Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
M-am culcat cu un tip și apo...

Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...
 Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...
 Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...
 

Ulei 2T in motorina - idei pro/contra, dar argumentate

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
974 replies to this topic

#91
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
Parca vorbeam de Renault.

#92
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Da, insa e masina de flota si servisarea se face, conform contractelor, la Avia (masinile nemaifiind in garantie).

#93
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
De unde sa posede Avia interfata CAN Clip pentru Renault pentru a vedea ce corectii trebuie sa faca?

Suntem OT, o sa sterg.

#94
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Tot OT, dar te rog, nu sterge deocamdata, Realule, tu ai Clio 3 cu motor euro 3 ???? Cumva ala de 65 de cai ? Fara intercooler :D ? Bai, da' hahalere mai sunt astia, scuzat fie-mi limbajul de mahala ... Tot ce-a fost euro 3 a fost predispus defectarii si ai facut foarte bine ca ai pus ulei 2T. Problemele au fost rezolvate de la euro4. Adica motoarele de la 85 de cai in sus. Pacat. Credeam ca in 2007 Reno a renuntat la motoare euro3. Cel putin pe Dacia dupa jumatatea anului 2007 n-a mai pus asa ceva.

Edited by cristi.r, 12 June 2013 - 14:54.


#95
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

View PostSpeedo, on 12 iunie 2013 - 14:44, said:

De unde sa posede Avia interfata CAN Clip pentru Renault pentru a vedea ce corectii trebuie sa faca?

Suntem OT, o sa sterg.

Din ce stiu eu, da, au.

View Postcristi.r, on 12 iunie 2013 - 14:53, said:

Tot OT, dar te rog, nu sterge deocamdata, Realule, tu ai Clio 3 cu motor euro 3 ???? Cumva ala de 65 de cai ? Fara intercooler Posted Image ? Bai, da' hahalere mai sunt astia, scuzat fie-mi limbajul de mahala ... Tot ce-a fost euro 3 a fost predispus defectarii si ai facut foarte bine ca ai pus ulei 2T. Problemele au fost rezolvate de la euro4. Adica motoarele de la 85 de cai in sus. Pacat. Credeam ca in 2007 Reno a renuntat la motoare euro3. Cel putin pe Dacia dupa jumatatea anului 2007 n-a mai pus asa ceva.

Da, ala e motorul Posted Image

A, sa nu uit: o alta "opinie avizata" de la flota e urmatoarea: unul din motivele pentru care se duce pompa ar fi acela ca, in momentul in care ai putina/foarte putina motorina in rezervor, datorita recircularii aceasta devine foarte fierbinte si afecteaza buna functionare a pompei, astfel incat mi s-a recomandat sa alimentez cand am cel mult 20 l in rezervor. Ma rog, eu am clipit des la ipoteza asta Posted Image

Edited by RealThing, 12 June 2013 - 15:10.


#96
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001
Tot in avantul OT.

Ce zic ce-i de la flota poate sa nu fie total absurd, avand in vedere ca nu ai intercooler.
Poate motorina la 100gr.C, chiar peste, deranjeaza ceva garnituri. Posted Image

#97
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Tind totusi sa cred ca motorina aceea, plimbandu-se de-a lungul traseului care nu este incalzit, si amestecandu-se cu ce mai exista in rezervor - cand se aprinde becul mai sunt linistit vreo 8 litri pe acolo, nu prea are sanse sa ajunga la o temperatura foarte ridicata inapoi (mai ales iarna), insa deh aplic si eu principiul celui care dupa ce s-a fript cu ciorba sufla si-n iaurt.

#98
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Speedo, nu garniturile se duc, desi stiu ca asta-i subiectul tau tabu Posted Image.

Problema acelor pompe este ca presiunea joasa este data de niste, sa le zicem "pistonase" generic, care pistonase fac pilitura de la contactul lor cu corpul pompei care este alezat sub forma unui patrat cu colturile rotunjite. Adica echivalentul unui ax cu came, dar pe interior.

E, rotatia piesei care poseda pistonasele face ca acestea (pistonasele) sa se plimbe inainte si inapoi in interiorul piesei datorita acelui patrat interior. Aici vine partea aia pacatoasa, acele pistonase au partea de contact cu corpul pompei ascutita, o constructie foarte tampita. Adica se exercita forte relativ mari si rotatii multe, pe o suprafata foarte mica, fapt care duce in timp la formarea de pilitura. Se rotunjeste partea aia ascutita. Chiar nu stiu la ce s-or fi gandit cand au facut-o asa. La euro4 arata un pic altfel, dar mare diferenta nu este. Insa au schimbat materialele. Pompele astea n-au nicio problema cu garniturile, ele ar merge perfect mult si bine daca n-ar avea beleaua asta.

Edited by cristi.r, 12 June 2013 - 17:56.


#99
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,062
  • Înscris: 26.11.2001

View Postcristi.r, on 12 iunie 2013 - 17:44, said:

Speedo, nu garniturile se duc, desi stiu ca asta-i subiectul tau tabu Posted Image.
...

Ma tot gandesc la pompa tandem de la VAG.

#100
aDyw0w

aDyw0w

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 02.07.2008
Salut,

A mai folosit cineva uleiul 2t cepsa - http://www.polmot.ro...oter-2tmix.html, intreb deoarece la specificatiile lui spune ca ar fi sintetic, dar are norma FC, iar din cate stiam FC = semisintetic, FD = sintetic?

PS: Aveti vreo marca care vi s-a parut mai buna de ulei 2t?

Edited by aDyw0w, 21 June 2013 - 21:15.


#101
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Eu folosesc de cateva plinuri ulei 2t de la mol, bidobul verde cu norma FD. Scade un pic zgomotul, de consum nu ma pronunt, ca port 42, dar am scos si 4,6 la drumuri lungi. Important e sa tina sistemul de injectie mai mult, restul nu e la fel de important. Masina are acum aproape 185k km reali.

Edited by Lucian_M, 28 June 2013 - 23:13.


#102
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Daca dieselul tau este PD, nu prea faci nicio smecherie cu uleiul asta. Poate doar sa protejezi partea de injectie propriu-zisa a injectorului. Insa acolo sunt loturi intregi care au fost schimbate de fabrica prin recall-uri. Mai "grava" este problema, in cazul tau, la partea superioara a motorului respectiv partea care se ocupa cu producerea presiunii in injectoare, axul cu came, etc. Acolo se stie ca PD-ul pune la treaba maxim cam orice ulei. Daca vrei detalii suplimentare, intreaba-l pe Speedo, evident pe topicul celalalt.

Dar, ca sa nu facem offtopic prea mult, uleiul 2T este recomandat mai mult pentru dieseluri care au pompa de inalta presiune cum au majoritatea common-rail-urilor sau pompa distribuitoare cum are vechiul TDI. Evident ca si injectorul trebuie protejat, insa la pompa este adevarata problema.

Edited by cristi.r, 29 June 2013 - 08:37.


#103
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
E 1,9 tdi cod BJB, cu PD, din cate am inteles. Rau am inteles ca nu ii face, oricum. SI oricum, 275 ml la un plin nu are ce ii dauna (eu pun de obicei cam 250 ml). Cand nu i-am pus era mai zgomotos motorul (am bagat de 100 lei, ca nu aveam mai mult, rezervorul era aproape gol). In orice caz, 20 lei la patru plinuri nu e un pret mare deloc. Chiar deloc. Si daca prin acest lucru lungesc macar cu 50k km viata sistemului de injectie, eu sunt multumit. Uleiul oricum il voi schimba la maxim 14k km, nu la 15 cat scrie in carte, deci anul asta, pana in iarna, cred ca mai pusc o revizie Posted Image.
Am vrut sa pun ulei cu specificatia Low ash, insa nu aveau cei de la ALEHO (un magazin specializat pe scule pentru padure, gradina si nu numai) si au zis ca aduc doar pe comanda speciala (era cam 45 lei bidonul de un litru).

Scuze, era low smoke http://www.interfors...moke-49918.html . mai ieftin pe site, insa daca pui si curierul... nu renteaza.

Edited by Lucian_M, 29 June 2013 - 21:03.


#104
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Daca n-ai DPF nu face rau nici macar unul cu mai mult "smoke".

Cam mult 14k km intre schimburi ...

#105
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,929
  • Înscris: 09.12.2004
uleiul nu mai este ca pe vremea copilariei, sa il tii 3 maxim 5k km.

culmea e ca de vreo 2 ori am avut alte prioritati prioritare, mult mai prioritare ca masina (CULMEA, nu? ) si am schimbat uleiul la 14-15k km, fiind relaxat ca in intervalele respective masina a mers la drum lung destul de des
(daca are interval prelungit afara la 2 ani sau 50k km, sughite daca il prelungesc eu pina la cit zic mesterii din reprezentante?!?!? )

View PostLucian_M, on 29 iunie 2013 - 21:00, said:

Si daca prin acest lucru lungesc macar cu 50k km viata sistemului de injectie, eu sunt multumit.
un injector e 400 lei, daca aveai pejo/citroen costa 200

low smoke e bun si pentru geometria variabila (printre altele), nu doar pt dpf (unde nu e asa de ok uleiul)

Edited by Evergreen, 29 June 2013 - 23:02.


#106
Lucian_M

Lucian_M

    - membru glumeț -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,408
  • Înscris: 09.09.2006
Poi in cazul asta, o sa fac din nou o vizita la aleho, tura asta sa las un avans pentru uleiul ala, poate aduc in cateva zile (tura trecuta ziceau de o saptamana si ceva).

Cristi, nu am DPF la masina mea, macar de-o grija am scapat.

Edited by Lucian_M, 29 June 2013 - 23:30.


#107
Esperatul

Esperatul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 739
  • Înscris: 19.07.2006
Pot sa aduc si eu un feedback pentru folosirea uleiului 2T.
Anul trecut am cumparat un ducato 2.3 multijet, din 2008, motor destul de recent ca si conceptie. Dupa vreo 1000 de km de cand l-am luat a inceput sa se opreasca in mers, se oprea si de 3 ori in suta de km. Trebuia sa o repornesc, aparea martor in bord - Check Engine, mesajul de eroare zicea ceva de regulatorul de presiune. Am fost la un mecanic, a curatat acest regulator de mizerie dar m-a avertizat ca problema va reveni. Dupa vreo 10000 de km(pe care masina in face in 2 saptamani) a inceput iar. Pentru ca nu tineam neaparat sa dau vreo 800 ron sa schimb regulatorul(600 piesa, 200 manopera, e foarte ascuns) am zis sa incerc sa pun niste ulei 2t(eu pun de la petrom, e 16 lei litrul). De atunci a disparut problema, reapare doar daca nu pun ulei 2T la vreo 3 plinuri. Deci odata la 3 plinuri isi primeste portia si nu a mai facut probleme.
Culmea e ca acum am si un Pug Boxer care a inceput si asta sa faca niste probleme nasoale tare, nu mai trage deloc cateodata. Am zis soferului ca atunci cand intra in tara sa puna juma de litru de ulei in rezervor(120 de litri) si vad ca pana acum nu a mai facut, dar aici poate fi vorba de o coincidenta pentru ca nu a mai avut Marfa grea pe ultimii km.
Acum nu afirm ca face minuni si il folosesc indiferent de situatie, mai am 2 turisme CR in curte la care nu folosesc ca nu au probleme.

Edited by Esperatul, 28 July 2013 - 14:51.


#108
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postnitzadrian, on 28 septembrie 2013 - 09:24, said:

Te rog sa-ti exprimi parerea despre uleiul 2T. Adaugarea lui in motorina in proportia de 1:200 poate avea ca efect scaderea TBN-ului ? Luam in calcul doar norma JASO-FD (nu neaparat sintetic) recunoscuta ca norma care da cele mai putine impuritati din ardere.

Edited by cristi.r, 28 September 2013 - 11:47.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate