Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Balans la ridicare picior dupa ac...

Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...
 Hyperos consum excesiv baterie?

Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...
 Permis de conducere nou

Packet Loss la Digi

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?
 Internet Archive - adauga item la...

Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere
 

Centura blocata

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
5 răspunsuri în acest subiect

#1
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.800
  • Înscris: 15.04.2006
Pentru a inlocui o centura din spate care nu se mai tensiona am cumparat de la dezmembrari o alta centura buna.
Urmeaza sa o montez maine .
Partea interesanta este ca atunci cand am luat-o, s-a rulat iar acum daca vreau sa o desfasor ramane blocata . Am asezat-o in diferite pozitii , am scuturat-o usor - nimic.
Este posibil sa aiba acel sistem  de blocare cu bila care face centura sa nu se deblocheze daca nu este in pozitia normala iar atunci cand o pun pe masina sa fie ok ?
Cum se deruleaza pentru instalare ?

Editat de mihai!, 11 mai 2012 - 18:27.


#2
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 10.069
  • Înscris: 04.06.2007
Bineinteles ca are acel sistem ,care in cazul in care masina nu e in pozitia normala  sistemul ramane blocat . Trebuie sa-i gasesti pozitia normala pt a o putea derula.

Editat de ciine, 11 mai 2012 - 19:21.


#3
un_terorist

un_terorist

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Mesaje: 3.707
  • Înscris: 03.01.2012
Nu este recomandat si indicat sa cumperi centuri de siguranta sau air-baguri de la second. Sunt un elemente de securitate esentiale intr-un accident.
Ah, si daca te hotarasti sa desfaci centura ai grija, pe acolo exista ceva material pirotehnic.

Editat de un_terorist, 11 mai 2012 - 19:57.


#4
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.800
  • Înscris: 15.04.2006
Cu primul punct poti avea dreptate in oarecare masura .
Nu imi trece prin cap sa desfac centura ca nu se face asta in nici un caz. Trebuie inlocuita . Daca era de desfacut o desfaceam pe cea care este acum pe masina. Iar declansator pirotehnic au numai cele din fata. Cele din spate nu au. Acesta este si motivul pentru care am spus ca ai dreptate numai intr-o oarecare masura la pumctul 1 .

Centura cumparata inainte sa fie demontata de pe masina de la care a fost luata functiona. Se si retracta , se si bloca la tragere brusca . In plus, judecand dupa partea metalica care se prinde in centura, faptul ca nu are nici o zgarietura si luceste ma face sa cred ca nu a fost cuplata de mai mult de 10 -20 ori .

Editat de mihai!, 11 mai 2012 - 20:11.


#5
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.800
  • Înscris: 15.04.2006
Gata ! Problema rezolvata . Odata pusa pe masina ( se aseaza putin oblic ) am resusit sa o desfasor.
  
  Orice probleme aveti cu centurile nu le desfaceti ! Inlocuiti-le .

  Iata ce am gasit pe un alt forum , poate le va fi altora de folos.

  

Quote

Sunt Ing. proiectant la o fabrica de centure de siguranta din Arad, Takata Ro, memebru al Takata Co. Japan. Fabrica ce se afla pe locul 3 in lume la prod de volane si centuri. Momentan nu facem centuri pentru Astra H ci doar ptr viitoarele modele Astra din anii urmatori.
Centurile de pe masinile voastre sunt probabil produse de Autoliv ( locul 1 mondial ) sau TRW (locul 2 mondial) ( se pot verifica pe eticheta cusuta pe centura la partea de prindere pe sasiu )
insa : PRINCIPIUL DE PROIECTARE, FABRICARE, FUNCTIONARE AL CENTURILOR ESTE ACELASI !!!!

Iata cum stau treburile cu centura:
1. Mecanismul care retrage centura se numeste Retracor ( engl. Black Box ) format dintr-un schelet metalic ( engl. Frame ) care are forma unui cub fara perete superior si inferior. La mijlocul a 2 pereti laterali se afla 2 gauri cu dia. de circa 40 mm in care se afla un tambur ( engl. Spool ) pe care se infasoara centura p-zisa ! iar la partea inferioara are o gaura ptr un surub M10 ptr prinderea pe sasiul masinii.

2. Tamburul se introduce in cele 2 gauri din Frame , iar la capetele Spool- lui se afla : in dreapta un Spring Cassette care contine un arc lamelar sub forma spiralata ( care retrage efectiv centura prin rotirea Spool- lui in sens invers ) iar in partea stanga ( capat stang al Spool-lui ) se afla un mecanism mai complicat format din rotite dintate, si diferite placi rotunde care au gheare si gauri , placi care angreneaza intre ele.
In aceasta cutie cu roti dintate se afla un mecanism numit Webbing sensor ( webbing - in engl este centura propriu zisa ) : webbing sensor are rolul de a bloca extragerea webbingului atunci cand pasagerul are o miscare brusca spre inainte, deci te blocheaza ca sa nu poti lovi cu capul ( de ex ) scaunul din fata.( bordul la randul din fata )

Tot in acest mecanism complicat se afla si un Vehicle Sensor. , un mecanism cu o bila metalica in interior: Bila are diam de 10 mm si in cutiuta in care este inglobata are un joc sus-jos la un anumit unghi bine determinat. Acest vehicle sensor are rolul de a booca centura cand masina se inclina f mult sau se da peste cap. Bila metalica, la un anumit unghi de inclinare a masinii, loveste un actuator ( dinte ) care angreneaza cu roata dintata montata pe Spool ( deci pe axul Black Box -lui) si blocheaza extragerea centurii.
Aceste doua sisteme sunt singurele care pot bloca o centura de siguranta ,salvand efectiv viata omului.

Concluzie > la tine pot fi 2 probleme :
A) Fie s-a blocat Vehicle Sensor - ul !!? Se poate remedia prin aplicarea unor mici socuri ( chiar si cu mana libera ) asupra Black Box- lui sau in apropierea lui si apoi se incearca extragerea webbingului.

S-a blocat Webbing sensorul . Ceea ce este mai complicat. Se poate incerca remedierea prin extragerea webbingului in trepte de socuri repetate. Poti aplica si socuri destul de mari ( poti trage cu 2 maini dar cu simt si in intervale de timp mici ) dupa care te opresti putin si repeti operatia.

Daca nu reusesti va trebui inlocuit tot ansablul centura .... ceea ce te costa destul de mult ....



Quote

Din cate stiu eu topul constructorilor de centuri si volane ar fi :

1. Autoliv aprox 40-45% din piata

2. TRW aprox 30-35% din piata

3. Takata aprox 15% din piata

Plus Delphi si altii de exemplu, dar acestia reprezinta cateva procente si nu se ridica la asa nivel al calitatii si performantei ca primii trei !

Cel mai sigur este sa verificati eticheta care este cusuta pe centura propriu zisa in partea de jos langa scaunul soferului sau scaunul din fata dreapta, acolo unde centura iese din masca sau langa punctul de ancorare al centurii de sasiu.

Ceea ce ai vazut tu pe acel conector este sigla Delphi, dar aceasta firma face conectoare electrice in general.
Aceste conectoare se folosesc in ansamblu cu alte centuri facute de orice fabricant !!!
As fi mirat ca Opel sa fi utilizat centuri Delphi.
Personal mi se pare ca miroase a economie si calitate scazuta....
Nu vreau sa supar pe nimeni cu asta... dar VERIFICATI ETICHETA de pe centura ! si abia atunci se poate da un verdict !
Oricum ,sa stiti ca pentru modelele mai scumpe facute de Opel se folosesc centuri produse de liderii din domeniu, iar ptr modelele Opel si GM din anii urmatori vor fi centuri Takata.

Un lucru ramane cert , si anume :

Toate masinile cu pret intre 10- 17 (19) mii euro au pretensionare doar ptr scunele fata.

Cele cu pret mai mare au pretensionare si pe centurile spate.

Dar, aceasta pretensionare se face in general intr-un singur punct la masinile cu preturi obisnuite.
Acestea au pretensionare doar pe retractor.
Pretensionarea se realizeaza cu un Gas Generator, o capsula pirotehnica ,care primeste un semnal electric de la senzorii de soc, inainte cu cateva milisecunde de ajungerea aceluiasi semnal la airbag.
Acest Gas Gen explodeaza si printr-un mecanism mai complicat roteste invers axul retractorului si retrage centura .
Masinile ceva mai scumpe au pretensionare in 3 puncte, si anume : pe retractor, pe Buckle ( capsula neagra cu butonul rosu Eject in care ancoram centura , aflata intre scaune ) si pe ancora centurii la prinderea pe sasiu.

Pretensionarea la Buckle si la punctul de ancorare al centurii de sasiu se face tot cu o capsa pirotehnica care este inclusa intr-o teava cu lungimea de 20-25 cm si diametrul 12-15 mmm in care se afla un cablu de otel multifilar.
Acel cablu de otel are legatura cu Buckle- ul la un capat iar la celalalt capat se afla un pistonas care este introdus in tubul de fier descris anterior.
La explozia capsei pirotehnice acel piston se deplaseaza pana in celalalt capat al tevii si trage dupa el firul de otel si Buckle- ul deci si centura !
La fel se intampla si la punctul de ancorare a centurii pe sasiu.

Sper ca nu ati fost speriati de aceasta a doua parte a cursului despre centuri !

Semnat : Ing proiectant al centurilor de siguranta


#6
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.800
  • Înscris: 15.04.2006
Am desfacut de curiozitate centura veche .
Mecanismul arara asa :

Fișiere atașate


Editat de mihai!, 12 mai 2012 - 17:58.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate