Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ruse vs Rusesti

Le mai putem da pe brazda? tipsuri

Recomandari gips carton tavane. (...

ce fel de activitate intretinere ...
 Se poate imbunatati o poza sa se ...

Folosește cineva syncthing? ...

Închidere fereastra dupa deschidere.

Kit AC contine brate Unitatea ext...
 Smart Switch fara neutru

Ierbicid pentru parul porcului.

Smecher de talie grea

PH apa plata
 Recomandare Mocheta -pe suport pa...

ram upgrade asus rog strix

Alegere memorie USB

Manere clasice mobila sau push to...
 

Acciza la motoarele peste 3000 cmc

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
208 răspunsuri în acest subiect

#145
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.314
  • Înscris: 27.03.2007
Mda, e Romania reala ce se-ntampla pe threadul asta, n-avem sanse de...nimic prea curand.

Bulane n-ai inteles nimic din tara aia in care esti, tare esti vehement nene. Nu e normala taxarea la cilindree oricum ai lua-o, politicienii si in general oamenii care nu au formatie tehnica nu au competenta sa stabileasca ce solutii tehnice sunt adecvate sau nu unei anumite aplicatii. Sigur ca poate au consultanti si bla-bla, deja ne afundam.

Singurul criteriu rational de suprataxare ar fi valoarea bunului:
De exemplu un Nissan Patrol 5,7d nu poate fi considerat dupa nici un standard vehicul de lux in timp ce un Audi A567 3,0d cu preturi intre 70-100k euro se poate incadra foarte usor in aceasta categorie.

Pejeu americanii nu au benzina proasta, au alte norme de calcul a cifrei octanice, 91 la ei e echivalent cu 95 iar 93 e echivalent cu 98, sigur-sigur iti spun. Credeam ca-ti place sa te documentezi, nu m-asteptam sa spui asemenea lucruri.

Iar aberatia cu autoutilitara carosata echivalenta cu SUV nici n-o mai comentez, e clar gradul de cultura auto al celui ce-a propus asta. Sigur, mie mi-ar placea, dar mie imi plac utilitarele pentru capabilitati ce nu le poti regasi la SUV.

Editat de fastcarjunkie, 09 septembrie 2013 - 17:02.


#146
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.563
  • Înscris: 13.11.2006
Pai nu te supara, ce e de inteles? Si aici esti impozitat fix la fel. In functie de cmc, tipul de carburant SI gradul de poluare: Euro6, Euro5, Euro4/D4, Euro3/D3, Euro2, Euro1, altele, dupa care benzina/diesel, dupa care cmc.

#147
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.574
  • Înscris: 31.12.2006
Vezi ca pe aici impozitul nu e decat in functie de cilindree si atat.
De asemenea, pe aici peste 3l deja Germania e ieftina. Mult.

#148
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.770
  • Înscris: 30.01.2006

 Bwwlan, on 09 septembrie 2013 - 16:38, said:



Exact ce spuneam: atitudine de copii de 5 ani: "du-te si joaca-te la scara ta."
Aplauze...Posted Image

pai nu ti se pare normal? Sau tu esti masochist? Si ai plecat in jermanica pentru ca e mai rau...


#149
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 5.663
  • Înscris: 19.12.2012
Din cate stiu eu asta e impozitul auto pentru Germania sa ma corecteze bulan daca gresesc:

http://www.kfz-steue...er_pkw-text.php

Ia vedeti singurei cat costa impozitul auto la nemti. Am dat de proba la o masina din 2013 cu motor de 4000 ce emite 300g CO2 pe km impozitul anual este fabuloasa suma de : 460 de EURO!!!! In Romania ar fi 1300 si nici nu scade cu vechimea masinii asa cum se intampla la nemti. Deci ai Bentley de 4000 din 2013 sau Jeep Wrangler de 4000 din anii 90 esti bogat deci cotizezi 1300 de euro pe an la stat

Alta proba, la o masina din 2006 EURO 4 cu motor de 4000 impozitul este alta suma fabuloasa 270 de EURO!

Bulan la al lui Polo plateste imensa suma de 24 de euro anual si vine sa ne spuna noua cat ar trebui noi sa platim. Fantastic.

Editat de emil_sv, 09 septembrie 2013 - 17:30.


#150
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 12.073
  • Înscris: 02.03.2003
Suprataxarea motoarelor mari nu este decat o masura populista, menita sa mangaie mintile slabe ale oamenilor lenesi.
Un om harnic si productiv nu va sta niciodata sa emita opinii despre preferintele normale ale altor oameni.
Fiecare om este liber sa se bucure de rodul muncii sale intr-o tara civilizata.
Daca avem indivizi care militeaza pentru jefuirea celor ce vor mai mult ar trebui sa scapam de ei pentru ca sunt periculosi.
Vad si pe aria asta cateva personaje cel putin sinistre. Grija lor cea mai mare este ca "bogatii" sa fie jupuiti cu taxe de "smecher".
Ce om normal are timp sa se gandeasca ca X sau Y vor sa fie smecheri ?
Casnicii, mahalagii si mancatorii de seminte au tot timpul sa priveasca la capra vecinului si sa ceara si ei o parte din ea, prin taxe, impozite si accize.

Oamenii isi cumpara masini mari, cu motoare mari pentru siguranta cat si pentru confort in depasiri.
Doar mintile frustratilor cred ca toti cei care au motoare mari se comporta urat. Daca stau bine sa ma gandesc cascadorii soselelor au motoare de aprox. 2l.

#151
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.563
  • Înscris: 13.11.2006
Ti-am dat si io "Like" ca esti simpatic, da-te dreq (cum zice unu' pe care-l admir la macsim, ca tot is "mancator de seminte, lenes si cu mintea slaba").

"Oamenii isi cumpara masini mari, cu motoare mari pentru siguranta cat si pentru confort in depasiri."

Fișier atașat  067DXT40.jpg   33,62K   21 download-uri

Editat de Bwwlan, 09 septembrie 2013 - 18:10.


#152
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.662
  • Înscris: 21.05.2012

 emil_sv, on 09 septembrie 2013 - 17:22, said:

Din cate stiu eu asta e impozitul auto pentru Germania sa ma corecteze bulan daca gresesc:

http://www.kfz-steue...er_pkw-text.php

Ia vedeti singurei cat costa impozitul auto la nemti. Am dat de proba la o masina din 2013 cu motor de 4000 ce emite 300g CO2 pe km impozitul anual este fabuloasa suma de : 460 de EURO!!!! In Romania ar fi 1300 si nici nu scade cu vechimea masinii asa cum se intampla la nemti. Deci ai Bentley de 4000 din 2013 sau Jeep Wrangler de 4000 din anii 90 esti bogat deci cotizezi 1300 de euro pe an la stat

Alta proba, la o masina din 2006 EURO 4 cu motor de 4000 impozitul este alta suma fabuloasa 270 de EURO!

Bulan la al lui Polo plateste imensa suma de 24 de euro anual si vine sa ne spuna noua cat ar trebui noi sa platim. Fantastic.

Și ar trebui să ne pese că nu îți permiți un Wrangler din anii 90 din cauza impozitului pentru că...

De ce vorbești la persoana întâi plural?

De ce nu vă vindecați odată de meteahna asta când vă lamentați de ceva ce vă deranjează pe voi, nu pe toată lumea?

Editat de Pejeu, 09 septembrie 2013 - 18:29.


#153
ncai97o

ncai97o

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 312
  • Înscris: 19.06.2011

 terratec, on 09 septembrie 2013 - 17:48, said:

Un om harnic si productiv nu va sta niciodata sa emita opinii despre preferintele normale ale altor oameni.
Fiecare om este liber sa se bucure de rodul muncii sale intr-o tara civilizata.
Daca avem indivizi care militeaza pentru jefuirea celor ce vor mai mult ar trebui sa scapam de ei pentru ca sunt periculosi.
Vad si pe aria asta cateva personaje cel putin sinistre. Grija lor cea mai mare este ca "bogatii" sa fie jupuiti cu taxe de "smecher".
Ce om normal are timp sa se gandeasca ca X sau Y vor sa fie smecheri ?
Casnicii, mahalagii si mancatorii de seminte au tot timpul sa priveasca la capra vecinului si sa ceara si ei o parte din ea, prin taxe, impozite si accize.

Oamenii isi cumpara masini mari, cu motoare mari pentru siguranta cat si pentru confort in depasiri.
Doar mintile frustratilor cred ca toti cei care au motoare mari se comporta urat. Daca stau bine sa ma gandesc cascadorii soselelor au motoare de aprox. 2l.

Totusi, "un om harnic si productiv" ori un casnic ori un mahalagiu ori un om rational se va gandi si astfel: Acciza in speta este buna pentru ca descurajeaza "je m'en fiche"-ismul sau inconstienta sau reaua intentie a celor care vor motoare mari pentru a polua si/sau a-si compensa anumite lipsuri fizice ori psihice. Daca ar fi poluat aerul pe care il respira doar ei n-as fi zis nimic. Putere poti avea si la motoare mici. OK, nu vad rostul acestei accize la restul articolelor care prin folosinta lor nu ii afecteaza si pe cei din jur, dar la motoare mari...

#154
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 5.663
  • Înscris: 19.12.2012

 Pejeu, on 09 septembrie 2013 - 18:29, said:

Și ar trebui să ne pese că nu îți permiți un Wrangler din anii 90 din cauza impozitului pentru că...

De ce vorbești la persoana întâi plural?

De ce nu vă vindecați odată de meteahna asta când vă lamentați de ceva ce vă deranjează pe voi, nu pe toată lumea?

Era un exemplu, linisteste-te. De asemenea eu n-am spus niciodata in toate threadurile in care s-a discutat impozitarea ca nu imi permit impozitele. Ca  mi se par uriase da, dar nu e acelasi lucru. Nu mai trage concluzii si nu mai face presupuneri. Merci.

Eu stiu ca iti sunt antipatic, tie si altora, sentimentul este reciproc dar atacurile astea la adresa mea nu rezolva nimic. Mai bine discutam civilizat fiecare cu argumente, nu e nevoie sa ma ataci  cu fiecare ocazie. Nu consideri ca e mai civilizat asa? Sari la orice zic cu cate un comentariu condescendent, nu mai zic de cate ori m-ai injurat in trecut, eu fac tot posibilul sa nu le iau in seama, dar e un exercitiu inutil de rabdare. Iti dau atacurile astea vreo satisfactie? Daca da, spune-mi si nu-ti mai atrag atentia, te las in pace daca iti place tie sa ma apostrofezi, si asta iti da tie satisfactie zilnic, pe mine nu ma afecteaza absolut deloc, pentru ca sunt doar niste randuri scrise pe un forum de unul pe care nu-l cunosc, si a carui parere despre mine este absolut irelevanta. Doar tie iti trezesc emotii niste randuri scrise pe internet.

Editat de emil_sv, 09 septembrie 2013 - 19:10.


#155
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.662
  • Înscris: 21.05.2012

 fastcarjunkie, on 09 septembrie 2013 - 16:59, said:

Pejeu americanii nu au benzina proasta, au alte norme de calcul a cifrei octanice, 91 la ei e echivalent cu 95 iar 93 e echivalent cu 98, sigur-sigur iti spun. Credeam ca-ti place sa te documentezi, nu m-asteptam sa spui asemenea lucruri.
Iar aberatia cu autoutilitara carosata echivalenta cu SUV nici n-o mai comentez, e clar gradul de cultura auto al celui ce-a propus asta. Sigur, mie mi-ar placea, dar mie imi plac utilitarele pentru capabilitati ce nu le poti regasi la SUV.

Motoarele (benzinarele) pentru piața SUA sunt mai mult sau mai puțin decomprimate față de aceleași motoare pentru piața europeană.

SUA au adoptat mult mai târziu standardele LSD și ULSD pentru motorină.

Editat de Pejeu, 09 septembrie 2013 - 19:15.


#156
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.786
  • Înscris: 01.12.2007

 emil_sv, on 09 septembrie 2013 - 17:22, said:


Bulan la al lui Polo plateste imensa suma de 24 de euro anual si vine sa ne spuna noua cat ar trebui noi sa platim. Fantastic.

+1

 Bwwlan, on 09 septembrie 2013 - 17:07, said:

Pai nu te supara, ce e de inteles? Si aici esti impozitat fix la fel. In functie de cmc, tipul de carburant SI gradul de poluare: Euro6, Euro5, Euro4/D4, Euro3/D3, Euro2, Euro1, altele, dupa care benzina/diesel, dupa care cmc.

Fara pic de suparare,dar aberezi !

In ro. pt un 6.0 E5 benzinar platesti imensa suma de 8700ron impozit+3000e acciza (aproape 28 de salarii minime),la tine in nemtia doar 420 euro.Ce tara din lumea asta mai impoziteaza o masina cu aproape 30 de salarii ?

#157
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 14.916
  • Înscris: 14.11.2004
Motoarele americane sunt altfel gandite fata de ale noastre.

Am avut ocazia sa ma dau cu un Gran Cherokee, cu motorul de 3.7L (entry level) si desi pe hartie da bine, nu este la fel de impresionant ca si motorul de 3.7L de pe Infinity sau 3.5 de pe Higlander/Kluger, cei drept cutia de origine Chrysler este sub orice critica, schimba aiurea, lag mare, trebuie sa ai bocanci de plumb sa conduci masina ai in mod sport la munte, acolo am avut ocazia s-o testez si m-a dezamagit cutia, probabil daca avea manuala manca nori.

Motoarele americane sunt mult mai relaxate dpdv al densitatii putere/cilindree, implicit duc mai mult decat motoarele europene ce au densitati din ce in ce mai mari, gen 1.6 180CP, 1.2 125CP, 2.0 340 CP, 1.0 125CP s.a.

#158
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.939
  • Înscris: 11.06.2003

 Bwwlan, on 09 septembrie 2013 - 17:07, said:

Pai nu te supara, ce e de inteles? Si aici esti impozitat fix la fel. In functie de cmc, tipul de carburant SI gradul de poluare: Euro6, Euro5, Euro4/D4, Euro3/D3, Euro2, Euro1, altele, dupa care benzina/diesel, dupa care cmc.
numai ca problema-i cuantumul si nu impozitul in sine. la o masina relativ noua (dupa 1.1.2012) bucata de impozit pentru capacitate cilindrica e 2 euro per fiecare 100 cmc inceputi. la un V8 de la BMW de 4.4l partea de impozit pe capacitatea cilindrica este de 88 euro. restul vine din cantitatea de codoi. si uite-asa la un BMW 650i (pret de baza 75.300 euro) platesti un impozit anual de 266 euro.

#159
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.770
  • Înscris: 30.01.2006

 ncai97o, on 09 septembrie 2013 - 18:37, said:


Totusi, "un om harnic si productiv" ori un casnic ori un mahalagiu ori un om rational se va gandi si astfel: Acciza in speta este buna pentru ca descurajeaza "je m'en fiche"-ismul sau inconstienta sau reaua intentie a celor care vor motoare mari pentru a polua si/sau a-si compensa anumite lipsuri fizice ori psihice. Daca ar fi poluat aerul pe care il respira doar ei n-as fi zis nimic. Putere poti avea si la motoare mici. OK, nu vad rostul acestei accize la restul articolelor care prin folosinta lor nu ii afecteaza si pe cei din jur, dar la motoare mari...

Zi zau cu limba scoasa. Asa ar zice un om harnic si productiv? toti? Pai unii harnici si productivi nu sunt pasionati de masini, ci de piane, si automat ca pentru el un Logan e tot ce-i trebuie. Altii se gandesc la siguranta lor, iar altii sunt pasionati de masini. Insa mai sunt si alte genuri de oameni care se gandesc ca altii ar trebuii sa se gandeasca si sa cheltuie banii mai putin si sa-si cumpere rable, si asa mai departe, doar asa ca sa nu cada gardul de invidie.

#160
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.314
  • Înscris: 27.03.2007
Ncai97ro si restul asemenea, de ce nu vreti sa pricepeti ca pentru a produce 100 cp de ex.   necesarul energetic este absolut comparabil intre o ascutitoare 1,4, un 2,8 sau un 8,4 V8. Diferrntele ce pot aparea sunt date de cu totul alte cauze, principiul de baza este fix acelasi.

Nu mai vorbim de diferentele de randament energetic intre generatii, care sunt absolut marginale intre un motor actual si unul de acum 10 sau mai mult.

Singurele progrese relativ importante sunt legate de tehnologiile de fabricatie si materiale, e mult mai usor sa faci din rahat bici astazi, ca sa zic asa, cu rezultate mai mult sau mai putin comparabile.

Pejeu nu maai duce discutia aiurea, vorbeam de benzina, nu de motorina care la americani in general se foloseste la transportul comercial si la utilitare mari.

Da-mi te rog cateva exemple din astea "decomprimate", ca iar vorbesti vorbe. Atat acolo cat si aaici merge atat Hyundaiul cat si Hemi-ul, Golf-ul sau Evo. E drept ca frantuzoaicele alde Rno si PSA lipsesc din peisajul de la ei.

Editat de fastcarjunkie, 10 septembrie 2013 - 00:10.


#161
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.662
  • Înscris: 21.05.2012
http://forums.rennli...europe-car.html

http://en.wikipedia....E2.80.931983.29

http://timelessmotor...HistoryPage.htm

http://batbaatar.com...ation71977.html

http://www.bmw-sport...es-E23-Overview

http://priuschat.com...mpg-loss.93981/

Quote

However, the U.S. engine was still hampered by a low, 8.0:1 compression ratio and exhaust restrictions, meaning it was still grossly underpowered by European standards, where the 10:1 compression, non-catalyst 635CSi cranked out 218 bhp at 5200 rpm and 228 lb-ft of torque at 4000 rpm. The low compression ratio was mandated by low-octane gasoline and the inability of early Motronics to deal with the combination of high compression and exhaust restriction in the absence of knock sensors.

Read more: http://www.europeanc.../#ixzz2eRI65qf9

Quote

Mazda's new SkyActiv engine family is exemplary of the trend for higher efficiency and also of marketing considerations. Direct injection, artful design of piston geometry and other nuances give our Mazda3’s SkyActiv powerplant an octane appetite for regular; this, despite its 13.0:1 compression ratio. The Euro version gets an even loftier 14.0:1 with commensurate enhancements of power and efficiency—but also with a premium fuel requirement unwarranted for the North American market.

http://www.roadandtr...um-fuel-futures

Quote

While U.S versions have a compression ratio of 9.5:1, required 87 (91 RON) octane fuel, and were rated at 217 hp, the European/R.O.W. versions had a C.R. of 10.3:1, required 90 (95 RON) octane fuel, and were rated at 231 hp.

http://www.911chips.com/ignition.htm

Aș fi comparat și modele Ford sau GM recente dar dacă găsești CR în specificațiile pentru US nu găsești în specificațiile pentru EU și invers. Ar fi trebuit să compar specificații pentru ani diferiți etc.

Și deja e prea mult deranj ca să îți arăt ceva ce ar trebui să fie common knowledge.

 fastcarjunkie, on 10 septembrie 2013 - 00:02, said:

Ncai97ro si restul asemenea, de ce nu vreti sa pricepeti ca pentru a produce 100 cp de ex.   necesarul energetic este absolut comparabil intre o ascutitoare 1,4, un 2,8 sau un 8,4 V8. Diferrntele ce pot aparea sunt date de cu totul alte cauze, principiul de baza este fix acelasi.

Nu mai vorbim de diferentele de randament energetic intre generatii, care sunt absolut marginale intre un motor actual si unul de acum 10 sau mai mult.

Singurele progrese relativ importante sunt legate de tehnologiile de fabricatie si materiale, e mult mai usor sa faci din rahat bici astazi, ca sa zic asa, cu rezultate mai mult sau mai putin comparabile.

Ete fâs.

Motoare vechi și mari consumă mult mai mult decât motoare noi și mici.

Mai ales dacă-s benzinare pentru piața americană, cu raport de compresie mai mic (Jeep Wrangler etc.).

Plus că motoare mari ai să întâlnești în general pe mașini de asemenea mari și scumpe.

Cine are un V8 OHV de N litri care dezvoltă 200 de cau sau ceva de genul ăsta, cu raport de compresie scăzut, injecție monopunct sau pe carburație de pe vremea răscoalelor țărănești...

poate ar fi cazul să-l schimbe, nu?

Zic și eu.

Editat de Pejeu, 10 septembrie 2013 - 01:16.


#162
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 16.689
  • Înscris: 02.10.2009
Taxarea asta pe cilindree e o prostie mare de tot ca logica dar ca si beneficiu pentru stat e castig mare. La fel ca si TVA ul, e ceva la care orice govern constient de incompetenta lui nu va renunta. Vedeti ca de-a lungul timpului cilindreea motoarelor a tot crescut. Noroc cu moda asta “turbo” care s-a dezvoltat in primul rand pentru a “fenta” impozitele, dar are si ea dezavantaje. “Se lucreaza” la metode mai noi, dupa numarul de cai putere, ca calu’ polueaza nu centimetrul cub.
O masina de cu motor 1,2 litri consuma 4,5 la suta iar alta de 2,5 litri -deci dublu decat prima consuma 6,5 l nu 9 si poate cara dublu. Puneti 5 persoane in cutia aia mica si masurati consumul la deal! Primul motor, dupa 10 ani e vraiste de oboseala, al doilea abia daca a schimbat intre timp un set de bujii.

Masina cu motor mai mare isi plateste “darile” catre stat prin insasi existenta ei, pentru ca in general este mai mare si mai scumpa, deci TVA-ul incasat pe de-a moaca de stat este mai consistent, la fel se incaseaza mai mult de la benzina, consumabile, intretinere. Adica la o masina cu motor de 2,5-3l care costa sa zicem 35-40.000 euro vine statul si pune 24% TVA, pai valoarea aia face déjà cat o masina cu motor de 1,2litri. Mai vrea si impozit cateva mii, si ala in fiecare an!
Chiar ca ar trebui pus de o demonstratie a la “Rosia Montana”, dar cu manivele sanatoase  nu lozinci de carton!

S-a pomenit de camionete (unde se depaseste frecvent 3000 cmc): desi am o parere foarte proasta despre cei care conduc asa ceva fara motiv clar, trebuie sa recunosc ca au si ele utilitatea lor, care merge mult peste aceea a unui SUV. Pot fi mai confortabile ca multe masini zise “premium”, pot merge acolo unde nici un “SUV” intreg la cap nu s-ar avanta, pot trage “case” pe roti, de fapt apartamente cu cateva incaperi, barci de agrement, cara o tona de bolovani si pamant din gradina, etc. Sunt extrem de multe si populare doar ca fiind in general accesibile la pret tot neavenitii si mucosii le folosesc toata ziua, la plimbare pe Corso si la cumparat tigari.
I-as taxa la sange pe cei care fac risipa inutila mergand toata ziua cu magaoaia de 3 tone goala, dar nu pot in numele “drepturilor omului”, mai clar dreptul unora de a-si bate joc de ceilalti.

Raportul de compresie, performante consumuri: daca va face placere, va satisface dorinta de a va simti  ioropeni "superiori", n-aveti decat: ioropenele sunt mai bune (de japoneze nu vorbim ca ie scumpe). Li se rupe americanilor de ce credeti voi si pana una alta au masini care-i duc acolo unde trebuie, cand trebuie si la un pret mult mai mic. Nu platesc nici un impozit pe masini, niciodata, nu au taxe de poluare si alte tampenii. Dar pe voi va mananca altceva: ca n-au eficienta... si pana la urma aproape oricare din voi consumati mai multa benzina si mai multi bani pe masini ca ei. Dar cu coada in sus... Bancile sunt de vina.

Editat de Rosebud09, 10 septembrie 2013 - 06:21.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate