Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Dileme alegere DSLR versus bridge
Last Updated: May 02 2019 17:47, Started by
icarus86
, Mar 22 2007 22:21
·
0
#55
Posted 26 March 2007 - 13:37
deci ... sa inteleg ca un bridge cu al sau obiectiv "good for everything" va scoate calitate mai buna (fara corectii din post-procesare) mai buna decat un dslr (fie el si unul entry-level) cu obiective de 500EUR ? tare imi vine greu sa cred asta ...
pai in cazul asta, trasand o paralela, un 18-180 zuiko scoate rezultate comparabile cu 18-42 + 40-150 ? nu e un avantaj al sistemului dslr ca pentru fiecare plaja focala ai un obiectiv "specializat" sa se comporte cat mai bine pentru plaja respectiva ? pai, in cazul asta, un bridge cu 28-300 (35mm equiv) ar avea de toate (macro, wide, tele) si nu mai vad rostul dslr-ului ... |
#56
Posted 26 March 2007 - 14:06
SuperDuper, on Mar 26 2007, 02:07, said: Pai atunci compari mere cu pere. Un S6500 pe piata gri nu costa 1500lei - decat daca dolarul s-a facut 50 de lei intre timp. In plus comparatia intre S6500 si body de DSLR iar nu este corecta. Obiectivele nu sunt gratis, pt a avea un f/2.8 la 28-300mm (cum ai pe bridge) trebuie sa mai bagi de vreo 2 ori cat body-ul. Iar la obiective mai slow, pierzi din avantajul senzorului mai mare, folosind o diafragma mai mica cu cca 2 trepte. nu este body-only, are si un obiectiv Tamron 28-80 |
#57
Posted 26 March 2007 - 14:12
icarus86, on Mar 26 2007, 12:37, said: deci ... sa inteleg ca un bridge cu al sau obiectiv "good for everything" va scoate calitate mai buna (fara corectii din post-procesare) mai buna decat un dslr (fie el si unul entry-level) cu obiective de 500EUR ? tare imi vine greu sa cred asta ... pai in cazul asta, trasand o paralela, un 18-180 zuiko scoate rezultate comparabile cu 18-42 + 40-150 ? nu e un avantaj al sistemului dslr ca pentru fiecare plaja focala ai un obiectiv "specializat" sa se comporte cat mai bine pentru plaja respectiva ? pai, in cazul asta, un bridge cu 28-300 (35mm equiv) ar avea de toate (macro, wide, tele) si nu mai vad rostul dslr-ului ... Obiectivele pentru bridge-uri sint mai usor de proiectat si realizat, in primul rind datorita faptului ca ultimul element optic al obiectivului poate fi situat foarte aproape de senzor; la DSLR oglina ocupa mult spatiu. In al doilea rind, datorita factorului de crop, focalele efective si dimensiunile lentilelor sint mult mai mici. Majoritatea bridge-uri au obiective foarte bune, dar DSLR-ul iti da mult mai multa libertate de exprimare, in special prin controlul DOF. Depinde ce intelegi prin calitate mai buna la bridge; imaginile sint intr-adevar mai "placute" ochiului, dar nu uita ca DSLR-urile in general nu proceseaza prea agresiv jpeg-urile. Edited by sarpeco, 26 March 2007 - 14:18. |
#58
Posted 26 March 2007 - 14:13
pai ... daca pe bridge am modul Aperture Priority ... nu cam tot in directia aia merge ?
|
#59
Posted 26 March 2007 - 14:17
Ntz. Cu cat cresti formatul, cu atata vei lucra cu un DOF mai ingust.
Point&shoot-urile de fapt daca ai observat nu prea rateaza focusul. Si - culmea - au un AF extrem de imprecis... insa ascund asta prin DOF-ul enorm. |
#60
Posted 26 March 2007 - 14:20
aham ... makes a lot of sense ...
pai tot din cauza senzorului mai mare am inteles ca sunt si obiectivele mai mari si mai scumpe. un argument in plus totusi pt dslr: fara shutter-lag ... mai astept pareri, ca vad ca, din fericire, nu sunt toate de acceasi parte a baricadei. oricum nu ma grabesc nicaieri. multumesc pentru ajutor |
#61
Posted 26 March 2007 - 14:23
Nu mai astepta pareri. Pune mana (imprumuta) pe-un DSLR si vezi cu ce se mananca
|
#62
Posted 26 March 2007 - 14:29
am avut ocazia (recent) sa fac destul de multe teste cu DSC-H5-ul unui bun prieten ... este un aparat superb, noise scazut, IS din pacate mai putin eficient, culori frumoase, dar fara posibilitate de RAW ... blitz puternic ... ce sa mai zic ... mi-a placut ...
btw, Kunzite, ai avut dreptate, DOF-ul nu se simte (cel putin in camera de bloc nu am obtinut diferente prea vizibile intre f/2.8 si f/8 ) ... are cineva un dslr pe care sa mi-l lase sa ma joc cu el ? mentionez ca sunt din bv |
#63
Posted 26 March 2007 - 15:20
SuperDuper, on Mar 26 2007, 02:07, said: Pai atunci compari mere cu pere. Un S6500 pe piata gri nu costa 1500lei - decat daca dolarul s-a facut 50 de lei intre timp. In plus comparatia intre S6500 si body de DSLR iar nu este corecta. Obiectivele nu sunt gratis, pt a avea un f/2.8 la 28-300mm (cum ai pe bridge) trebuie sa mai bagi de vreo 2 ori cat body-ul. Iar la obiective mai slow, pierzi din avantajul senzorului mai mare, folosind o diafragma mai mica cu cca 2 trepte. pt a avea ceea ce ai pe bridge si obiectivele din kiturile dSLR-urilor (din 2 bucati) sunt mult peste ce ai pe bridge din punct de vedere a rezultatului obtinut. doar obiectivele carl zeiss de pe bridgeurile sony mai sunt cat de cat (se vede si in pret si in marimea zoomului), in rest dezastru. nu stiu olympusul cum sta la categoria asta pt ca el face obiective "adevarate" pt senzori mai mici, deci s-ar putea sa aiba ceva experienta in domeniu. nu e de vina doar obiectivul ci merge mana in mana cu marimea senzorului pt ca , cu cat este mai mic fotositeul cu atat necesita sticla mai "pretentioasa". iar sticla pretentioasa nu prea baga nimeni in obiective de pe aparate fixe pt ca ar creste f mult pretul acestora. sa puna cineva cine are bridge un crop 100% cu crengile unui copac (fara frunze) fotografiat pe fundal de cer albastru, ca sa vada toata lumea ce inseamna obiectivul unui "bridge" (4-5 pixeli aberatiile cromatice). crengile subtiri ti le si acopera de tot. icarus: cumpara-ti d50 la second sau nou de pe piata neagra (nu te speria, dSLR-urile se strica f rar). nu baga 20 mil intr-un aparat cu care faci focus manual pe obiectivele wide prime, este o idiotenie asa ceva (cu sau fara confirmare de focus tot idiotenie se numeste). daca chiar iti este frica sa iei un aparat la second mai bine mai asteapta 3 luni si mai aduna bani. icarus86, on Mar 26 2007, 14:20, said: un argument in plus totusi pt dslr: fara shutter-lag ... asta era valabil acum 1-2 ani. acum a cam disparut acest avantaj. fuji sau panasonic se laudau cu ceva shuter lag incredibil de mic. nu stiu sa iti spun exact care decat daca caut dar stiu ca am citit stire. nu am retinut modelul deoarece nu ma prea intereseaza PSPurile. p.s. bine spunea cineva "castrat". dai bani de un armasar si te trezesti cu o martzoaga lenta Edited by eliz, 26 March 2007 - 15:33. |
#64
Posted 26 March 2007 - 15:26
ok, am vazut ca multi prefera d50 ... dar nu vor aparea prime-uri cu AF-S ? la preturi similare cu cele AF/D ? intr-un an, 2 ?
|
|
#65
Posted 26 March 2007 - 16:04
cei care au d40 spera sa apara, si eu la fel, da' cine poate sti ? asa ar fi logic, daca au scos si d4sapm.spam speranta moare ultima
daca nu apare si un prime AF-S anul asta, in cel mai rau caz imi iau unul cu focus manual si gata |
#66
Posted 26 March 2007 - 22:24
eliz, on Mar 26 2007, 09:20, said: sa puna cineva cine are bridge un crop 100% cu crengile unui copac (fara frunze) fotografiat pe fundal de cer albastru, ca sa vada toata lumea ce inseamna obiectivul unui "bridge" (4-5 pixeli aberatiile cromatice). crengile subtiri ti le si acopera de tot. Oricum asta se cheama "pixel hunting" - pe hartia fotografica nu mai vezi nimic. La mine, imaginea de 2048x2136 la 100% este de aproape 2 ori mai mare decat ecranul monitorului de 19" - pe ambele axe... Si JPEG-ul din RAW imi iese la 4048x3036. Daca observi, varianta "resize" la 1024x768 a pozei este mai mare decat orice poza printata normal (nu expozitii foto). Si nu ai cum vedea nici un fel de purple fringe pe ea. Edited by SuperDuper, 26 March 2007 - 22:30. |
#67
Posted 26 March 2007 - 22:38
icarus86, on Mar 26 2007, 16:26, said: ok, am vazut ca multi prefera d50 ... dar nu vor aparea prime-uri cu AF-S ? la preturi similare cu cele AF/D ? intr-un an, 2 ? Sunt insa convins ca cei care acum se leaga de lipsa unui astfel de obiectiv vor cauta sa puna accent pe alte "minusuri"ale acestui model... Edited by catalinmariescu, 26 March 2007 - 22:39. |
#68
Posted 27 March 2007 - 07:36
Cu D40 si 18-200 la capatul wide pot obtine chiar ceva mai mult "purple fringe", dar asta in RAW, odata trecut prin Capture NX si transformat in jpeg, poti reduce aberatiile cu pina la 90%, ca sa zic asa si redus de la 3000x2000 la ... etc etc... dar se poate intimpla sa vrei sa maresti, nu sa micsorezi, poate vrei o coperta A3 care sa arate bine
Revenind la subiect, alegerea intre bridge si dSLR pt un amator tine strict de buget dupa parerea mea... daca poti sa te dispensezi cu usurinta de 600- 1000 € alegerea e clara. |
#69
Posted 27 March 2007 - 09:25
Ca posesor de bridge, care acum vrea DSLR, sfatul meu e sa iti iei DSLR daca te tine punga. Bridge-urile sunt ok pana in $500 si nu toate obiectivele de pe ele sunt asa prastie cum s-a sugerat mai sus. In schimb, daca vrei cu adevarat calitate, DSLRul e singura cale din pacate (sau poate poti sa pui mana pe un Olympus C8080WZ sau Sony R1).
|
|
#70
Posted 27 March 2007 - 12:10
Off-topic - purple fringe este datorat in mare parte senzorilor CCD (indiferent daca sunt mari sau mici), dar apare si la CMOS in oarecare masura. Este datorat leakage-ului intre celule si bloom-ului din cauza supraexpunerii si chiar microlentilelor folosite pe senzor.
Nu este datorat obiectivelor - daca apare numai in zone de contrast mare (crengi pe fundal cer) dar nu si la poze in contrast mai moderat, este evident ca nu tine de obiectiv. La aparate pe film pot aparea aberatii cromatice date de obiectiv dar sunt mult mai mici decat cele cauzate de senzor, sunt simetrice (purple intr-o parte, verde in cea opusa) si nu depind de contrastul imaginii. Poate fi redus prin folosirea de filtre UV - exemplul pus de mine mai sus are un filtru UV in fata (il tin permanent pe obiectiv din motive de protectie mecanica). Inca astept exemplul ala de DSLR crop al lui eliz... dar probabil nu are cu ce sa il faca. Edited by SuperDuper, 27 March 2007 - 12:14. |
#71
Posted 27 March 2007 - 12:16
Quote Si JPEG-ul din RAW imi iese la 4048x3036 daca nu e cu suparare, ce aparat folosesti ? ca vad ca totusi iei cat de cat apararea bridge-ului in cazul de fata ... si daca se poate, ceva detalii cu filtrele va rog, ca in zona asta sunt afon de la a la z |
#72
Posted 27 March 2007 - 13:10
Mai Super Duper.. ..Ce ai tu cu DSLR-urile..?
este simplu: Ai nevoie si bani, iti cumperi N-ai nevoie, Nu cumperi N-ai bani! Strangi.....sau iti revizuiesti nevoile! uite ce scoate un DSLR cu obiectivul kit... gaseste tu fringe-ul ***apropo: daca pun obiectivul Tamron 28-200 ED vechi de 10 ani, scapat pe jos, slab intretinut, soft, imi apare Fringe-ul asta.. despre care vorbiti voi.. [nu stiu ce inseamna pe romana]! cum explici asta? imi schimba senzorul! Imaginile sunt neprelucrate in PS, fara modificari ...doar crop, resize save... cadrul complet salvat la compresie mare si micsorat la 1400*900 si ceva un crop 100% din raw original calitate normala altu tot la 100% apoi alte 2 la 200% Edited by Rares., 27 March 2007 - 13:21. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users