Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Un mit stupid : Masina vs Masina si Zid vs Masina

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#37
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 21.05.2012

View Postmoftware, on 12 septembrie 2013 - 17:23, said:

In urma impactului, energia cinetica se consuma integral (in cazul ideal si considerand ca masinile sunt identice) priin deformare plastica, deci rezultatul impactului cu un zid nedeformabil este dublu. In schimb, diferenta intre acceleratiile negative este nesemnificativa pentru sansele de supravietuire ale ocupantilor.

2 mașini identice (aceeași masă, aceeași structură de rezistență) izbindu-se perfect frontal vor consuma complet și egal energia impactului, la care contribuie ambele în mod egal.

Nici una dintre ele nu va fi împinsă înapoi sau deformată mai mult decât cealaltă.

Deci din punctul de vedere al oricăreia dintre ele va fi ca și când au izbit cap de pod la aceeași viteză.

Deci e o aberație să zici că e mai violent impactul de altă mașină care circulă cu aceeași viteză decât cu un obstacol staționar, inamovibil și indestructibil.

#38
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postundercoverbrother, on 12 septembrie 2013 - 18:21, said:

Da corect.
@trident
Revin.
Strict dupa formula, nu dupa altceva, care e viteza de impact daca o masina merge cu 97 la ora iar alta o loveste din spate cu 100? Deci ambele masini au aceleasi directie si sens.
De fapt echivalenta cu sit in care prima masina stationeaza si a 2a o loveste.
Nu vb de dinamica accidentului si ce se intampla dupa aia.

Edited by undercoverbrother, 14 September 2013 - 09:56.


#39
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008

View Posttrident, on 14 septembrie 2013 - 09:22, said:

V3 este viteza initiala
Vrei sa spui v1+v2. adica viteza initiala compusa.
Dar aceea nu are relevanta, dupa am explicat (mai multi).

View PostPejeu, on 14 septembrie 2013 - 09:46, said:

1} 2 mașini identice (aceeași masă, aceeași structură de rezistență) izbindu-se perfect frontal vor consuma complet și egal energia impactului, la care contribuie ambele în mod egal.
Nici una dintre ele nu va fi împinsă înapoi sau deformată mai mult decât cealaltă.
Deci din punctul de vedere al oricăreia dintre ele va fi ca și când au izbit cap de pod la aceeași viteză.
2} Deci e o aberație să zici că e mai violent impactul de altă mașină care circulă cu aceeași viteză decât cu un obstacol staționar, inamovibil și indestructibil.
2} Aici nu m-ai contrazis (pe mine, dar pe altii da). Eu scrisesem ca "rezultatul impactului cu un zid nedeformabil este dublu", adica invers, dar numai pentru ca, la data acelui post, viteza la impactul cu zidul era 100km/h, iar viteza masinilor in coliziune era de 50km/h (fiecare).
1} Ai rezumat foarte bine ce explicasem eu (si altii) in urmatoarele posturi.

#40
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
@moftware
Deci asta e problema enuntata de mine, v3 e viteza initiala.

View Posttrident, on 13 septembrie 2013 - 08:08, said:

Deci daca ai 4 masini, m1, m2, m3, m4 cu v1,v2,v3 respectiv v4.  v4=0 ( deci ultima masina stationeza), m1 se loveste cu m2, m3 se loveste cu m4. Intrebarea e cat trebuie sa fie v3 ( stiind v1,v2) pentru ca impactul sa fie echivalent.

Iar formula mea pur si simplu calculeaza v3 pentru ca energia cinetica dispersata sa fie egala.

@undercoverbrother
Sincer nu stiu raspunsul la intrebarea ta, insa cred ca sunt doar 2 raspunsuri posible.
Fie e diferenta in modul, adica 3 km/h sau e viteza necesara pentru a crea diferenta de energie cinetica
dintre cele 2 viteze

@generatie educata pe youtube.
Acum nu foarte multe ani in Romania se facea carte din aia adevarata. Chimia era chimie, fizica fizica, matematica matematica ( in clasa a 12-a se faceau ecuatii diferentiala care sunt bad ass btw ). Profesorii erau profesori nu niste caricaturi care nu ar putea sa isi gaseasca job in alta parte. Daca timpu ar fi dat inapoi voi ati studia la scoli pentru retardati. Nici macar simtul penibilului nu il mai aveti.

Edited by trident, 14 September 2013 - 20:29.


#41
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pai de aia am revenit asupra problemei pt ca totusi s-a putea sa fi avut dreptate cand am zis ca 50+0 este echivalent cu 25+25 deci sa nu fi bagat bine in formula datele.
Nu am vrut sa scriu din prima ca una merge cu 50 si e lovita din spate cu 100 si am scris 97 pt a fi o situatie mai usor de vizualitat si intuit.
Deci v1+v2 egal cu 50+0 egal cu 25+25 si egal cu -50(asta merge in acelasi sens cu cea din spate) +100 ?

Masina o consideram punct material pt simplitate.

Edited by undercoverbrother, 14 September 2013 - 21:36.


#42
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
Rationamentul meu se bazeaza pe cantitatea de energie cinetica care trebuie sa fie disipata. Doua situatii sunt identice daca energia cinetica care trebuie sa fie disipata este egala.

Cand 2 masini care merg in directi opuse se ciognesc se disipa intreaga cantitate de energie cinetica ( si formula mea cu V3 = sqrt(V1^2+V2^2) este corecta ) .

Cand amandoua merg in aceiasi directie ( una o loveste din spate pe cealalta ) nu se disipa decat o parte din energia cinetica totala ( o parte chiar se transfera la masina care este lovita din spate ). Cantitatea de energie disipata depinde de cat de rigide sunt masinile, daca sunt ca niste bile de otel atunci energia cinetica disipata este aproape 0 si in acest caz putem aduna vitezele.

#43
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
De aia am spus punct material.
Poti sa-i zici si bila.
Eu vorbeam doar de echivalenta celor 3 situatii adica
Bila1 sta si bila2 o loveste cu 50 la ora,
cele 2 bile se deplaseaza fiecare cu 25 kmph una spre cealata si
una se deplaseaza cu 50 iar alta o loveste din 'spate' cu 100.
Hai sa lamurim asta intai. E acelasi lucru?
La inceput am zis ca da (era vb doar de primele 2 sit), dupa aceea ti-am dat dreptate dar ulterior mi s-a parut totusi ca am avut dreptate si am zis ca nu folosim bine formula.
Deci?

#44
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008

View Posttrident, on 17 septembrie 2013 - 20:08, said:

Rationamentul meu se bazeaza pe cantitatea de energie cinetica care trebuie sa fie disipata. Doua situatii sunt identice daca energia cinetica care trebuie sa fie disipata este egala.

Cand 2 masini care merg in directi opuse se ciognesc se disipa intreaga cantitate de energie cinetica ( si formula mea cu V3 = sqrt(V1^2+V2^2) este corecta ) .
N-are rost sa introduci acel V3, dar daca vrei... In formula energiei cinetice, viteza e la patrat, deci
v32 = v12 + v22
si totul se inmulteste cu juma' de masa, adica e suma energiilor cinetice ale celor doua masini. Daca acestea sunt identice, atunci energia disipata se imparte in mod egal, deci fiecare va suferi echivalentul impactului cu un zid fix si nedeformabil.

Edited by moftware, 18 September 2013 - 14:09.


#45
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008

View Postundercoverbrother, on 17 septembrie 2013 - 21:46, said:

Bila1 sta si bila2 o loveste cu 50 la ora,
cele 2 bile se deplaseaza fiecare cu 25 kmph una spre cealata si
una se deplaseaza cu 50 iar alta o loveste din 'spate' cu 100.
Daca nu exista deformare plastica, atunci efectul impactului e acelasi, intrucat viteza relativa e aceeasi.
Daca exista deformare plastica si cele doua bile se unesc, formand bila3, atunci:
1. se calculeaza energia cinetica a fiecarei bile initiale
2. se determina viteza bilei3 si se calculeaza energia cinetica
3. energia consumata prin deformare plasica este diferenta intre suma energiilor bilelor initiale si energia cinetica a bilei finale
Problema apare la pct.2, caci viteza bilei finale nu se poate determina intotdeauna astfel, uneori se determina invers, pe baza deformarii plastice.
Daca cele doua bile se indreapta una spre cealalta si sunt identice, atunci viteza bilei3 va fi zero, deci intreaga energie cinetica se consuma in procesul deformarii (egale a celor doua).
Daca o bila sta sau daca cele doua se deplaseaza cu viteze diferite in acelasi sens, parte din energia cinetica se pastreaza, iar restul se consuma prin deformare, dar asta depinde numai de plasticitatea bilelor si de frecarea cu solul.

#46
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011

View PostGonthar, on 12 septembrie 2013 - 17:18, said:

Cu cat ai masina mai mare si mai grea cu atat absoarbe mai bine socul... Daca un tanc si o Dacie se lovesc frontal la 50 la ora, tancul nu pateste nimic, in schimb Dacia e pulverizata. In schimb n-as vrea sa intru cu tancul intr-un zid cu 100 la ora.
Nici nu știu dacă poți, cele mai rapide tancuri prind 90 la oră :)

View Postundercoverbrother, on 12 septembrie 2013 - 18:08, said:

Masinile identice care merg fix pe aceeasi directie dar in sens opus cu 50 la ora lovesc ambele un plan imaginar cu 50 la ora care poate fi din aer, apa, hartie sau beton ca tot aia e.
Daca una sta pe loc si cealalta are 50 e echivalent cu a da la 25kmph in zid.
In ambele masini simti la fel impactul.
Depinde și dacă e trasă sau nu frâna..

#47
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Mai nenea esti tare.
Ai gasit cheia.
Asta nu ne iesea noua cu energia si cu viteza.
Daca e frana trasa se calculeaza echivalenta dupa energie cum zicea trident (e si aici o discutie cu cat consideram ca tine frana).
Daca nu e, dupa media vitezelor.

La fel si moftware.

Daca nu e frana trasa multa energie se transforma in miscare.

Oricum, ce discutam noi aici e un model f simplist care se intalneste f rar spre deloc in realitate.
In realitate e mare minune daca axele celor 2 masini sunt macar paralele iar noi vb in ideea ca ele coincid.

#48
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008
Daca stationezi si esti lovit din spate, e bine sa apesi frana inaintea impactului, presupunand ca masina nu se va deforma prea mult.
Daca te deplasezi si esti lovit dn spate, mai bine accelerezi inaintea impactului, dar exista riscul sa pierzi directia din cauza impulsului primit.

#49
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pe loc da, e bine pt tine si rau pt masina cu conditia sa nu intre ceva peste tine inauntru.
Pt cel care te loveste e rau daca pui frana. Decelerarea ar fi mai brusca pt el decat daca ti-ar lua masina in bot si si-ar continua deplasarea. Soc ar fi oricum dar mai mic.

Nu m-am batut capul pana acum dar credeam ca nu conteaza in care masina esti. In cazul asta cam conteaza.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate