Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut splitter semnal satelit

Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta
 Problema imprimanta

Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...
 Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai
 Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?
 

De ce se deschid airbagurile la o viteza asa de mica ?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
64 răspunsuri în acest subiect

#37
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

 ettyus, on 11 martie 2014 - 00:00, said:

Daca stai in cur pe el sigur face mai mult rau decat bine! Daca se deschide cuma fost proiectat sa o faca face bine...... (partea cu proiectarea este din experienta proprie iar cea cu statul pe el din experienta youtube)

@tsunnami Lumea asta ii plina de anomalii, eu am primit astazi 2 mailuri trimise in 15.02.2014 ........ Nu in spamm nu nicaieri, au fost primele in lista.....

acolo in ardeal... se intampla fenomene stranii
acolo a aparut si dracula...
:)

#38
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 30.913
  • Înscris: 25.01.2007

 polizei, on 10 martie 2014 - 03:27, said:

De ce se deschide un airbag la 15 km/h ?!?
1.Pai la 15-16 km/h ,daca nu ai centura si nu esti atent poti ramane fara dinti in gura.(un airbag `inteligent` ti-i poate salva)

La 30 la ora nu am ramas nici unul fara dinti, doar vanatai. La mine ca sofer, singura vanataie a fost de la oglinda, care a sarit de la locul ei si m-a lovit la tampla.
In caz de accident, soferul se propteste cu pieptul in volan, pasagerul se duce cu tot corpul inainte, se opreste cu genunchii in bord, probabil mai departe da cu crestetul capului in parbriz. Nu vad cum sa sara dintii.

#39
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009
se poate.
si tu ai dreptate si polizei

#40
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.215
  • Înscris: 24.04.2007

 DjMx, on 03 martie 2014 - 07:54, said:

Fiindca si la viteza aia risti sa musti din volan de ramai fara dinti.
Musti din volan doar daca nu porti centura de siguranta.

Editat de Clovis, 11 martie 2014 - 11:07.


#41
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.051
  • Înscris: 04.07.2009
Si sunt destui care n-o poarta.

Editat de DjMx, 11 martie 2014 - 11:59.


#42
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 8.291
  • Înscris: 05.06.2006

 slai, on 11 martie 2014 - 09:10, said:

La 30 la ora nu am ramas nici unul fara dinti, doar vanatai. La mine ca sofer, singura vanataie a fost de la oglinda, care a sarit de la locul ei si m-a lovit la tampla.
In caz de accident, soferul se propteste cu pieptul in volan, pasagerul se duce cu tot corpul inainte, se opreste cu genunchii in bord, probabil mai departe da cu crestetul capului in parbriz. Nu vad cum sa sara dintii.

Acum 10 ani ,sormea, la 8-9 km franare brusca si-a spart buza si s-a lovit la un dinte. Era in spate , nu avea centura , se juca pe telefon si s-a dus cu capul in tetiera.

Daca in tetiera ar fi existat un airbag  cu umflare in trepte (dual stage) comandat de un ACU mai performant (dupa 2000)  , probabil nu ar fi suferit aceste rani . Oricum ,din punctul meu de vedere mai bine cu buza sparta (invatare de minte pentru folosirea centurii si in spate) ,decat 1000E pe airbag

Sunt foarte putine cazuri in care accidentele sunt identice (depinde de unghiul de lovire , de vehiculele implicate , de varsta pasagerului , de sexul pasagerul ,de pozitia pe scaun,etc .....in concluzie de foarte multi factori ).Daca un barbat este mai puternic , mai sportiv ,etc probabil la 15-20km/h probabil nici nu resimte accidentul........dar nu putem spune acelasi lucru si despre o femeie/un copil .(fiecare avem `constructii` diferite)

Spre exemplu la un impact din spate , la 10-15km/h pasagerii pot suferi rani la gat . 65% dintre despagubirele asiguratorilor in aceste cazuri au loc pentru accidente intamplate la viteze de pana in 15km/h.

A study was conducted to find out whether in a rear-impact motor vehicle accident, velocity changes in the impact vehicle of between 10 and 15 km/h can cause so-called "whiplash injuries". An assessment of the actual injury mechanism of such whiplash injuries and comparison of vehicle rear-end collisions with amusement park bumper car collisions was also carried out. The study was based on experimental biochemical, kinematic, and clinical analysis with volunteers. In Europe between DM 10 and 20 billion each year is paid out by insurance companies alone for whiplash injuries, although various studies show that the biodynamic stresses arising in the case of slight to moderate vehicle damage may not be high enough to cause such injuries. Most of these experimental studies with cadavers, dummies, and some with volunteers were performed with velocity changes below 10 km/h. About 65% of the insurance claims, however, take place in cases with velocity changes of up to 15 km/h.

Cineva apropiat a suferit recent o fractura de coasta (nu in accident rutier) ...asa ca am intrat pe net sa vad in cat timp se recupereaza si alte detalii despre aceasta fractura. Am aflat ca o coasta se poate rupe chiar si de la o tuse mai puternica Posted Image (nici nu ne dam seama cat de fragili suntem)

Editat de polizei, 11 martie 2014 - 13:46.


#43
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.726
  • Înscris: 06.07.2013

 tsunnami, on 10 martie 2014 - 10:11, said:


de intamplat s-a intamplat.
e clar ca a fost o anomalie la vehiculul respectiv, dar mi s-a parut foarte funny
banuiesc ca a fost vorba de cartusul care declanseaza umflarea...

imi amintesc ca am scris atunci la gm (a doua scrisoare, prima fusese cu ceva timp in urma datorita unei neregularitati a sistemului cruise-ctrol)
Cartusul ce? Cartusul ala declanseaza cand primeste semnal de la calculatorul de airbag... Tot gogonata mi se pare.

 polizei, on 11 martie 2014 - 13:26, said:

Acum 10 ani ,sormea, la 8-9 km franare brusca si-a spart buza si s-a lovit la un dinte. Era in spate , nu avea centura , se juca pe telefon si s-a dus cu capul in tetiera.

Daca in tetiera ar fi existat un airbag  cu umflare in trepte (dual stage) comandat de un ACU mai performant (dupa 2000)  , probabil nu ar fi suferit aceste rani . Oricum ,din punctul meu de vedere mai bine cu buza sparta (invatare de minte pentru folosirea centurii si in spate) ,decat 1000E pe airbag
Si ai impresia ca la orice franare brusca airbagurile se declanseaza? Sau care ti-e logica?

#44
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

 _overboost, on 12 martie 2014 - 10:25, said:

Cartusul ce? Cartusul ala declanseaza cand primeste semnal de la calculatorul de airbag... Tot gogonata mi se pare.

declanseaza ce?
ia zi tu ce se intampla dupa ce primeste semnal de la ecu.
pas cu pas, stii?
cum functioneaza dispozitivul de umflare si ce ar putea merge prost.
stii, din cand in cand cad si avioane, chiar daca ti se par gogonate

#45
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.726
  • Înscris: 06.07.2013
Declanseaza airbagul, ce crezi?

Calculatorul de airbag intra in stare de alerta la franare foarte puternica, mai ales daca este cu senzor de deceleratie. In caz de impact (ori ca are senzor de impact, ori ca are senzor de decelerare si recunoaste o decelerare mai mare de x m/s) trimite impuls/semnal/12V catre cartusul pirotehnic ce umfla airbagul.

Ce altceva mai vrei sa cunosti?

Ce legatura au avioanele cazute cu airbagurile de la masini, numai tu poti sti si Dumnezeu. Desi ma gandesc ca cel din urma are o mare indoiala daca esti creatia lui...
Daca bati apropo la BN2, aia nu mi se pare gogonata pentru ca-s prieten cu Razvan si am zburat pe acelasi aparat de zbir cu el ceva ani, asta ti-am spus-o si pe topicul dedicat.

Editat de _overboost, 16 martie 2014 - 11:05.


#46
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

 _overboost, on 16 martie 2014 - 11:04, said:

Calculatorul de airbag intra in stare de alerta la franare foarte puternica, mai ales daca este cu senzor de deceleratie

Posted Image
da, incepe sa tremure si e gata gata sa plezneasca. tu existi?



 _overboost, on 16 martie 2014 - 11:04, said:

Ce legatura au avioanele cazute cu airbagurile de la masini, numai tu poti sti si Dumnezeu.

Iti pot explica, nu sunt sigur ca poti intelege.
Probabilitatea de a avea un avion cazut e foarte mica, dar exista. Ca si probabilitatea de a porni un airbag cu intarziere.
Sper ca e mai explicit

 _overboost, on 16 martie 2014 - 11:04, said:

-s prieten cu Razvan si am zburat pe acelasi aparat de zbir cu el ceva ani, asta ti-am spus-o si pe topicul dedicat.
asta mi se rupe, n-are legatura, iar in cazul cu pricina, avionul nu s-a prabusit datorita unei deficiente tehnice, a fost greseala de pilotaj dupa parerea mea

eu te-am intrebat daca ai idee cu functioneaza un airbag. fizic, de la primirea semnalului ce se intampla.
daca nu stii, nu e rusine, dar poti afla de pe internet.
acolo o sa aflii si cum e posibil sa se umfle cu intarziere


mai zi-o p-aia cu intra calculatorul in stare de alerta, Posted Image
mersi, postul tau ar trebui mutat la "cine m-a distrat azi?"

Editat de tsunnami, 16 martie 2014 - 22:25.


#47
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

 _overboost, on 12 martie 2014 - 10:25, said:

Cartusul ce? Cartusul ala declanseaza cand primeste semnal de la calculatorul de airbag... Tot gogonata mi se pare.


uite ca am gasit

"B. Late Deployment
The airbags frequently cause injuries because they deploy late."

http://www.leebrownl...ice_aigbags.php

nu ca m-as astepta sa iti ceri scuze acuma, doamne fereste...
sincer, nu stiu motivele pentru care airbagul a percutat mai tarziu. sunt diverse.
dar exista. si am cautat si am gasit.
poate poti tu proiecta un sistem defect freesi te umplii de bani (daca-l scoti ieftin)
sunt 16,000 de senzori care nu stii cum actioneaza in timp, nu stii in ce loop intra sistemul cand primeste informatia, nu stii ce algoritm a folosit strambul care a scris programul, nu stii ce fel de cartus pirotehnic foloseste sistemul de umflare si daca s-a folosit materialul pirotehnic indicat, daca nu era expirat, daca nu era umed etc, sunt o gramada de puncte de unde ar putea aparea intarzierea. nu ma refer la marea majoritate, ci la faptul ca "se poate intampla"
care e calitatea pe care furnizorul o garanteaza? in zilele noastre probabil ca un 8PPM / an.
care e probabilitatea ca, daca furnizorul a livrat intr-un an la 2 milioane de sisteme, 10 cu defect, cele 10 sa fie intr-un accident la care sa trebuiasca umflarea air-bag-ului?
destul de mica
si totusi.. exista

#48
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.726
  • Înscris: 06.07.2013
Bine, ma!

Diferenta intre mine si tine e ca tu vorbesti din citite si auzite, iar eu lucrez cu asa ceva. Si daca nu ai habar ca ecu de airbag "incepe sa tremure si e gata sa plezneasca" la o anumita forta de franare, du-te mai bine si da la peste, ca s-ar putea aia sa aiba chef sa discute cu tine. Doar ca pestii-s muti.

#49
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009
ai grija sa nu te dea afara ca esti slab rau. esti genul ala care vede o girafa si te trezesti vorbind: "asa ceva nu exista!"

#50
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 72.943
  • Înscris: 15.06.2007
Au sarit pernele pentru ca a dat in BETON. De aia.
Daca dadea in alta masina, aceeasi marca sa zicem, dadea plastic in plastic, iar forta impactului ar fi fost suficient de mult amortizata prin deformarea barelor celor doua masini, incat probabil ca nu ar fi sarit pernele.
15km/h in zid, egal cu 7,5km/h daca dadea in alta masina identica, pentru ca fortele se impart la 2.

#51
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.181
  • Înscris: 05.09.2007
la masinile actuale airbagurile sunt declansate de accelerometru si de senzori din diferite parti ale caroseriei. accelerometrul masoara deceleratia, in cazul vitezei de 15 km/h( 4,1 m/s) un impact frontal cu un obiect dur fix dureaza un timp de ordinul milisecundelor ceea ce duce la o deceleratie de cativa G(9,8 m/s), adica un om cu greutatea de xx kg va cantari multiplul deceleratiei.
eu am avut accident in 2010, impact frontal/lateral cu alta masina la +100 km/h, au sarit doar airbagurile de pe partea stanga accidentata(6 buc ,impreuna cu bordul si volanul au fost estimate de asigurari la 55000 lei ) ,in dreapta nu a sarit nimic .


LE: am gasit pe net, impact frontal la 50 km/h, deceleratia calculata e de 60 G !

Editat de csi1, 06 aprilie 2014 - 11:40.


#52
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.181
  • Înscris: 05.09.2007
am omis in postul de mai sus un ^2 dupa m/s la acceleratie iar G e de fapt g, am primit observatii pe privat :)

#53
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.726
  • Înscris: 06.07.2013

 tsunnami, on 31 martie 2014 - 13:32, said:

ai grija sa nu te dea afara ca esti slab rau. esti genul ala care vede o girafa si te trezesti vorbind: "asa ceva nu exista!"
Stai linistit, cocos, stiu prea bine ce fac si ce vorbesc. Tu esti ala de pe afara.

Daca nu stiam despre ce vorbesc muream de mult de foame. Dar uitandu-ma pe hartie la sfarsitul de luna constat ca stiu prea bine.

#54
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.223
  • Înscris: 17.02.2009

 _overboost, on 06 aprilie 2014 - 15:48, said:

Stai linistit, cocos, stiu prea bine ce fac si ce vorbesc. Tu esti ala de pe afara.

Daca nu stiam despre ce vorbesc muream de mult de foame. Dar uitandu-ma pe hartie la sfarsitul de luna constat ca stiu prea bine.

eu te-am avertizat numai sa ai grijanie sa nu te dea afara, atat. ar fi pacat sa nu mai primesti hartia aia la sf de luna.
in realitate sunt cazuri in care nu merge totul asa cum te astepti. asta se numeste fiabilitate si se masoara in cazurile cele mai bune in PPM

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate