Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...

La mulți ani @Ion_Bumbu!
 Obiecte vechi și inutile car...

Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...
 Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...
 Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Ce abonamente aveți?

Cat ar costa acest poster, se poa...
 

Acumulatori cu Plumb pentru stocare energie fotovoltaica si eoliana.

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
8837 replies to this topic

#4123
adrian71

adrian71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 827
  • Înscris: 22.04.2005

View PostRaulPV, on 17 iulie 2016 - 16:05, said:

De ce nu folositi Orion BMS? Junior suporta 16S2P deci poti face un bank de 48 cu doua paralele.

@ Adrian 71, sa te bucuri de jucarie si Iti urez success. Totusu ma intreb, De ce industria aviatiei in avioane folosesc agm cu pur Pb cum ar fi Concorde agm si de ce nu au schimbat pe LFP? Boeing urile cu care zburam noi astazi au in dotare agm care sunt folosite la Trenul hidraulic de aterizare si restul consumuui la electronicele de cockpit. Oare au temeri de fail?

@Viorelsolar
Smart carbon , graphene si lead cristal sunt de ceva timp pe piata .
Daca citesti in pic de ultima baterie scoasa de Trojan Ptr. Renewables si anume "ind industrial line re " vezi ca au o viata de 17 ani cu posibilitatea de a opera in PSOC- partial state of charge. LFP e bun insa nu matur suficient inca pentru a fi adoptat de industriile unde operativitatea lor e critica.

Ma tot uit la Air Crash Investigation, e unul din show-urile mele preferate. Oare de ce industria aeronautica a continuat sa foloseasca black box-uri cu inregistrarea vocii pilotilor pe banda magnetica cu mult dupa ce au aparut recorderele digitale? Sunt si acolo niste factori de decizie care probabil nu sunt la curent cu tot ce apare pe piata ca si tehnologie, sau, de cele mai multe ori e vorba de considerente financiare, oricum exista o mare inertie in adoptarea noului in general vorbind. Nu sunt expert in baterii AGM sau LFP, dar probabil ca sunt mai atent la bugetul meu decat o companie aeriana care are profituri mult mai mari si pe care nu ii deranjeaza sa schimbe AGM-urile o data la cativa ani...

View Postqadrian, on 17 iulie 2016 - 16:32, said:

Am gasit asta : LY-LTO-40AH
Cycle life
(80% DOD at 20°C, at 0.5C charge)
> 10 000 cycles at 3C discharge
> 20 000 cycles at 1C discharge
> 50 000 cycles at 0.5C discharge

La LTO trebuie ceva special sau se conecteaza direct in serie? Ma refer la un balancer sau ceva..

Pretul la care le-am vazut e de 67E.

LTO ma gandesc si eu sa imi iau in viitor. Se incarca similar cu LFP, le inseriezi cate 8 bucati si folosesti ori SBMS, ori ceva similar, ca va trebui charging si echilibrarea voltajului fiecarei celule in parte.

Aici ai un video care te trece prin toate meniurile si sub-meniurile SBMS 100, apare si LTO pe undeva:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PldmjOPjGGY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by adrian71, 17 July 2016 - 16:40.


#4124
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
În primul rand vreau sa salut prezența lui RaulPV din ce în ce mai activ, la obiect, prezent. Chapeau, mister! Un câștig pentru forum.

Nu mai dați exemple cu întrebări din aviație, de ce, de ce. Doar Pb și NI-Fe se califica pentru asta, zeci de ani de teste, tehnologie cunoscută din România în Papua Noua Guinee. Nu e sedan, chemăm 500 000 de mașini în service ca se înfunda jiglerul. Ala face buba rău la 1-500 de persoane; bani, expunere, tradiție etc Plus ca de când a picat DHL-ul din cauza bateriilor de Li, când au luat foc în zbor, e cum spuneam cu grinda de stejar, nu vorbi despre LiFe în casa în care Li-Ion a luat foc.
@ ambii Adrian: LTO e foarte pretențios, la mV, milioane de cicli, dar cati ani? Și costa spre 1 euro/w. E bun pentru cei mai austeri la consumul zilnic gen Adysoftware, eu nu am energie, consecvență și perseverență să-mi bat nevasta de fiecare data când calcă la ora 21.53 și nu am soare sau vânt. Insa a scăzut pretul la 67eur/40Ah 2.4V de la 77 dar ev-power nu mai au. Le-am urmărit mult timp pe cele de 30Ah.
Deși nu interesează pe nimeni, eu consider ca Pb-ul e Nokia telefoanelor, mulțumesc frumos, dar ADIO!

#4125
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007

View Postqadrian, on 17 iulie 2016 - 16:32, said:

La LTO trebuie ceva special sau se conecteaza direct in serie? Ma refer la un balancer sau ceva..

Trebuie balancer si BMS, la fel ca la orice Litiu.

View PostRaulPV, on 17 iulie 2016 - 16:05, said:

......De ce industria aviatiei in avioane folosesc agm cu pur Pb cum ar fi Concorde agm si de ce nu au schimbat pe LFP? Boeing urile cu care zburam noi astazi au in dotare agm care sunt folosite la Trenul hidraulic de aterizare si restul consumuui la electronicele de cockpit. Oare au temeri de fail?....
Da, exista o probabilitate de fail. Foarte mica, si priveste mai ales partea electronica (bateriile nu sunt chiar o problema), dar va dati seama ca vorbim de chestiuni la care un fail pune in pericol viata unor oameni. Multi oameni. Nu te poti juca cu asa ceva. La un sistem ptr casa, daca a murit o piesa sau o baterie, ai doar o paguba materiala destul de mica, nu pierderi de vieti si paguba de milioane de dolari

#4126
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,764
  • Înscris: 02.03.2008
@adrian.
Scuze de off.
Cei din aviatie nu este prosti. Se cheama fiabilitate. Pe banda magnetica poti sa o supui la orice (mai putin unui magnet) si nu se stege. Incearca asta cu orice device de actualitate si va da fail. App de emisunea aia. Arata odata ca au gasit o banda dasta dupa nusti cate zeci de ani si era intacta.
Poate acelasi lucru se intampla si cu accumulatori.

La oile noastre.
Nu stiu daca este doar o impresie sau ma inbat cu apa.

Inainte de a folosi jucaria de la Dogea in ziua cu soare plin fara pic de nori aveam probleme cu descarcarea bateriilor.
Ajungeau foarte usor la 24V chiar si mai jos. Bineinteles cand sitemul era "eliberat" de consumatori isi revenea destul de repede.( aceasta "eliberare" se face automat de catre o automatizare improvizata de mine, eu doar ma trezeam fara curent)
Azi am putut sa folosesc sistemul fara intreruperi cum se intampla inainte, pentru ca se descarcau bateriile.
Nu a mai terecut sub limita de 24V.
Concluzie: acea jucarie de la Dogea poate face ceva.
O sa revin cu masuratori exacte saptamana viitore.

#4127
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007
@st3fan19 Hai cu @dogea, zii cu @doega, ideea e că se vad rezultatele. Mă bucur, să știi că și la mine am văzut ceva rezultate, dar nu am avut timp să le duc până la capăt. Mă bucur că ai reușit să testezi, însă mai spun odată, rezultatele se văd peste o (una) lună, să nu zic două.

#4128
RaulPV

RaulPV

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,597
  • Înscris: 26.06.2016
Doega , multumiri de salutari, de asemenea si din partea noastra .
Addy , sunt constient de ce aia in aviatie nu folosesc LFP . Daca eu dorm in casa cu un bank in incinta pericolul nu e la fel?
Unui amic ia luat foc motorul pentru ca regulator ul/ rectifierul a luato razna si a omorit pcb ul din bateria LFP . Citi sunteti dintre voi care uzati un of grid cu protectiile necesare pentru al face fail safe? Daca traszneste si ai impamintarile legate? Am vazut niste poze postate aici cu bancuri neprotejate. Nici o siguranta pe borna sa protejeze cablu ala care ia foc pina la siguranta.
Incerc doar sa ajut ca unii sa inteleaga riscurile si sa implementeze protectiile necesare. Stiu cazuri unde un simplu traznet a cauzat un surge , invertorul bimodal afumat si bancul scurt inchis la placi, siguranta  pe borna a salvat incendiu insa  invertorul nu a avut un surge protection. Daca BMS ul Cade trebuie sa ai alt fail safe disconnect . Cum va protejati voi de thermal runway ? Sunt si eu curios sa invat . Mersi.

#4129
qadrian

qadrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 18.06.2008
Si pentru baterii pb (4 la numar.. in serie) trebuie ceva load balancer sau le conectez direct la invertor ?

#4130
Compf_99

Compf_99

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 264
  • Înscris: 06.11.2015
@qadrian : Jucaria asta o recomanda si viorelsolar : http://de.aliexpress...59398dcef7560a5
Ii multumesc pe aceasta cale, eu am cumparat modelul pentru 2 baterii in serie de 12V.

Edited by Compf_99, 18 July 2016 - 10:42.


#4131
doega

doega

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,216
  • Înscris: 04.12.2007

View Postaerodinamic_32, on 15 iulie 2016 - 20:12, said:

Studiati mai mult despre acumulatori NI-fe mai ales despre placa din oxid de fer ce se intanpla cu ia dupa 1000 de incarcari si descarcari se degradeaza inreversbil si trebuie schinbata, daca ramane cea veche capacitatea va fi foarte mica si nu se mai pot folosi pentru a stoca energie suficenta, pe cand la acumulatori plante" capacitatea creste dupa 1000 de cicluri de incarcare si descarcare.
NEARLY INDESTRUCTABLE
Nickel Iron is tolerant of over-charge, over-discharge, and extreme temperatures.
The alkaline electrolyte acts as a metal preservative, preventing the Nickel and Iron plates from degrading over time.

View PostRaulPV, on 15 iulie 2016 - 22:03, said:

Pentru fiecare 60ah care il consumi trebuie sa pui inapoi 100ah in bulk , cind ajungi la absorb e si mai mare diferenta . Self discharge mai ales iarna e mare procentul comparativ cu Pb flooded.
Un coleg are un bank de 800ah @48v si singurul avantaj de care se bucura e 1c discharge insa cind e inourat papa lpg la gen toata ziua.
Tocmai anul trecut in toamna a schimbat electrolitul prima data dupa 12ani. Spunea ca Nu a pierdut capacitate ci a crescut?
Ce pot sa spun e ca graficele zic altceva, spre 100% la incarcare de pana la 50% si 90% pana la 90%.
Acel coleg cu Ni-Fe e pe forum? Sau il poti intreba de unde le-a cumparat?

Attached Files



#4132
qadrian

qadrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 18.06.2008

View PostCompf_99, on 18 iulie 2016 - 10:42, said:

Ii multumesc pe aceasta cale, eu am cumparat modelul pentru 2 baterii in serie de 12V.
Mersi. Am pus comanda.
Mai bine luai si tu modelul de 4 baterii. Diferenta e prea mica. Si poate in viitor aveai devoie de 48V :)

#4133
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,553
  • Înscris: 12.04.2007

View Postdoega, on 18 iulie 2016 - 10:48, said:

.....Ce pot sa spun e ca graficele zic altceva, spre 100% la incarcare de pana la 50% si 90% pana la 90%.
.
Colegul RaulPV face o greseluta cand vorbeste de 60%: spune ca e vorba de Ah, dar in realitate e vorba de Wh. Adica da, acumulatorii NiFe sunt destul de ineficienti, dar nu atat la eficienta coulumbometrica cat la cea energetica. Din cauza diferentei mari de tensiune intre incarcare si descarcare, cel putin pe ultima parte a curbei (de la 50 la 100%), unde tensiunea pe celula e de cca 1,5V si creste, se pierde multa energie sub forma de Volti. Nu de Amperi.
Se pierd si Amperiora, intr-adevar, si nu chiar putini, dar the big picture reprezinta eficienta energetica nu cea coulombica.

View PostRaulPV, on 17 iulie 2016 - 22:55, said:

Addy , sunt constient de ce aia in aviatie nu folosesc LFP . Daca eu dorm in casa cu un bank in incinta pericolul nu e la fel?..
Nu de foc e problema. LiFePO4 sunt aproape imune. Pur si simplu la un avion nu iti permiti sa-ti moara bateriile la un sistem critic, fie treaba din ele insele fie din electronica asociata. Ma rog, s-ar putea face redundanta. Dar in general, lumea e reticenta, inertiala, refractara la schimbare. Pur si simplu, peste 10-15 ani probabil LFP va fi adoptat eventual in aviatie. Daca va mai exista aviatie. Posted Image (va exista, pentru armata si pentru bogatasi).

Edited by addysoftware, 18 July 2016 - 13:18.


#4134
RaulPV

RaulPV

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,597
  • Înscris: 26.06.2016
I sal intreb si revin , nu e pe forum e in San Diego si lea cumparat local.  Addy e vorba de energie bineinteles insa tot papa oricum ai dao.

#4135
Dor

Dor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 690
  • Înscris: 15.12.2005

View Postdoega, on 08 iulie 2016 - 09:47, said:

Stefane, eu am unul care merge pana in 400Ah la 12V,24V,36V,48V.
L-am folosit si mi-a dat ceva rezultate
...

View Postroxtm, on 09 iulie 2016 - 12:09, said:

Aerodinamic și Cavit:dați un exemplu de charger în impulsuri .Desulfatoarele actuale de pe piață genul pulsing ce l-a dat exemplu și user -ul Doega (funcționează de la 12-48V)cu o pagină în urma își fac treaba? Vreau ceva care să știu că funcționează eventual a fost folosit de unii dintre voi cu rezultate satisfăcătoare
...

Azi mi-a adus un amic asa ceva la reparat si i-am extras schema. E o pura escrocherie, doar ca are piese de 5-7$, mai multe decat in escrocheria cu economizoarele de energie electrica.

View Postdoega, on 10 iulie 2016 - 08:40, said:

@Dor Desulfatorul se alimenteaza ȘI de la baterii, pana scad la 12v și se oprește desulfatorul. De ce spui ca e mai bine agheasma in baterii? Ce e anormal?
...
Este o imposibiltate ca o baterie sa se desulfateze fara o sursa de energie, deoarece descarcare=>sulfatare, incarcare=>desulfatare si reciproc, adica in acest ultim caz trebuie energie de undeva, nu?. Deci cel putin scenariul in care doar pulserul este atasat la baterie, iar ea se desulfateaza si astfel, pe cale de consecinta se incarca, este  o poveste vanatoreasca/pescareasca. In varianta in care si un charger este in paralel cu acestea, teoretic, exista o probabilitate sa se intample fenomenul, cum si cel mai improbabil eveniment se poate materializa intr-un univers vast si o eternitate si sunt deschis acestei posibilitati, dar practic, n-am vazut nicio demonstratie elocventa. Schema desulfatorului nu ma convinge ci doar ma face sa zambesc.

#4136
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,764
  • Înscris: 02.03.2008
Pai dece zambesti. Zine si noua.
Sau explicane dece nu e bun ce face si cum.

#4137
cristiBMW320

cristiBMW320

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,979
  • Înscris: 29.10.2008
O incarcare corecta si repetata cateva cicluri face minuni la Pb asta daca nu este prea tarziu
Stefan ..tocmai a explicat

Edited by cristiBMW320, 19 July 2016 - 21:26.


#4138
st3fan19

st3fan19

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,764
  • Înscris: 02.03.2008
Ma refeream la acel deaulfator dece nu e bun?
Ce face. Are doar 2 fire care leaga + si - sau........ . Dece nu e bun?

#4139
aerodinamic_32

aerodinamic_32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 334
  • Înscris: 10.08.2015
O incarcare in inpulsuri dintro sursa 8-30 Khz numai redresat poate sparge dentritele inreversibile depuse pe placi in 15-20 zile daca elementi nu au intrat in scurt in acest caz nu se mai poate face nimic, deci sa nu se inteleaga ca un acumulator care are coroziune mare la placa pozitiva mai poate fi regenerat.

#4140
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

View Postaerodinamic_32, on 20 iulie 2016 - 10:30, said:

O incarcare in inpulsuri dintro sursa 8-30 Khz numai redresat poate sparge dentritele inreversibile depuse pe placi in 15-20 zile daca elementi nu au intrat in scurt in acest caz nu se mai poate face nimic, deci sa nu se inteleaga ca un acumulator care are coroziune mare la placa pozitiva mai poate fi regenerat.

Placa pozitivă la Pb-acid,nu corodează !,dendritele sunt depuneri de cristale SO4 care migrează de la anod la catod și doar anodul (-) poate coroda,prin pierderea materialului activ !Posted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate