Formula intensitate lumina
Last Updated: Mar 07 2014 17:03, Started by
AndyM
, Mar 07 2014 04:18
·
0
#1
Posted 07 March 2014 - 04:18
Va rog sa ma ajutati intr-o problema.
Lucrez la un joc cu masini, iar farurile nu functioneaza asa cum imi doresc eu. Cu cat maresc distanta fata de faruri, cu atat intensitatea acestora creste pana devine o bila de lumina. Deci trebuie ca eu sa ajustez manual intensitatea acestora in functie de distanta. Initial am crezut ca simpla formula intensitate/distanta este de ajuns. Insa nu e bine, deoarece intensitatea scade mult prea repede. (vezi pozele) Dupa cum se vede, camera nu-i foarte departe insa intensitatea farului abia se vede. Am nevoie de o formula care sa o scada mai slab. Am tot experimentat diverse formule, dar niciuna nu-i cu prea mare succes, avand ca rezultat cresterea intensitatii initiale (adica cea de aproape). Am pus si un screen cu un grafic: cum se comporta formula initial, cum se comporta in cazul in care fac un artificiu, ceva, inmultiri, adunari ca sa incerc sa scada intensitatea mai greu, si cum as dori eu sa se comporte. [ceea ce este in paranteza dreapta reprezinta intensitatea] Nu mi-a placut niciodata matematica. Ma puteti ajuta cu o formula care sa faca ceea ce am eu nevoie? Deci se dau doua variabile: intensitate si distanta. Am nevoie ca atunci cand distanta este cat mai mica sa fie apropiata de-o valoare de referinta gen: 20 Si cu cat crestem distanta, cu atat scade intensitatea, dar sa scada mult mai greu decat daca pur si simplu am imparti-o. Multumesc! Attached FilesEdited by connectorxp, 07 March 2014 - 17:22. |
#2
Posted 07 March 2014 - 10:02
Nu e logic ce vrei tu ... tu vrei ca intensitatea luminii sa scada rapid in primii 10 metri de la 20 la 7, dar apoi in urmatorii 10 metri sa scada lent pana la 5? Fa-ti tu o functie custom cu valori predefinite (daca distanta e intre X si Y scazi in ritmul asta, daca distanta e intre Y si Z scazi in ritmul asta, etc).
|
#4
Posted 07 March 2014 - 10:57
Sper ca asta ajuta.
grafic.png 6.47K 10 downloads http://www.wolframal...for x= 1 to 100 http://www.ncsec.org...24_2/Graphs.htm |
#5
Posted 07 March 2014 - 11:03
http://graphsketch.com
joaca-te un pic cu el si iti dai seama singur de functia de care ai nevoie. recomand ln(x). |
#6
Posted 07 March 2014 - 11:19
Antirsipowermate, on 07 martie 2014 - 11:03, said:
http://graphsketch.com joaca-te un pic cu el si iti dai seama singur de functia de care ai nevoie. recomand ln(x). |
#7
Posted 07 March 2014 - 11:33
#9
Posted 07 March 2014 - 12:05
Am reusit!
Am folosit in primii 3 metrii o valoare prestabilita deoarece logaritmul, apoi continua treaba cu brio logaritmul. Am pus o valoare prestabilita datorita faptului ca in prima faza valoarea logaritmica este extrem de ridicata si ar fi orbitor de aproape ( http://upload.wikime...0px-Log.svg.png ) tot ecranul era alb. Va multumesc! Attached Files |
#11
Posted 07 March 2014 - 17:03
Bai ce-am putut scrie mai sus. Vroiam sa scriu ceva, am sters sa scriu altceva si a iesit o varza.
Vroiam sa scriu "Am folosit in primii 3 metrii o valoare prestabilita apoi continua treaba cu brio logaritmul. " @Daian95 Nu stiu la ce te referi? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users