Modificare motor trifazic pe magneti permaneti
Last Updated: Jan 01 2020 15:49, Started by
9victor
, Jul 25 2012 21:38
·
0
#19
Posted 17 June 2014 - 10:27
him2000, on 17 iunie 2014 - 08:25, said:
nu ati incercat sa il rebobinati acel stator sa il aduceti la 375 rpm la 16 poli magnetici ? oare nu ar da randament mai bun ? tu ai reusit sa-l termini ? ... sa pui magneti pe rotor ? merci Edited by 9victor, 17 June 2014 - 10:29. |
#20
Posted 23 August 2014 - 01:40
9victor, on 17 iunie 2014 - 10:27, said:
randamentul este strict legat de rezistenta electrica a bobinajului turatia de lucru si fluxul magnetic al magnetilor ! ... modificand bobinajul cu sarma mai groasa, creste randamentul prin scaderea rezistentei bobinajului ! ... la 16 poli, scade turatia la care scoate tensiunea de incarcare ! ... tu ai reusit sa-l termini ? ... sa pui magneti pe rotor ? merci inca nu am reusit sa il termin . pretul magnetilor inca ma infierbanta, pt ca dupa calculele mele ar trebui 500kg/f pt 1 kw ..dar nu stiu daca se mai misca rotorul din cauza cocking-ului . |
#21
Posted 02 September 2014 - 20:21
Magneti neodim nu sunt buni la asa ceva,au temperatura de lucru pana la 80 grade de la 80 grade in sus se demagnetizeaza, asa ca e varianta cu bobine turnate cu rasina epoxidica.si rotoare pe platane din fier cu grosimea ce o avem pe magnetul respectiv, adica daca magnetul este de 10mm grosime atunci avem un platan de 10mm grosime si asa mai departe... poza atasata cu magneti 20X20mm N48 forta de atractie 18kg per magnet 18 X 16 magneti forta de atractie 288kg dar la o distanta de 15mm forta e mult mai mica in jur de 25kg.
Attached Files |
#23
Posted 08 January 2015 - 16:28
Eu n-aș pune problema temperaturii, că se pot gauri capacele, se poate monta un ventilator, apoi, dacă se ajunge chiar si la 50 de grade, cam e cazul să se redimensioneze generatorul, sau să se scadă sarcina. Cea mai mare problemă e, cu cretinii care caută să ducă in eroare, crezând că ei, merg pe calea științifică, adică noțiunile vechi și eronate, într-o măsură apreciabilă. Nu acceptă sub nicio formă, ca cineva să fie mai deștepți ca ei, și din experiența mea ăștia sunt în majoritate, culmea, ingineri. Eu am pus în practică, posibilitatea de a se suda autogen (film pe youtube), cu GPL. Am vrut sa-mi manifest bucuria de a reusi, față de mulți oameni, printre care, numai inginerii m-au contrazis, deși eu reușeam sa fac ceea ce ei contraziceau, cu argumente tâmpite, ilogice, precum că gazul nu dezvoltă decât 1200 de grade, că rezultă apă din reactie și stinge flacăra, că merge la sudat, dar nu la alămit... numai tâmpenii. Așa și aici, mulți nu suportă ca cineva fară studii (unde-i carte multă, și prostia-i cu găleata ), să realizeze vre-o minune, fara ca ei sa-și fi adus vr-un aport, mereu contrariu. Ce nu detaliați aici, cei care ați făcut așa generator cu randament bun, modul de așezare al magneților pe rotor, cât să ocupe aceștia, în raport cu bobina, căt de mare să fie forța de atracție a unui magnet, pentru un curent obținut in condiții de turații mici, sârma pe care o are bobina,menținerea frecvenței, șansa de a-l invarti și banii. Am văzut în clipul rusesc, ca a așezat magneții dupa înclinația coliviei rotorului. E corect, sau e necesar să se așeze așa? Acolo, a pus magneții pe trei rânduri pentru un pol, ca să iasă la lățimea golului din interiorul bobinei ? Câteva amănunte, care aș fi vrut să mi se confirme dacă așa e, și alții să le afle. Dați detalii, vă rog, și nu lăsați omul să se chinuie să-l facă, după care să refacă totul.
|
#24
Posted 10 January 2015 - 10:02
#25
Posted 12 January 2015 - 08:08
Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri.
Attached Files |
#26
Posted 16 January 2015 - 00:49
docris, on 12 ianuarie 2015 - 08:08, said:
Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri. Ai avut 8 volti in gol sau in sarcina ? |
#27
Posted 16 January 2015 - 07:18
In gol.Am incercat si cu un bec auto de 21w,dar fiind agatarea mare nu prea puteam invarti rotorul.
|
#28
Posted 16 January 2015 - 07:36
Mareste interfirul ,v-a incepe incarcarea la o turatie mai mare. motor asicron modificat - YouTube
Edited by patrascu1974, 16 January 2015 - 07:47. |
|
#29
Posted 16 January 2015 - 09:39
Motor modificat la rusi http://veter-yak.narod.ru/index/0-6
|
#30
Posted 16 January 2015 - 10:37
Rusul n-a modificat un motor, a construit de la zero un generator, folosind si un stator dr motor. Una peste alta, o realizare deosebita, care nu e la indemana oricui.
docris, on 12 ianuarie 2015 - 08:08, said:
Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri. Daca montezi magnetii la ghici, fara sa tii cont de turatia motorului, obtii doar agatare si o tensiune mica. Edited by pisicamatache, 16 January 2015 - 10:40. |
#31
Posted 25 January 2015 - 14:42
Salutare dragi colegi. Am si eu cateva nelamuriri si va zic de la inceput ca nu sunt mare mester in dale electricitatii!!. Bun sa zicem ca reusesti sa faci un generator dar dupaia ce se intampla? De exemplu mie imi trebuie un curent destul de stabil, pentru a alimenta niste servere(caut o solutie altenrativa fata de reteaua electrica), care au un consum destul de mare. Adica numa doua imi consuma undeva la 25 30 kwh raportat la 24 ore(sincer nici aia nu prea stiu ce inseamna dar stiu ca 1kwh=vreo 0.65 RON). Ce as putea face ca sa reduc consumul? Initial m-am gandit sa iau un generator din comert si in loc de motorul pe benzina/diesel sa ii montez un motor electric asa as reduce zgomotul si nu i-as inebunii pe vecini=)).
|
#33
Posted 25 January 2015 - 16:01
patrascu1974, on 25 ianuarie 2015 - 15:33, said:
Salut.Intra pe topicul panouri fotovoltaice . Desi nu cred ca renteaza deoarece am nevoie de un consum mare si plus de asta noaptea? nu mai pun la socoteala bateriile care imi trebuiesc pentru a stoca energia=)) O solutie eficenta=)), cu conditia ca motorul care alimenteaza generaatorul sa aibe un consum mai mic decat ceea ce iese din generator [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qWRIMUdCMQ0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Chiar pentru o astfel de instalatie,de ce as mai avea nevoie pe langa generator si motoras. Cum ziceam am nevoie de un curent constant fara fluctuatii(ceva un stabilizator) Edited by razvaneison, 25 January 2015 - 15:54. |
|
#34
Posted 25 January 2015 - 16:52
Cand este vorba de servare trebuie apelat la specialisti. Nimic nu s-e castiga nimic nu s-e pierde totul s-e transforma.Cu stima
|
#35
Posted 26 January 2015 - 22:14
#36
Posted 09 February 2015 - 15:00
Azi am avut ocazia sa vad cum e construit un generator trifazat de 1000W/24V, facut de cei de la Ista Breeze. Statorul e bobinat identic ca un alternator auto, pe rotor, 12 poli magnetici. Pentru agatare cat mai mica, s-au asezat magnetii cu spstiu intre doi dintre ei, plus intrefier foarte mare. Agatarea e aproape insesizabila...Urmeaza ceva teste, antrenat de bormasina, sa vad ce tensiune se poate obtine, la diverse turatii, apoi va fi antrenat de 3 pale, de 2,7m diametru.
Generatorul e modelul acesta... https://www.istabree...t&product_id=85 Attached FilesEdited by pisicamatache, 09 February 2015 - 15:05. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users