Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Modificare motor trifazic pe magneti permaneti

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

View Posthim2000, on 17 iunie 2014 - 08:25, said:

nu ati incercat sa il rebobinati acel stator sa il aduceti la 375 rpm la 16 poli magnetici ? oare nu ar da randament mai bun ?
randamentul este strict legat de rezistenta electrica a bobinajului turatia de lucru si fluxul magnetic al magnetilor ! ... modificand bobinajul cu sarma mai groasa, creste randamentul prin scaderea rezistentei bobinajului ! ... la 16 poli, scade turatia la care scoate tensiunea de incarcare ! ...
tu ai reusit sa-l termini ? ... sa pui magneti pe rotor ?
merci

Edited by 9victor, 17 June 2014 - 10:29.


#20
him2000

him2000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 05.12.2013

View Post9victor, on 17 iunie 2014 - 10:27, said:

randamentul este strict legat de rezistenta electrica a bobinajului turatia de lucru si fluxul magnetic al magnetilor ! ... modificand bobinajul cu sarma mai groasa, creste randamentul prin scaderea rezistentei bobinajului ! ... la 16 poli, scade turatia la care scoate tensiunea de incarcare ! ...
tu ai reusit sa-l termini ? ... sa pui magneti pe rotor ?
merci

inca nu am reusit sa il termin . pretul magnetilor inca ma infierbanta,  pt ca dupa calculele mele ar trebui 500kg/f pt 1 kw  ..dar  nu stiu daca se mai misca rotorul din cauza cocking-ului .

#21
Hodobasa

Hodobasa

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 14.11.2009
Magneti neodim nu sunt buni la asa ceva,au temperatura de lucru pana la 80 grade de la 80 grade in sus se demagnetizeaza, asa ca e varianta cu bobine turnate cu rasina epoxidica.si rotoare pe platane din fier cu grosimea ce o avem pe magnetul respectiv, adica daca magnetul este de 10mm grosime atunci avem un platan de 10mm grosime si asa mai departe... poza atasata cu magneti 20X20mm N48 forta de atractie 18kg per magnet 18 X 16 magneti forta de atractie 288kg dar la o distanta de 15mm  forta e mult mai mica in jur de 25kg.

Attached Files



#22
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012
ses poate inchide topicul ! ...
merci

#23
nelute

nelute

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 24.10.2008
Eu n-aș pune problema temperaturii, că se pot gauri capacele, se poate monta un ventilator, apoi, dacă se ajunge chiar si la 50 de grade, cam e cazul să se redimensioneze generatorul, sau să se scadă sarcina. Cea mai mare problemă e, cu cretinii care caută să ducă in eroare, crezând că ei, merg pe calea științifică, adică noțiunile vechi și eronate, într-o măsură apreciabilă. Nu acceptă sub nicio formă, ca cineva să fie mai deștepți ca ei, și din experiența mea ăștia sunt în majoritate, culmea, ingineri. Eu am pus în practică, posibilitatea de a se suda autogen (film pe youtube), cu GPL. Am vrut sa-mi manifest bucuria de a reusi, față de mulți oameni, printre care, numai inginerii m-au contrazis, deși eu reușeam sa fac ceea ce ei contraziceau, cu argumente tâmpite, ilogice, precum că gazul nu dezvoltă decât 1200 de grade, că rezultă apă din reactie și stinge flacăra, că merge la sudat, dar nu la alămit... numai tâmpenii. Așa și aici, mulți nu suportă ca cineva fară studii (unde-i carte multă, și prostia-i cu găleata ), să realizeze vre-o minune, fara ca ei sa-și fi adus vr-un aport, mereu contrariu. Ce nu detaliați aici, cei care ați făcut așa generator cu randament bun, modul de așezare al magneților pe rotor, cât să ocupe aceștia, în raport cu bobina, căt de mare să fie forța de atracție a unui magnet, pentru un curent obținut in condiții de turații mici, sârma pe care o are bobina,menținerea frecvenței, șansa de a-l invarti și banii. Am văzut în clipul rusesc, ca a așezat magneții dupa înclinația coliviei rotorului. E corect, sau e necesar să se așeze așa? Acolo, a pus magneții pe trei rânduri pentru un pol, ca să iasă la lățimea golului din interiorul bobinei ? Câteva amănunte, care aș fi vrut să mi se confirme dacă așa e, și alții să le afle. Dați detalii, vă rog, și nu lăsați omul să se chinuie să-l facă, după care să refacă totul.

#24
Vox13

Vox13

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 05.11.2011

View Post9victor, on 10 octombrie 2014 - 08:44, said:

se poate inchide topicul ! ...
merci
De ce sa se inchida?
O idee in plus poate face mult bine.
Rog un moderator sa stearga postul acesta a lui Victor  si al meu .
Multumesc Victor!

#25
docris

docris

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 10.06.2009
Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri.

Attached Files



#26
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postdocris, on 12 ianuarie 2015 - 08:08, said:

Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri.

    Ai avut 8 volti in gol sau in sarcina ?

#27
docris

docris

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 10.06.2009
In gol.Am incercat si cu un bec auto de 21w,dar fiind agatarea mare nu prea puteam invarti rotorul.

#28
patrascu1974

patrascu1974

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 30.12.2011
Mareste interfirul ,v-a incepe incarcarea la o turatie mai mare. motor asicron modificat - YouTube

Edited by patrascu1974, 16 January 2015 - 07:47.


#29
valentingabi

valentingabi

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 07.08.2008
Motor modificat la rusi http://veter-yak.narod.ru/index/0-6

#30
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Rusul n-a modificat un motor, a construit de la zero un generator, folosind si un stator dr motor. Una peste alta, o realizare deosebita, care nu e la indemana oricui.

View Postdocris, on 12 ianuarie 2015 - 08:08, said:

Asa se intampla cand ai o zi libera,te apuci de experimente.Motor de 370w (nu mai are placuta pe el)legat in stea la 60 rot/min am avut 8 volti.De mentionat agatarea extrem de mare.Am sa incerc sa mai scot 2 magneti si sa jonglez cu diferite unghiuri.
Daca nu mai avea placuta, de unde stii cati magneti sa montezi pe rotor ? Un motor de 3000RPM, are nevoie de doi poli, unul de 1500 de 4 poli, unul de 900. de 6 poli, iar unul de 750RPM, 8 poli. Ideale pentru modificat sunt cele de 750RPM, se poate obtine o putere apropiata de cea a motorului, la doar 750RPM, dar astfel de motoare se gasesc mai greu si sunt destul de grele, unul de 1Kw, are in jur de 20Kg.
Daca montezi magnetii la ghici, fara sa tii cont de turatia motorului, obtii doar agatare si o tensiune mica.

Edited by pisicamatache, 16 January 2015 - 10:40.


#31
razvaneison

razvaneison

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.01.2015
Salutare dragi colegi. Am si eu cateva nelamuriri si va zic de la inceput ca nu sunt mare mester in dale electricitatii!!. Bun sa zicem ca reusesti sa faci un generator dar dupaia ce se intampla? De exemplu mie imi trebuie un curent destul de stabil, pentru a alimenta niste servere(caut o solutie altenrativa fata de reteaua electrica), care au un consum destul de mare. Adica numa doua imi consuma undeva la 25 30 kwh raportat la 24 ore(sincer nici aia nu prea stiu ce inseamna dar stiu ca 1kwh=vreo 0.65 RON). Ce as putea face ca sa reduc consumul? Initial m-am gandit sa iau un generator din comert si in loc de motorul pe benzina/diesel sa ii montez un motor electric asa as reduce zgomotul si nu i-as inebunii pe vecini=)).

#32
patrascu1974

patrascu1974

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 30.12.2011
Salut.Intra pe topicul panouri fotovoltaice .

#33
razvaneison

razvaneison

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.01.2015

View Postpatrascu1974, on 25 ianuarie 2015 - 15:33, said:

Salut.Intra pe topicul panouri fotovoltaice .
mersi!
Desi nu cred ca renteaza deoarece am nevoie de un consum mare si plus de asta noaptea? nu mai pun la socoteala bateriile care imi trebuiesc pentru a stoca energia=))

O solutie eficenta=)), cu conditia ca motorul care alimenteaza generaatorul sa aibe un consum mai mic decat ceea ce iese din generator
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qWRIMUdCMQ0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Chiar pentru o astfel de instalatie,de ce as mai avea nevoie pe langa generator si motoras. Cum ziceam am nevoie de un curent constant fara fluctuatii(ceva un stabilizator)

Edited by razvaneison, 25 January 2015 - 15:54.


#34
patrascu1974

patrascu1974

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 30.12.2011
Cand este vorba de servare trebuie apelat la specialisti. Nimic nu s-e castiga nimic nu s-e pierde totul s-e transforma.Cu stima

#35
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

View Posthim2000, on 23 august 2014 - 01:40, said:

inca nu am reusit sa il termin . pretul magnetilor inca ma infierbanta,  pt ca dupa calculele mele ar trebui 500kg/f pt 1 kw ..dar  nu stiu daca se mai misca rotorul din cauza cocking-ului .
cum ai calculat asa ceva?

#36
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Azi am avut ocazia sa vad cum e construit un generator trifazat de 1000W/24V, facut de cei de la Ista Breeze. Statorul e bobinat identic ca un alternator auto, pe rotor, 12 poli magnetici. Pentru agatare cat mai mica, s-au asezat magnetii cu spstiu intre doi dintre ei, plus intrefier foarte mare. Agatarea e aproape insesizabila...Urmeaza ceva teste, antrenat de bormasina, sa vad ce tensiune se poate obtine, la diverse turatii, apoi va fi antrenat de 3 pale, de 2,7m diametru.
Generatorul e modelul acesta...   https://www.istabree...t&product_id=85

Attached Files


Edited by pisicamatache, 09 February 2015 - 15:05.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate