Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...
 De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...
 Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu
 Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare
 

Acumulator NiFe DIY

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004
Salutare.Haideti sa pornim un proiect de fabricare a unui acumulator. Poate sa para imposibil ca in regim DIY  sa iasa ceva functional, dar pe masura ce ma informez ajung la concluzia ca asa suntem programati sa gandim. Stiu ca circula multe informatii contradictorii despre tipul de acumulatori proiectati de Edison, dar cateva lucrusi sunt sigure:
- NU SE CONSUMA ELECTROZII in procesul de incarcare-descarcare, fapt care face ca ei sa fie deosebit de longevivi;
- se pot SUPRAINCARCA si DESCARCA pana la 0;
- eficienta intre 60-si 70%;
- materialele componente se pot procura destul de usor;
Am cautat serios pe net. Am cateva documentatii de la oameni care au reusit sa faca asa ceva.
Daca doriti sa va alaturati va rog sa imi trimiteti mesaj. In principiu se vor imparti costurile materialelor si va contribui fiecare cu idei la manufactuare.

Attached Files


Edited by mircam, 22 October 2011 - 23:23.


#2
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,678
  • Înscris: 29.03.2006
Chiar nu vreau sa-ti tai elanul de a face ceva, mai ales ca sunt multe astfel de piedici deja obisnuite pe la noi...
Dar Edison a construit o fabrica imensa, pe mai multe hectare, special pt. construirea acestor acumulatori.
Si s-a ales praful de ce a inceput Edison, chiar cu toata "presiunea" de care era el capabil !

Acumulatorii cunoscuti au capacitate prea mica si sunt si scumpi, asta pe langa viata redusa a majoritatii.
Exista brevetati din 2005 acumulatori potasiu-ion (care pot fi si potasiu-polimer-ion), care rezolva complet problema duratei de viata, deoarece se pot incarca de peste un milion de ori daca sunt facuti cat de cat decent, folosesc mare parte din tehnologia de la Litiu-ion sau Lipo, nu folosesc metale rare care sunt nu doar scumpe ci si prohibite acum de China, nici macar litiu nu folosesc, dar au tensiune si capacitate similara cu acc. cu litiu.
Potasiu pur este mai scump decat litiu deocamdata, daca este cumparat.
Dar litiu este din ce in ce mai scump si mai rar.
Iar diferenta de viata este catastrofala, si acopera de departe diferenta de pret.
In plus, potasiu se poate rafina folosind surse de energie rupte de sistemul centralizat, ecologice si ieftine, de productie proprie, de ex. centrale solare cu oglinzi de focalizare si convertizoare termoionice la inceput, apoi cu turbina si recuperatoare ulterior cand exista buget.
Se poate creste o industrie care sa aduca anual mii de miliarde de euro doar din asa ceva.

In fine, nici acc. potasiu -ion nu au o capacitate si un pret care sa detroneze combustibilii.

Plecand de la ideea ca fenomenul de combustie este un proces fizico-chimic clasic, necuantic, capatam increderea ca se poate obtine mai mult si din acumulatori.
Trebuie gasita o combinatie care sa permita fara ardere o capacitate mult mai mare a acumulatorilor.
Exista pile de combustie, dar ele sunt scumpe, nefiabile, iar hidrogenul sau carburantii sunt o problema de producere, transport si pret chiar mai mare decat la cei clasici.
Poate se poate inventa o tehnologie care sa permita daca nu un hibrid fizic dintre pila de combustie si un acc. normal, macar la nivel conceptual.
De ex. o tehnologie care sa permita realizarea unor acumulatori fiabili, daca nu  potasiu-aer, sodiu-aer, care poate ramane o reactie prea exoterma, atunci poate altceva -  hidrura de aluminiu, litiu, potasiu, sodiu, -aer, hidrura-fluor, etc.

Edited by loock, 22 October 2011 - 23:55.


#3
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004
Avem cel putin 2 avantaje fata de Edison: stim ce a realizat el si putem folosi metode moderne ex: rasini epoxi, la care el nu avea acces.
Incerc sa pun problema foarte practic. Nu m-as fi apucat de ceva daca nu aveam confirmarea ca se poate. Am date de la cei care au facut asa ceva, se poate face sigur ceva care sa poata fi folosit in conditii f bune pentru home made. Substantele active pot fi cumparate direct. Pentru placi, cutie se foloseste tabla catre trebuie nichelata sau plastic (cutie).
Proiectul poate fi structurat astfel:
1. achizitionare Nichel pur + substante baie Nichelare;
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Q8Xo43sfLgY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
2. achitionare substante active  anod + catod
3. proiectarea si realizarea placilor care formeaza acumulatorul - sunt cel putin 2 variante de realizare
4. teste
Daca sunt interesati va rog sa imi dati mesaje pe skype la acelasi ID.
Multumesc

Edited by mircam, 23 October 2011 - 08:11.


#4
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Ceea ce ai pus de pe Youtube are mai mult legatura cu consumarea de energie decat cu producerea ei.

Este de fapt o solutie DIY de a placa cu nichel ceva.

#5
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004
Pai face parte din proiect - pasul 1. Datorita faptului ca pentru longevitate trebuie folosite materiale rezistente in solutia alcalina, toate placile si barele de fier folosite sunt nichelate. De aici necesitatea acestui pas.

Edited by mircam, 23 October 2011 - 19:35.


#6
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Măi omule ai intrat pe un teren minat rău de tot :nonobad: .În primul rând nu ai nevoie de nici o bară sau tablă nichelată,ci de simple plăcuțe perforate sau plasă de fier ”ordinară” care reprezintă electrodul negativ,apoi ai nevoie de oxid de nichel care se amestecă cu 10-15% grafit,pentru o conductibilitate mai bună și care tot așa are nevoie să fie pus într-un săculeț cu micropori permeabil la electrolitul alcalin(identic cu cel din bateriile plumb acid) care mai are ca adaos introdus în acest oxid o plasă metalică care este în contact ionic permanent cu oxidul de nichel,grafitul și binențeles electrolitul,acesta fiind de fapt electrodul pozitiv.Între acești electrozi anod și catod vor trebui puși izolatori perforați de ebonită sau un material plastic izolant și astfel ai o celulă nichel-fier cu un potențial de 1,41V,care de fapt este considerat 1,2V,pentru aceasta ai nevoie teoretic pentru a produce 12V de 10 celule înseriate,față de numai 6 celule înseriate de 2V (rotunjit) în cazul acumulatorilor plumb-acid.Acumulatori se pot construi din orice oxid al unui metal,pentru că pentru a genera potențial pozitiv elementul trebuie să fie bogat în oxigen,astfel împreună cu electrolitul alcalin KOH sau NaOH se creează hidroxidul de nichel în cazul acumulatorilor NiFe inventați de Edison.Eu am multe experiențe cu diverși oxizi în experimentarea unor celule de acumulator printre care am cele mai bune rezultate cu oxidul de zinc și mai ales oxidul de crom care este favoritul meu,iar ca legătură ionică și electrod negativ am folosit sită de inox 316L procurată de la sondele de foraj,iar electrolitul este alcalin NaOH.Oxizi de toate genurile se găsesc la magazinele de metalo-chimice pentru colorarea zugrăvelilor.Concluzia mea este că se pot construi acumulatori alcalini de către orice persoană care are ceva înclinații spre chimie,și din experiențele și măsurătorile mele se pot creea acumulatori mult mai durabili,ușori și cu capacități de stocare de câteva ori mai mari decât cei cu plumb-acid clasici,care ne-au fost vârâți pe gât de o industrie care are nevoie să se hrănească de pe urma tuturor celor care vor, nu vor trebuie să cumpere permanent acești acumulatori ineficienți,din lipsa altora mai performanți. :thumbdown:

#7
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
nu mi-as pune mari sperante, dar subiectu e interesant ca experiment. Pentru experiment nu-i nevoie de zeci de kile de materiale (mai ales nichel) cat are un acumulator pt.  casa, ci de cateva grame au zeci de grame pe care sa se faca masuratori, in baza carora  se pot trage concluzii favorabile sau ba.

Edited by blimpyway, 24 October 2011 - 23:05.


#8
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
tipul asta experimenteaza destul, vedeti toate filmele: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qZ49_K2N2-U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#9
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004
Ed vinde deja acumulatori. Am intrat in grupul de pe yahoo unde isi comunica experimentele. Intelegeti ca nu e vorba de a experimenta, nu e nimic de inventat. Trebuie doar reprodusa tehnologia care facea ca in anii 1907-1908 masina electrica a lui Edison sa mearga 100 de mile!!!

Viorel apreciez ca in cazul tau raspunsul are in spate si practica. Totusi observ ca nu ai abordat foarte corect confectionarea acumulatorilor. As fi onorat sa discutam pe skype daca esti interesat. Multumesc

Edited by mircam, 27 October 2011 - 20:02.


#10
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

 mircam, on 27th October 2011, 21:01, said:

Ed vinde deja acumulatori. Am intrat in grupul de pe yahoo unde isi comunica experimentele.

Eu n-am reusit sa-l gasesc, poti pune un link? mersi.

#11
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 mircam, on 27th October 2011, 20:01, said:

Ed vinde deja acumulatori. Am intrat in grupul de pe yahoo unde isi comunica experimentele. Intelegeti ca nu e vorba de a experimenta, nu e nimic de inventat. Trebuie doar reprodusa tehnologia care facea ca in anii 1907-1908 masina electrica a lui Edison sa mearga 100 de mile!!!

Viorel apreciez ca in cazul tau raspunsul are in spate si practica. Totusi observ ca nu ai abordat foarte corect confectionarea acumulatorilor. As fi onorat sa discutam pe skype daca esti interesat. Multumesc

Păi spune-mi unde am greșit!!!.Dacă tu consideri că dacă ai să pui două plăci,una nichelată și alta de fier și astfel ai construit bateria Edison te-nșeli amarnic,ăstea sunt experimente simple găsite pe youtube,că practic poți face
o baterie din absolut orice combinație a unui metal cu potențial pozitiv și unul negativ,dar un acumulator trebuie să aibă o capacitate mare de stocare de aceea la electrodul pozitiv i se adugă un oxid în cazul nostru oxidul de nichel în principal pentru a fi poros,apoi în unele variante mai perfecționate pulbere de nichel,grafit și chiar litiu,binențeles că ăstea sunt băgate în săculeți permeabili,împreună cu o sită metalică care este în contact cu acest oxid iar această sită este legată direct pe borna pozitivă al acumulatorului,cealaltă sită metalică de fier care reprezintă electrodul negativ este legată la borna negativă,deci nu-i nici un mare secret,pentru că eu am desfăcut un astfel de acumulator NiFe Edison de la o motocicletă veche „Simpson” și am văzut tot ceea ce ți-am descris mai sus.Sunt acumulatori care pot funcționa chiar 50 de ani,dar au o capacitate redusă de stocare cca.60% față de cele de plumb-acid,pierd hidrogenul din apă datorită reacției de hidroliză la încărcare,deci trebuie permanent completați cu apă,au o rată mare de descărcare în gol,absorția scăzută a curentului,restul se transformă în căldură prin rezistența acumulatorului etc.Au destule avantaje dar și multe dezavantaje care le fac deocamdată mai puțin căutate.Ideal ar fi să ai un acumulator din ăsta pe mașină,iar hidrogenul care în mod normal se pierde să fie captat printr-o supapă și băgat în priza de aer a mașinii pentru a fi ars împreună cu combustibilul,astfel poți avea un acumulator cu o eficiență mai mare,da” tot trebuie să umbli cu apa după tine,să-l adapi. :peacefingers:

#12
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004

 blimpyway, on 27th October 2011, 20:20, said:

Eu n-am reusit sa-l gasesc, poti pune un link? mersi.
http://tech.groups.y...Batteries/links
cu placere

 Viorelsolar, on 28th October 2011, 02:00, said:

Păi spune-mi unde am greșit!!!.Dacă tu consideri că dacă ai să pui două plăci,una nichelată și alta de fier și astfel ai construit bateria Edison te-nșeli amarnic,ăstea sunt experimente simple găsite pe youtube,că practic poți face
o baterie din absolut orice combinație a unui metal cu potențial pozitiv și unul negativ,dar un acumulator trebuie să aibă o capacitate mare de stocare de aceea la electrodul pozitiv i se adugă un oxid în cazul nostru oxidul de nichel în principal pentru a fi poros,apoi în unele variante mai perfecționate pulbere de nichel,grafit și chiar litiu,binențeles că ăstea sunt băgate în săculeți permeabili,împreună cu o sită metalică care este în contact cu acest oxid iar această sită este legată direct pe borna pozitivă al acumulatorului,cealaltă sită metalică de fier care reprezintă electrodul negativ este legată la borna negativă,deci nu-i nici un mare secret,pentru că eu am desfăcut un astfel de acumulator NiFe Edison de la o motocicletă veche „Simpson” și am văzut tot ceea ce ți-am descris mai sus.Sunt acumulatori care pot funcționa chiar 50 de ani,dar au o capacitate redusă de stocare cca.60% față de cele de plumb-acid,pierd hidrogenul din apă datorită reacției de hidroliză la încărcare,deci trebuie permanent completați cu apă,au o rată mare de descărcare în gol,absorția scăzută a curentului,restul se transformă în căldură prin rezistența acumulatorului etc.Au destule avantaje dar și multe dezavantaje care le fac deocamdată mai puțin căutate.Ideal ar fi să ai un acumulator din ăsta pe mașină,iar hidrogenul care în mod normal se pierde să fie captat printr-o supapă și băgat în priza de aer a mașinii pentru a fi ars împreună cu combustibilul,astfel poți avea un acumulator cu o eficiență mai mare,da” tot trebuie să umbli cu apa după tine,să-l adapi. :peacefingers:
Arhitectura descrisa de tine nu e cea adoptata de Edison, dar este una corecta. Multe neajunsuri se pot corecta, eficienta fiind totusi intre 60-70%. Personal optez pentru acest model din urmatoarele motive: il pot construi in regim DIY, pot sa-l descarc la 0, pot sa-l supraincarc, durata foarte mare de viata.

#13
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 mircam, on 30th October 2011, 13:14, said:

http://tech.groups.y...Batteries/links
cu placere


Arhitectura descrisa de tine nu e cea adoptata de Edison, dar este una corecta. Multe neajunsuri se pot corecta, eficienta fiind totusi intre 60-70%. Personal optez pentru acest model din urmatoarele motive: il pot construi in regim DIY, pot sa-l descarc la 0, pot sa-l supraincarc, durata foarte mare de viata.

Păi neajunsurile au fost corectate de chinezi cu acumulatorii extrem de performanți,cca 50-60% din capacitatea celor Li-ion,dar cu 6000 cicluri de încărcare,față de max.1000 cicluri la Li-Ion.Acești acumulatori au fost puși pe cea mai renumită mașină electrică din China,BYD 3F,pe care și-ar fi dorit-o fiecare dintre noi,care se pare că ajunge la o autonomie de 300km cu cei 75 de kw stocați în acumulatorii Fier-Fosfat care spun aceștia sunt absolut siguri în exploatare față de cei pe Li-Ion care deocamdată sunt periculoși și foarte puțini constructori se riscă să-i pună pe automobile electrice din cauza pericolului de explozie și faptul că sunt foarte scumpi pentru automobile de serie și mai ales pentru „amărășteni”.Deci acești acumulatori Fier-Fosfat derivă din acumulatorii Edison,dar au o capacitate de 5-6 ori mai mare ca cei de Ni-Fe și sunt mult mai ieftini de fabricat față de cei Li-Ion.Pe mine mă interesează doar acumulatorii care pot stoca o energie de peste 100w/kg,deci experiențele cu doi electrozi sau lamele de Cu-Al înfipte într-o lămâie sau cartof nu mă pasionează :nonobad: ,pentru asta mă bate gândul să aflu mai multe despre secretele ingredientelor din acumulatorii Fier-Fosfat inventate de chinezi,nu neapărat pentru ai folosi la vreo mașină electrică,ci staționari pentru stocarea energiei din panourile fotovoltaice pe care le am :naughty: .Băieții de pe forumurile Italiene de energie regenerabilă care dezbat aprins acest fenomen al acumulatorilor Fe-Fosfat chinezești,spun că este vorba despre banalul îngrășământ de fosfat,folosit ca electrod pozitiv în săculeți permeabili cu rețea metalică de legătură pentru legătura la înseriere,electrolit alcalin tip gel și electrod pozitiv din mătase de fier,asta pentru că deja unii băieți de pe-acolo au cumpărat scutere electrice chinezești cu acumulatori Fe-Fosfat,și au fost curioși să afle ce-i înăuntru. :peacefingers:

BYD 3F -acumulatori Fe-Fosfat

#14
barbarian

barbarian

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,174
  • Înscris: 23.03.2008

 Viorelsolar, on 30th October 2011, 18:34, said:


Matase de fier?! Cum vine asta?

#15
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Ai văzut vreodată la gospodine cu ce curăță arsura de pe tigaie și alte depuneri de grăsimi închegate,este un fel de burete cu șpan metalic inoxidabil,ei trebuie să știi că există o mătase în sensul adevărat al cuvântului, mult mai fină care se găsește la suluri de 30 cm lățime și vreo 2 cm grosime,nu știu dacă la noi în țară,pe care eu o foloseam în Italia la curățatul faianței și gresiei de depunerile de adeziv și stucatură,când lucram în șantier.Pur și simplu este ca o bucată de lână,numai că firele sunt de fier mult mai subțiri ca firul de păr. :peacefingers:

Uite AICI cum arată și la ce se folosește. :idea:

Și AICI unde se vinde  în România :rolleyes:

#16
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
In cantitati mici se gaseste si in magazinele de instalatii, e folosita la curatarea tevilor de cupru inainte de cositorire.

#17
mircam

mircam

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 21.02.2004
Va rog sa ma iertati, nu ma intelegeti gresit dar nu imi propun sa inventez un acumulator, doresc doar sa imi confectionez cateva bucati. Va rog sa va limitati in acest topic strict la aceasta tehnologie VERIFICATA. Aveti atasata documentatie. Cine doreste si mai multe detalii pe skype la acelasi ID. Multumesc.

Asa cum am detaliat mai sus primul pas este nichelarea foilor de tabla din fier. Pentru acest pas voi folosi metoda Watts
    - 225 to 300 g/l NiSO4.6H2O (nickel sulfate hexahydrate)
    - 37 to 53 g/l NiCl2.6H2O (nickel chloride hexahydrate)
    - 30 to 45 g/l H3BO3 (boric acid)
Sursa necesara 5V 30A o voi confectiona dintr-o sursa pc:
http://www.wikihow.c...ab-Power-Supply
Alte materiale necesare: foi de nichel si foi de tabla neagra.
Partea grea este achizitionarea substantelor si a nichelului. Revin cu amanunte dupa ce le gasesc.

Edited by mircam, 01 November 2011 - 06:12.


#18
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 mircam, on 1st November 2011, 06:28, said:

Va rog sa ma iertati, nu ma intelegeti gresit dar nu imi propun sa inventez un acumulator, doresc doar sa imi confectionez cateva bucati. Va rog sa va limitati in acest topic strict la aceasta tehnologie VERIFICATA. Aveti atasata documentatie. Cine doreste si mai multe detalii pe skype la acelasi ID. Multumesc.

Asa cum am detaliat mai sus primul pas este nichelarea foilor de tabla din fier. Pentru acest pas voi folosi metoda Watts
    - 225 to 300 g/l NiSO4.6H2O (nickel sulfate hexahydrate)
    - 37 to 53 g/l NiCl2.6H2O (nickel chloride hexahydrate)
    - 30 to 45 g/l H3BO3 (boric acid)
Sursa necesara 5V 30A o voi confectiona dintr-o sursa pc:
http://www.wikihow.c...ab-Power-Supply
Alte materiale necesare: foi de nichel si foi de tabla neagra.
Partea grea este achizitionarea substantelor si a nichelului. Revin cu amanunte dupa ce le gasesc.

Experimentează ceea ce dorești,între timp acumulatorii Ni-Fe au fost perfecționați,pentru a le dubla capacitatea inițială watt/kg,dar dacă tu consideri că dacă nichelezi niște tablă pentru polul pozitiv al bateriei,fără să adaugi substanța activă,adică oxid de nichel amestecat cu grafit,atunci poate îți dorești construcția unei baterii de un kil” cu care să alimentezi un ceas electronic de mână :scratchchin: .Eu am fost și sunt interesat pentru experimentarea de acumulatori cu capacitate energetică cât mai mare pe kg,și pierderi la descărcare în timp cât mai mici,și nu în ultimul rând capacitate de absorție al curentului de încărcare,care în cazul acumulatorilor Ni-Fe este foarte mică de cca 60%,restul de 40% se duc pe apa sâmbetei și trebuie să știi că sunt deja acumulatori de litiu,care au o absorție de peste 98%!!! :first: ,o capacitate energetică de 250w/kg,față de numai 30w/kg la Ni-FE ! :thumbdown: .Deci în concluzie nu ne potrivim la capacități!,dar eu voi pune niște filmulețe pe youtube cu ceea ce am experimentat eu cândva și experiențele mele cu electrozi pozitivi cu substanță activă spongioasă din diverși oxizi lipită pe ochiuri de sită metalică,binențeles toate variantele în electrolit bazic :peacefingers: .

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate