Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...
 Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina
 Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 

Monoteismul islamic in doctrina scolii Ahul Baiyt

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
105 replies to this topic

#1
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Abu Abdallah a relatat următoarele: „Căpetenia credincioşilor, imamul Ali, vorbea în moscheea din Kufa când un om pe nume Dhilib s-a ridicat în faţa sa. El avea o limbă ascuțită, o vorbire aleasă şi era curajos. El a spus:
«O, Căpetenie a credincioşilor! L-ai văzut pe Domnul tău?»

Acesta a răspuns: «Vai de tine, o, Dhilib! Nu m-aş închina unui Domn pe Care să nu-L fi văzut.»
El a spus: «O, Căpetenie a credincioşilor! Cum L-ai văzut? »

El a răspuns:

«O, Dhilib! Ochii nu-L văd prin puterea de observaţie a privirii, dar inimile Îl văd prin adevărurile credinţei (haqaiq al-iman). Vai ţie, o, Dhilib! Cu adevărat, Domnul meu este subtil în subtilitate (latif al-latafah), dar nu poate fi descris de subtilitate (lutf); imens în imensitate (azim al-azamah), dar nu poate fi caracterizat de imensitate (izam); grandios în grandoare (kabir al-kibriya'), dar nu poate fi descris de grandoare (kibr); măreţ în măreţie (jalil al-jalalah), dar nu poate fi caracterizat de măreţie (ghilaz).

Înainte de toate lucrurile, El exista; nu se poate spune că nimicul exista înaintea Sa. După toate lucrurile El va continua să existe; nu se poate spune că El are un „după”. El a voit toate lucrurile, dar nu printr-o hotărâre (himmah). El percepe toate (darrak), dar nu prin vreun mijloc (khadiah). El este în toate lucrurile, dar nu amestecat (muta-mazij) cu ele, nici separat (ba'in) de ele.

El este evident (zahir), dar nu potrivit explicaţiei că ar fi imediat (perceptibil prin simțuri: mubaşarah); este manifest (mutajallin), dar nu înfățișându-Se (istihlal ru'yah); este detaşat, dar nu prin distanţă (masafah); apropiat (qarib), dar nu prin apropiere (fizică) (mudanah); subtil, dar nu în ceea ce priveşte corporalitatea (tajassum); existent (mawfud), dar nu după nonexistenţă (adam); activ (fa'il), dar fără să fie silit (idtirar); El hotărăşte (muqaddir), dar nu prin mişcare (harakah); El doreşte (murid), dar nu în urma unei decizii (hamamah); El aude (sami), dar nu prin intermediul a ceva (alah) şi vede (basir), dar nu cu ajutorul organelor (adah).

Locurile (amakin) nu-L cuprind, timpul (awqat) nu-L petrece, atributele (sifat) nu-L pot delimita, iar aţipirea (sinat) nu-L cuprinde[3].

Prin faptul că El a dat simţuri (taşir) organelor de simţ (maşair) se poate cunoaşte că El nu posedă organe de simţ. Prin faptul că a dat substanţă (tajhir) substanţelor (jawahir) se poate cunoaşte că El nu are substanţă.”





Într-o predică Imamul Ali (Pacea fie asupra sa!) a spus:
„Ceea ce arată spre El (daliluh) sunt semnele Sale (ayat)[1]; a-L percepe (wujuduh) înseamnă a mărturisi despre El (a-I confirma existenţa) (ithbatuh); a-L cunoaşte pe El înseamnă a declara Unicitatea Lui, iar a declara Unicitatea Lui înseamnă a-L distinge (tamyiz) de creaţia Sa. Norma (hukm) distingerii este separarea (baynunah) în ceea ce priveşte atributele, nu în ceea ce priveşte distanţa (uzlah). Cu siguranţă, El este un Domn Care creează (rabb khaliq), dar care nu are Domn şi Care nu este creat. Orice poate fi conceput (cu gândirea) este diferit de El.”

După aceea el a spus: „Cine este cunoscut în sine (bi-nafsihi) nu este Dumnezeu; acesta este indicatorul care arată spre El (al-dalil alayh) şi aceasta este ceea ce duce la cunoaşterea Lui.”


[1] Semnele lui Dumnezeu sunt expuse în întreaga creaţie, aşa cum este menţionat în multe pasaje din Coran, precum în versetul: „În deosebirea nopţii şi a zilei, în ceea ce Dumnezeu a creat în ceruri şi pe pământ sunt semne pentru un popor temător.” (Coran 10: 6).



Abu Basir a relatat că l-a întrebat pe Abu Abdallah (Pacea fie asupra sa!): „Vorbeşte-mi despre Dumnezeu, Cel Puternic şi Măreţ. Credincioşii Îl vor vedea în Ziua Judecăţii?”
Acesta a răspuns: „Da, şi L-au văzut chiar înainte de Ziua Judecăţii.”
Abu Basir l-a întrebat: „Când?”
Imamul a răspuns: „Când El le-a spus: «Nu sunt eu Domnul vostru? Ei spuseră: Da, aşa mărturisim!»” (Coran 7: 172).
El a rămas tăcut pentru un timp. Apoi a spus:
„Cu adevărat, credincioşii Îl văd în această lume înainte de Ziua Învierii. Nu Îl vezi acum?”
Abu Basir l-a întrebat apoi: „Să mai spun şi altora asta (în afară de tine)?

El a răspuns: „Nu, pentru că dacă spui acest lucru, cel care nu cunoaşte sensul celor spuse de tine, va tăgădui acest lucru. Apoi el va presupune că este vorba despre o comparaţie şi despre necredinţă (kufr). Dar a vedea cu inima (al-ru'yah b-il-qalb) nu este la fel cum ai vedea cu ochii (al-ru'yah bi-l-ayn). Preaînalt este Dumnezeu şi dincolo de ceea ce descriu cei care-L compară (muşabbihun) şi ereticii (mulhidun)!”

Edited by poarta-cunoasterii, 08 October 2012 - 11:17.


#2
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Am si eu curiozitati legate de monoteismul din Quran.
In Quran exista ruh-suflare de viata pusa de Allah in om si Ruh al Quds aka Duh Sfant.
Recunoaste Quranul ca Isus este altfel venit pe lume decat toti oamenii?
Sunt prezente in versetele Quranului trimiteri clare la Dumnezeu, Duhul Sfant si modul cum Isus  a a fost intrupat ca om din Fecioara Maria?
Spune Allah ca Isus este Mesia in Quran?
Avand in vedere toate aceste trimiteri destul de clare de ce nu recunoasteti trinitatea adica Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Sfantul Duh.
Prefer raspunsuri la obiect, nu faceti flooduri cu copy paste, daca nu va descurcati puneti link-uri.

#3
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Despre ruh intentionez inshaAllah sa traduc un articol mai complex pentru ca exista mai multe semnificatii. Voi reveni cand il termin.
Cum sa recunoastem trinitatea cand Coranul e plin de afirmatii care insista pe monoteismul absolut. Ruh nu e Allah, asta e evident, deci toata demonstratia ta cade. Si creatia e desprinsa din Dumnezeu dar nu inseamna ca e Dumnezeu. Nu orice vine de la Allah e Allah.

#4
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 10 octombrie 2012 - 20:29, said:

Despre ruh intentionez inshaAllah sa traduc un articol mai complex pentru ca exista mai multe semnificatii. Voi reveni cand il termin.
Cum sa recunoastem trinitatea cand Coranul e plin de afirmatii care insista pe monoteismul absolut. Ruh nu e Allah, asta e evident, deci toata demonstratia ta cade. Si creatia e desprinsa din Dumnezeu dar nu inseamna ca e Dumnezeu. Nu orice vine de la Allah e Allah.
Scrie mai sau nu scrie in Quran de
-Ruh, pus in om
si
-Ruh al Quds, Duh Sfant, diferit de ruh ca sunt deosebite?
Da sau nu?
Scrie ca in Isus era Ruh al Quds?
Scrie ca Fecioara Maria era virgina iar tatal biologic a lui Isus nu era uman?
Sa te vad, si daca nu stii iti aduc eu versetele din Quran.
Insa vreau sa-ti verific sinceritatea.

Edited by ThinkAbout, 10 October 2012 - 20:36.


#5
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Da, da-mi versetul unde scsrie ca Iisus as e Ruh al Quds.

#6
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 10 octombrie 2012 - 21:20, said:

Da, da-mi versetul unde scsrie ca Iisus as e Ruh al Quds.
Sura Al Maida 110
110. Si cand Allah va zice: "Isus, fiu al Mariei, adu- ti aminte de harul Meu asupra ta si asupra mamei tale, cand Eu te- am intarit cu Duhul Sfant
Ruh al Quds este in Isus.
Inauntrul lui.
Spre comparatie, in tine este Ruh al Quds sau este ca in cazul tuturor oamenilor doar ruh?

Edited by ThinkAbout, 11 October 2012 - 09:27.


#7
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postpoarta-cunoasterii, on 08 octombrie 2012 - 11:16, said:

El este evident (zahir), dar nu potrivit explicaţiei că ar fi imediat (perceptibil prin simțuri: mubaşarah); este manifest (mutajallin), dar nu înfățișându-Se (istihlal ru'yah); este detaşat, dar nu prin distanţă (masafah); apropiat (qarib), dar nu prin apropiere (fizică) (mudanah); subtil, dar nu în ceea ce priveşte corporalitatea (tajassum); existent (mawfud), dar nu după nonexistenţă (adam); activ (fa'il), dar fără să fie silit (idtirar); El hotărăşte (muqaddir), dar nu prin mişcare (harakah); El doreşte (murid), dar nu în urma unei decizii (hamamah); El aude (sami), dar nu prin intermediul a ceva (alah) şi vede (basir), dar nu cu ajutorul organelor (adah).

După aceea el a spus: „Cine este cunoscut în sine (bi-nafsihi) nu este Dumnezeu; acesta este indicatorul care arată spre El (al-dalil alayh) şi aceasta este ceea ce duce la cunoaşterea Lui.”

Pai asta e un fel de apofatism.
Dionisie Areopagitul si Maxim Marturisitorul au abordat chestiunea in termeni similari.

#8
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 11 octombrie 2012 - 09:24, said:

Sura Al Maida 110
110. Si cand Allah va zice: "Isus, fiu al Mariei, adu- ti aminte de harul Meu asupra ta si asupra mamei tale, cand Eu te- am intarit cu Duhul Sfant
Ruh al Quds este in Isus.
Inauntrul lui.
Spre comparatie, in tine este Ruh al Quds sau este ca in cazul tuturor oamenilor doar ruh?

Ruh al quds este o creatie si am sa revin cu detalii dua ce verific textul in araba si celelalte versete.
Deocamdata, cum poti sa deformezi atat de grav textul impunandu-ti propria interpretare , atat de departata? Adica a intari pe cineva cu ceva inseamna ca acela devine acel ceva?

Ai spus ca in Coran se spune ca Iisus ESTE Ruh Al Quds. Iarasi ai mintit despre Coran. A spune ca e intarit (si nu am verificat inca sensul din araba) nu inseamna a fi.

Daca eu te intaresc pe tine cu o armata inseamna ca tu devii acea armata? Nu mai mutila versetele ca sa reiasa ce vrei tu, nu e onest si iti pierzi orice credibilitate. apoi verifica cu araba inainte de a posta o traducere, cand vrei sa demonstrezi o chestie abstracta.

View Postsearcher-star, on 11 octombrie 2012 - 12:28, said:

Pai asta e un fel de apofatism.
Dionisie Areopagitul si Maxim Marturisitorul au abordat chestiunea in termeni similari.

Da, calea apofatica ocupa un rol central in metafizica scolii Ahlul Baiyt as. Iar celelalte descrieri divine trebuie intelese tocmai prin prisma acestui apofatism, iar aceasta impune interpretarea metaforica si nu literara. De aceea aqiydah shiita e atat de diferita de cea salafita, in care predomina interpretarea literara ce duce la antropomorfizarea divinitatii.

Edited by poarta-cunoasterii, 11 October 2012 - 14:51.


#9
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 14:53, said:

Ai spus ca in Coran se spune ca Iisus ESTE Ruh Al Quds. Iarasi ai mintit despre Coran. A spune ca e intarit (si nu am verificat inca sensul din araba) nu inseamna a fi.
Nu stiu cu cine vorbesc de la Poarta ca stati  multi pe un cont.
Cred ca ati lesinat de la intrebarea mea, dovada fiind ca la alte postari raspundeti promt.La intrebarea asta a trecut o zi si nu ati raspuns.
Nu aveam cum sa mint intrucat am adus versetul din Quran tradus in romana pe islamulazi.

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 14:53, said:

Daca eu te intaresc pe tine cu o armata inseamna ca tu devii acea armata?
Nu compara smochine cu portocale ca-ti da cu virgula.
Duhul Sfant este in Isus.
Duhul Sfant nu-i armata asa ca exemplul tau de gradinita pica.
Ce tu poti introduce o armata in mine?

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 14:53, said:

Ruh al quds este o creatie si am sa revin cu detalii dua ce verific textul in araba si celelalte versete.
Ruh aka Duh este suflare de viata pusa de Creator in om, toti oamenii o au.
Ruh al Quds nu este creatie ci una din cele 3 ipostase ale lui Allah da` o luam pe rand step by step cu textul Quranului in mana.
Surat An Hahl, ayat 102
"..l-a pogorat Duhul Sfant de la Domnul tau ca sa-i intareasca..."

#10
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Asteptam raspunsul tau, pe care il eviti. De unde ai dedus ca a fi intarit cu ceva inseamna a fi acel ceva? E o greseala de logica, una fatala.
Lamureste de unde ai scos aceasta identitate si apoi iti explic ce este Duhul Sfant. Nu ai cum sa demonstrezi trinitatea din Biblie, cu atat mai putin din Coran.  
Nu stau non stop pe net ca tine si nici nu postez ceva fara sa verific versetul in araba, asa ca ai rabdare,

View PostThinkAbout, on 11 octombrie 2012 - 19:01, said:

Duhul Sfant este in Isus.


Arata-mi versetul in care scrie ca Ruh al Quds e IN IISUS as.

Edited by poarta-cunoasterii, 11 October 2012 - 19:17.


#11
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 19:16, said:

Asteptam raspunsul tau, pe care il eviti. De unde ai dedus ca a fi intarit cu ceva inseamna a fi acel ceva? E o greseala de logica, una fatala.
Lamureste de unde ai scos aceasta identitate si apoi iti explic ce este Duhul Sfant. Nu ai cum sa demonstrezi trinitatea din Biblie, cu atat mai putin din Coran.  
Nu stau non stop pe net ca tine si nici nu postez ceva fara sa verific versetul in araba, asa ca ai rabdare,
Pai ai raspuns pe alte topice, asa ca ai avut timp.
Mai putin pe asta draguta.

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 19:16, said:

Arata-mi versetul in care scrie ca Ruh al Quds e IN IISUS as.
Ti l-am pus mai sus.
Ai spus ca nu-ti convina interpretarea mea, desi eu sunt un om liber si am dreptul sa interpretez cum vreau si ai spus ca Isus a fost intarit cu Ruh al Quds
Explica ce inseamna ca a fost intarit, nu de alta dar fusese o data ca om cu ruh in el si i s-a adaugat si Ruh al Quds.
Cat priveste aprecierea cum ca trinitatea nu exista in Biblie abtine-te.
Noi vorbim de existenta lui Ruh al Quds in Quran.
Era sau nu Ruh al Quds in Isus?
Tu ai Ruh al Quds sau doar Ruh.
De cate ori este mentionat Ruh al Quds in Quran si in raport cu cine?
De cate ori este mentionat ruh-ul.....

#12
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Cum interpretezi de la a fi sustinut cu Ruh Al quds la a fi in el? Unde scrie ca a fost in el? Si ca sa interpretezi ai nevoie de niste dovezi, unde sunt acele dovezi?Te-am intrebat asta de 3 ori si nu raspunzi. De ce sa continui discutia cand tu din start o eviti? Discutiile despre ruh sunt complicate si nu vreau sa le tratez cu superficialitate. Ruh Al Quds, ca anticipare, este un spirit trimis sa intareasca, sustina profetii si imamii. De aceea ei raman infailibili. Sunnitii spun ca este Jibriil as, noi avem si aceasta opinie raportat la unele versete, dar interpretarile imamilor duc catre ideea existentei unui spirit, creatie a lui Allah, in nici un caz Allah sau Duhul Sfant in acceptiunea crestina, ceea ce te intereseaza pe tine.

Deci... cum ai dedus ca e in Iisus daca scrie ca a fost intarit cu aceasta. A intari inseamna ca esenta celui intarit ramane identitica dar primeste ceva suplimentar, nu ii schimba fundamental esenta, ci il intareste in ceea ce este. Ast6fel au fost intariti toti profetii, nu doar Isa as.

#13
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 20:13, said:

Cum interpretezi de la a fi sustinut cu Ruh Al quds la a fi in el?
Ce spune Quranul draguta de ruh?
A fost sau nu insuflat in om?
Ce omu este despartit de ruh?
Este ruh la purtator?
Daca ruh-ul este in om, fix pe logica asta Ruh al Quds era in Isus.

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 20:13, said:

Te-am intrebat asta de 3 ori si nu raspunzi.
Nu doar ca am raspuns ti-am pus si versetele din Quran.

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 20:13, said:

De ce sa continui discutia cand tu din start o eviti? Discutiile despre ruh sunt complicate si nu vreau sa le tratez cu superficialitate.
Ti-a trecut vreodata prin cap ca nu exista nimic complicat, nu de alta dar altfel ne facea Dumnezeu pe toti savanti geniali ca sa pricepem religia.
Esti culmea culmilor.
Eu am deschis discutia despre Ruh al Quds si am continuat-o.
Nu poti acuza pe cineva care deschide discutia si o argumenteaza cu versete si parerea lui (am dreptul la o parere) ca evita discutia din start.
Este ilogic, auziti...voi astia de la poarta nu puteti gasi unu` care stie ce-i aia logica si argumentatie?

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 20:13, said:

Ruh Al Quds, ca anticipare, este un spirit trimis sa intareasca, sustina profetii si imamii.
Aku e pe cont unu de la poarta care nu stie araba?
Ruh al Quds in araba inseamna Duh Sfant.
Ce ma trimiti la spirite.
Ce mare lucru sa intelegi ca asta inseamna si scrie in Quran
Duh Sfant...

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 octombrie 2012 - 20:13, said:

De aceea ei raman infailibili. Sunnitii spun ca este Jibriil as, noi avem si aceasta opinie raportat la unele versete, dar interpretarile imamilor duc catre ideea existentei unui spirit, creatie a lui Allah, in nici un caz Allah sau Duhul Sfant in acceptiunea crestina, ceea ce te intereseaza pe tine.
Ruh al Quds= Jibril.
Adica Duhul Sfant este Jibril
Unde scrie mai in Quran ca Jibril se declara pe el Duh Sfant, arata-mi versetul.
Hai copacel copacel, ca ajungem la ilogismele voastre.
Lasa acceptiunea crestina.
Aici vorbim de prezenta Duhului Sfant in Quran.
Tu spui ca-i creatie, demonstreaza-mi cu sure din Quran ca Ruh al Quds este creatie.

Edited by ThinkAbout, 11 October 2012 - 20:55.


#14
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 11 octombrie 2012 - 20:54, said:

Ce spune Quranul draguta de ruh?
A fost sau nu insuflat in om?
Ce omu este despartit de ruh?
Este ruh la purtator?
Daca ruh-ul este in om, fix pe logica asta Ruh al Quds era in Isus.

Tu crezi ca daca ai atasat un adjectiv, e acelasi lucru cu ruh, doar ca e sfant? :)

Nu doar ca am raspuns ti-am pus si versetele din Quran.
In verset nu spune ca era in el, ci ca era intarit, in aceeasi masura in care si ceilalti profeti au fost intariti. Vrei sa spui acum ca Duhul Sfant a fost in toti profetii si toti au fost dumnezei, cum e considerat Iisus as?


Ruh al Quds= Jibril.
Adica Duhul Sfant este Jibril
Unde scrie mai in Quran ca Jibril se declara pe el Duh Sfant, arata-mi versetul.

Nu-ti fa griji ca o sa iti dau toate versetele pe aceasta tema. Dar trebuie sa am timp sa le selectez si sa traduc si tot tafseerul. Ai rabdare, vreau sa fac un articol cuprinzator, nu ca sa iti raspund tie, ca stiu ca nu iubirea de cunoastere te face atat de nerabdatoare, ci pentru ceilalti, musulmani si nemusulmani.


#15
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Eu nu-mi fac nici un fel de griji.
Cum era cu ceilalti profeti si legatura lor cu Duhul Sfant ne spune Biblia asa ca eu una nu am neclaritati.
Cat priveste adjectivul, vezi ca se refera la Ruh al Quds in foarte putine contexte, cred doua, adica Quranul diferentiaza destul de clar intre ruh si Ruh al Quds ca asa apare, nu am inventat eu nimic.
Cat priveste afirmatia ta cum ca Jibril era Ruh al Quds astept versetul.Adica ingerul este Duh Sfant este interesant, nu de alta dar ori este inger ori Duh Sfant.
In rest ironiile tale ieftine nu ma incalzesc, nu ma ataca si nu-mi fac nimic.
Insa poti continua sa le folosesti ca sa fie masa bogata!
------

Edited by ThinkAbout, 11 October 2012 - 21:41.


#16
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Tu continui s aironizezi si sa ataci, dar te las in pace, nu mai irosesc cuvinte.

Ai facut o fixatie pe Jibriil. Ce am spus eu:

Quote

Sunnitii spun ca este Jibriil as, noi avem si aceasta opinie raportat la unele versete, dar interpretarile imamilor duc catre ideea existentei unui spirit, creatie a lui Allah, in nici un caz Allah sau Duhul Sfant in acceptiunea crestina, ceea ce te intereseaza pe tine.

Ideea aceea e foarte raspandita la sunniti, pentru noi este vorba de un spirit superior creat de Allah. Si aici am sa revin cu hadithuri si tafseer cand am timp. Nu uit, dar vreau sa cumulez toate opiniile si toate versetele. Pana atunci ramane sa explici tu, indiferent de ce ar fi Ruh al Quds, de ce crezi ca e ceva in interiorul cuiva din moment ce se vorbeste doar de sustinere si nu de natura intrinseca. Intre Ruh si RUh al Quds sunt mai multe diferente decat simplul adjectiv ''sfant''. Aici gresesti tu.

#17
ThinkAbout

ThinkAbout

    RhetoricalWind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 68,013
  • Înscris: 19.03.2011
Pai am explicat.
Ruh=suflare de viata.
Suflarea ta de viata unde este localizata?
In buzunar cumva?
Sau in tine?
Ei bine daca ruh-ul este in tine atunci Ruh al Quds aka Duh Sfant, nu poate fi decat in si nu altundeva.
Quranul spune ca Isus avea Ruh al Quds.
Nicaieri nu exista verset in Quran din care sa reiasa ca Ruh al Quds este creat, nicaieri, zero versete, niente....
Prin urmare Ruh al Quds aka Duh Sfant este fix ca in Biblie.
Trinitatea este mentionata in Quran.
Exista Dumnezeu?
Exista, il cheama Allah.
Este Isus creat din fecioara?
Este.
Este Duh Sfant?
Este.
Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant.
Scrie in Quran ca Isus este Mesia?
Scrie.
Ce lipseste din Quran sunt datoriile pe care Isus trebuie sa le indeplineasca ca parte din Dumnezeu.
In Quran sunt enumerate numai datoriile pe care Isus le va indeplini in calitate de om.
Ori daca la voi Isus=Mesia=Om, nu ma mira rationamentul vostru aproape similar cu al evreilor.
Ma rog la voi a aparut si institutia lui Mahdi, dar inca nu am ajuns la ea.
Ori Mesiah nu-i doar om-ci mai mult, altfel nu ai avea cum sa legi logic inceputul cu sfarsitul.
Isus in Islam cu datorii de om putea sa si lipseasca dupa doctrina voastra...
Tocmai pentru ca nu are nici o functie de Mesiah in calitatea lui divina, ci doar pur umana.

#18
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostThinkAbout, on 12 octombrie 2012 - 16:44, said:

Pai am explicat.
Ruh=suflare de viata.
Suflarea ta de viata unde este localizata?
In buzunar cumva?
Sau in tine?
Ei bine daca ruh-ul este in tine atunci Ruh al Quds aka Duh Sfant, nu poate fi decat in si nu altundeva.
Quranul spune ca Isus avea Ruh al Quds.
Nicaieri nu exista verset in Quran din care sa reiasa ca Ruh al Quds este creat, nicaieri, zero versete, niente....
Prin urmare Ruh al Quds aka Duh Sfant este fix ca in Biblie.
Trinitatea este mentionata in Quran.
Exista Dumnezeu?
Exista, il cheama Allah.
Este Isus creat din fecioara?
Este.
Este Duh Sfant?
Este.
Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant.
Scrie in Quran ca Isus este Mesia?
Scrie.

Chiar ma faci sa rad. Te-ai straduit cu glume vulgare sa ma amuzi dar nu a mers, fara sa vrei, cu demonstratia ta de clasa a doua, chiar m-ai facut sa rad.

Te intreb doar atat: tu ai facut logica la scoala? Stii care sunt regulile unei gandiri corecte si argumentari? Le incalci pe toate. Dar chiar pe toate.

Ruh al Quds si Ruh , daca au identitate de termeni, aparent, nu desemneaza o realitate de acelasi ordin in care difera doar adjectivul, asta nu intelegi tu. Ruh e ruh si exista si in gandaci, dar despre Ruh al Quds se spune ca a intarit diferiti profeti, imami, ca a coborat impreuna cu ingerii (deci nu e inger ci o alta entitate, superioara, o creatie spirituala, dar nu Allah, precum in Trinitate) si in alte contexte. Ce spui tu nu are nici o justificare, e o interpretare complet scoasa din context, complet nefondata din cauza ca nu cunosti araba si nici semnificatiile si implicatiile versetelor. E atat de penibila si fragila incat nici nu merita un raspuns personalizat. Dar am sa fac totusi acel articol din alta perspectiva. deci ai rabdare ca am sa iti dau toate versetele si toate opiniile si tot contextul.

De curiozitate, nu ai suficienta certitudine spirituala ca sa crezi in trinitate fara sa mutilezi si sa contorsionezi versetele Coranului?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate