Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Un mit stupid : Masina vs Masina si Zid vs Masina

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
andrei_stamate2

andrei_stamate2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 25.06.2013
Am auzit de multe ori mentionandu-se tampenia asta, chiar si pe vremea cand eram la scoala. E aberant sa spui ca un impact intr-o masina si un zid 100% indestructibil(un zid care ramane in picioare sau nu sufera grave deformari), masina avand viteza de 100 km la ora, este egal cu impactul frontal dintre 2 masini la viteze de 50 km la ora. In primul rand,  In primul caz rezistenta zidului indestructibil este maxima, deci masina absoarbe tot socul, daunele fiind mult mai mari pentru masina. In al doilea caz, chiar daca viteza se insumeaza, masina 1 si masina 2 isi impart in mod egal socul(daca sunt aceasi marca) si rezistenta. Deci atomat masinile isi vor imparti si daunele.  Este exact cum ai spune ca, daca te lovesti cu capul de asfalt, cazand de la 3 metri inaltime, este la fel cum te-ai lovi de pamant.

Edited by andrei_stamate2, 12 September 2013 - 17:22.


#2
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006
Cu cat ai masina mai mare si mai grea cu atat absoarbe mai bine socul... Daca un tanc si o Dacie se lovesc frontal la 50 la ora, tancul nu pateste nimic, in schimb Dacia e pulverizata. In schimb n-as vrea sa intru cu tancul intr-un zid cu 100 la ora.

Edited by Gonthar, 12 September 2013 - 17:18.


#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Tu calculezi efectul asupra masinilor sau al ocupantilor? Eu cred ca indiferent de variantele descrise de tine, oamenii nu scapa vii din masini, oricat si-ar imparti fortele distructive. Asta e ca si mitul cu centura: politistul arata jurnalistilor diferenta intre cei 2 ocupanti ai masinii. Cel care nu purta centura era tot spart si rupt bucatele iar cel care o purta parea viu.

Edited by MembruAnonim, 12 September 2013 - 17:21.


#4
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008
In urma impactului, energia cinetica se consuma integral (in cazul ideal si considerand ca masinile sunt identice) priin deformare plastica, deci rezultatul impactului cu un zid nedeformabil este dublu. In schimb, diferenta intre acceleratiile negative este nesemnificativa pentru sansele de supravietuire ale ocupantilor.

#5
andrei_stamate2

andrei_stamate2

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 25.06.2013
WTF ! Acum 5 minute am aflat ca frate-miu accidenta 2 masini !!

Edited by andrei_stamate2, 12 September 2013 - 17:29.


#6
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008

 Gonthar, on 12 septembrie 2013 - 17:18, said:

1} Cu cat ai masina mai mare si mai grea cu atat absoarbe mai bine socul...
2} Daca un tanc si o Dacie se lovesc frontal la 50 la ora, tancul nu pateste nimic, in schimb Dacia e pulverizata.
3} In schimb n-as vrea sa intru cu tancul intr-un zid cu 100 la ora.
1} Masina absarbe socul cu atat mai bine cu cat este mai deformabila, nu mai grea. Tancurile absorb socurile foarte prost, dar
2} Socul suportat de tanchisti, la impactul cu o Dacie, este mai mic doar pentru ca tancul isi pastreaza o parte a vitezei, datorita masei mult mai mari, decelerarea fiind mai mica. In schimb, decelerarea Daciei e mai mare decat pentru o simpla oprire, caci este aruncata inapoi. N-am mai socotit efectele distrugerii vehiculului.
3} Ar fi cel mai grav, daca zidul este nedeformabil. Aproape intregul soc s-ar transmite ocupantilor, din cauza ca tancul s-ar deforma mult mai putin. Totusi, data fiind masa lui, probabil ca energia ar fi atat de mare incat se transforma in caldura si parte a tancului se topeste. Asa are loc penetrarea blindajului de catre proiectile antitanc inertiale.

Edited by moftware, 12 September 2013 - 17:35.


#7
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,866
  • Înscris: 14.08.2007

 andrei_stamate2, on 12 septembrie 2013 - 17:12, said:

Am auzit de multe ori mentionandu-se tampenia asta, chiar si pe vremea cand eram la scoala. E aberant sa spui ca un impact intr-o masina si un zid 100% indestructibil(un zid care ramane in picioare sau nu sufera grave deformari), masina avand viteza de 100 km la ora, este egal cu impactul frontal dintre 2 masini la viteze de 50 km la ora.
Cred ca echivalenta e mai corecta daca masinile merg ambele cu 100 la ora (presupunand ca masinile sunt identice, ca la cele cu mase diferite se schimba datele problemei). Daca masinile merg ambele cu 50, clar e preferabila lovirea dintre masini decat cea cu zidul la 100 la ora.

#8
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007

 utopium, on 12 septembrie 2013 - 17:35, said:

Daca masinile merg ambele cu 50, clar e preferabila lovirea dintre masini decat cea cu zidul la 100 la ora.

Iar si mai preferabil ar fi sa nu fii in niciuna dintre masini.

#9
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,866
  • Înscris: 14.08.2007

 jumborom, on 12 septembrie 2013 - 17:52, said:


Iar si mai preferabil ar fi sa nu fii in niciuna dintre masini.
O ciocnire la 50 la ora nu e chiar asa de nasoala (daca ai o masina de macar 4 stele NCAP), dar da, e de preferat sa nu o ai nici pe aia.

#10
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009
Absolut stupid! A fost la prostanacii aia care daca nu scot ei rezultatul, declara mitul fals si arunca obiectul (mitului) in aer. Niste tarani prosti.

#11
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008
Evident, concluzia de la #4 e valabila doar cu corectia lui @utopium,
cu exceptia cazului in care tancul are masa infinita, cand Dacia ar suferi efectele unei coliziuni cu un zid, la viteza insumata a celor doua vehicule.

#12
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Masinile identice care merg fix pe aceeasi directie dar in sens opus cu 50 la ora lovesc ambele un plan imaginar cu 50 la ora care poate fi din aer, apa, hartie sau beton ca tot aia e.
Daca una sta pe loc si cealalta are 50 e echivalent cu a da la 25kmph in zid.
In ambele masini simti la fel impactul.

Edited by undercoverbrother, 12 September 2013 - 18:10.


#13
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Vitezele nu se insumeaza la impact.

Zid + Masina la 100km/h = 100km/h

Masina 100 Km/h + Masina 100 Km/h = 100 Km/h.

Cine stie/crede/isi imagineaza altceva, sa mai faca niste vizite pe la scoala.

Am mai auzit reporteri doctori in fizica cum adunau ei vitezele de impact si le dadea 200-300 km/h. Vai de capul lor.

Edited by izometric, 12 September 2013 - 18:15.


#14
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Daca vb de lovit la 100 la ora un zid, energia e de 4 ori mai mare decat la 50 deci te faci grafiti pe zidul ala.

#15
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Am vazut un test pe discovery cu o masina lovita de zid cu 120 km/h. Masina s-a redus de la 4,5 metri la vreo 60-70cm.

#16
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
Masina 100 km/h + Masina 100 km/h = Masina 141 km/h + Masina 0 km/h
Energia cinetica creste cu patratul vitezei. La 141 km/h ai dublu energiei cinetice de la 100 km/h. ( Deci dubla distanta de franare, duplu damage, dublu tot... si doar  41 km/h in plus).

Edited by trident, 12 September 2013 - 18:20.


#17
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/r8E5dUnLmh4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#18
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Da corect.
@trident

Edited by undercoverbrother, 12 September 2013 - 18:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate