Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tatuator handpoke

Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...
 Impamantare

Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...
 Libre Office nu vad liniile

Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa
 Parere achiziționare BMW G20

Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14736 replies to this topic

#11701
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007

 ldpe, on 19 iunie 2022 - 17:52, said:

.....

"prog de iarna are tensiunea potrivita si pt o incarcare normala pt AGM".
Da, asa este tensiunea vara este 14,4 iar iarna 14,7 volti , exact cat are nevoie AGM-ul

Din pacate, nu toate redresoarele care "stiu" si de "tensiunea maxima de iarna", au comutabila la cerere aceasta functie. Norauto premium hf 800, ca exemplu, or fi si altele, functia este comutata automat, cand temperatura de afara scade sub un prag. Are o dioda pe post de senzor de temperatura, pusa in calea micului ventilator intern. Intr-o iarna, scot afara pe norauto sa bag o incarcare la cineva. Veneam cu el de la caldura. Ma asteptam sa se aprinda "fulgul de nea". Ei bine, nu, in interiorul carcasei redresorului, era pastrat aerul cald din casa. Abia cand a pornit micul ventilator, aducand aerul rece de afata, ledul de fulg, s-a aprins :) .
  Bine, pot sa inlocuiesc, sau sa pun in paralel cu dioda o rezistenta si sa o comut cand vreau sa se schimbe pragul maxim de incarcare, dar e foarte ok asa cum este pentru mine. Pentru incarcareri temeinice, am Yato si Parkside cu tiristoare si traf de 12 Amperi.

#11702
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
Din acelasi motiv prefer si eu ori :
simplu, fara asistenta sa duca la un 16,5 volti bateria ca modelul Redac
complex cu soft ca Victron ce ma lasa sa aleg cele doua tensiuni standard de incarcare ori manual ce vrea muschiul meu pana la 20 volti .
Redresoarele cu traf automate nu m-au ajutat gen Ring ca o poseta de 8Ah ce a si cedat dupa vreo 2 ani jumatate - in schimb Ring are seria profesionala de atelier care rupe tot , pe traf strasnic cu incarcare fara decuplare prezentat de @robylup acum vreo 1 an si pe care sunt in negocieri acum cu o firma sa-l cumpar .
Partea de pornire nu ma intereseaza dar partea de forta da mai ales la incarcare 24v pentru camion . Efectiv m-am saturat de cat se defecteaza robotul nostru asa ca imi cumpar unul al meu , exact cand ai nevoie de robot e ars sau te miri ce are . Le-am dat mura in gura ce gen de robot sa cumpere si ei cumpara Einhell ametit ce s-a autodistrus dupa 3 bateri incarcate . La noi trebuie ceva scump si de firma nu petarzi frumos colorate , trebuie amperaj adevarat , cabluri groase si lungi . Cand ai 250 de acumulatori in uz nu cumperi dude ...

Edited by ldpe, 20 June 2022 - 12:39.


#11703
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Din ce am studiat, nu mai e de gasit un robot de pornire cu traf clasic sa fie bobinat cu cupru. Toate sunt pe aluminiu. Este similar cu traful de sudare clasic (cele care se cumpara acum) dar cu infasurari adaptate. Tolele din fier mort si conductorul din aluminiu, sunt similare. Nu mai zic de marlanescul cordon de sudura peste pachetul de tole. Toate trafurile ieftine, asa se fac acum. Nu mai gasesti prezoane cu bucse izolatoare sub saiba piulitei de strangere. Sau tole cu lac special sa se izoleze electric una de alta in pachet.

Am pus aici, nu mai stiu la ce pagina un link la niste roboti de pornire cu invertor. Parerea mea e ca traful clasic, desi o componenta electrica foarte fiabila, are si multe dezavantaje. In sudare, ce sa mai zic, nu as mai folosi traful clasic deloc. Deja am vreo 4 invertoare de sudare, fiecare cu scopul lui...Posted Image

Pana intr-un kilowat, robotii care se gasesc, au acelasi principiu de functionare ca si redresoarele cu asa zisa pornire. Adica, un ceas de ala de la aragaz, cu arc si sinerie, e setat sa incarce bateria la un curent foarte mare si cand a fost "zguduita" destul chimia in ea, se da cheie. Cica, se recomanda doua persoane la acesta operatie. Cum sunt desenati aia din schemele de montaj ale produselor Ikea, doua siluete si o surubelnita. Sau cum zicea amicul meu "doi prosti si o surubelnita..."Posted Image

O sa caut link-ul ala, daca mai esti interesat. Am vazut si un traf de sudura cu robot incorporat, parca produs de intensiv. Niste chinezi mai buni si ordonati, dar nu mereu.

Ia uite, doua dintr-o lovitura Posted Image :

https://www.depozitu...nsiv-53115.html

Edited by digioptic, 20 June 2022 - 13:25.


#11704
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Hai c-am gasit, deci daca au aparut si in varianta invertor, e de cauta si gasit:

https://bruma.ro/pro...bruma-brst500a/

3kile jumate fata de "sacul de ciment" cum e unul baban pe traf...de gandit...

#11705
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,599
  • Înscris: 30.12.2007
Mi-a murit bacteria, brusc si subit. Marti am mers cu masina si a fost totul ok, miercuri pauza.

[ https://i.ibb.co/NZd0cYR/IMG-0584.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/KWTbdyH/IMG-0602.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/7nLFtxq/IMG-0603.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Am comandat de la autokarma un Tab EFB 60Ah, ieri l-am ridicat.

[ https://i.ibb.co/VJZ2992/IMG-0592.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/kMFRndw/IMG-0589.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/6FXpKf5/IMG-0590.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

L-am bagat la incarcat.

[ https://i.ibb.co/85zfYJw/IMG-0600.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/jg0yQcq/IMG-0601.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Azi l-am montat pe masina

[ https://i.ibb.co/MBV9tX0/IMG-0604.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.ibb.co/2Ztfpvs/IMG-0605.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


De ce exista diferente intre setarea pe EFB si setarea pe clasica? Pe EFB afiseaza SOH mai mic, SOC e cam la fel.
Bateria veche cred ca e gata, probabil s-a dus un element. Am bagat-o totusi pe Foxsur pe reparare.
Un tabel cu data fabricatiei la TAB-uri stie cineva pe unde sa gasesc? Sunt curios cind a fost fabricata, dupa codul de bara cu 383 pare a fi facuta in Slovenia.

Edited by xew, 25 June 2022 - 14:08.


#11706
tehtronics

tehtronics

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 15.07.2006
Pune codul stantat (cel care incepe cu F ...)

Edited by tehtronics, 25 June 2022 - 18:06.


#11707
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
E belea acumulatorul Tab EFB , mult laudat de ldpe :D
Succes

Edited by MembruAnonim, 25 June 2022 - 18:46.


#11708
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,599
  • Înscris: 30.12.2007

 tehtronics, on 25 iunie 2022 - 18:02, said:

Pune codul stantat (cel care incepe cu F ...)

E4553ST

Attached Files



#11709
tehtronics

tehtronics

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 15.07.2006
Altceva de forma Fx xxxx xxxxxxxx ... nu este?!

#11710
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,599
  • Înscris: 30.12.2007
Stantat nu am vazut, iar pe etichete doar ce e in poza.

#11711
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007

 xew, on 25 iunie 2022 - 20:37, said:

E4553ST

Or fi Tab-urile bune, nu contest experienta vasta a colegului nostru pasionat @ldpe, dar din patania cu autokarma si mai ales furnizorii lor, m-as gandi de doua ori daca sa comand la ei. Aceiasi borna frecata cu peria de borne, sa nu-ti mai dai seama daca a fost montata sau pusa pe bornele unei masini. Poate nu, dar ce "pasiune" au ei sau furnizorii lor sa frece atat bornele alea. Lasa-l pe utilizator sau cel care o monteaza sa "curete" oxidul de pe borne...

Imi pare rau ca nu am facut o poza la varta mea cumparata cu doar o luna in urma de la DEDE, sa vedeti cum trebuie sa arate o borna NOUA de baterie si nu frecaturile celor de la autokarma. Mai sus, am un post, cu patania mea, cand neinspirat am comandat la ei o baterie EXIDE EFB de 70Ah.
   Dupa ce am incarcat-o acasa pe varta cea noua de juma de an, am pus dupa doua zile furca pe dansa si am actionat butonul mai mult de 10 secunde. Pai ledul verde de baterie ok, nu s-a clintit, a ramas aprins mereu, chiar daca tensiunea la borne s-a dus sub 11 volti. Si chiar asa, testata dur prin descarcare cu panta mare (curent peste 100 de amperi), pusa pe dizel, a pornit la sfert. Gadiliciu cu SOC si SOH nu stiu cata incredere poti avea in el. Poate unul folosit de colegul @ldpe, pus pe zeci de baterii si testate in anduranta, sa te poti increde in indicatia lui.

In fine, poate sa fie o baterie buna, raspunsul exact cand vine frigul...Posted Image


PS Postul meu #11679...Posted Image

Edited by digioptic, 27 June 2022 - 08:32.


#11712
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017

 xew, on 25 iunie 2022 - 20:37, said:

E4553ST
"TAB (TAB, Topla, Vesna)
Acumulator Data lansării TAB compania slovenă criptate în codul de 14 cifre este situat pe partea superioară a corpului. A treia și a patra poziție indică anul, a cincea și a șasea - pentru o săptămână."

#11713
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,599
  • Înscris: 30.12.2007
Avea ceva praf pe ea la ridicarea din magazin dar strat subtire, asta inseamna timp de depozitare scurt. Bornele erau mate si cu ceva urme de la turnare, nu avea urme de folosire sau slefuire.
Cu 2 zile in urma am bagat bateria veche pe reparare, dupa 20 de ore a afisat pe ecran PUL, incepuse sa licare ledul de la incarcare dar fara informatii despre incarcare. Am deconectat borna si reconectat dupa 2 secunde, redresorul a pornit pe incarcare de la 80% si am vazut informatiile, 12.6V si incarca cu 4.4-4.8A. Teoretic, bateria era usor descarcata, practic e praf. Dupa 10 ore pe incarcare arata ca era tot la 80%, 13.1V si incarca tot cu 4.4-4.6A, deci nu scadeau A deloc. Am deconectat-o de la redresor in jurul orei 16, era cam calda spre fierbinte. De la ora 18 a bolborosit vreo 2 ore apoi s-a oprit, era pusa intr-un lighean deci nu prezenta pericol de scurgere pe covor/parchet. M-am bagat la somn pe la ora 00 si era destul de calda. Dimineata la 5.30 am pus iar mina pe ea si era calda. Mai devreme am ajuns acasa, am pus BT360 pe ea si da replace, 12.1V, soh 4%, soc 12%. Deci, munca in zadar, am sperat sa o aduc pe calea cea buna, dar nu am avut noroc.

Despre data fabricatiei nu mi-am dat seama care e treaba, cum sa traduc codurile.

Attached Files



#11714
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
"calda spre fierbinte"
Praf ...scurt intre elementi = remat


"patania cu autokarma si mai ales furnizorii lor"
Auitokarma doar vinde , aduc din depozite de la terte firme si dau mai departe , am patit si cu epiesa cand am luat banner agm , 2 bucati praf , distruse , una dintre ele parca era tavalita pe asfalt .

Edited by ldpe, 27 June 2022 - 14:25.


#11715
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007

 xew, on 27 iunie 2022 - 14:15, said:

Avea ceva praf pe ea la ridicarea din magazin dar strat subtire, asta inseamna timp de depozitare scurt. Bornele erau mate si cu ceva urme de la turnare, nu avea urme de folosire sau slefuire.
..................................................

Pai in postul tau #11708, poza pusa de tine, bornele nu sunt deloc mate. Sa inteleg ca sunt lustruite de tine ?  O borma care iese din turnare, e doar mata nu lustruita, ba chiar de borma ta atarna si shpan de plumb rezultat din zgarierea cu peria de borne. Cel putin in poza ta, asa arata bornele, deasupra sunt zgarieturi circulare si concentrice, probabil peria de borne a fost actionata mecanic cu auto-filetanta.  Poate nu vad eu bine, colegul @ldpe ne poate lamuri. la fel, identice erau si la bateria comandata si refuzata de mine de la autokarma.



"Auitokarma doar vinde , aduc din depozite de la terte firme si dau mai departe , am patit si cu epiesa cand am luat banner agm , 2 bucati praf , distruse , una dintre ele parca era tavalita pe asfalt ".

Nu am avut intentia sa-i denigrez, fac si ei comert pana la urma, Dar nu te prezinti la client cu un jeg de baterie, murdara, zgariata, prafuita, veche de un an si cu bornele lustruite atunci, sa-ti ia ochii.

Edited by digioptic, 27 June 2022 - 14:55.


#11716
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,599
  • Înscris: 30.12.2007
Asa se vede in poza, acele urme de pe bateria mea nu sunt facute de cineva din magazin, sunt urme din turnarea bornei si eventual scame de la cirpa cu care am sters bornele sa vad daca au impuritati. Bornele erau curate. In trecut am lucrat la o firma mare de piese auto care aproviziona (cu baterii) chiar si autokarma/epiesa, unii producatori faceau borne fara nicio urma, altii faceau cu urme fine cum e cea din poza mea. Cind pui peria de sirma borna luceste, in cazul meu borna e mata. Acele urme de la perie, acele zgirieturi vor fi si pe borna si pe carcasa bateriei, in cazul meu acele urme sunt doar pe borna.
Cind m-au vazut cu BT360 ca testez bateria au venit cu o Varta clasia albastra sa verifice testerul meu, aia avea borne cu urme de uzura si cu lovituri aplicate bornei, erau diferente intre o baterie folosita si una nefolosita, Tab-ul meu era nou.

#11717
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 ldpe, on 27 iunie 2022 - 14:25, said:

"calda spre fierbinte"
Praf ...scurt intre elementi = remat


"patania cu autokarma si mai ales furnizorii lor"
Auitokarma doar vinde , aduc din depozite de la terte firme si dau mai departe , am patit si cu epiesa cand am luat banner agm , 2 bucati praf , distruse , una dintre ele parca era tavalita pe asfalt .
multumim de info.

#11718
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,595
  • Înscris: 08.03.2017
Am pus o baterie de la camion pe traf de 60amperi , ma iau cu vorba, plec vreo 15 minute , ma intorc si pun din obisnuinta mana pe bac , uau, frigea si tiuia in baterie ceva , cred ca ii mai lipseau cateva minute si exploda Posted Image. Dau jos bornele si o masor sa vad ce minune am facut cu ea , avea 4 volti , un rombat de bistrita de 220 Ah noua dar tinuta nspe mii de ani in depozit fara nici o mentenanta , stateau stivuite una peste alta cu folie de carton intre , cine sa mai lege clestele de ele sa le incarce , sufletul . Dar dupa n reclamatii nu mai cumpara stoc , se face necesar si se aduce prospata din fabrica .

"Nu am avut intentia sa-i denigrez, fac si ei comert pana la urma, Dar nu te prezinti la client cu un jeg de baterie, murdara, zgariata, prafuita, veche de un an si cu bornele lustruite atunci, sa-ti ia ochii."
Ai dreptate , lipsa de respect pentru cumparator .
Am o firma in oras, scumpa dar de calitate, daca nu vrei sa montezi bateria pe masina pe loc vin si o trag in folie, o pun in portbagaj dar dupa masuratori, bon si factura - exemplar .
La autokarma nici macar un mavo nu au sa citesti tensiunea la borne , nimic, un bec lesinat macar , o aduce din spate , o tinteste pe o tejghea separata de cea care platesti si asta e . Parerea mea este ca cine comercializeaza astfel de produse trebuie sa fie dotat minim cu un tester care sa scoata bon , nu mai vorbim daca doresti montaj , te trimit la nbu stiu ce firma in alta zona foarte circulata de-ti mananci nervii cu drumul plus ca platesti taxa de montaj si verificare , mai decartezi 35 lei . La "rascumparare " acumulator uzat primesti 17-23 lei depinde de amperaj avand in vedere ca la remat minim 30 lei/baterie primesti (3 lei/kg) . Din acest motiv am omis 2 etape, montaj si baterie veche , montajul il nenorocesc singur iar ce am uzat adun si duc la reciclat , asa iese bine cu autokarma dar obligatoriu sa mergi dotat cu scule de testare dupa tine iar daca la exterior nu corespunde ceva pass din prima , renunt si mai fac o comanda noua . E foarte riscant sa cumperi baterie cu un colt lovit, rupt, borne cu urme de utilizare , posibil a cazut de pe boxpalet, a fost lovita etc si in 3 luni intra in moarte cerebrala , cam asa am realizat ca daca 3 luni uiti de ea la motor , nu creeaza probleme in proportie de 95% o duce 4 ani .

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate