Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Un mit stupid : Masina vs Masina si Zid vs Masina
#1
Posted 12 September 2013 - 17:12
Am auzit de multe ori mentionandu-se tampenia asta, chiar si pe vremea cand eram la scoala. E aberant sa spui ca un impact intr-o masina si un zid 100% indestructibil(un zid care ramane in picioare sau nu sufera grave deformari), masina avand viteza de 100 km la ora, este egal cu impactul frontal dintre 2 masini la viteze de 50 km la ora. In primul rand, In primul caz rezistenta zidului indestructibil este maxima, deci masina absoarbe tot socul, daunele fiind mult mai mari pentru masina. In al doilea caz, chiar daca viteza se insumeaza, masina 1 si masina 2 isi impart in mod egal socul(daca sunt aceasi marca) si rezistenta. Deci atomat masinile isi vor imparti si daunele. Este exact cum ai spune ca, daca te lovesti cu capul de asfalt, cazand de la 3 metri inaltime, este la fel cum te-ai lovi de pamant.
Edited by andrei_stamate2, 12 September 2013 - 17:22. |
#2
Posted 12 September 2013 - 17:18
Cu cat ai masina mai mare si mai grea cu atat absoarbe mai bine socul... Daca un tanc si o Dacie se lovesc frontal la 50 la ora, tancul nu pateste nimic, in schimb Dacia e pulverizata. In schimb n-as vrea sa intru cu tancul intr-un zid cu 100 la ora.
Edited by Gonthar, 12 September 2013 - 17:18. |
#3
Posted 12 September 2013 - 17:20
Tu calculezi efectul asupra masinilor sau al ocupantilor? Eu cred ca indiferent de variantele descrise de tine, oamenii nu scapa vii din masini, oricat si-ar imparti fortele distructive. Asta e ca si mitul cu centura: politistul arata jurnalistilor diferenta intre cei 2 ocupanti ai masinii. Cel care nu purta centura era tot spart si rupt bucatele iar cel care o purta parea viu.
Edited by MembruAnonim, 12 September 2013 - 17:21. |
#4
Posted 12 September 2013 - 17:23
In urma impactului, energia cinetica se consuma integral (in cazul ideal si considerand ca masinile sunt identice) priin deformare plastica, deci rezultatul impactului cu un zid nedeformabil este dublu. In schimb, diferenta intre acceleratiile negative este nesemnificativa pentru sansele de supravietuire ale ocupantilor.
|
#5
Posted 12 September 2013 - 17:28
WTF ! Acum 5 minute am aflat ca frate-miu accidenta 2 masini !!
Edited by andrei_stamate2, 12 September 2013 - 17:29. |
#6
Posted 12 September 2013 - 17:34
Gonthar, on 12 septembrie 2013 - 17:18, said:
1} Cu cat ai masina mai mare si mai grea cu atat absoarbe mai bine socul... 2} Daca un tanc si o Dacie se lovesc frontal la 50 la ora, tancul nu pateste nimic, in schimb Dacia e pulverizata. 3} In schimb n-as vrea sa intru cu tancul intr-un zid cu 100 la ora. 2} Socul suportat de tanchisti, la impactul cu o Dacie, este mai mic doar pentru ca tancul isi pastreaza o parte a vitezei, datorita masei mult mai mari, decelerarea fiind mai mica. In schimb, decelerarea Daciei e mai mare decat pentru o simpla oprire, caci este aruncata inapoi. N-am mai socotit efectele distrugerii vehiculului. 3} Ar fi cel mai grav, daca zidul este nedeformabil. Aproape intregul soc s-ar transmite ocupantilor, din cauza ca tancul s-ar deforma mult mai putin. Totusi, data fiind masa lui, probabil ca energia ar fi atat de mare incat se transforma in caldura si parte a tancului se topeste. Asa are loc penetrarea blindajului de catre proiectile antitanc inertiale. Edited by moftware, 12 September 2013 - 17:35. |
#7
Posted 12 September 2013 - 17:35
andrei_stamate2, on 12 septembrie 2013 - 17:12, said:
Am auzit de multe ori mentionandu-se tampenia asta, chiar si pe vremea cand eram la scoala. E aberant sa spui ca un impact intr-o masina si un zid 100% indestructibil(un zid care ramane in picioare sau nu sufera grave deformari), masina avand viteza de 100 km la ora, este egal cu impactul frontal dintre 2 masini la viteze de 50 km la ora. |
#8
Posted 12 September 2013 - 17:52
#9
Posted 12 September 2013 - 17:55
#10
Posted 12 September 2013 - 17:55
Absolut stupid! A fost la prostanacii aia care daca nu scot ei rezultatul, declara mitul fals si arunca obiectul (mitului) in aer. Niste tarani prosti.
|
|
#11
Posted 12 September 2013 - 18:00
Evident, concluzia de la #4 e valabila doar cu corectia lui @utopium,
cu exceptia cazului in care tancul are masa infinita, cand Dacia ar suferi efectele unei coliziuni cu un zid, la viteza insumata a celor doua vehicule. |
#12
Posted 12 September 2013 - 18:08
Masinile identice care merg fix pe aceeasi directie dar in sens opus cu 50 la ora lovesc ambele un plan imaginar cu 50 la ora care poate fi din aer, apa, hartie sau beton ca tot aia e.
Daca una sta pe loc si cealalta are 50 e echivalent cu a da la 25kmph in zid. In ambele masini simti la fel impactul. Edited by undercoverbrother, 12 September 2013 - 18:10. |
#13
Posted 12 September 2013 - 18:12
Vitezele nu se insumeaza la impact.
Zid + Masina la 100km/h = 100km/h Masina 100 Km/h + Masina 100 Km/h = 100 Km/h. Cine stie/crede/isi imagineaza altceva, sa mai faca niste vizite pe la scoala. Am mai auzit reporteri doctori in fizica cum adunau ei vitezele de impact si le dadea 200-300 km/h. Vai de capul lor. Edited by izometric, 12 September 2013 - 18:15. |
#14
Posted 12 September 2013 - 18:15
Daca vb de lovit la 100 la ora un zid, energia e de 4 ori mai mare decat la 50 deci te faci grafiti pe zidul ala.
|
#15
Posted 12 September 2013 - 18:18
Am vazut un test pe discovery cu o masina lovita de zid cu 120 km/h. Masina s-a redus de la 4,5 metri la vreo 60-70cm.
|
|
#16
Posted 12 September 2013 - 18:19
Masina 100 km/h + Masina 100 km/h = Masina 141 km/h + Masina 0 km/h
Energia cinetica creste cu patratul vitezei. La 141 km/h ai dublu energiei cinetice de la 100 km/h. ( Deci dubla distanta de franare, duplu damage, dublu tot... si doar 41 km/h in plus). Edited by trident, 12 September 2013 - 18:20. |
#17
Posted 12 September 2013 - 18:20
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/r8E5dUnLmh4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#18
Posted 12 September 2013 - 18:21
Da corect.
@trident Edited by undercoverbrother, 12 September 2013 - 18:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users