Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Modificare motor trifazic pe magneti permaneti

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#55
goctav2000

goctav2000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 01.03.2009

 goctav2000, on 19 iunie 2016 - 14:04, said:

o varianta ff buna de a construii un generator dintr-un motor trifazic ar fi:
propun un motor trifazat la 1500rpm:
1) Corpul motorului tre sa fie neapart din fonta sau otel  (cele de aluminiu nu sunt indicate).Se scoate statorul cu tot cu tole (opreatiune simpla) .Se va inlocuii statorul din tole de Fe cu bobinajul generatorului (respectand principiul generatorului axial cu un rotor).Bobinele pot fi mai lungi si mai dese.Lipirea bobinelor pe corpul interior al motorului se poate face home made.Dupa prinderea sau lipirea bobinelor pe corpul interior al motorului provizoriu ,se pot truna bobinele in masa cu solutie epoxilica folosind o teava de plastic care se introduce in interior ,motorul fiind cu asezat pe verticala cu fata in sus.
Grosimea bobinajul tre sa fie mai mica ca grosimea statorului original (facut din tole) avand in vedere ca tre sa montam pe rotor magnetii permaneti de 5mm gosime .
Pe rotor se fac santuri cu adancime de 1mm pentru asezarea mai corecta a magnetilor.Se vor folosii magneti cu gaura pt surub cu cap inecat.

Eu cred ca acest tip de generator este mult mai ieftin decat unul cu flux axial si are acelasi randament .Magenti neodym de dim.40x10x5 mm sunt ieftini care se vor mota pe toata lungimea rotorului,

Am atasat un fisier pr exemplificare.
Un bobinator bun poate sa faca asta.Se foloseste principiul motorului cu flux axial.

#56
nelute

nelute

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 24.10.2008
Văd că nimeni nu mai spune nimic ! Eu am un motor de 4kw/1500 ture, în carcasă de fontă. Am pus un condensator, unul triplu, de 12 kvari (măsurat are 60 de micro pe două înseriate, iar dacă-l atașez și pe al trei-lea , obțin 90 micro) , folosind în prima probă două din borne, legate între două faze ale motorului legat în stea. L-am rotit cu bormașina, și probabil când am depășit turația de lucru a motorului, o frânare bruscă reducând viteza, dă semn că ar funcționa ca generator. Am pus un bec de 100W și-l aprinde corect, iar la deconectarea becului, turația crește puțin Corect, ar spune toți ! Am legat și toți trei condensatori ( toți sunt în aceeași carcasă, legați în stea, având ieșite doar câte un capăt al fiecăruia, la cele trei borne, pentru cine nu știe despre ce-i vorba), care formează în total 90 micro, și rezultatul e același. Am legat și fiecare capăt de la condensator, la cele trei faze ale motorului. Același rezultat cu becul, dar în toate cazurile, rotirea e frânată chiar de deconectez becul, frânare ce o face condensatorul, oricum ar fi legat. Frânarea este foaret puternică, în comparație cu ce face becul la conectare. Tensiunea este în jurul valorii de 200V, iar frecvența de 43-45Hz. Am conectat și un flex de 1100W . La șocul primit la conectare, tensiunea scade la 190V, dar turația „generatorului” crește puțin. Am pus un motor de mașină de spălat să-l învârt, am obținut peste 300V cu 47hz în gol, dar la conectarea flexului, rămân 210-200V, dar motorul nu poate crește turația. Motorul e de 600W, cu rotor bobinat. Deci, cine are sursă de rotire a unui astfel de motor, poate obține un generator din el, în limita a 70% din puterea nominală. Motorul de 1500 ture, are câte patru bobine numite șpuluri, pe fiecare fază, așezate diametral opus, împărțind circumferința statorului în patru. Fiecare șpul are trei bobine concentrice, care ocupă trei canale pentru o latură a șpulului, și trei pentru cealaltă latură. Între laturile șpulului, sunt șase spații (pentru statorul cu 36). Trei sunt ocupate de latura din dreapta a șpulului fazei a doua, și trei de latura din stânga a șpului fazei a treia. Deci, vorbim de una din cele patru șpuluri, ale fiecărei faze, astfel -  șpulul fazei 1, ocupă trei canale în dreapta și trei în stânga, cu 6 canale pauză în interiorul dintre laturile lui. Un alt șpul (2) bobinat spre stânga ,față de șpulul 1, este al celei de-a doua faze, și ocupă trei canale spre stânga din cele șase din interiorul șpulului 1, iar spre dreapta este spulul 3, și ocupă celelalte trei canale din centrul șpulului 1. Cam așa e și alternatorul bobinat, doar că e împărțit altfel. Nu are 3 bobine pe șpul. Deci, cele trei șpuluri discutate, reprezintă câte una din cele câte patru bobine pe fază, ce dau turația de 1500 de ture pe minut, ale rotorului. Pentru a monta magneți pe rotor (și de aici e pur părerea mea și vreau să fiu corectat dacă nu e așa) , aceștia trebuie să fie lați cât interiorul unui șpul , care e în același timp și spațiul ocupat de latura din stânga respectiv dreapta, a șpulurilor celorlalte două faze. Așa, sunt patru magneți care formează două perechi de poli. Când nordul unuia e în centrul unuia din șpuluri și dă sinusoida de plus, sudul în următorul și o dă pe cea de minus, următorul e nord și iar sud, dar în același timp, fiecare pol se află la ieșirea de pe șpulul celei de-a doua faze și intrarea peste cel a celei de-a treia faze. Dacă nu sunt bani pentru magneți și nu sunt, se pot face patru bobine pe rotor, cu patru miezuri de oțel, care să formeze patru electromagneți (la generatoarele pe benzină, sunt doi, pentru 3000 de ture). Bobinele se leagă în  „scurt”, printr-o diodă, ca să mențină polaritatea „magnetului”  iar pe exteriorul miezului magnetic, se plantează câte un magnet (jumătate din cei de la harduri), pentru inițiere. Așa e și la generatoarele pe benzină. Cine a făcut asta deja, poate să mă corecteze.

#57
whlenoi

whlenoi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 319
  • Înscris: 02.11.2015
Vezi daca aprinzi becul si fara condensatoare. Nu stiu ce condensatoare ai, dar pentru generator trebuiesc condensatoare de lucru si nu de pornire. Important este ce vrei sa obtii de la generatorul realizat. Ca sa scoti ceva energie din acest generator, poti numai pe o aplicatie hidro cu turbina de turatie mare (pelton, turgo....).

#58
laz123

laz123

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 15.12.2015
Sa va spun ce generator am eu.L-am luat de pe OLX si vanzatorul mi-a spus ca e de 3.5 kw.La inceput l-am crezut ,dupa un timp nu iar dupa ce l-am ars l-am dus la rebobinare si bobinatorul mi-a confirmat din masuratorile  lui ,ca e de 3.5 kw doar ca dadea puterea asta la ~500 ture.Din ce tin minte la rebobinare,statorul era cu 48 poli ,rotorul cu 10 magneti, si bobinatorul mi-a spus ca in viata lui nu a vazut schema de legaturi din el( si face asta de ani buni doar ca probabil nu a avut de-a face cu generatoare). Ca si rezultate pot sa spun ca e trifazic si dupa redresare merge voltul si tura ,adica la 233 vcc are ~233 ture.(sau cu 1.73 aplicat inseamna o tensiune intre faze =N/1.73-daca zic bine).Eu vreau de curios sa incerc sa fac unul si momentan caut un motor cu turatie cat mai mica ~700 ture .Cred ca de aici trebuie plecat...

Edited by laz123, 29 December 2016 - 21:04.


#59
cisana

cisana

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 30.10.2012
Buna ziua
Topicul cu transformarea motoarelor asincrone in generatoare permanent magnetice s-a terminat / inchis?Pentru ca nu mai este nici o postare dupa data de 29 dec 2016. As dorii sa intreb colegii de forum , daca a incercat cineva : ce se intimpla daca la 3 perechi de poli magnetici de pe rotor (magneti neodim, turatie originala a electromotorului de 970 rpm) maresc numarul de perechi de poli , in bobinajul statoric, la un multiplu de 3? De exemplu:12 perechi sau 15 perechi!!! Turatia viitorului generator , pentru obtinerea aceluias voltaj/frecventa, va scadea sau va creste?
Va multumesc pentru eventualele sfaturi/idei.

#60
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009
Din moment ce poti posta aici e evident ca nu s-a inchis.

#61
gigiaman

gigiaman

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 17.09.2009
Marimea fizica a polilor de pe stator trebuie sa corespunda cu marimea polilor de pe rotor; altfel magnetul unui pol va excita in acelasi timp si bobina din infasurarea alaturata(deci va genera cu șuturi, sau in contra-timp.) La fel, la rebobinarea statorului trebuie sa pastrezi simetria polilor de pe stator. deci numarul lor nu iese cum ai vrea tu... ci cat te lasa sloturile sa imparti la 3.

In mod normal, rotorul este modificat dupa numarul de poli existenti pe stator.

#62
zut1

zut1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 18.02.2018
La un generator sincron numarul polilor trebuie sa fie egal cu numarul magnetilor
la generatoarele chinezesti numarul polilor nu e egal cu numarul magnetilor sunt un fel de generatoare ansicrone cu MP la acestea dispare efectul de agatare pentru a putea porni eoliana, generatoarele sincrone sunt bune pentru hidro.

#63
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Poți construi generatoare chiar și cu 18 faze și 32 de bobine, fiecare fază rectificată separat ! Toate motoarele electrice trifazice pe care doriți să le convertiți sunt special concepute să fie ineficiente, spre bucuria mafiei petroliere, deci eu personal m-am convins că trebuie să construiesc de la zero un generator, motoarele trifazice nu m-ar ajuta cu nimic ! În primul rând fiecare fază trebuie gândită plecând de la 180° trebuie să conțină două bobine, una bobinată orar și cealaltă antiorar (FOARTE IMPORTANT !!!), înfășurări bifilare sau trifilare, studiați ACEST DOCUMENT și veți trage singuri concluziile !

Industria de profil nu are interes să construiască motoare electrice și generatoare foarte eficiente, să reducă pe cât posibil tensiunea electromotoare inversă ( Lenz Law ), aia care ne înfrânează generatorul în sarcină, păi de ce să consumăm benzină și motorină cu 50% mai puțin pentru același nr. de kwh produși, păi nu-i așa, dă-i dracului de fraieri să cumpere combustibili de la pompă până vor goli buzunarele, dacă nu-i duce mintea  !!! Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate