Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#55
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Speedo, on 05 martie 2013 - 13:54, said:

Diferenta dintre motorina de baza si cea mai scumpa este in medie de 0,2Lei/l, deci la un plin platiti in plus ~ 11Lei, un aditiv costa pentru 55l ~ 18Lei.
Multi prefera aceasta solutie, mai ales daca se simt rezultate, si pentru faptul ca nu trebuie sa iti amintesti de fiecare data sa pui aditiv in rezervor.
Ar fi excelent, iar calculul tau este perfect ok, cu o sigura conditie: distribuitorul sa respecte ceea ce scrie in dreptul pompei Posted Image. Dar cum propria experienta nu "bate" cu cifrele scrise de ei ...


 Speedo, on 05 martie 2013 - 13:54, said:

Daca gasiti pe undeva ca a functionat bine 50-60K cu uleiul 2T nu inseamna ca folosirea lui a fost lipsita de probleme.
Asa este, insa este o masura a faptului ca treaba asta functioneaza. Iar cu garniturile nu stiu ce sa zic. Alea sunt niste amarate de cauciucuri, care in conditii de 50-60k km ar cam trebui sa cedeze, totusi, daca uleiul asta este agresiv. Probabil ca de aceea s-a si gandit ratia de 1:200. Meganul de care ziceam mai sus este trecut bine de 100k km.


 Speedo, on 10 martie 2013 - 03:01, said:

Culmea este ca mie imi da mult mai putine zgomote in pompa/injectoare motorina aia ieftina de Petrom, decat cea ieftina de OMV. Chiar ma mir ca mai functioneaza agregatul in conditiile in care atunci cand am luat masina se auzea din interior ca o benzinara, fara nicio vibratie, niciun zgomot de gen bataie, nimic, nimic. D-aia nu prea am incredere in aditivarea astora.

Desi nu folosesc, o sa incerc sa intreb pe cineva despre aspectul cu acel tip de aditiv. Dar aici nu pot promite ca voi veni si cu niste rezultate.

Dar pana la urma, de ce OMV ? Altii folosesc keropur, despre care se mai gaseste ceva informatie pe net ...

Edited by cristi.r, 10 March 2013 - 06:55.


#56
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
OMV si Petrom (nu oricare) pentru ca:
- Rompetrol trebuie sa gasesti statiile care le apartin doar lor, nu fransize, dar odata ce ai identificat statiile pare totul in regula, totusi iti complici viata si au statii putine;
- MOL, nu pot intra in statii de alimentare in care gropile de la intrare sau dintre pompe sunt mai mari decat cele de pe strada, ce incredere sa am ca se ocupa de alte lucruri. Am multe exemple de astfel de statii;
- LukOil, controlul slab al calitatii, la aceeasi statie nu nimeresti la interval de 2 saptamani acelasi combustibil, am experimentat la benzina.
- Shell nici nu stiu daca mai exista.

Merg pe OMV pentru ca din ceea ce cunosc auditurile sunt permanente, controale chiar si la 04 dimineata, se iau probe din tank-uri, se iau masuri cand se descopera o mica problema, au proceduri, le respecta, le gasesc peste tot prin tara.
In mod sigur si la ei aditivarea poate sa varieze, pun direct cu bidonul in tank si uneori o fac ochiometric ("are bre experienta")...Romania...

#57
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Sincer, nu te stiam atat de naiv, dar ... in fine, fie cum spui tu ... iar cu gropile de la mol ca drept motiv ... hmmm ... Sunt unii distribuitori care fac treburi ce nu prea le dau voie sa "greseasca" la calitate: au contracte cu flote destul de mari. Si sunt masini pe care proprietarii de parcuri nu vor sa le schimbe desi sunt trecute bine de 250k km. O fi criza, o fi zgarcenia, nu stiu. Cert e ca unul dintre ei a comandat sa se puna in toate masinile proprii aditiv de ulei, probabil sa mearga pana raman cu motorul prastie ! Iar contractul cu distribuitorul de carburanti il pune cumva la adapost. Daca e sa crape ceva, are pe cine sa dea vina. Si pana acum, din cate stiu, n-a crapat. O fi vorba si de probe de laborator, nu stiu, dar proprietarul parcului auto parea destul de sigur pe ce spunea si nici eu nu l-am intrebat mai mult decat a fost el dispus sa-mi spuna.

Eu nu iubesc niciun distribuitor de carburanti (de aceea nici nu dau nume la ceea ce cunosc eu), dar m-as uita mai mult la aspecte d-astea decat la controalele de la 4 dimineata.

Atunci cu fransizele petrom cum ramane ? Am doua d-astea la mine-n sat. Culmea, au preturi la carburanti mai mari decat unicul "true"-petrom care a mai ramas.

Edited by cristi.r, 11 March 2013 - 00:22.


#58
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Statiile OMV/Petrom sunt in concesiune, nu fransiza.
Sunt proprietatea Petrom si sunt date in administrare, cel care le administreaza nu are voie sa schimbe mix-ul de produse din zona non-carburanti, pozitionarea lor, nici macar postul de radio OMV.
Carburantii ii vin cand ii trimite Petrom care monitorizeaza toate tompele din orice statie, tot de la HQ se poate accesa orice camera din orice statie din tara.
La 24h se verifica nivelul de combustibil din tank-uri si se raporteaza la HQ, se verifica automat cu cantitatea vanduta, daca ies diferente peste o anumita limita se investigheaza.

In mod sigur se strecoara romanisme in toata operatiunea, cum am aratat la aditivarea tank-urilor, totusi daca sunt semnalate cineva cu siguranta o sa verifice si o sa ia masuri.

Este posibil ca Mol sa vanda carburanti foarte buni, dar eu nu pot sa intru intr-o statie in care sunt gropi mai mari ca pe strada, din 10 becuri la copertina pentru pompe functioneaza doar 4-5 astfel incat nu vezi daca ai pus plin pana sus sau este doar spuma, uneori nu vezi nici gropile in drum spre casa de marcat, nu ai T-ul pentru sters geamuri, nu ai hartie, nu ai butelie pentru verificat presiune pneuri, iarna nu este zapada data la o parte.


Problema este alta, m-am uitat la pompa cat este diferenta dintre OMV Diesel si cea OMV MaxxMotion Diesel, ajunge si la 0,31Lei, deci la un plin de 55l, diferenta este de 16,5Lei.
Macar de-ar fi aditivata cum spun ei 1000ml la 1000l cu DPP 08, altfel merita analizate si solutiile alternative...

#59
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Tocmai ce am terminat primul bidon de ulei 2T (4 plinuri). Deocamdata e bine ... nimic suspect la pornire, fara probleme in timpul mersului. Parca am un consum o idee mai mic. Adica pana acum faceam 900 km cu un plin, acum fac 1000 cam in aceleasi conditii... La 100 km diferenta, se amortizeaza costul bidonului si un pic peste. O fi de la asta, o fi de la uleiul in combinatie cu ceratecul, nu stiu ...

O chestie pe care am observat-o, avand masina de culoare deschisa, si iesirea esapamentului in jos, se colora in negru intotdeauna zona aia de la spoiler. De vreo 3500 km incoace nu prea mai vad "negreata" la fundul masinii ... Ma vad nevoit sa repet, masina sufera de acelasi 42 la pantofi, deci nici gand de schimbarea stilului de mers, a persoanei care conduce, etc ...

Edited by cristi.r, 18 April 2013 - 18:46.


#60
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Conduci foarte incet daca reusesti sa mergi cu un plin 900-1.000Km, sau ai rezervorul foarte mare...
5,5% in regim de oras, chiar si Br-Gl, chiar si 1,5dCi, este aproape imposibil.

#61
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

 cristi.r, on 18 aprilie 2013 - 18:42, said:

O chestie pe care am observat-o, avand masina de culoare deschisa, si iesirea esapamentului in jos, se colora in negru intotdeauna zona aia de la spoiler.
asteapta iarna sa auzi ce nu mai auzi si sa vezi zapada la pornire

 RealThing, on 03 martie 2013 - 13:05, said:

Insa asteapta si alte pareri, baietii sunt mult mai bine documentati decat mine in privinta uleiurilor (cristi r, speedo, evergreen...)
esti varza realule :D

#62
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Speedo, on 22 aprilie 2013 - 12:08, said:

Eu asta am. Nu ma gandeam ca o sa ma contrazici, dar imi aduci aminte de un coleg care indiferent de cat de reala ar fi experienta relatata, de cat de implicat as fi fost, el incepea cu "nu se poate" ... Bine, asa facea cu toata lumea, n-am luat-o niciodata personal Posted Image. In afara am consum de 4,6 (maxima de 110km/h), iar in oras nu sare de 6,5. Ce-i drept, am scos si 5,8-6 intr-un drum de 2,5h pana la Bucuresti. Culmea este ca litrii de la pompa, chiar bat cu aia de pe BC. De explicat stilul meu de condus, chiar nu cred ca are rost. Nu trebuie sa uiti un lucru: nu face comparatie cu masina ta, care are alt zvac, alta putere, dar are si injectie directa si sistem pompa-injector, care se stie ca duce la un consum mai mare decat un sistem capacitate similara, dar in constructia celui pe care-l am eu.

Noi, spre deosebire de voi, avem semafoarele mai dese si nu vad unde as putea sa-i dau talpa si, mai ales de ce, atata timp cat un pic mai incolo trebuie sa opresc sau pentru ca oricum se gaseste un prost care face cate o manevra fara sa stie care are niste obiecte numite oglinzi, sau un bat in stanga volanului cu care se actioneaza semnalizarea.

Plus ca masina mea are o alta dinamica decat a ta, care este totusi, ceva mai puternica, deci, pana sa-mi iau eu avant, tu probabil ca ai prins pe verde si semaforul urmator. Stiu sa conduc si sportiv (Posted Image mare "sportivitate" cu asa ceva), dar numai daca are rost. In rest, doar savurez un mers normal. Am familie, copil, de ce sa-i dau cu capul de toate geamurile ? Ii mai testez viteza din carte din cand in cand (numai daca sunt singur in masina), ca sa vad daca mai are toti caii, insa si asta destul de rar.

Banuiesc, deci, ca daca ti-as spune ca la 183k km inca am discurile "de origine" si schimb placutele fata la 40-50k km, iar cele spate la peste 70k km, deja suntem la povestea de seara, nu ?

Edited by cristi.r, 22 April 2013 - 16:58.


#63
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Da, deja ar trebui sa nu scrii pe un astfel de topic. :)
La cum exploatezi tu masina ar merge fara probleme si fara ingrijirea aditionala pe care i-o oferi.

Eu stiu destul de multe Megane-uri de 1,5dCi, cu oameni care au treaba, in Bucuresti, iar consumurile lor sunt in alta gama fata de ceea ce scrii tu.

Nu compar cu mine, eu daca trec de 600Km cu un plin sunt multumit.
Am spus ca dupa iarna trec inapoi la OMV Diesel, dar din compararea datelor ar rezulta ca OMV MaxxMotion mi-a oferit un mic plus de autonomie.
Ma mir, ar insemna ca cei ~20Lei in plus la fiecare plin sa se reflecte si-n kilometraj, adica ceea ce afirma ei n-ar fi doar marketing.
Cercetez...

#64
kim1

kim1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,393
  • Înscris: 15.05.2012
nu degeaba laud eu produsele omv aditivate. Posted Image  mai bine decat sa pui ulei.

apropo, placute neschimbate la km aia nu e ceva nemaipomenit, eu le tin si 60k km. in afara nu prea pun frana, anticiparea te scuteste de frane, in schimb in oras le folosesc intensiv in intersectii. dar apasare sportiva nu melteneasca.

Edited by kim1, 23 April 2013 - 15:17.


#65
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Speedo, on 23 aprilie 2013 - 09:25, said:

Eu stiu destul de multe Megane-uri de 1,5dCi, cu oameni care au treaba, in Bucuresti, iar consumurile lor sunt in alta gama fata de ceea ce scrii tu.
A, pai stai linistit, ca am mers o perioada si-n Bucuresti si n-am mai avut consumul ala. Acolo trebuie sa te cam bagi, pentru ca nu de putine ori se merge tare si pe portiuni destul de lungi, trebuind astfel sa "tii aproape" de cel din fata ta, daca mai vrei vreodata sa ajungi la destinatie. Insa macar toata lumea merge asa, parca soferul este mai conectat la trafic. Aici sunt multi cocalari si multi visatori, de parca ar fi pe o alee in parc in pas de promenada. Insa cu totii la un loc niste imprevizibili. Ca sa nu mai spun de cei care ies de pe stradutele laterale si-si dau seama ca este bine sa se asigure abia dupa ce ocupa drumul principal cu jumatate de masina ...

kim, aia cu placutele ii era adresata special lui Speedo si era ca o paranteza de anumita natura la care el mi-a raspuns in aceeasi maniera Posted Image. Multumesc pentru precizare, oricum ...

Edited by cristi.r, 23 April 2013 - 17:01.


#66
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Tot OT, eu la 60K si ceva n-am schimbat placutele fata OEM, mai au inca o rezerva de 7-8000Km.

La ultimul plin consumul mediu a fost de 8,93%, deci n-are rost sa comparam placutele, anterior a fost 10,12%.

Edited by Speedo, 23 April 2013 - 22:42.


#67
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
La consumul asta, te-ar satisface mai bine un motor de 3.0 tot TDI. Tu tragi mai mult de al tau, deci mai multa motorina consumata. Ala merge mai relaxat, iar in aceleasi conditii, s-ar putea sa consume tot pe acolo.

In privinta reducerii consumului, daca n-ai avea DPF-ul, te-as "provoca" la jumatate de bidon de 2T (2 plinuri), exact de care pun eu. Nu m-ar interesa stilul de mers si as merge doar pe incredere, pe ceea ce-mi spui tu. Macar sa ma conving ca sunt numai gargaunii mei sau chiar e realitate.

#68
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
La VAG sunt prea multe cauciuc-uri si simering-uri sensibile, incepand de la pompa tandem, deci n-as pune ulei 2T.
ULSD - Ultra Low Sulfur Diesel

Quote

Super Tech Outboard 2-Cycle TC-W3 Engine Oil
Unconventional
(Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems)
HFRR 474, 162 micron improvement
200:1 ratio

Quote

Used Motor Oil, Shell Rotella T 15W-40, 5,000 miles used.
Unconventional
(Not ULSD compliant, may damage systems)
HFRR 634, 2 micron improvement (statistically insignificant change)
200:1 ratio

Sunt rezultate de la un test facut de Arlen Spicer in colaborare cu The Diesel Place in 2007.
Este primul test comparat in care s-a masurat HFRR (high-Frequency-Reciprocating-Rig), intre diversi aditivi de motorina si ulei 2T.
Anul acesta au de gand sa-l refaca, insa totul este pe baza de voluntariat si se misca mai greu treaba.
Acestea vor fi rezultate interesante!

Vechiul test se gaseste pe toate forumurile si este ras-comentat, dar este vechi (7 ani) si nu are reprentativitate in timpurile moderne, pe atunci nu exista motorina de 10ppm de sulf.

Il atasez aici pentru pasionati, daca nu l-ati gasit pana acum.
Attached File  Diesel fuel additive version 3.pdf   130.69K   54 downloads

#69
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
In principiu, ai dreptate, insa atat benzina, cat si motorina sunt percepute ca niste solventi (tocmai ce-am curatat smoala de pe masina cu motorina). Deci, daca acele o-ringuri sau alte elemente de etansare cauciucate ar fi asa sensibile, probabil ca ar ceda destul de rapid, tinand cont ca ele stau "scufundate" in motorina tot timpul. Am mai zis pe undeva, parca tot pe aici, ca am studiat aditivii de motorina si uleiul 2T de la un anumit producator si am observat ca au in compozitie aceleasi hidrocarburi aromatice, deci ... tine mai mult de cum sunt marketate. Cel putin asta am vazut pe la astia europeni ...

Daca ar fi sa ne luam dupa o judecata de gen genunchiul broastei, atat uleiul 2T, cat si aditivii de motorina fac acelasi lucruri: ung piesele si ard fara reziduuri, deci nu cred ca sunt prea multi compusi chimci care sa faca asa ceva, si sa mai si aiba un cost rezonabil.

Insa vorbim aici numai de JASO-FC/FD si, probabil, si de API TC (TD) care sunt recunoscute ca fiind elementele cu cea mai mare lubricitate pentru motoarele 2T.

Cand spui intr-un astfel de document "Not ULSD compliant, may damage 2007 or newer systems" ar trebui sa spui si DE CE nu este compliant. Ce face ? Poate sa atace garniturile (in documentul cu pricina nu zice nimic de asa ceva) ? Intra cumva intr-o reactie cu combustibilul care nu poate fi controlata si precipita ? Totusi, am senzatia ca acel ulei TC3W e destul de diferit de TC. Ori este ulei folosit la motoarele de barca in 2 timpi, ori la alte agregate racita cu apa... Ceva nu este in regula, dar n-am stat sa studiez. Cand o sa am timp, o sa mai sap ...

Revenind la prima fraza, as zice ca, daca ar fi sa ai probleme, asta ar fi din cauza insasi a motorinei, care, dupa cum am spus, este un solvent organic care poate face stricaciuni. Si chiar am vazut asa ceva, la pompele Bosch care echipeaza prima generatie de 1.9dCi/101cp, prezente pe Laguna2 si Megane1. Sunt niste garnituri care intr-adevar cedeaza si pompa se acopera cu o mazga formata dintr-un strat foarte fin de motorina si praf din atmosfera. Nu-i lucru mare schimbatul lor, dar e mai mare deranjul ...

OFF: vezi ca testul ala HFRR a scos Royal Purple in fata RedLine ca si capacitate de lubrifiere intr-un test facut odata, ce-i drept, parca pe la inceputul anilor 2000 Posted Image.

Edited by cristi.r, 25 April 2013 - 09:47.


#70
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Pana sa comentez de solventi si continut aditivi, tot OT.

Red Line a inceput sa faca uleiuri pentru masini de strada in 2008, pana atunci doar pentru racing.
Royal Purple, in 2000, era brand de brand, acum i-a luat si pe ei partial valul HC-ului.

Voi sterge OT.

#71
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Intru si eu in discutie, ca sa trag o concluzie 2-Cycle Outboard Marine Oil ar fi mai bun decat cele pentru scootere 2-cycles ?
Cele de scootere trebuie sa indeplineasca norma JASO fc (fd) iar cele marine  de API TC (TD).

Nu se mai tine cont de sintetic , mineral ,etc, se subintelege direct ca cele marine sunt sintetice chiar daca , dau un exemplu de ulei nu scrie nimic de sintetic la el. http://www.valvoline...l-engine-oil/16
dar apare aceasta norma > NMMA(BIA) TC-W3 Certified  , banuiesc ca ar fi un fel de API TC  cum a precizat cristi.r

http://www.nmma.org/.../oil/tc-w3.aspx  Aici iar se afla o pagina interesant unde au facut niste teste pentru aceasta aprobare TC-W3 certified , poate exista alte persoane mai informate si amabile totodata pentru a lamuri si acest aspect.

ms anticipat.

Edited by tonuloi, 31 May 2013 - 23:43.


#72
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
De unde ai dedus tu ca solutia de ulei 2T in combustibil se aplica si la tine, un motor cu DPF, cu norma Ford restrictiva si care are si rezervor de cerine?

Inseamna ca discutia de pe topicul de uleiuri a fost degeaba.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate