Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

Mazda cx-5 versus Subaru xv

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
ceraselaungureanu

ceraselaungureanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 08.04.2008
As dori parearea voastra, care vi se pare cea mai buna alegere? Mazda cx-5 awd, 2.0 benzina sau Subaru xv 2.0 D? Stiu ca motorul 2.2 de la Mazda este rafinat si puternic, dar iese din calcul fiind peste 2000 cmc. Din ce am mai citit, motorul pe benzina de 2 l este destul de puternic si consuma rezonabil, pana in 7 l la 100 lm. Motorul pe benzina de 1.6 de la Subaru este prea slab dupa gustul meu, asa ca ramane in calcul dieselul binecunoscut, in configuratie boxer. Deci, care este parearea voastra?

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
Ceva e stricat intre rotitele tale...
Adica nu iei un 2.2 disel pt ca e impozitul "mare", dar preferi un 2l benzina pe un SUV?

Acel 2l benzina iti va consuma mult mai mult pe acea masina (decat e in carte), mult mai mult decat diferenta de impozit!

Mergi pe Subaru :)

#3
ceraselaungureanu

ceraselaungureanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 08.04.2008
Adaug variantele de echipare si preturile : Subaru xv - confort - 28508 euro TVA inclus iar Mazda cx-5 Atraction 4x4 - 28390 euro TVA inclus. Deci, preturile si dotarile ar fi destul de apropiate...Mazda ar avea portbagajul mai mare, cca 500 l fata de 370 Subaru, in schimb, interiorul si sistemul de tractiune integrala de la Subaru imi plac mai mult...Referitor la impozit, acum n-ar fi cu mult mai mare la motorul de 2.2 l diesel de la Mazda dar incerc sa ma feresc de motoare peste 2000 cmc, nu stii pe viitor cum mai modifica guvernantii taxele...Precizare, fac cam 20000 km pe an...

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
Cum ziceam, impozitul nu conteaza, problema e ca benzina va aduce costuri mult mai mari la plata d ela pompa, nu calculat pe 10 ani.
Daca vrei sa cari porcul, atunci XV nu e o solutie. Seamana cu un Ford Focus Hatch...

[ http://www.autoevolution.com/images/gallery/medium/SUBARUXV-medium-4446_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

http://www.autoevolu...v-2012-20d.html

#5
ceraselaungureanu

ceraselaungureanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 08.04.2008
Sincer, la modul cum arata, ma atrage mai mult Subaru. Prefer o masina mai sportiva, cu o pozitie joasa la volan, care sa stea bine in curbe, sa nu aiba ruliu...Subaru se apropie mai mult de ceea ce vreau eu. Insa in testele efectuate pana in prezent, toti au laudat CX-5 pentru stabilitate, sportivitate si confort. Nu sunt adeptul SUV-urilor, chiar si compacte, insa Mazda cx-5 ce sa zic, arata destul de bine, mi se pare cel mai reusit SUV compact de pe piata.Insa pretul la motorul 2.2. diesel, CD 150 in varianta Atraction 4x4 este destul de mare, 30390 euro cu TVA. Astept sa fac un test drive cu fiecare, sa vad cum se comporta...Poate pana atunci apare si noua Subaru Impreza, va fi o varianta de luat in calcul. Precizare, vreau o masina cu tractiune integrala pentru plecarile la munte, la schi, nu tin sa fie SUV.

#6
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006
La 20.000 de km pe an nu prea justifica un diesel. Nu vreau sa transform topicul asta in benzina vs diesel, insa prefer sa nu duc grija turbinei, injectoarelor, filtrului de particule si motorinei de iarna in sezon.
Acum UE a creat o baza suficient de mare de motoare diesel si loveste (citeste: mareste accizele), dupa ce mai inainte a lovit in motoarele pe benzina.
La Mazda, motorul pe benzina vine cu injectie directa si sistem Start/Stop si are un consum dat de EPA de 9l in oras si 6.5 in afara (iar din experienta personala, consumurile date de EPA pot fi batute in conditii de Romania). Nu stiu daca e fix acelasi motor cu cel de pe Mazda 3, dar are un coleg versiunea asta cu motor de 2l benzina si consumul si dinamica (de acord ca e o masina mai usoara) sint foarte bune.
Eu as merge pe Mazda, 2l benzina. Si diferenta aia de 130 de l la portbagaj e importanta.

@courage: pt unii chiar sint importante impozitele.

#7
wud

wud

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 159
  • Înscris: 03.08.2007
Subaru all the way si AWD :) .

#8
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,684
  • Înscris: 26.11.2001
Ma, 4x4 e binevenit, dar ca sa iti iei 4x4 ca sa mergi la munte si sa ignori garda la sol, parca zau nu as baga Impreza in ecuatie...

Daca vrei masina sportiva, care sa stea bine pe sosea, stabila etc.. nu iti iei SUV, fie el si mini.
La 2l nu exista notiunea de SPORTIV, ci de ascutitoare cu pretentii, in cel mai rau caz.

Daca vrei si un suv asa stabil, atunci ai nevoie de cu totul alta suma de bani, sorry.

Pur si simplu nu poti sa le ai pe toate, dar la buget mic.

Toate masinile cu garda la sol mare si suspensii normale au ruliu.
Ca sa nu ai ruliu pronuntat, ai nevoie de suspensii sport sau adaptive.

#9
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005
In conditiile expuse, as fi recomandat ... Subaru 2.0 benzina !
Dar aceasta motorizare, din pacate, ca nu apare in oferta SMT...

Dat fiind faptul ca pretul este practic acelasi iar la 20.000 km/an nu are asa mare importanta benzina / diesel, cel mai edificator pentru tine este doar drive-testul.
Volens-nolens, recomadarile de aici vor fi subiective - unul cauta sportivitate, altul confort iar al treilea costuri reduse.
Tu stii cel mai bine ce-ti doresti de la masina si ce apreciezi la una sau alta.
Fa un drive-test, vezi cum te simti in fiecare, cum o simti pe fiecare si apoi alege (dar nu uita sa ne transmiti si noua impresiile tale).

PS: Vezi ca acum exista o promotie la Forester (daca o mai fi valabila) : 4000 Euro reducere !
Asta ar insemna ca un 2.0 benzina sa iasa la pretul unui XV (sau pe-acolo).

Sau, daca tu crezi ca o garda la sol de 15 cm te satisface (cam atat are Impreza), daca tot mergi la Subaru pt. XV - uita-te si la Legacy !
E mai spatioasa si mult mai bine finisata decat Impreza.
E drept ca si pretu-i mai mare cu minim 3000 euro ... asta daca nu obtii vre-o reduceree sau nu-i vre-o promotie, ceva !

#10
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,594
  • Înscris: 05.11.2009
eu nu inteleg de ce ar cumpara cineva xv. Imi pare o Impreza suprainaltata, mult prea scumpa pt ce face/stie. Un fel de stepway by Subaru..

#11
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005
Poate pentru ca are 7 cm in plus garda la sol ?
Si mai mult spatiu interior (e mai lunga, mai lata si mai inalta) fara a fi totusi un SUV ?

Legat de preturi - fiecare lucur are pretul sau. Daca e scump sau nu .... depinde de termenul de comparatie.
Dca ne referim la Impreza - preturile pt. XV nu cred ca-s mult mai mari decat pt. Impreza  - ma rog, fosta Impreza, ca asta noua inca nu a aparut iar cea "veche" nu mai este in oferta ...

#12
ceraselaungureanu

ceraselaungureanu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 08.04.2008
Da, cred ca doar drive-testul ma edifica. In completare as spune ca prin sportivitate nu inteleg neaparat sa fac 100 km/h in 6 sec., bine, nici peste 10 nu mi-ar place, ci ca masina sa aiba o putere decenta, dinamica foarte buna si stabilitate in viraje. La acest capitol, cred ca si Subaru si Mazda se incadreaza. Chiar daca e SUV, am citit ca CX-5 sta foarte bine la capitolul dinamica, peste SUV-urile compacte de pe piata, la acelasi pret, dar trebuie sa verific... Cat priveste garda la sol, nu prea are importanta, nu o sa fac off-road, nu o sa merg cu masina pe coclauri, cel mult un macadam, o excursie la munte pe drum forestier, cam atat... Tractiunea integrala e buna atat iarna pe zapada, cat si in rest, iti ofera o mai mare siguranta. Noua Subaru Impreza, ca si xv-ul, am vazut ca au progresat la capitolul spatiu interior, calitatea materialelor, finisaje, adica acolo unde stateau cel mai prost...Mi se pare ca acum arata foarte bine...Portbagajul e cam mic la Subaru dar se poate compensa cu unul de plafon, la nevoie...Legacy arata bine, dar e prea cuminte, prea limuzina, poate daca as avea peste 50 de ani as gandi altfel, dar deocamdata vreau ceva mai tineresc...

#13
Rene1984

Rene1984

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 295
  • Înscris: 01.11.2011
In numarul de Autobild care apare joi, pe 8 martie, este anuntat un amplu comparativ intre Subaru XV, Mazda CX5, VW Tiguan si Range Rover Evoque. Nu tine loc de drive-test, bineinteles, dar poate ar merita aruncat un ochi.

Personal, daca m-as afla in situatia dvs, as alege Subaru XV diesel.

#14
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostCourage, on 4th March 2012, 02:12, said:

Toate masinile cu garda la sol mare si suspensii normale au ruliu.
Ca sa nu ai ruliu pronuntat, ai nevoie de suspensii sport sau adaptive.

Chiar si in cazul unor suspensii active, senzatia resimtita de sofer e mult mai intensa comparat cu un turism, acceleratiile laterale sint mai mari datorita pozitiei mai inalte.

#15
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,203
  • Înscris: 13.07.2005
Azi am vazut "pe viu" Subaru XV.
Nu am facut si un drive-test ca abia-l descarcasera de pe trailer.

Primele impresii:
Arata bine. Chiar mai bine decat in poze.
Arata foooarte bine pe alb !
Jantele sunt foarte interesante si "dau bine" pe masina.

Acum o scurta comparatie cu Foresterul din dotare:
S-a lucrat bine la finisajele interioare - de ex. bordul nu mai este plasticos ca si la Forester ci moale si cauciucat.
Spatiul interior - lungime/latime - este arhisuficient (de exemplu, cu scaunul soferului pozitionat pt. mine (1.90 m si 100 kg) in spate era loc suficient fara ca genunchii sa atinga spatarul scaunului din fata.
Pe inaltime insa, daca ridic scaunul soferului la maxim ... pot atinge cu freza plafonul (garda la sol mai mare cu 1 cm si inaltimea mai mica cu 13 cm);
Portbagajul suficient de incapator si bine gandit.
Dotarile standard indestulatoare (inclusiv camera pt. marche-arriere, bulusztutz, & stuff).
Scaunele sunt mai bine profilate decat la Forester si cred ca ofera o mai buna sustinere laterala.

Din pacate, fata de Forester are doua minusuri:
- capota nu mai este dotata cu telescoape ci trebuie ridicata cu mana si sprijinita cu fierul;
- nu mai are suspensie self-leveling;

Aaa - minusul nr. 3 - nu mai are scoop pe capota !
Si 4 - nu are motorizari pe benzina mai de Doamne-Ajuta !
1.6-le pe o masina de 1400 kg si cu 4x4 permanet e o gluma !
Sper ca totusi ca zvonurile privind un nou motor boxer de 1.6 (si turbo :wub: ) sa fie reale si sa-l vedem anul asta !

Per total, la prima vedere, mie mi-a placut masina.

Edited by marr, 05 March 2012 - 20:53.


#16
rushenescu

rushenescu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 19.01.2009
O mica corectie, in fisa technica, atat pentru diesel cat si pentru benzina, are self levelizer.

o zi buna!

Attached Files



#17
TAG21

TAG21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 410
  • Înscris: 20.11.2008
Mazda CX5  vine cu o garda la sol de 210 mm !!    :kisstogether: .... as fi putut jura ca este de numai 200 sau chiar 180 - 190 mm ;  Cred ca este o valoare buna 210 , Dusterul national are tot atit. In echipare FWD CX5-ul  are chiar 215 mm conform brosurii tehnice.
XV-ul ramine suveran cu 220 mm.

Am citit pe un site britanic review-ul pt cele doua in cauza :  http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/mazd...-5/estate-2012/    si   http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/suba...hatchback-2012/  ;

Fiecare cu avantaje si dezavantaje ... Subaru este laudat pt ce poate in offroad, Mazda pt senzatiile mai dinamice la volan, spatiu de incarcare mai mare, confort interior etc ;  La capitolul fiabilitate deja XV-ul a luat 5 stele si pare bulletproof in timp ce Mazda are 4 stele cu mentiunea ca nu a fost suficient de testata ....

Oricum trebuie vazute individual pe indelete in showroom si apoi  (EVIDENT)  testate la drum ... altfel degeaba toata analiza asta .

Cred ca ma maninca si pe mine palmele asa de un ............. drive teste cu ambele   :naughty:

#18
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostTAG21, on 8th March 2012, 10:06, said:

La capitolul fiabilitate deja XV-ul a luat 5 stele si pare bulletproof in timp ce Mazda are 4 stele cu mentiunea ca nu a fost suficient de testata ....

Nu inteleg cum poate fi vorba de fiabilitate la o masina abia aparuta. Chiar daca exista masini cu rulaje mari, nu cred ca sint chiar atit de multe, incit sa conteze statistic.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate