Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Acciza la motoarele peste 3000 cmc

- - - - -
  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#199
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Singurul calcul corect ar fi unul care tine cont strict de masa vehiculului si suprafata la sol ocupata de acesta.

#200
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
@emil_sv

E simplu, puterea si greutatea uzează drumul ! Cu cat il uzezi mai tare, cu atat ai impozit mai mare !

Edited by kodiak, 03 April 2015 - 17:42.


#201
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

View Postkodiak, on 03 aprilie 2015 - 17:41, said:

@emil_sv

E simplu, puterea si greutatea uzează drumul ! Cu cat il uzezi mai tare, cu atat ai impozit mai mare !

SI daca cel cu putere si greutate mare merge 10 mii de km pe an si unul cu putere si greutate mica face 150.000? Care il uzeaza mai tare? Vezi de ce n-are nici o logica? Se platesc taxe de drum in benzina, si fiecare plateste cf cu cat utilizeaza drumurile. Multiplul de greutate si putere n-are nici o noima sau logica. Si nu se uzeaza drumul de la putere :) faptul ca ai putere nu inseamna ca mergi cu viteza maxima a masinii. Cineva care merge constant cu viteza legala nu va uza drumul mai mult decat altcineva care desi are masina usoara si fara putere depaseste constant viteza legala.

Edited by emil_sv, 06 April 2015 - 22:26.


#202
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Impozitul auto e o taxa locala, pe care o platesti la primarie, si o platesti o data pe an ! Nu faci 150.000  de km pe an mergand printr-o localitate, km astia îi faci circuland pe autostrazi, si in cazul asta esti taxat la combustibil, si foarte putini ajung la un asemenea kilometraj annual, poate o masina care are mai multi soferi!
Ideea mea de mai sus, cu impozitul corelat cu puterea si greutatea masinii, mi se pare foarte rezonabila din punctul de vedere al departajarii impozitului dintre o masina ieftina si una scumpa, fara sa devina ceva aberant, care sa sanctioneze financiar pe cineva care doreste o masina mai puternica si/sau mai confortabila !
Sistemul actual, in care se taxeaza cilindreea motorului mi se pare aberant, la un  motor de 2 litri impozitul e de circa 200 de lei, iar la un motor de 3 litri e 2500 de lei !
Daca era de 300 de lei ziceam ca e ok, creste impozitul proportional, dar nu-i asa !
Ti se pare rezonabil modul actual de impozitare?

Edited by kodiak, 07 April 2015 - 19:39.


#203
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

View Postkodiak, on 07 aprilie 2015 - 19:37, said:

Impozitul auto e o taxa locala, pe care o platesti la primarie, si o platesti o data pe an ! Nu faci 150.000  de km pe an mergand printr-o localitate, km astia îi faci circuland pe autostrazi, si in cazul asta esti taxat la combustibil, si foarte putini ajung la un asemenea kilometraj annual, poate o masina care are mai multi soferi!
Ideea mea de mai sus, cu impozitul corelat cu puterea si greutatea masinii, mi se pare foarte rezonabila din punctul de vedere al departajarii impozitului dintre o masina ieftina si una scumpa, fara sa devina ceva aberant, care sa sanctioneze financiar pe cineva care doreste o masina mai puternica si/sau mai confortabila !
Sistemul actual, in care se taxeaza cilindreea motorului mi se pare aberant, la un  motor de 2 litri impozitul e de circa 200 de lei, iar la un motor de 3 litri e 2500 de lei !
Daca era de 300 de lei ziceam ca e ok, creste impozitul proportional, dar nu-i asa !
Ti se pare rezonabil modul actual de impozitare?

Evident ca nu, cilindreea cu atat mai putin e un indicator de pret/lux/putere etc, dar nu vad logica nici in greutate/putere, si de asemenea nu vad logica in a taxa mai mult o masina mai scumpa. Nu se plateste TVA care e proportional cu valoarea masinii? In vest se taxeaza CO2 si impozitele anuale sunt rezonabile chiar si la masini foarte puternice, pe langa ca impozitul scade o data cu vechimea masinii. O politica similara ar trebui adoptata si aici. Ideea taxarii este ca masinile polueaza nu ca uzeaza drumurile, de asta taxarea pe CO2 mi se pare cea mai rezonabila, in Germania de pilda impozitele anuale variaza intre 70-500 de euro in functie de cantitatea de CO2, mi se pare rezonabil, mai ales ca dupa un timp se limiteaza suma, ajungi sa platesti la o masina cu motor mare (4.0+) vreo 200 de euro. Absolut decent.

Edited by emil_sv, 08 April 2015 - 10:09.


#204
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
Nu e greutate/putere, ci greutate x putere !
E cam acelasi lucru cu emisiile de CO2, o mașină mai puternica si mai grea emite mai mult CO2 decat una mai usoara si mai putin puternica !
La fel de bine se poate spune ca ar fi de dorit ca impozitul auto sa fie o taxa fixa, egala pentru toate masinile, indiferent de caracteristicile lor tehnice, sau de pret !

Cum e mai bine ?

Edited by kodiak, 08 April 2015 - 18:17.


#205
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Conform noului cod fiscal votat acum doua saptamani, de la 1 ianuarie nu se mai plateste aceasta acciza pe motoare peste 3000 cm3. A fost eliminata alaturi de cea pe bijuterii, blanuri, barci etc.

#206
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postemil_sv, on 08 aprilie 2015 - 09:43, said:

dar nu vad logica nici in greutate/putere
Consider ca taxele trebuie sa reflecte neaparat un motiv, o afectare, un serviciu la nivelul societatii. Motivul si serviciul il consider a fi drumul public. De aceea eu cred ca forma de impozitare cat mai apropiata de acest principiu tine de suprafata ocupata la sol (cat din drumul public ocupi) si de masa (cat din drumul public strici/afectezi/tasezi sau cat de solid = mai scump trebuie sa fie construit drumul). Daca ar fi ca impozitele sa se refere la vreo forma de poluare, atunci acest tip de impozit trebuie neaparat inclus in pretul carburantului, ca sa fie proportional cu poluarea.

Cilindreea, puterea, pretul (luxul) sunt criterii arbitrare, fara nicio justificare.

#207
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

View Postemil_sv, on 11 mai 2015 - 18:28, said:

Conform noului cod fiscal votat acum doua saptamani, de la 1 ianuarie nu se mai plateste aceasta acciza pe motoare peste 3000 cm3. A fost eliminata alaturi de cea pe bijuterii, blanuri, barci etc.
Eu nu am gasit nicio stire pe tema asta.

#208
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

View PostAndyM, on 15 mai 2015 - 09:26, said:

Eu nu am gasit nicio stire pe tema asta.

Quote

4. Au fost eliminate din sfera de impozitare atât țițeiul din producția internă cât și produsele care în prezent se regăsesc la Capitolul II „Alte produse accizabile” de la Titlul VII, respectiv cafea, bijuterii, arme de vânătoare, muniția aferentă, vehicule cu o capacitate a motorului mai mare de 3000 cc, iahturi, motorare de barcă. Principalul motiv este acela că încasările din impozitarea acestor produse sunt nesemnificative, fiind o discrepanță între venituri și costurile de conformare din partea operatorilor economici, respectiv cheltuielile de administrare ale autorităților.

http://codfiscal.net...lege-18-02-2015


http://economie.hotn...-procedura-.htm

Quote

Proiectul Codului Fiscal mai prevede reducerea cotei de impozit pe profit de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019, educerea cotei de impozit pe venit de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019, reducerea cotei de impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti de la 16% in prezent la 14% incepand cu 1 ianuarie 2019, eliminarea impozitului pe dividende incepand cu 1 ianuarie 2016, diminuarea nivelului accizelor la principalele produse energetice (motorina, benzina fara plumb si benzina cu plumb), reasezarea nivelurilor accizelor pentru alcool si bauturile alcoolice, eliminarea din sfera de impozitare atat a titeiului din productia interna, cat si a produselor care in prezent se regasesc la Capitolul II "Alte produse accizabile (cafea, bijuterii, confectii din blanuri, autoturisme etc.), eliminarea impozitului pe constructii speciale incepand cu 1 ianuarie 2016.


#209
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
S-a scos prostia asta care costa mai mult de implementat decat aducea la buget. :D

http://economie.hotn...anul-viitor.htm


http://stirileprotv....-mai-putin.html

Quote


S-a eliminat acciza nearmonizata de lux pentru iahturi, autoturisme cu capacitate cilindrica mai mare de 3.000 cmc, confectii din blanuri etc. Raman ca produse supuse accizelor nearmonizate lichidul cu nicotina din tigareta electronica si tutunul continut in produse din tutun incalzit.

Edited by emil_sv, 28 September 2015 - 08:45.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate