Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Un mit stupid : Masina vs Masina si Zid vs Masina
#19
Posted 12 September 2013 - 18:22
trident, on 12 septembrie 2013 - 18:19, said:
Masina 100 km/h + Masina 100 km/h = Masina 141 km/h + Masina 0 km/h Energia cinetica creste cu patratul vitezei. La 141 km/h ai dublu energiei cinetice de la 100 km/h. ( Deci dubla distanta de franare, duplu damage, dublu tot... si doar 41 km/h in plus). Aha, deci la 200 de kilometri pe ora de fiecare masina ajungi tot la insumarea vitezelor, ca radical din 4 este 2 nu-i asa? Fals. |
#20
Posted 12 September 2013 - 18:33
Daca masinile sunt identice, fiecare va suporta efectul impactului cu un zid la o viteza egala cu media celor doua.
Interesant e ca masina mai incarcata e usor avantajata, cu conditia ca incarcatura si ocupantii sa nu se miste in interiorul ei. |
#21
Posted 12 September 2013 - 18:34
Complet si catastrofal gresit, si complet off topic pe deasupra.
Subiectul din OP, compara masina @ 100 km/h si zid, vs masini cu 50 km/h fiecare. Vitezele la masini se insumeaza, dar energia cinetica creste cu patratul vitezei. Asta inseamna ca 50 km/h + 50 km/h este sigur 100 km/h, insa energia cinetica este mai mare la patrat, NU dubla. On topic, intre cele doua nenorociri, este preferabil masina vs masina identice, inclusiv identice la incarcare !!!, ambele la 50 km/h, comparativ cu izbirea de un zid la 100 km/h. Este preferabil datorita deformarii plastice duble. Sanse de supravietuire peste 85 % sunt doar daca actioneaza simultan atat airbagurile cat si centura de siguranta, si de asemenea daca pasagerii au si ei o rezistenta peste medie, se incordeaza, si reusesc sa se opuna eficient si loviturilor laterale daca sunt aruncati in alte directii. Problema nu este insa foarte practica in lumea reala, deoarece masinile si incarcaturile sunt destul de diferite, si de asemenea vitezele sunt mai mari. La 60 + 60 avem deja 120 km/h adica de 4 X energia cinetica a unui imact la 60 km/h. La 60 + 90, caz mai obisnuit, avem 150 km/h, si este cam limita de supravietuire pt cei la care se deschid airbagurile si au si centuri de siguranta. La 130 + 160, caz de autostrada, avem 290 km/h, sanse 0 de supravietuire. La diferente de greutate intre corpuri/autovehicule, cel mai usor sare inapoi, avand tendinta sa preia cat mai mult din socul cinetic, pana la ~ 100 %, in caz de diferente mari de greutate. Paradoxal, masina mai grea este mai sigura in acest caz particular, cu cat este mai putin deformabila.... Insa daca este tanc, poate sa fie dezavantajata la impactul cu obiecte, vehicole, ziduri, mai grele sau mai tapene. Edited by loock, 12 September 2013 - 18:39. |
#22
Posted 12 September 2013 - 18:52
Daca masinile sunt identice si au impulsuri identice, fiecare se va deforma identic fata de planul impactului, care e fix. Rezulta ca deformarea plastica dubla (cea insumata) se imparte la doi, ca si cand planul impactului e un zid nedeformabil.
|
#23
Posted 12 September 2013 - 19:26
Formula este:
V1^2 + V2^2 = V3^2 V3 = sqrt(V1^2+V2^2) Pentru V1 = 200, V2=200 -> V3 = 282 Edited by trident, 12 September 2013 - 19:30. |
#24
Posted 12 September 2013 - 22:58
Cel mai simplu exemplu sunt ouale de Pasti / Paste.
Cel cu structura mai slaba va resimte cel mai mult socul. Adevarul este ca practic, la 100km pe ora, fie masina in masina sau masina in zid este acelasi lucru. Este trecut de punctul in care mai conteaza. |
#25
Posted 13 September 2013 - 05:44
#26
Posted 13 September 2013 - 07:46
Explica de ce crezi ca nu e buna formula mea si care crezi tu ca ar fi formula.
|
#27
Posted 13 September 2013 - 07:53
N-o sa stau eu sa te invat ce trebuia sa stii deja din liceu.
Da un ochi aici: http://en.wikipedia..../Kinetic_energy Si cred ca formula ta nu este buna pentru ca teorema lui Pitagora nu se aplica la orice precum un panaceu universal. Nu e ca regula de 3 simpla sa o folosesti de 5 ori pe zi. Edited by izometric, 13 September 2013 - 08:02. |
#28
Posted 13 September 2013 - 08:02
Tot nu ai explicat ce e gresit in formula mea si care e formula care crezi tu ca e buna. ( Si nu trebuie sa imi explici mie personal ci la restul forumistilor ).
Daca nu esti in stare, te rog frumos sa nu mai poluezi topicu. Edited by trident, 13 September 2013 - 08:03. |
|
#30
Posted 13 September 2013 - 08:08
Aia e formula energie cinetice, formula mea nu calculeaza energia cinetica.
Deci daca ai 4 masini, m1, m2, m3, m4 cu v1,v2,v3 respectiv v4. v4=0 ( deci ultima masina stationeza), m1 se loveste cu m2, m3 se loveste cu m4. Intrebarea e cat trebuie sa fie v3 ( stiind v1,v2) pentru ca impactul sa fie echivalent. Edited by trident, 13 September 2013 - 08:11. |
#31
Posted 13 September 2013 - 08:10
Bine, eu am dat un link catre formula mea. Tu poti sa dai un link catre formula ta?
|
#32
Posted 13 September 2013 - 08:16
Forumula ta calculeaza un alt lucru decat formula aia a mea. Tu ai zis ca a mea nu e buna, insa nu esti in stare sa explici forumistilor de ce nu e buna.
Pentru o instanta concreta a problemei de mai sus. Daca v1=100, v2=100. cat e v3? Edited by trident, 13 September 2013 - 08:16. |
#33
Posted 13 September 2013 - 08:31
Cel mai bine in caz de accident e sa ai o masina cat mai mare si mai grea! Uitati-va la Huidu de pilda: el in gipan nu a patit nimic, ailalti in Dacie au fost facuti terci...Deci, luati-va gipan si o sa iesiti castigatori in caz de impact cu alta masina( exceptand cazul in care dati peste alt gipan).
|
|
#34
Posted 13 September 2013 - 08:31
#35
Posted 13 September 2013 - 15:45
Voi ati transformat o analogie (cu ce impact echivaleaza un alt impact) intr-o teorie de calcul, dar e gresita abordarea cinematica din perspectiva dinamicii.
trident, on 13 septembrie 2013 - 08:16, said:
Pentru o instanta concreta a problemei de mai sus. Daca v1=100, v2=100. cat e v3? Efectul asupra oamenilor e dat de variatia vitezei in timp, adica de acceleratie, caci nu se pune problema sa fie mai tari decat masina in care se afla si de ai carei pereti se izbesc (ar fi mai bine sa iasa prin geam). Daca sunt legati in centuri de siguranta, exista riscul sa-si rupa gatul sau sa-si sparga capul in airbag, dupa caz. Daca si capul este fixat, se calculeaza in numarul de g (acceleratii gravitationale) la care e supus organismul. Decelerarea e cu atat mai mica cu cat masina se deformeaza mai mult. Deformarea e invers proportionala cu rezistenta masinii (cata energie poate sa absoarba fara sa se deformeze mai mult) si direct proportionala cu energia cinetica initiala (abia aici intervin masa si patratul vitezei). Energia totala a impactului se imparte intre cele doua masini, altfel inseamna ca am descoperit o metoda de dublare a energiei izometric, on 13 septembrie 2013 - 08:31, said:
V3 = 100 km/h |
#36
Posted 14 September 2013 - 09:22
izometric, on 13 septembrie 2013 - 08:31, said:
V3 = 100 km/h Si poti sa ne explici cum ai ajuns la aceasta concluzie? moftware, on 13 septembrie 2013 - 15:45, said:
V3 = 0, caci este viteza finala, in cazul in care masinile sunt identice. V3 este viteza initiala Edited by trident, 14 September 2013 - 09:24. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users