Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vot europarlamentare

Sfat reparatii

Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania
 AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...

imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului
 Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...

Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video
 Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91

LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling
 

Relatari ale imamului Jafar As Sadiq AS

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1 reply to this topic

#1
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
[ http://www.deviantart.com/download/69164847/Imam_Jafar_Sadiq_by_rizviGrafiks.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

1. Cunoaștere
Abu Abdullah Ja'far al-Ṣādiq (Pacea fie asupra sa!) îl citează pe Trimisul lui ‘Allāh (Pacea și binecuvântările lui Allah fie asupra sa și a familiei sale curate!) ca spunând:


„Căutarea de cunoaștere este o obligație pentru fiecare musulman. Neîndoios este că ‘Allāh îi iubește pe căutătorii de cunoaștere.”

„Profetul este dovada arătată de către ‘Allāh către robii Săi. Și demonstrația care există între robi și ‘Allāh este rațiunea.”

„Acel care învață, făptuind în acord cu ceea ce învață, și îi învață apoi pe alții de dragul lui ‘Allāh, este în Regatul lui ‘Allāh cu rangul de «mare om», căci se va spune despre el: «În numele lui ‘Allāh a dobândit cunoaștere, în numele lui ‘Allāh a făptuit și în numele lui ‘Allāh i-a învățat pe alții.»”

2. Autenticitatea tradițiilor

Se relatează că Imamul al-Ṣādiq a spus:
„Totul trebuie confruntat cu Cartea lui ‘Allāh și cu sunnah. Oricare tradiție ce nu este în conformitate cu Cartea lui ‘Allāh este fără îndoială o minciună împopoțonată.”


El citează pe Trimisul lui ‘Allāh ca spunând:
„Fiecare adevăr are un un semn indicându-l ca fiind adevăr și fiecare lucru corect are o trăsătură care-i arată identitatea. Drept aceea luați ceea ce este în acord cu Cartea lui ‘Allāh, dar lăsați ceea ce nu este de acord cu Cartea lui ‘Allāh.”

3. Monoteism

Se narează cum că Abu Abdullah ar fi povestit că un om a venise la Emirul dreptcredincioșilor, ‘Alī bin Abu Talib (Pacea fie asupra sa!) și-l întrebase: „O, Emir al dreptcredincioșilor, îl vezi pe Stăpânul nostru atunci când îl adori?” Emirul dreptcredincioșilor i-a răspuns: „Vai ție, (că nu știi), căci eu nu aș sluji vreodată un stăpân de nevăzut.” Omul întrebă iarăși: „Dar cum l-ai văzut?” Imamul dădu răspuns: „Vai de tine, căci ochii nu-L văd vreodată prin vedere, ci inimile sunt acele ce-L văd prin adevărurile credinței.”

Se citează de asemenea că Imamul a spus:
„... preamărit fie El, care este deasupra descrierilor ce-i fac cei ce-L descriu, acei ce-L egalează pe ‘Allāh createlor Sale și îi atribuie astfel neadevăruri. Că astfel trebuie să știți, fie-i Lui milă de voi, că adevărata față a credinței-în-Unul-doar este aceea descoperită de către Coran și tot de Carte sunt descoperite atributele adevărate ale lui ‘Allāh, Preamăritul și Atotputernicul. Alungați falsitatea de la ‘Allāh și asemănarea Lui cu ființele umane! Căci nu există la El nici o neadeverire și nici nu există pentru El vreo personificare. El este doar ‘Allāh, Nemuritorul și Veșnicul. Fie El preamărit dincolo de descrierile celor ce-l descriu! Feriți-vă de-a păși peste spusele Coranului, fiindcă de faceți astfel când Cartea vă va fi făcut toate lămurite, atunci hotărât e că veți apuca pe calea cea greșită.”


„Nimic din cele de pe pământ sau din cer nu poate exista fără aceste șapte calități: voință, voința divină, decret divin, predestinare, încuviințare, poruncă divină și durată. Acel care pretinde că-i în stare să anuleze una din acestea este fără de tăgadă un necredincios.”

Când a fost întrebat despre fatalism și liberul arbitru, Imamul a spus:
„Nu s-ar spune că există fatalism și nici că există liber arbitru, însă există între ele un loc de mijloc, unde cum e corect există. Această rectitudine (din mijloc) este realizată numai de către omul de adâncă învățătură sau numai de acel ce este învățat de către omul de adâncă învățătură.”


(Usul al-Kafi, al-Kulaini, vol. I, ediția a III-a), pag. 30-35.
Ibidem.
Ibidem, pag.69 și 98.
Ibidem.
Ibidem.


4. Călăuzire și linii de orientare

„Acel care judecă în mod cinstit ceea ce este în legătură cu el însuși este neîndoios certificat să judece problemele celorlalți.”

„Acel care prescrie binele și interzice răul trebuie să fie stăpânit de aceste trei calități: trebuie să fie atent ce anume permite și ce anume interzice, trebuie să fie corect în ceea ce permite și în ceea ce interzice, trebuie să fie conștiincios în ceea ce permite și în ceea ce interzice.”

„Iubirea pentru această viață naște durere și întristare. E sigur că indiferența față de viața de aici este un izvor de mângâiere pentru inimă și pentru trup.”

Imamul al-Ṣādiq este citat că a spus: „A vă permite binele și a vă interzice răul sunt două atribute divine. Hotărât este că ‘Allāh îi ajută pe acei care mereu le mențin și hotărât este că ‘Allāh îi abandonează pe cei ce le abandonează.”


„Nu-L înfuria pe ‘Allāh căzând la învoială cu vreun rob de-al Său și nu căuta apropiere de oameni îndepărtându-te de ‘Allāh.”

„Fiți buni și ascultători față de părinții voștri, astfel ca și copiii voștri să ajungă a fi buni și ascultători față de voi. Și întorceți-vă privirea de la femeile altora, ca și alții să-și întoarcă privirea de la femeile voastre.”

„Dreptcredinciosul trebuie să aibă opt calități: adevărat curaj în mijlocul adversităților, răbdare în mijlocul suferințelor de tot felul, recunoștință în prosperitate, mulțumit sufletește cu îngăduința pe care ‘Allāh a revărsat-o asupra sa. El nu trebuie să făptuiască niciodată cu nedreptate asupra inamicilor și nici să-și nemulțumească vreodată prietenii. Iar oamenii sunt mulțumiți de acesta, chiar și când el este obosit cu trupul.”

„Cea mai bună adorare a lui ‘Allāh este căutarea de cunoaștere de dragul lui ‘Allāh și a fi smerit față de ‘Allāh.”

„Cel mai drag mie dintre frații mei este acel care îmi arată greșelile.”

„Buna purtare față de ceilalți este parte a credinței. Ea sporește mijloacele de trai ale celui ce-o are.”

Se relatează că Imamul al-Ṣādiq a spus:
„Odată, Trimisul lui ‘Allāh a trimis o mică oaste să împlinească o anumită datorie. La întoarcerea oamenilor de la datorie, el le-a spus: «Bine ați venit, voi oameni ce ați făptuit micul jihad. Însă vă așteaptă acum marele jihad.» Ei întrebară atunci: «O, Trimis al lui ‘Allāh, și care-i acela marele jihad?» Răspunse Profetul: «Este războiul ce unul îl duce împotriva lui însuși.»”

Abu Umar al-Shaibani a spus:
„Odată, l-am văzut pe Abu Abdullah cu o cazma în mâinile sale. Îmbrăcat cu un pieptar greu, se ostenea mult la construcția unui perete și sudoarea îi curgea pe șira spinării în jos. Am zis atunci: «Fie să-ți fiu ție răscumpărare! Dă-mi mie cazmaua să fac eu munca pentru tine.» El a răspuns: «Îmi place într-adevăr că omul suferă sub vipia soarelui dobândirea pâinii zilnice.»”


Sufyan al-Tahwri a povestit:
„L-am chemat pe al-Ṣādiq (Pacea fie asupra lui!) și i-am spus: «Dă-mi și mie un sfat conform căruia să făptuiesc în fiece zi.» A întrebat el: «Și-l vei urma, Sufyan?» Am răspuns: «Da, te asigur.»

Atunci el începu: «Sufyan! Mincinoșii n-au nici un fel de noblețe. Invidioșii nu se bucură de nici o consolare. Cei care plictisesc pe alții nu dobândesc nici un prieten. Cei vicleni nu au deloc prieteni adevărați. Certăreții nu pot dobândi conducerea altora.»

Apoi al-Ṣādiq tăcu. Dar eu l-am rugat: «O, fiu al fiicei Trimisului lui ‘Allāh, mai spune-mi!»
El urmă: «Sufyan, pentru a fi inteligent, pune-ți toată încrederea în ‘Allāh. Ca să fii bogat, fii mulțumit cu ceea ce ‘Allāh a destinat pentru tine. Vei dobândi loialitate, de te vei asocia cu alții în felul în care ei o fac cu tine. Nu te împrieteni cu cei destrăbălați, ca nu cumva să fii influențat de dezmățarea lor. Iar în toate treburile tale, consultă-te cu cei ce se tem de ‘Allāh .»

El tăcu apoi, dar eu l-am îndemnat iar: «O, fiu al fiicei Trimisului lui ‘Allāh, spune-mi mai mult!» El continuă: «Sufyan, acel care caută demnitate fără putere, putere fără prieteni și prestigiu fără bogăție, îngăduie-i să treacă de la umilința de a nu I se supune lui ‘Allāh la onoarea de a-I da ascultare lui ‘Allāh.»
Apoi al-Ṣādiq s-a oprit și eu l-am rugat din nou: «O, fiu al fiicei Trimisului lui ‘Allāh, mai spune-mi!» El continuă: «Sufyan, tatăl meu mi-a poruncit să mă lipesc la trei calități și să mă țin departe de trei defecte. Privitor la cele pe care m-a îndemnat să le urmez, el mi-a spus: ' Fiule al meu, oricine se împrietenește cu un om al răului nu va fi scutit de răul aceluia. Oricine nu-și stăpânește cuvintele va avea tot felul de remușcări. Oricine se pune pe sine într-o situație suspectă fi-va învinuit de-a fi lipsit de onestitate. '»

L-am întrebat eu: « O, fiu al fiicei Trimisului lui ‘Allāh, și care sunt cele trei defecte pe care ți le-a interzis tatăl tău?» Al-Sadiq a răspuns: «El mi-a interzis să mă asociez unuia care invidiază pe cei bogați, unuia care se bucură de necazurile altora și unuia care clevetește pe seama altora.»
Apoi el (Pacea fie asupra sa!) a mai adăugat: «Șase defecte sunt acelea care niciodată nu pot fi de găsit în autenticul credincios: purtare aspră, grabă să se certe, invidie, încăpățânare, spunere de minciuni și facere de nedreptate altora.»”

Ibidem,pag.100.
Ibidem, pag.149.
Ibidem, pag. 159.
Tuhal al-Uqul Ahl ul-Bayt al-Rasul (Comori ale minții luate de la cei din Casa Profetului), al-Harani, pag. 262, ediția a V-a.
Ibidem, pag.263
Ibidem.
Usul al-Kali, al-Kulaini, vol.5, pag.4.
Wasa'il al-Shi'ah, al-Hurr al-Amili, vol. 6, pag.9
Ibidem, pag.416.
Ibidem, pag.422.
Ibidem, pag.264 și Mashkat al-Anwar (Nișa luminilor), pag.162.
Ibidem, pag.266 și 269.
Ibidem.
Wasa'il al-Shi'ah, al-Harr al-Amini, vol. 6, pag.270.
Ibidem, pag.275


TRADUCERE REALIZATA DE ASOCIATIA CULTURALA POARTA CUNOASTERII

#2
bietu

bietu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,545
  • Înscris: 17.03.2008
Posted Image

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate