in asa fel incat jumatate din Bucuresti si teri sferturi din ilfov lucreaza in buricul targului, in timp ce infrastructura catre centrul oraslui este facuta pentru autobuze si cateva masini.

#45
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
Bucureştii nu foloesc îndeajuns ceva foarte ultil: calea ferată. Calea ferată Gara de Est (Obor) - linia de Constanţa - Gara Băneasa - Gara de Nord ar putea juca un rol important, dacă zona de nord s-ar dezolvta cu cap. Iar calea ferată interioară Gara Progresul - Ferntari - Rahova - 13 Sepembrie - Răzoare - Gara Cotroceni - Militari - linia de centură, refăcută parţial în subteran ar putea oferi o legătură facilă a Bucureştiului cu zonele înconjurătoare.
Eu visez la un fel de comuniune între Bucureşti şi Ploieşti. Legături facile cu Gara de Nord din Bucureşti şi legături facile cu Gările de Vest şi de Sud din Ploieşti, făcute birouri în ambele oraşe şi se rezolvă multe. Dacă s-ar creea şi 2 bulevarde principale din Bucureşti către Autostrada A3 + că mai e şi D.N. 1, de-a lungul celor 3 importante rute de comunicaţie s-ar putea dezvolta puncte de interes (turistic, comercial, industrial).

#46
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,897
  • Înscris: 21.04.2011
Perfect de acord cu caile ferate! Trec relativ des peste centura si mereu ma minunez de ce irosire e acolo.

In alta ordine de idei, multa vreme m-am super enervat ca desteptii n-au fost in stare sa faca o parcare la capatul viitorului metrou (Valea Ialomitei). Noroc ca fix acolo ridica Kaufland un nou magazin, deci va exista si parcare. O urma de normalitate, dar datorata unei firme private.

#47
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
La noi "Park & Ride" e ceva extraterestru. Normal, ar fi trebuit să fie la mai toate capetele de metrou + la capetele unor linii de tramvai mai importante (într-un tramvai încap mai mulţi oameni decât într-un autobuz).
Ca f.d., în trecut au existat căi ferate în interiorul oraşului (plecai spre Olteniţa de la Gara de Nord de exemplu, treceai prin gările Herăstrău de Est (Obor)), dar s-a considerat că încurcă traficul şi nu au fost în stare să păstreze traseele până să facă upgrade... Despre ele una-alta în link-urile de mai jos.
http://www.forumtren...-obor-23-august
http://www.forumtren...uresti-progresu

Edited by djl, 05 August 2014 - 22:41.


#48
patty1

patty1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,841
  • Înscris: 18.07.2013
http://subiectiv.ro/...ocuri-balcoane/

#49
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
Ha-ha. Construcţiile alea sunt la mine în zonă. Blocuşorul ăla vechi, de 3 etaje are unul de 7 în spate acuma (deşi iniţial trebuia sp fie de 4). Era rămas într-o insulă de 2 case şi 2 blocuşoare. Casele nu mai sunt, deşi una mai putea să existe...

Cât despre utilizarea balconului ca spaţiu de depozitare... când o să am 5 camere şi 120 m.p., nu o să mai pun ceva pe balcon. Afară de rufe. Chit că ai baie cu geam, dacă o foloseşti zilnic, nu ai cum să întinzi rufe acolo.

Edited by djl, 07 August 2014 - 19:45.


#50
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 patty1, on 07 august 2014 - 18:50, said:

^^^
"Însă întrebarea mea e alta: dacă tot trăim în secolul XXI, oare n-ar fi mai indicat ca dezvoltatorul imobiliar să proiecteze şi un sistem de aer condiţionat / încălzire centralizat, astfel încît să nu mai fie nevoie să strici complet imaginea blocului? Nu de alta, dar sînt zeci de ansambluri rezidenţiale noi, construite în ultimii zece ani, care au fix problema asta.
Nu e păcat, totuşi, că s-au plătit nişte bani unui arhitect tocmai pentru a realiza o faţada frumoasă, care să vîndă apartamentele din bloc, iar tu, ca dezvoltator, îi arunci pe geam în momentul în care îl obligi pe client să-şi monteze aer condiţionat? Nu ar fi mai normal să nu existe aparatele alea pe faţadă?"

For fuck's sake. "Dezvoltatorii" imobiliari sunt in mare parte (nu toti) niste jeguri de bisnitari care nu au alt scop in afara de a construi suprafata maxima posibila pe parcela minima posibila, folosind materiale cat mai ieftine pentru a obtine apoi un pret cat mai bun pe o cladire de cacat, prostindu-i pe prosti. Pentru orice cacat economisit isi vor manca de sub unghii, fie ca vorbim de platit cat mai putin pe proiectul de arhitectura (un motiv pentru care iese ce iese) fie pe executie (alt motiv pentru care iese ce iese chiar daca proiectu o fi decent) fie pe materiale si tehnologii (again, cu rezultatele pe care le putem vedea). Ca sa faci un bloc cu centrala de aer conditionat trebuie sa gandesti totusi putin si trebuie si niste proiectanti si executanti care sa stie sa faca rahatu ala, deci ceva bani in plus. Doamne fereste. Nu, lasa, facem un cacat abject din beton+porotherm+polistiren+tencuiala ordinara+termopane si glafuri de cacat din plastic si parchet de cacat de bricostore, apoi angajam niste electricieni oligofreni care leaga instalatiile astfel incat un intrerupator din casa iti face scurtcircuit de-ti pica tot curentul (lucru la care ajuta faptul ca siguranta principala de la panoul de la parter e de capacitate mai mica decat cea de la panoul din casa). Eu stau intr-un bloc nou care, desi plin de imbecilitati si de motive pentru care "dezvoltatorul" ar trebui impuscat, e unul din blocurile iesite totusi ok-ish. Balcoanele si apartamentele sunt mari ca dracu. Cu toate astea de pe coloana mea de apartamente, din 7 etaje doar noi si inca un vecin avem balcon deschis. Si balconul e chiar generos, nu e un rahat de 1m, poti sa pui o masa, scaune, sezlong, ce vrei, e foarte spatios. Inteleg de ce ti-ai face depozit dintr-un balcon in care oricum nu poti sa faci altceva decat sa fumezi o tigara in picioare. Dar aici, cu ditai apartamente si ditai balcoane, de ce ai inchide, sa crap daca inteleg.

Asta cu balcoanele inchise s-ar putea rezolva extrem de simplu. Ai inchis balconul? Amenda (substantiala) + il dai jos pe cheltuiala ta. Peste o luna, nu l-ai dat inca jos? Amenda (si mai substantiala) + tot il vei da jos. Repeat. Pana cand ala se conformeaza, isi da foc in piata, se arunca de la etaj sau se muta de acolo. Si ca sa nu fim nedrepti si sa aplicam retroactiv legi, o aplici la cladiri construite din momentul promulgarii acestei legi. Aia care pleaca de la ideea "e casa mea fac ce vreau" sunt niste cretini abjecti din cauza carora orasele noastre arata ca niste cururi. E casa ta si in interior iti poti tapeta si cu poze cu ma-ta. Ce e la exterior e al orasului, asa ca fa bine si conformeaza-te la ce vrea orasul, nu la ce carpeli sinistre vrei tu sa faci. Nus cum dracu in toata europa civilizata pe care noi o dam exemplu de "asa ar trebui sa fim" chestiile astea se aplica de la sine si nu mai trebuie explicate nimanui. Nu exista "inchid balcon cum ma taie capu"/"vopsesc casa cum ma taie capu"/"construiesc ce, cum si cu ce ma taie capu". Nu-i vorba ca si la noi exista RLU si alte chestii, da' nu le respecta nici dracu. Nici de veriticat aplicarea lui si de sanctionat abaterile nu se ocupa nici dracu.

Personal nu cred ca vom putea avea cladiri, cartiere si orase care sa arate decent, armonios si placut doar din initiativa oamenilor. Meltenelile din mintile majoritatii nu vor disparea, insa pot fi zdrobite cu forta, prin niste amenzi suficiente cat sa te caci pe tine prima data si a doua oara sa nu mai faci cretineli. Also, demolarea/corectarea tuturor cladirilor care nu au respectat prevederile in vigoare la data darii lor in exploatare. Din nou, nimic retroactiv. Doar corect. De cladiri fara autorizatie nu cred ca mai e cazul sa vorbesc.

Quote


Casele nu mai sunt, deşi una mai putea să existe...


Ori lasi un cartier de case, ori faci un cartier de blocuri. Nu lasi o casa "de samanta" intre cladiri de 5 ori mai inalte, ca d-aia ne iubesc turistii pentru ca Bucurestiul are un caracter atat de unic si de interesant. Fir-ar al dracu' de caracter unic. Nici pana acum nu ii inteleg pe comunisti, care, desi aveau puterea de a face cam ce li se scula lor, au lasat sute de cocioabe de toate felurile printre blocuri, dupa ce criterii dracu stie. Adica daca tot te ia avantul demolator, fa dracu treaba pana la capat. Intotdeauna am fost de parere ca de orice te-ai apuca, apuca-te DOAR daca stii ca poti si vrei sa faci treaba pana la capat. Un lucru facut pe jumatate mi se pare mai rau decat ceva nefacut deloc.

LE: La fel cum trebuie reglementata treaba cu balcoane, la fel poti reglementa si alte aspecte. Ori faci centrala de aer conditionat, ori proiectezi cladirile alea astfel incat sa pui aparatele undeva unde sa nu se vada si de unde apa sa se scurga intr-un colector, nu sa iti pice-n cap pe strada. Pisatul constant de AC pe strazi e in top 5 cacaturi pe care nu le mai suport. Si am putea vorbi si de blocuri in care se opteaza pentru instalarea a 100 de centrale de cacat de apartament, in loc sa se faca dracu o centrala de bloc.Ca sa aiba domne omu centrala lui. Frustrarea CET-ului in revizie duce la niste imbecilitati sinistre.

Alte orase au dezbateri de genul "ne-ar mai trebui o magistrala de metrou care sa lege noua gara de TGV de business district". Noi stam si discutam daca ar fi o idee buna sa nu mai inchidem balcoane deampulea.

Edited by shefu_de_combinat, 07 August 2014 - 20:01.


#51
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,664
  • Înscris: 13.06.2004
La mine în zonă au făcut o super-aiureală urbanistică. Au făcut prin 1972 4 blocuri paralele între ele, după care au trântit unele aiurea, de te încurci în adrese şi trebuie să faci slalom printre alei. De ce nu le-o fi făcut paralele între ele sau, măcar să facă altele perpendiculare pe cele paralele, ca să fie uşor cu accesul şi adresele.

#52
cfrtriaj

cfrtriaj

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 751
  • Înscris: 03.02.2009

 Kokoshmare, on 04 august 2014 - 19:28, said:

Am venit in seara asta pe Calea Mosilor spre Sf Gheorghe. Cladirile de aici put de se simte izul ala de umezeala pana-n masina.
te-ai uitat si un pic sa vezi ce usi de fier masiv imbracate in colant care imita perdeaua sau pături au coloratii care asi fac veacul pe acolo

#53
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,573
  • Înscris: 31.12.2006

 shefu_de_combinat, on 07 august 2014 - 19:41, said:

Dar aici, cu ditai apartamente si ditai balcoane, de ce ai inchide, sa crap daca inteleg.

Asta cu balcoanele inchise s-ar putea rezolva extrem de simplu. [...] Si ca sa nu fim nedrepti si sa aplicam retroactiv legi, o aplici la cladiri construite din momentul promulgarii acestei legi.

Si am putea vorbi si de blocuri in care se opteaza pentru instalarea a 100 de centrale de cacat de apartament, in loc sa se faca dracu o centrala de bloc.

La partea cu balcoanele, cred ca singurul efect ar fi ca nu s-ar mai face decat blocuri cu balcoane inchise (sau fara). Pentru ca in Bucuresti cel putin balconul deschis e doar o fitza - prea mult praf, prea cald sau prea frig in cea mai mare parte a anului.

Referitor la centrale nu sunt de acord. Centralele de apartament au randament foarte bun oricum, nu faci nici o economie cu centrala de bloc tot pe gaz, dar te alegi cu o hoarda de belele. Iar de centrale de bloc pe combustibil mai ieftin (ex pacura) mergand in cogenerare nu are rost sa vorbim, daca nu din alte motive macar pentru ca nu s-ar amortiza niciodata.

#54
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 _bcristian_, on 07 august 2014 - 20:51, said:

La partea cu balcoanele, cred ca singurul efect ar fi ca nu s-ar mai face decat blocuri cu balcoane inchise (sau fara). Pentru ca in Bucuresti cel putin balconul deschis e doar o fitza - prea mult praf, prea cald sau prea frig in cea mai mare parte a anului.
Referitor la centrale nu sunt de acord. Centralele de apartament au randament foarte bun oricum, nu faci nici o economie cu centrala de bloc tot pe gaz, dar te alegi cu o hoarda de belele. Iar de centrale de bloc pe combustibil mai ieftin (ex pacura) mergand in cogenerare nu are rost sa vorbim, daca nu din alte motive macar pentru ca nu s-ar amortiza niciodata.

In balcon poti sa stai in principiu de prin martie pana prin octombrie tarziu-inceput de noiembrie. Mie unu' imi place foarte mult sa am un spatiu deschis. Iar daca nu stai la casa, ca sa ai curte si/sau terasa, balconul este un compromis mai mult decat acceptabil. If anything, as face balcoane mai mari, cu ceva jardiniere, plante, cu deck. Asta cu "e mult praf" nu-i o scuza pentru a priva omul de un confort. Si mai bine rezolvam cauza, nu reparam un efect. E praf pentru ca masini si pentru ca oras tampit. Hai sa reparam astea, ne-ar ajuta la mult mai multe chestii, nu doar la a sta mai confortabil pe balcon. As face insa blocuri "mixte". Apartamente cu balcoane sau terase, si apartamente fara. Si sa isi aleaga lumea ce vrea. E clar ca unii n-au nevoie de balcon. Atunci sa isi ia apartament fara balcon. Dar daca aleg sa isi cumpere apartament cu balcon, atunci, aia e, lasa-l asa cum e, ca tu l-ai ales. Daca nu, solutia in postarea mea de mai sus.

Cat despre incalzire. Cel mai eficient mod de a incalzi un cartier este ..surpriza!(well not really)...termoficarea centralizata! Si nu ma refer aici la centrale de bloc, ci la centrale de cartier. District heating. Care se face la o scara care iti permite sa faci si cogenerare. Poate chiar trigenerare (incalzire, electricitate, racire). Fiind niste centrale mai maricele, poti sa le echipezi corespunzator pentru a arde si pacura / biomasa. Centralele de bloc sau de apartament sunt doar niste compromisuri mai ineficiente oricum ai da-o. In tari cu ierni mai "adevarate" decat ale noastre (cam toata Scandinavia) exista retele de termoficare ce acopera si cartiere de case, nu doar blocuri. In Germania la fel. Suntem un popor complet increzator in masinile germane. De ce n-am avea incredere si in celelalte solutii tehnologice puse la punct de ei? Noi am ramas cu frustraile noastre vechi de 25 de ani si cu amintirea unor CET-uri facute oricum prost, si legate la retele asemenea.

Edited by shefu_de_combinat, 07 August 2014 - 21:31.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate