Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
autoturism electric home made
#37
Posted 21 July 2014 - 10:05
tico
lupo masini foarte usoare care mereg usor, fara frecari mari + ca duc lejer si alea 4-500 de kg de baterii din punct de vedre practic nu-i pare inginerie... exista electrocare, electrostivuitlare ce facea ala? schimba vitezele sau ce shiftuia acolo? si-a luat avânt de 3 ori ca sa poa' sa iasa pe poarta? si a mers 100 de metri la vale? du-te si cumpar-o p-aia de ma nos sunt convins ca s-a saturat de ea si ti-o vinde deci provocarea e dpdv teoretic... nu practic recuperare curent la franare, etc aia ma gandeam eu ca e cam aiurea... hai ca pentru o naveta de 100+100 kn/zi, merge... dar ca sa mergi de la constanta la londra... mergi o ora si un pic cu 380/h si pe urma stai cu ea la incarcat 2 saptamani... si tot asa ca acasa pot sa-mi fac o fantana cu lichid ionic daca nu merge incarcata prin USB Edited by Nero-d, 21 July 2014 - 10:08. |
#38
Posted 21 July 2014 - 10:37
Viorelsolar, on 20 iulie 2014 - 00:40, said:
Eu nu am nevoie de verificări și de mură-n gură dată de altul care a experimentat înaintea mea !!! |
#39
Posted 21 July 2014 - 10:53
Lastunul e doar un exemplu. Omul asta o fi gasit mai convenabil. Trebuie o masina cat mai mica, usoara si ieftina. Poate s-ar preta chiar un trabant. Desi cea mai simpla conversie, e un motor electric atasat la cutia originala, poate o solutie eleganta ar fi renuntarea la cutie si planetare si folosirea a cate unui motor pe fiecare roata, sau fiecare roata fata. Motor brushless, de preferat, mult mai fiabil si cu randament mai bun. Motorul chiar s-ar putea construi, aici chiar se merita investitia in magneti neodymyum. Sau de ce nu, exista roti de scutere electrice, de diverse puteri. Cu patru roti a un Kw, s-ar obtine un autoturism de 4Kw. Acumulatorii cei mai ieftini, dar grei , raman cei cu plumb. O varianta mai buna, ar fi li-po, mai usori, ce pot debita curent mult mai mare, se incarca mai repede. Cineva, care si-a construit un scuter electric, a cumparat acumulatori de aici, http://www.ev-power....4-w-PCM-6V-12V/, si se declara foarte multumit.
PS Apropo de masini ce ar merge convertite, prin prisma greutatii mici..Lastunul are ceva sub 600Kg.. http://ro.wikipedia....i/Dacia_Lăstun L Trabantul are ceva peste 600Kg. http://www.auto-data...Car&car_id=5107 Daca aveti variante mai usoare si mai accesibile ca pret, va rog sa le postati. Eu ma gandesc foarte serios la o asemenea conversie. Edited by pisicamatache, 21 July 2014 - 11:10. |
#40
Posted 21 July 2014 - 11:32
eventual poti s-o mai ajuti si cu un catarg, daca-i lasi centreul de greutate destul de jos si niste pedale...
roti subtiri (frecare redusa) e iar un avantaj problema la trabant e ca se rupe trabantul 600 ea, o mai ajuti cu vreo 400 de acumulatori si cu un pasager doi... pa... ii ies arcurile prin caroserie acumulatorii nu-s chiar asa ieftini... ca cei auto ies din discutie daca vrei sa faci mai mult de 3-4 drumuri (iti trebuie si o statie de incarcare) niste demaroare de tir... cred ca si-ar face treaba pe magneti permanenti e bun ca se transforma in generator motor pe fiecare roata e greu de controlat... tot mai comod e cu diferential chiar daca se pierde putina putere |
#41
Posted 21 July 2014 - 11:57
Nero-d, ma cam iei la misto, dar nu-i bai.
Unii au pus pe Trabant ceva motoare mai mari si mai grele, n-au iesit arcurile prin carton. Cu ani in urma, cu un prieten ce avea Trabant, dupa o noapte de betie, mergeam cu Trabantul pe camp, 4 insi si fugaream iepuri. Nu menajam trabantul, desigur nu vedeam toate gropile, beti fiind,iar acesta rezista cu eroism. Daca pomeneam de roti actionate de motoare brushless, inseamna ca se renunta la motor, cutie, etc, deci se castiga ceva greutate, ce va fi inlocuita de cea a acumulatorilor tractiune. Daca se vrea o autonomie mica, sa zicem 20Km zilnic, nu e nevoie de sute kg de acumulatori, iar incarcarea se poate face peste noapte. Am mai cautat, cea mai usoara masina e cea ce se conduce fara permis, are vreo 350kg. http://www.aixam.com...e-car-city/pack Din pacate, chiar sh, sunt scumpe... |
#42
Posted 21 July 2014 - 12:06
Există și Smart-uri electrice cu două locuri,dar nu știu care sunt prețurile la second hand,apoi am găsit kit-uri pe internet la 2000€ pentru a transforma automobilul într-unul full electric.Un link interesant :http://www.energeia....-electrica-207/ ,oricum pe mine m-ar interesa o mașină hibridă în speță Toyota Prius 2 cumpărată la second hand cu 5-6 mii de euro din Germania fără să plătești nici o taxă în România pentru că această mașină beneficiază de toată tehnologia electrică invertor trifazic și un motor electric cu magneți de neodymium de 57 kw,recuperează energia de frânare și trebuie adăugați doar acumulatori pentru a extinde autonomia de la 13 km în modul economic full electric cu bateria proprie de NiMh la cel puțin 100 km cu vreo 10-15 kw de acumulatori de Li-Po.
|
#43
Posted 21 July 2014 - 15:02
Posibil ca la categoria moped, omologarea individuala (artizanal) sa nu fie atat de scumpa. Limita e parca de vreo 4kwatt pentru moped, si aixam cred ca se incadreaza acolo.
Nu stiu daca e limita de greutate, dar oricum cei 4kwatt limiteaza greutatea. "Moped" s-ar cheama si un triciclu sau cvadriciclu cu o "caroserie" usoara, cu motor. Daca faci un vehicul sub 150kg, eficienta in termeni de raport de greutati sofer/vehicul e mult mai mare decat la o masina de 350kg (aixam) sau 1000kg (logan). PS am pus "caroserie" in ghilimele pt. ca nu-i musai sa fie complet rigida. Poa sa fie o "foaie de cort" croita pe un schelet din tevi de plastic. S-a mai atentat la asa ceva, un exemplu clasic fiind velorex-ul cehesc din anii 50-60 Ok, era pe schelet din tuburi metalice, dar era si alta epoca, si motorizare de motocicleta, si doua persoane.. https://www.google.r...biw=983&bih=476 Edited by blimpyway, 21 July 2014 - 15:07. |
#44
Posted 21 July 2014 - 15:47
Nero-d, on 21 iulie 2014 - 11:32, said:
eventual poti s-o mai ajuti si cu un catarg, daca-i lasi centreul de greutate destul de jos si niste pedale... roti subtiri (frecare redusa) e iar un avantaj problema la trabant e ca se rupe trabantul 600 ea, o mai ajuti cu vreo 400 de acumulatori si cu un pasager doi... pa... ii ies arcurile prin caroserie acumulatorii nu-s chiar asa ieftini... ca cei auto ies din discutie daca vrei sa faci mai mult de 3-4 drumuri (iti trebuie si o statie de incarcare) niste demaroare de tir... cred ca si-ar face treaba pe magneti permanenti e bun ca se transforma in generator motor pe fiecare roata e greu de controlat... tot mai comod e cu diferential chiar daca se pierde putina putere blimpyway, on 21 iulie 2014 - 15:02, said:
Posibil ca la categoria moped, omologarea individuala (artizanal) sa nu fie atat de scumpa. Limita e parca de vreo 4kwatt pentru moped, si aixam cred ca se incadreaza acolo. Nu stiu daca e limita de greutate, dar oricum cei 4kwatt limiteaza greutatea. "Moped" s-ar cheama si un triciclu sau cvadriciclu cu o "caroserie" usoara, cu motor. Daca faci un vehicul sub 150kg, eficienta in termeni de raport de greutati sofer/vehicul e mult mai mare decat la o masina de 350kg (aixam) sau 1000kg (logan). PS am pus "caroserie" in ghilimele pt. ca nu-i musai sa fie complet rigida. Poa sa fie o "foaie de cort" croita pe un schelet din tevi de plastic. S-a mai atentat la asa ceva, un exemplu clasic fiind velorex-ul cehesc din anii 50-60 Ok, era pe schelet din tuburi metalice, dar era si alta epoca, si motorizare de motocicleta, si doua persoane.. https://www.google.r...biw=983&bih=476 Avea strictul necesar! ... in limita modestiei din acele timpuri ! ... alt exemplu de modificat ! ... desi este greu de gasit pe piata, merita toti banii ! Edited by 9victor, 21 July 2014 - 15:53. |
#45
Posted 21 July 2014 - 16:06
sa ma trazneasca sfantul ilie daca fac misto... misto sa ma faca dumnezeu... zi tu ca n-ar fi misto si un pic de propulsiew eoliana...
pe vremea cand exista trabant, (20 years ago in a galaxy far, far away) iar sacul de ciment avea 50kg, am pus 3 saci de ciment in portbagaj si la prima groapa ca pe atunci existau si gropi in galaxie, s-a rupt trabantul i-au iesit arcurile prin carcasa cand alergati voi dupa iepuri, erati mai tinerei... toti 4 abia daca faceati cat o persoana la greutate la un moment dat mai aparuse pe forum un coleg pe care l-a plesnit pasiunea pentru lastune... nu cred ca a gasit nici pana in ziua de azi masini care se conduc fara permis nici nu exista... cea mai la indemana ar fi o dacie pe care o gasesti undeva la 5-700 lei fara motor ITP asigurare taxa, etc sau tico in aceeasi situatie... dupa care urmeaza usurarea masinii... usi, rezervor, roata rezerva, eventual plafon, hayon ca sa faci un sasiu de la zero e aproape imposibil si nu cred ca merita (ca bani si munca) ca sa nu-ti ia foc coteţul de la amperaje mari si vreun contact imperfect, e indicat un motor la vreo 48V... asta inseamna 4 baterii deep cycle de vreo 100Ah/buc http://shop.ecosolar...cycle-12V-100Ah adica cu un tico putin modificat si cu ceva de genul http://www.robotmark...-PMACBL275.html + niste baterii cred ca treaba e rezolvata...cu un mimim de efort si costuri reduse la max iesi pe la 2500€ cu tot cu incarcator... dupa care urmeaza chsltuirli de omologare aprox 1000 lei, inscrierea in circulatie (cred ca nu mai platesti taxa de mediu) vreo 200 lei cred un 50-60km/h cred ca poti sa prinzi in opinia mea... cu o autonomie de aprox o ora fara backup e nasol oricum ai da-o iarna fara incalzire iar vara fara AC... e tot ce ti-ai dori de la o pseudo masina de 2500€ Edited by Nero-d, 21 July 2014 - 16:19. |
#46
Posted 21 July 2014 - 16:14
blimpyway, on 21 iulie 2014 - 15:02, said:
Posibil ca la categoria moped, omologarea individuala (artizanal) sa nu fie atat de scumpa. Limita e parca de vreo 4kwatt pentru moped, si aixam cred ca se incadreaza acolo. Nu stiu daca e limita de greutate, dar oricum cei 4kwatt limiteaza greutatea. "Moped" s-ar cheama si un triciclu sau cvadriciclu cu o "caroserie" usoara, cu motor. Daca faci un vehicul sub 150kg, eficienta in termeni de raport de greutati sofer/vehicul e mult mai mare decat la o masina de 350kg (aixam) sau 1000kg (logan). PS am pus "caroserie" in ghilimele pt. ca nu-i musai sa fie complet rigida. Poa sa fie o "foaie de cort" croita pe un schelet din tevi de plastic. S-a mai atentat la asa ceva, un exemplu clasic fiind velorex-ul cehesc din anii 50-60 Ok, era pe schelet din tuburi metalice, dar era si alta epoca, si motorizare de motocicleta, si doua persoane.. https://www.google.r...biw=983&bih=476 |
|
#47
Posted 21 July 2014 - 16:35
Nero-d, on 21 iulie 2014 - 16:06, said:
sa ma trazneasca sfantul ilie daca fac misto... misto sa ma faca dumnezeu... zi tu ca n-ar fi misto si un pic de propulsiew eoliana... pe vremea cand exista trabant, (20 years ago in a galaxy far, far away) iar sacul de ciment avea 50kg, am pus 3 saci de ciment in portbagaj si la prima groapa ca pe atunci existau si gropi in galaxie, s-a rupt trabantul i-au iesit arcurile prin carcasa cand alergati voi dupa iepuri, erati mai tinerei... toti 4 abia daca faceati cat o persoana la greutate la un moment dat mai aparuse pe forum un coleg pe care l-a plesnit pasiunea pentru lastune... nu cred ca a gasit nici pana in ziua de azi masini care se conduc fara permis nici nu exista... cea mai la indemana ar fi o dacie pe care o gasesti undeva la 5-700 lei fara motor ITP asigurare taxa, etc sau tico in aceeasi situatie... dupa care urmeaza usurarea masinii... usi, rezervor, roata rezerva, eventual plafon, hayon ca sa faci un sasiu de la zero e aproape imposibil si nu cred ca merita (ca bani si munca) ca sa nu-ti ia foc coteţul de la amperaje mari si vreun contact imperfect, e indicat un motor la vreo 48V... asta inseamna 4 baterii deep cycle de vreo 100Ah/buc http://shop.ecosolar...cycle-12V-100Ah adica cu un tico putin modificat si cu ceva de genul http://www.robotmark...-PMACBL275.html + niste baterii cred ca treaba e rezolvata...cu un mimim de efort si costuri reduse la max iesi pe la 2500€ cu tot cu incarcator... dupa care urmeaza chsltuirli de omologare aprox 1000 lei, inscrierea in circulatie (cred ca nu mai platesti taxa de mediu) vreo 200 lei cred un 50-60km/h cred ca poti sa prinzi in opinia mea... cu o autonomie de aprox o ora fara backup e nasol oricum ai da-o Trabantul suporta conform producatorului, o sarcina maxima de vreo 350Kg. Trei saci de ciment, aveau pe vremea aia, 150Kg, azi au mai slabit, cu vreo 10Kg, bucata. Ierata-mi fie ironia, tu cantareai atunci peste 200Kg ? Ori groapa aia era cam cat Groapa Marianelor, ori Trabantul era praf. Cand alergam noi dupa iepuri, eu aveam cam cat am si acum, vreo 60Kg, ailalti insa, erau normali, adica aveau mai mult. Oricum atarnam mai mult decat trei saci de ciment... Revenind la oile noastre, motorul electric se poate construi, electronica aferenta idem, eu cel putin cred ca pot face asa ceva, asa ca banii bagati aici sunt putini. Ca exemplu, un motor brushless, s-ar putea face relativ simplu, dintr-um motor asincron trifazat, de 3000RPM, modificand doar rotorul. Problema o constituie acumulatorii si ca greutate si ca pret si nu in ultimul rand, intrarea in legalitate, adica probabil, multa spaga. O autonomie mica insa, inseamna acumulatori putini. N-am facut inca socoteala cam cati ar trebui, pentru un maxim de 4Kw, la o autonomie de 20Km, la o greutate totala de vreo 400-450Kg... PS http://www.elforum.r...bilul-electric/ Edited by pisicamatache, 21 July 2014 - 16:56. |
#48
Posted 21 July 2014 - 18:11
nu sunt mare specialist in motoare dar mi se pare imposibil ca dintr-un motor trifazat de 4kW (piesa foarte grea oricum min 30-40kg), doar prin modificarea rotorului respectiv adaugarea cumva de magneti, poate fi transformat intr-un motor de curent continu de 24/48V cu puterea de 4kw
ca sa nu mai pomenesc de faptul ca motorul... chiar si asa trifazic si de 4kw... trebuie si ala procurat... ca nu creste in pom deci un motor de 30-40kg... + 2 baterii de min 60kg (amandoua) + conducatorul min 80kg... raman vreo 200kg adica maxim un atv la vehicule cel mai greu e de invins inertia... odata plecat de pe loc... ca sa-l mentii in miscare se consuma mai putina energie... dar la un veehicul foarte usor motorizat foarte meschin, cea mai mica rampa contraza foarte, foarte mult la 4kw cat vrei tu... la 12V ar fi 330A, la 24V ar fi 150 A... e destul de mult si asa... adica se indoaie bateria efectiv... fizic din cauza fortelor electromagnetice care se creaza in baterie, placile se curbeaza iar un circuit pe care circula 150A nu-i chiar floare la ureche, fierb bateriile, se topesc si bornele bateriilor dupa 10-15minute (de aia se folosesc baterii cat mai multe, multiplu de 4, legate in serie si in paralel) oricum eu sunt de parere ca-si merita banii kitul de 1650$ comparand si confortul, mi se pare imposibil de amortizat... realizabil doar ca o excentricitate... gen sa calatoresti scump, putin si prost Edited by Nero-d, 21 July 2014 - 18:16. |
#49
Posted 21 July 2014 - 18:31
Nero-d, on 21 iulie 2014 - 18:11, said:
nu sunt mare specialist in motoare dar mi se pare imposibil ca dintr-un motor trifazat de 4kW (piesa foarte grea oricum min 30-40kg), doar prin modificarea rotorului respectiv adaugarea cumva de magneti, poate fi transformat intr-un motor de curent continu de 24/48V cu puterea de 4kw ca sa nu mai pomenesc de faptul ca motorul... chiar si asa trifazic si de 4kw... trebuie si ala procurat... ca nu creste in pom deci un motor de 30-40kg... + 2 baterii de min 60kg (amandoua) + conducatorul min 80kg... raman vreo 200kg adica maxim un atv la vehicule cel mai greu e de invins inertia... odata plecat de pe loc... ca sa-l mentii in miscare se consuma mai putina energie... dar la un veehicul foarte usor motorizat foarte meschin, cea mai mica rampa contraza foarte, foarte mult la 4kw cat vrei tu... la 12V ar fi 330A, la 24V ar fi 150 A... e destul de mult si asa... adica se indoaie bateria efectiv... fizic din cauza fortelor electromagnetice care se creaza in baterie, placile se curbeaza iar un circuit pe care circula 150A nu-i chiar floare la ureche, fierb bateriile, se topesc si bornele bateriilor dupa 10-15minute (de aia se folosesc baterii cat mai multe, multiplu de 4, legate in serie si in paralel) oricum eu sunt de parere ca-si merita banii kitul de 1650$ comparand si confortul, mi se pare imposibil de amortizat... realizabil doar ca o excentricitate... gen sa calatoresti scump, putin si prost te costa mai putin controlerul ! ... in privinta bateriilor eu as merge pe LiFePO4 ... chiar daca sunt mai scumpe ! ... sau ptr saraci baterii NiFe ! ... 50x1,2=60V ! ... cu 200 Ah esti "verde" toata saptamana ! ... sa nu uitam ca Edison facea in 1912, cu "troaca" lui 170 mile ! ... in ziua de astazi de ce nu se poate face ? ... buna intrebare ! Edited by 9victor, 21 July 2014 - 18:33. |
#50
Posted 21 July 2014 - 18:54
ok... si cam cat costa un dc step-up de 4kw? si cam care e curentul absorbit din baterii???
motorul in sine + modificarea (de fapt un experiment in sine) + dc step up... parca tot mai bine arata ala la 48V si 15HP cu tot cu controler si ce-i mai trebuie edison asta nu stiu cum facea... dar bateriile aratau mai altfel pe atunci... erau cuve separate cu capacitatea de 40-50litri fiecare... puteai sa folosesti si elementi Cu-Zn + tone de acid... atunci nu se punea problema de costuri... tin minte cand eram mai tinerel... centralele telefonice comunale manuale mergeau cu niste acumulatori enormi, fiecare element era intr-un vas de sticla de vreo 45-50litri... la electrocare in gara de nord sau la diferite intreprinderi care aveau electrocare, bateriile erau la fel de mari dar vasul era de ebonita exista la muzeul tehnic in bucuresti un automobil electric... cred ca are 2 tone de baterii nu-l gasesc acum pe gogu dar in schimb am gasit SFul asta [ http://www.lucamotive.info/wp-content/uploads/2012/08/Muzeul-Tehnic-016.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] aici si decapotata [ http://light.sunphoto.ro/photos/normal/47126658_BHFEGBBTO.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] dupa fata pare a fi de-a lui capră nu stiu cate baterii incap in ea in schimb... oricum capra cred ca le are mai bine... inclusiv omologarea Edited by Nero-d, 21 July 2014 - 19:01. |
#51
Posted 21 July 2014 - 19:12
treaba sta in felul urmator ! ... oricine produce ceva care este "pe viata" da faliment ! ... becurile
lu' Edinson din 1889 functioneaza astazi bine merci ! ... frigiderele bune vechi , ciorapii de dama care nu se rup , etc , au dus la faliment fabricantii acestora ! ... bateriile de NiFe ale lu' Edison sunt pe viata ! ... "trebuia" facut ceva! ...un autoturism electric este aproape pe viata ! ... sunt anumite cosumabile care trebuie schimbate: cauciucuri, amortizoare, becuri etc ! ... autoturismele electrice sunt prea bune! ...d'aia nu avem "acces" la autoturisme electrice ! (cu baterii pe viata bineinteles ) ! ... Edited by 9victor, 21 July 2014 - 19:17. |
|
#52
Posted 21 July 2014 - 20:02
nu stiu daca incurajarea consumului e cauza sau scaderea costurilor pentru a le face mai accesibile e cauza
tutusi, caratul a tone de baterii costa energie... energia electrica nu e foarte ieftina nici ea... plimbi pe strada 2 tone de baterii doar ca sa poti căra un om... un numar foarte limitat de kilometrii... apoi e envoie de o pauza substantiala pentru incarcare + degajari dew gaze toxice, pericol de explozie, poluare cu substante foarte corozive http://forum.softped.../#entry10592768 pierderi pe tot lantul... incepand de la priza de 220 pana la roata + consumabilele... fac exploatarea destul de costisitoare pentru un confort extrem de redus |
#53
Posted 21 July 2014 - 20:08
Si intr-un ford ka ar intra ceva baterii
Se gasesc o gramada si sunt ieftine rau |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users