Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate
#37
Posted 03 March 2013 - 13:02
Domnilor, am gasit intr-un magazin Cora acest ulei, va rog sa imi spuneti daca este bun pentru bagat in rezervor, este cam scump totusi, 28 de lei litrul, iar un aditiv de 475 de ml alaturi costa 20 de lei, cu mentiunea ca aditivul cica trata 152 de l de motorina
Attached FilesEdited by Platon, 03 March 2013 - 13:03. |
#38
Posted 03 March 2013 - 13:05
Din ce stiu eu ce bagi in motorina ar trebui sa fie mineral, si din nou din cate vad pe eticheta scrie ca este interzis sa-l amesteci cu motorina. Insa asteapta si alte pareri, baietii sunt mult mai bine documentati decat mine in privinta uleiurilor (cristi r, speedo, evergreen...)
|
#39
Posted 03 March 2013 - 14:53
la noxele pe care le respiram nu se gandeste nimeni? punem uleiuri green in motor si uleiuri "negre" in combustibil?
|
#40
Posted 03 March 2013 - 20:08
@kim1, nu, nu se gandeste nimeni la noxe deoarece uleiul adaugat la motorina reprezinta a 200-a parte din cantitatea de combustibil, iar uleiul asta este facut sa arda fara reziduuri. Deci nu prea ai la ce sa te gandesti . In cel mai rau caz produce niste CO2, care oricum ar fi produs si daca era motorina in locul uleiului 2T.
@Platon, pune-l fara griji. La pretul ala, daca dam jos adaosul comercial ajungem la pret de ulei mineral. Sau poti da serci pe net ca sa afli ca este mineral imbogatit cu ceva aditivi sintetici. Te ajut eu de data asta. Data viitoare cauti tu . http://www.prista-oi...x_2t-x_msds.pdf Bine, si pe el vad ca scrie ceva de genul "alcaril sulfonat de calciu cu catena lunga" ... Asta fiind un aditiv folosit ca si corector de vascozitate pentru uleiurile hidrocracate. Nu stiu, sper sa gresesc eu si-mi asum greseala, dar aritmetica mea imi spune cam asa: cu un litru de ulei d-ala, adica 28 lei, tratezi 200 litri de motorina ... Deci nu stiu de ce ti se pare scump in raport cu aditivul ala, pe care oricum n-o sa-l poti doza astfel incat sa tratezi corect 150 litri de motorina. Edited by cristi.r, 03 March 2013 - 20:32. |
#41
Posted 03 March 2013 - 20:41
Se pare ca totusi, conform acestui material norma JASO-FD este mai bun, adica are mai putina cenusa decat JASO FC. Asta e, cat traim invatam ...
Attached Files |
#42
Posted 04 March 2013 - 22:09
Am pus și ulei de scooter o vreme și apoi aditiv cu bisulfură de molibden de vreo 10~15 ori.
P. S. Și în concentrații de neam prost. Am mai pus ocazional și aditivi de motorină de Liqui Moly, demult. Și bidon de 1l de MoS2 Leichtlauf 10w40. Aproape aceeași chestie ca aditivul dar concentrație mai mică. Platon, on 27 februarie 2013 - 22:04, said: Uleiul asta se gaseste pe la benzinarii? Sau trebuie sa intreb pe la magazine pe unde se vand ele ? E ulei de scooter ashless. george_eu25, on 28 februarie 2013 - 11:30, said: Daca o sa citesti pe flaconul de aditiv LM ce contine o sa fii surprins ca in proportie de 90% e acelasi lucru ca intr-un bidon de ulei 2T. Nu. N-au nici o treaba cu uleiul de 2T. Nici unul dintre ele. Le-am incercat pe toate. Edited by Pejeu, 04 March 2013 - 22:11. |
#43
Posted 04 March 2013 - 22:25
Pejeu, on 04 martie 2013 - 22:09, said:
Am pus și ulei de scooter o vreme și apoi aditiv cu bisulfură de molibden de vreo 10~15 ori. P. S. Și în concentrații de neam prost. Am mai pus ocazional și aditivi de motorină de Liqui Moly, demult. Și bidon de 1l de MoS2 Leichtlauf 10w40. Aproape aceeași chestie ca aditivul dar concentrație mai mică. Pejeu, on 04 martie 2013 - 22:09, said:
E ulei de scooter ashless. Pejeu, on 04 martie 2013 - 22:09, said:
Nu. N-au nici o treaba cu uleiul de 2T. Nici unul dintre ele. Le-am incercat pe toate. Edited by cristi.r, 04 March 2013 - 22:28. |
#44
Posted 05 March 2013 - 01:51
2.0 HDi RHY (DW10TD), 8 valve, 66 kW, CR Bosch gen 1.
Bisulfura de molibden are structură lamelară, ca grafitul. Lamelele se exfoliază foarte ușor. Să folosești ceva gen nitrură de bor în motorină cred că ar fi într-adevăr periculos. De la LM am folosit Diesel Șpulung, Super Diesel Additive și încă un aditiv pentru diesel-uri cu pompe distribuitoare. Cine are FAP nu ar trebui să folosească MoS2, normal. Și nici cine ține la catalizator, chiar dacă nu are FAP. Deși la diesel treci emisiile la ITP și fără catalizator , dacă motorul nu scoate funingine. Eu dacă aș avea un dCi mai mult mi-aș face griji de pilitura de la pompa de înaltă presiune decât de MoS2. |
#45
Posted 05 March 2013 - 11:42
La cum am vazut eu ca arata injectoarele alea si la ce stiu eu despre colmatarea injectoarelor de la prea multa parafina in motorina, chiar n-as incerca structura d-aia lamelara. Cu atat mai putin ulei 10W40.
Cat despre pompa de inalta presiune ... mergem inainte ... Nu contest faptul ca ai folosit aditivii aia de la LM, ideea era ce scrie despre compozitia lor ... |
#46
Posted 05 March 2013 - 13:03
Bun, deci in concluzie "argumentele" sint de genul "oricum nu poate polua asa mult ca e putin", "oricum nu poate face rau motorului ca ar merge si cu ulei de prajit si oricum e o contitate infima". Pai si atunci de ce va stresati sa dati banii pe ceva (mult) mai scump si ineficient decit motorina, plus deranjul de a-l pune in rezervor? Un motor diesel ok ajunge la sute de mii de km (care nu sint asa de usor de facut in Romania daca nu esti chiar tot timpul pe drumuri sau nu vrei sa tii masina cine stie cit si nu ma refer la 3-5 ani), motorina unge ea de la sine slava domnului, etc. Chestiile astea sint ca formatarea bateriei la laptop sau mobil, ca te tine mai mult cu algoritmul cutare sau ca trebuie s-o incarci doar la jumate sau doar de la plin la gol mereu sau mai stiu eu ce. Si dupa aia lumea vine cu anecdote ca l-a mine s-a intimplat aia sau aialalta sau scula mea merge acum mai bine sau mai prost. E doar autosugestie ca ar fi vreo legatura, coincidenta nu inseamna cauzalitate.
|
|
#47
Posted 05 March 2013 - 13:49
f300, eu am cautat argumente contra acestui ulei, ca sa gasesc pe cineva care a patit beleaua tocmai din aceasta cauza. Autosugestie sigur nu este, insa argumente impotriva a ceea ce ai spus tu chiar nu am sau nu pot sa pun. Cert e ca, mai pe soptite, mai pe la colturi, multi recomanda asa ceva. Iar de uns, daca n-ai citit discutia de la inceput sau prin alte parti, motorina asta euro5 chiar nu mai unge.
|
#48
Posted 05 March 2013 - 13:54
Unele versiuni mai vechi de motoare chiar se simt mai bine cu lubrefierea suplimentara a injectoarelor.
Motoarele mai noi cu filtre DPF au ca prima nevoie o ardere mai buna in cilindru pentru a rezulta cat mai putina cenusa. Pentru asta trebuie imbunatatita cifra cetanica, care la orice motorina este 51. Lubrefierea are aici scop secundar. Revenim, pentru lubrefiere sunt doua metode, aditiv/ulei 2T in motorina, sau folosirea celui mai scump sortiment de motorina care spre deosebire de cel ieftin are o serie de aditivi adaugati, de la cei cu scop de lubrefiere pana la cei cu scop antibacterian. Diferenta dintre motorina de baza si cea mai scumpa este in medie de 0,2Lei/l, deci la un plin platiti in plus ~ 11Lei, un aditiv costa pentru 55l ~ 18Lei. Multi prefera aceasta solutie, mai ales daca se simt rezultate, si pentru faptul ca nu trebuie sa iti amintesti de fiecare data sa pui aditiv in rezervor. Daca nici solutia cu motorina scumpa nu-si face efectul trebuie incercat cu aditivi specializati pentru problema pe care vreti sa incercati sa o rezolvati. Uleiul 2T poate fi o solutie, unii pe forumurile de afara afirma ca anumiti aditivi ataca/strang/de-elasticizeaza simering-urile/cauciucurile din lantul de alimentare, am citit de problema asta la masinile care au pompa tandem (motorina in ulei), VAG de ex., dar este specifica doar anumitor uleiuri, altii funtioneaza asa fara probleme. Este greu de gasit un ulei 2T care sa fie bun pentru "aplicatia" fiecaruia. Daca gasiti pe undeva ca a functionat bine 50-60K cu uleiul 2T nu inseamna ca folosirea lui a fost lipsita de probleme. |
#49
Posted 05 March 2013 - 13:54
Sincer, oficial nu cred ca va aparea vreodata un fapricant de sisteme de injectii (sau de automobile) care sa recomande utilizarea unui astfel de ulei in motorina pentru motoarele care au mai putin de Euro 5. Mai departe, pana la urma fiecare face cum considera ca-i este mai bine.
|
#50
Posted 05 March 2013 - 15:29
cristi.r, on 05 martie 2013 - 11:42, said: Nu contest faptul ca ai folosit aditivii aia de la LM, ideea era ce scrie despre compozitia lor ... La Diesel Șpulung scria ceva de petrol lampant sau petrol greu desulfurat sau hidrodesulfurat. Nu mai știu. La restul nici atât. f300, on 05 martie 2013 - 13:03, said: Bun, deci in concluzie "argumentele" sint de genul "oricum nu poate polua asa mult ca e putin", "oricum nu poate face rau motorului ca ar merge si cu ulei de prajit si oricum e o contitate infima". Pai si atunci de ce va stresati sa dati banii pe ceva (mult) mai scump si ineficient decit motorina, plus deranjul de a-l pune in rezervor? Un motor diesel ok ajunge la sute de mii de km (care nu sint asa de usor de facut in Romania daca nu esti chiar tot timpul pe drumuri sau nu vrei sa tii masina cine stie cit si nu ma refer la 3-5 ani), motorina unge ea de la sine slava domnului, etc. Chestiile astea sint ca formatarea bateriei la laptop sau mobil, ca te tine mai mult cu algoritmul cutare sau ca trebuie s-o incarci doar la jumate sau doar de la plin la gol mereu sau mai stiu eu ce. Si dupa aia lumea vine cu anecdote ca l-a mine s-a intimplat aia sau aialalta sau scula mea merge acum mai bine sau mai prost. E doar autosugestie ca ar fi vreo legatura, coincidenta nu inseamna cauzalitate. Adevărul e că dacă motorina respectă prevederile legale și conține 2% biodiesel (între timp prevederile au trecut la 4%, parcă) ar trebui să nu ai vreodată probleme de uzură cu pompa de înaltă presiune sau injectoarele. Probleme cu conductele și garniturile de cauciuc îs altă poveste, însă. Din alea am. cristi.r, on 05 martie 2013 - 13:49, said: f300, eu am cautat argumente contra acestui ulei, ca sa gasesc pe cineva care a patit beleaua tocmai din aceasta cauza. Autosugestie sigur nu este, insa argumente impotriva a ceea ce ai spus tu chiar nu am sau nu pot sa pun. Cert e ca, mai pe soptite, mai pe la colturi, multi recomanda asa ceva. Iar de uns, daca n-ai citit discutia de la inceput sau prin alte parti, motorina asta euro5 chiar nu mai unge. Nu mai unge dacă nu e aditivată cu biocombustibil. Ceea ce nu ar trebui să fie cazul. Cei cu probleme la pompa de înaltă presiune sau injectoare pesemne au prins vremea când nu se aditiva motorina Euro 4~5 și atunci a prins sâmburele de uzură, s-a străpuns suprafața pieselor care alunecă sub forțe de contact f. mari în pompa de înaltă presiune și injectoare. Sau au prins motorină neaditivată corespunzător cu biodiesel sau motorină cu apă. Edited by Pejeu, 05 March 2013 - 15:29. |
#51
Posted 05 March 2013 - 16:57
Stiu doua cazuri, dar mi-a si fost cam lene sa caut, recunosc.
Unul se refera la experimentul pe care l-a facut Liqui-Moly cu 2 masini Opel (nu stiu de care, probabil ca diesel, oricum), cu care a facut comparatia, la una adaugand aditiv de motorina, la cealalta nu. Evident ca, la desfacerea pompelor celor doua, s-a constatat ca cea care mersese cu aditiv avea uzura mai mica. Experimentul s-a desfasurat pe parcursul a 50.000 km. Al doilea exemplu se refera chiar la VAG, care recomanda folosirea uleiului 2T in anumite tari (iarasi nu stiu unde), in care motorina ar avea molecula mai mica sau densitatea mai mica, nu mai stiu exact. Asta se intampla cu destul de mult timp in urma, pe la aparitia motoarelor TDI-PD. Pe aceasta cale, rog pe oricine stie amanunte despre aceste doua aspecte, sa puna aici linkuri, ca sa reusim sa ne facem o idee. Daca stie si alte exemple, cu atat mai bine ! Referitor la motorina cea mai scumpa, nu este adevarata intotdeauna asertiunea. Eu am pus motorina X, sortimentul scump si ma scotea din masina de zgomotos ce era motorul sau ... sistemul de injectie. Asta de la Galati catre Bucuresti. La intoarcere acasa am alimentat cu motorina Y in Bucuresti, de data asta sortimentul mai ieftin si zgomotul s-a schimbat radical. ceva s-a intamplat, cert e ca masina merge bine (sper) si acum, treaba asta intamplandu-se cu mai mult de 1 an in urma. De atunci nu mai pun deloc X si pun cu preponderenta Y. Imi cer scuze pentru X si Y, nu interpretati ca limbaj cifrat, dar chiar nu cred ca merita sa le fac reclama gratis, la ce cifra de afaceri si la cat de bine sunt "infipti" in tot ceea ce misca in tara asta ... Alaltaieri, am vorbit cu cineva care are cu Megane mai nou decat al meu, motor cam tot ala (aceeasi putere, alt cod de motor) care este fan declarat al motorinei X. I-am expus problema mea de acum 1 an in urma, la care el mi-a spus ca nu-si face griji, aratandu-mi totodata bidonul de ulei 2T in portbagaj. Ca o adaugire, meganul in cauza a circulat in Belgia din 2008 si pana acum, cand omul probabil o fi terminat treburile (o fi fost dat afara, nu l-am intrebat) si s-a restabilit in tara. Edited by cristi.r, 05 March 2013 - 17:02. |
|
#52
Posted 05 March 2013 - 17:01
Si eu folosesc ocazional Ulei 2T in motorina de la MOL, e daca tin bine minte 18 lei litrul, norma JASO FC-FD.
Iarna am preferat totusi sa folosesc aditiv PowerService alb, de iarna (cel in sticla argintie e de vara). |
#53
Posted 05 March 2013 - 17:05
#54
Posted 10 March 2013 - 03:01
Info aditivare (teoretica) motorina la Petrom si OMV.
Petrom - Petrom Motorina Standard - nici un aditiv; - Petrom Motorina Extra - aditiv OMV DPP 08 - 400ml la 1000l OMV - OMV Diesel - aditiv OMV DPP 08 - 400ml la 1000l - OMV MaxxMotion Diesel - aditiv OMV DPP 08 - 1000ml la 1000l De retinut ca motorina Standard de la Petrom este "uscata", fara nici un aditiv! De regula OMV Diesel este mai ieftin fata de Petrom Motorina Extra, desi ambele au aceleasi grad de aditivare (teoretic). Exista informatii despe aditivul OMV DPP 08, ce contine, ce rol are? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users