Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1253 replies to this topic

#1009
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,708
  • Înscris: 30.07.2003
Pai? Ce-ai rezolvat?

#1010
suiugan

suiugan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 30.12.2016
In legatura cu ce Domnule?
cu plugul? nimic momentan nu am fost la tara ....oricum nu stiu unde il voi duce la forja...am informatia ca acel potcovar  e bolnav ..
pe forum cineva a spus ca plugul este facut din material oi

deci daca nu se poate inbunatati cu forja...ar fi mai ok sa o ascut doar cu o pila puternica?

Edited by suiugan, 18 February 2017 - 07:08.


#1011
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,708
  • Înscris: 30.07.2003
M-am uitat atent la poza. Nu ai ce sa intinzi la plugul ala, tabla e atat de subtire ca poti sa intri cu ea boanta, e ca si cand ai avea cutit ascutit.

Ce e nasol la tine e cutitul ala vertical care pare un platband neascutit deloc. Sa nu incerci sa lucrezi cu el asa. Ori il scoti, ori il ascuti prin orice metoda. Daca-l pui la polizor trebuie sa iei o gramada din el, ca trebuie sa-i faci tais alungit, nu bont, cum o sa explic mai jos. Daca-l iei manual la pila o sa innebunesti. Deci polizor zdravan, bataie, sau scos de tot. Cu bataia risti sa-l deformezi, sa nu mai fie drept.

Si putina teorie, intindere prin bataie e mult mai buna decat pilirea/polizarea , pentru ca:
- intinde materialul in ansamblu. Nu face doar un tais dupa care poate fierul e bont, ummflat brusc. Cnad il bati poti sa-i dai forma aia dinamica ascutita de cioc de vapor de pasageri pe Dunare sau cum vrei sa-i zici. Asta face inaintarea prin pamant cat mai lina.
- daca tot faci bataia la cald ai ocazia sa-l si calesti. Daca materialul o fi fier chior care nu se imbunatateste la racirea brusca, aia e. Macar ai incercat.
- nu consuma din material


Cat ai dat pe plug... sper ca n-a fost mai mult de 200 lei?

PS M-am uitat mai atent, cutitul vertical are o bucata ascutita bont. Poti sa incerci asa dar eu sigur as face ceva sa-i fac taisul alungit.

In concluzie, poti sa-l bagi si asa in brazda si vezi ce iese.

#1012
suiugan

suiugan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 30.12.2016
asa este Domnule... plugul a costat doar 209 lei este un plug mic de la motocultoarele ruris....
ca si idee  cutitul de la plug s-ar putea schimba presupun nu?  facut dintr-un material mai bun ////

va multumesc pt detaliile oferite..

#1013
til

til

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,708
  • Înscris: 30.07.2003
Macar sa apuci sa-l tocesti pe asta :)

De indoit nu cred ca o sa se indoaie, deci faci treaba cu el deocamdata.

#1014
suiugan

suiugan

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 30.12.2016
DOMNILOR am vazut pe internet diferite tipuri de motocultoare cu motor lombardini si cutia de viteza valpadana care au montate plugul unde este priza de putere..  Intrebarea mea este chiar indicat sa prinzi plugul acolo? s-au se prinde plugul normal in partea de sus /?

Attached Files



#1015
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Buna seara! Va rog sa imi dati o idee: motor 3lda450 Hispanomotor licenta Lombardini pe o Motocositoare Bcs. . Pornit, proba, cumparat! La proba am observat ca nu imi opunea foarta la sfoara iar pe la joja de ulei balbota ulei destul de mult( iesea ai un ulei gri..) Constient ca trebuie sa refac motorul, l-am cumparat. Ajung acasa, desfac si iata ce gasesc:
1: fara garnitura intre chiuloasa si cilindru
2: cilindru ok fara urme de uzura:
3 chiara daca pe placuta scria cilindru de 80 si cursa de 80 la masurare pistonul are 85..
4:injector destul de murdar..
5: rezervorul... Jalnic!!!
Partea cea mai interesanta, e ca am zis sa probez intai segmentii. Am coborat pistonul vre-o 5-7 cm si am turnat diluant( aveam la indemana) si constient ca motorul e dus am zis ca se va scurge in cilindru ca Dunarea la vale. Insa surpriza! Diluantul statea bine mersi fara sa vrea sa plece din capul pistonului. Si stau...si stau... Au trecut vre-o 5 minute. Cobor si urc pistonul... Diluantul bine merci! Acum incepe sa se si evapore... Verific in graba si supapele.. Aici m-am grabit putin si nu am avut rabdare, dar nu am vazut sa curga ceva..
Intrebare: de cd balbota ulei pe la joja si nu aveam comprensie ( nu opunea rezistenta la sfoara?) In general e un semn ca e dus motorul, baga presiune in baie. Asa stiu de la Dacie.
Multumeac!

Aaa... Si inca o chestie interesanta. Pe piston are desenata o sageata care e in sens invers sensului de invartire al mototului. E normal asa?

#1016
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
Sageata de pe piston indica pozitia pistonului cu sageata pe partea pompei.

E normal sa barboteze ulei pe la joja in timpul functionarii. Motorul e prevazut cu pompa de ulei care arunca acel ulei.
Compresia : segmenti,garnitura chiuloasa,supape.
Segmentii nu se verifica asa cu diluantul.
Ci se dau jos de pe piston si se pun in fusta cilindrului la 2 3 cm si se masoara distanta dintre capete care nu tre sa fie mai mare decat prevede in manual.

#1017
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Ok! Multumesc bogdanhbc! Am sa verific segmentii dupa metoda manualului. Recomanzi garnitura intre chiuloasa si camasa pistonului? La desfacere nu am gasit garnitura.

Si inca ceva: acest model este fara filtru de ulei? Eu cel putin nu l-am gasit! Am observat pe partea opusa acceleratiei un sistem prins de bloc cu doua suruburi prevazute cu doua suruburi (unul mai mare si unul mai mic). Un coleg de pe forum am vazut ca a adaptat un ceas de temperatura. Pe acel circuit ar merge instalat in exterior un filtru de ulei?

#1018
ioan56

ioan56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.02.2015

View Postghermanalberto, on 27 februarie 2017 - 08:57, said:

Ok! Multumesc bogdanhbc! Am sa verific segmentii dupa metoda manualului. Recomanzi garnitura intre chiuloasa si camasa pistonului? La desfacere nu am gasit garnitura.

Si inca ceva: acest model este fara filtru de ulei? Eu cel putin nu l-am gasit! Am observat pe partea opusa acceleratiei un sistem prins de bloc cu doua suruburi prevazute cu doua suruburi (unul mai mare si unul mai mic). Un coleg de pe forum am vazut ca a adaptat un ceas de temperatura. Pe acel circuit ar merge instalat in exterior un filtru de ulei?
Daca nu a avut garnitura nu pui dupa ce schimbi segmentii, strangi bine chiulasa (cu simt sau cheie dinamometrica)  daca, sufla cumva intre chiulasa si cilindru, pui garnitura. Dar cred ca nu va fi cazul. Aceste tipuri de motoare nu are filtru de ulei.

#1019
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Multumesc!

#1020
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postghermanalberto, on 26 februarie 2017 - 18:47, said:

Intrebare: de cd balbota ulei pe la joja si nu aveam comprensie ( nu opunea rezistenta la sfoara?) In general e un semn ca e dus motorul, baga presiune in baie. Asa stiu de la Dacie.
Multumeac!


E motor monocilindric si prin urmare se modifica volumul carterului inferior, pistonul urca , creste volumul,trage aer din atmosfera, coboara, scade si face presiune.
Trebuie sa ai o ventilatie , ceva care sa permita compensarea diferentei de volum datorita miscarii pistonului.
In general e si ceva filtru pe acolo, ia manualul motorului si vezi ce si cum, probabil e ala infundat.
La Dacia ai 4 cilindri si volumul ramine constant in carterul inferior, in esenta 2 cilindrii coboara 2 urca.

Grig

Edited by Ion_Bumbu, 02 March 2017 - 22:54.


#1021
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011

View PostIon_Bumbu, on 02 martie 2017 - 22:51, said:

Trebuie sa ai o ventilatie , ceva care sa permita compensarea diferentei de volum datorita miscarii pistonului.
In general e si ceva filtru pe acolo, ia manualul motorului si vezi ce si cum, probabil e ala infundat.
Grig
Compensarea diferenței de volum se face pe la bușon (are o supapa cu dublu sens care poate fi defecta).
Filtru nu are, poate monta unu dar trebuie schimbat suportul de care zicea mai sus, ala cu 2 șuruburi.

#1022
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Sau pus unu normal de cineva, atunci e normal sa arunce ulei .
La mine are un sistem de ventilatie fixat pe carter.
Garnitura la Diesel-ele astea mici poate fi si un inel de cupru doar.

Edited by Ion_Bumbu, 02 March 2017 - 23:23.


#1023
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Va multumesc la toti pentru raspunsuri. In alta ordine de idei: aveam compresia slaba din cauza segmentilor dusi. Aveau o deschidere masurata cu lera de aprozimativ 2 mm ( nu gresesc) Este enorm fata de cota data de manual. Cilindrul are un pic de luciu, insa nu are uzura vizibila nici tactila. Nu se simte deloc la unghie vre-un guler lasat de segmenti. Pot rezolva problema doar cu segmenti R1? Inainte de asta am sa caut pe cineva sa fac o honuire la camasa, cica asa se face.

#1024
ioan56

ioan56

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 240
  • Înscris: 24.02.2015
Daca faci honuire, trebuie sa-ti faci rost de un piston R1. Cand faci rost de piston R1 mergi sa-ti faca honuirea, dupa piston.Daca nu are uzura, incearca cu segmenti dupa dimensiunea acestui piston.

#1025
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Multumesc ioan56!

#1026
ghermanalberto

ghermanalberto

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 23.01.2014
Ajutor!! Va rog! Cine ma poate ajuta in legatura cu segmentii: cum se impart segmentii (4 bucati) pe piston. La 3 bucati stiu, dar la patru...?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate