Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...
 

Codul Rutier 2012: Amenzi de până la 7000 de lei și introducerea noțiunii "comportament agresiv"

- - - - -
  • Please log in to reply
276 replies to this topic

#19
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
Noile reglementari sunt foarte bune, acum mai ramane sa fie si bine si inteligent aplicate si sa nu il opresca pe vreunul care pleaca cu scart din cauza ca are ambreiajul pe duca sau pe mine ca schimb benzile succesiv.

#20
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011

 bossake, on 27th December 2011, 23:31, said:

Noile reglementari sunt foarte bune, acum mai ramane sa fie si bine si inteligent aplicate si sa nu il opresca pe vreunul care pleaca cu scart din cauza ca are ambreiajul pe duca sau pe mine ca schimb benzile succesiv.
Schimbatul benzilor succesiv este asa zisa crosetare in trafic, in care un conducator auto circula pe o sosea aglomerata cu mai multe benzi pe sens mai repede decat traficul, strecurandu-se printre spatiul de siguranta lasat de participantii la trafic. Este o manevra cu castiguri mici ca si timp, cu riscuri enorme de accident, care afecteaza fluenta generala a traficului.

Politistii de la rutiera studiaza carti de circulatie si trafic, tehnice si psihologie cacalau, si pot face <daca doresc> diferenta intre condusul agresiv si manevrele particulare.

Totusi pentru a aplica aceasta conduita este nevoie de "deghizarea loganului" in civil, si interceptarea in trafic asa cum se face in tarile civilizate.


Ar mai fi nevoie de 100 puncte amenda si 4 luni suspendare pt injurii in trafic, incetinirea si neoprirea la trecerea de pietoni, pusul in miscare inainte ca pietonul sa paraseasca carosabilul; si as introduce interzicerea de a mai conduce pe viata pt orice infractiune cu caracter penal asociata traficului rutier, printre care si infractiunea de lovire, de furt din masini, talharie in plin trafic, vandut de diverse pe sosea, etc!

* am boala maxima pe idiotii care incetinesc in preajma trecerii fara intentia de a opri, sau care trec la milimetru de tine De regula ma intorc si le dau cu sutu in titicar, abia asteptand sa opreasca sa sar la bataie, mai ales in zona unde stau si primesc rapid ajutoare!
Pai ori dam prioritate ori nu mai dam!

Edited by Josef_Mengele, 27 December 2011 - 23:58.


#21
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Poate ti-o iei o data pana-ti vin ajutoarele.
Cate n-ai face tu.De ce sa stau eu pe banda 3,pana pietonul ajunge pe trotuar?Se teleporteaza inapoi?

#22
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Am dat zeci de suturi pana acum, n-a oprit nici unu!

 Nicu90, on 27th December 2011, 23:59, said:

Poate ti-o iei o data pana-ti vin ajutoarele.
Cate n-ai face tu.De ce sa stau eu pe banda 3,pana pietonul ajunge pe trotuar?Se teleporteaza inapoi?
Ca asa zice legea. Daca pietonul trece si masina de pe banda 1 nu opreste, si pietonu se da innapoi sa nu-l calce nenorocitu ala? Oricum, cred ca stii ca m-am referit la aia care te iau la fuga pe trecere, mai mai ca nu te calca!

Totodata am observat ca soferii care fac semn pietonilor sa treaca, nu au intentia de a opri! Daca banda 2 nu se elibereaza, aia trec peste tine! Eu personal daca nu am soseaua libera sa pot traversa nu traversez decat daca prima masina a oprit definitiv! La fel fac si in trafic cand intru de pe drum secundar! Ori am eu loc suficient, ori opreste ala definitiv daca chiar vrea sa ma lase!

Si acest gen de comportament e unul agresiv! La pieton ori nu opresti, ori opresti! Jumatatile de masura trebuie eliminate!

LE: Cand am sa vad drept sanctiune pt vorbitul la telefon confiscatul telefonului asa cum se gaseste el, cu tot cu SIM, contacte, mesaje, etc!
Dupa ramanerea definitiva a contraventiei l-as pune pe agentul constatator in posesia telefonului, cu datele personale sterse! Pt motivare!

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 00:20.


#23
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Da' suturile ale in masini cum sunt, sau cauti sa-ti faci prieteni si nu stii cum sa-i abordezi?

#24
c72_c72

c72_c72

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,929
  • Înscris: 19.02.2008

 Josef_Mengele, on 28th December 2011, 00:09, said:

Si acest gen de comportament e unul agresiv! La pieton ori nu opresti, ori opresti!

Ok. Incearca acum sa privesti si din perspectiva conducatorului auto.



Legile mai aspre, nu sunt cea mai rea chestie posibila. Nasol insa, cand afli ca nu-s la fel pentru toata lumea.

Edited by c72_c72, 28 December 2011 - 00:21.


#25
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011

 c72_c72, on 28th December 2011, 00:19, said:

Ok. Incearca acum sa privesti si din perspectiva conducatorului auto.
Eu nu dau niciodata prioritate pietonilor! Dar nici nu incetinesc ca prostu, sau sa am simpatii cu ei prin intermediul flashurilor. De regula in oras circul la limita luatului de permis, cu 100 la ora, viteza nepermitandu-mi sa opresc la trecerile nesemaforizate!
Exceptie situatiile particulare, in care viteza e redusa, schimb directia de mers, sau intru de pe drum secundar, etc!

In trafic ezitatul e fatal! Ori te bagi, ori stai!

 valitudor, on 28th December 2011, 00:19, said:

Da' suturile ale in masini cum sunt, sau cauti sa-ti faci prieteni si nu stii cum sa-i abordezi?
Am tigani in cartier care fura de prin masinile lasate de izbeliste de catre soferii care fug dupa derbedei! Trebuie sa ma imprietenesc cu ei ca sa nu ma praduiasca! Nu trebuie sa le fiu complice, ei mereu stau la coltul strazii si se ginesc la o posibilitate de castig rapid :D

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 00:27.


#26
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Doar eu vad problemele psihice evidente?
Prin tot ce zici aici,esti dovada clara ca in ro legea nu e aplicata.

#27
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003
Sau mai poate fi mistocarie ieftina :) Stii cum e aia, pe net poti fi oricine :P

#28
wall

wall

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 29.06.2006
De-a dreptul proaste modificarile astea. Comuniste. Lasand de-o parte modificarea limitei de alcolemie care sincer poate fi si 0 si 1, ideea ar fi sa-l testezi pe ala daca e beat sau nu (merge drept, sta intr-un picior samd....ca am ajuns sa avem cu totul alte limite decat aia din vestul civilizat). Oricum nu beau de fel asa ca nu pot zice ca ma afecteaza in vreun fel. Iar aia care se suiau la volan dupa doua beri o vor face in continuare cu sau fara legea lui peste.
Dar sa revenim la restul prevederilor de kkt.
- A mea face suta in 6 sec. Treaba mea cum plec de la semafor. Sa stea pulitistul mai incolo cu radarul si sa se uite sa nu depasesc viteza legala in oras. In rest e treaba mea ca ajung repede la 60km/h.
- Si apoi merg o groaza prin nordul Bucurestiului (Kisselef, Sos Buc-Ploiesti samd) si mereu se gasesc vasnici conducatori care se taraie pe banda a  III-a cu 30km/h in timp ce toti ailalti trebuie sa-i depaseasca prin dreapta. Deci vin pe banda 3, am un bou in fata (in sfarsit poate vreau sa-l depasesc si pentru ca nu-mi place cum conduce, neatent, prea incet, prea brutal sau neconstant) si trec pe banda 2 ca sa-l depasesc apoi reintru pe banda 3. Gata m-am facut de un condus agresiv?
- Si daca-mi sare un caine in fata (unul prost ca aia mai destepti sper ca i-ati vazut ca traverseaza pe la treceri) nu am voie sa pun frana ca ma baga la condus agresiv...deci fie imi fac bara pe CASCO fie imi iau o amenda de agresor?
- De claxon ce sa mai zic...nu prea il folosesc decat impotriva boilor care dirijeaza circulatia prin intersectii si mai mult o incurca. Deci clar ma baga la abuz, din moment ce eu claxonez chiar organul cu fluier in gura.
- Cat despre apropiatul pe laterala...voi fi agresor in fiecare zi de doua ori, ca circul pe Kiseleff pe mijloc si pe banda aia incap doua masini dar mai inghesuite nitel, deci voi fi prea aproape de ceilalti, deci clar sunt agresiv.

Deci daca voi credeti ca or sa pateasca ceva beizadelele cu masini de la taticu, va inselati amarnic. Pe aia nici nu-i opresc si se vor face in continuare ca nu-i vad. Tot pe restul conducatorilor va pica magareata, iar bolovanii care circula ca melcul pe banda 3 vor fi mana cereasca pentru pulitisti.

#29
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Comentariul tovarasului de mai sus este unul din motivele pt care pe langa codul rutier pt a obtine permisul as impune si studierea unor materii la Facultatea de Politie Rutiera, printre care si Psihologia Traficului!

 wall, on 28th December 2011, 00:39, said:

Dar sa revenim la restul prevederilor de kkt.
- A mea face suta in 6 sec. Treaba mea cum plec de la semafor. Sa stea pulitistul mai incolo cu radarul si sa se uite sa nu depasesc viteza legala in oras. In rest e treaba mea ca ajung repede la 60km/h.
*Daca nu ai Controlul Tractiunii, ori inveti flexiunea din picior, ori maresti bugetul de stat! Poluarea chimica si fonica a conducatorilor "nervosi" trebuie penalizata aspru
- Si apoi merg o groaza prin nordul Bucurestiului (Kisselef, Sos Buc-Ploiesti samd) si mereu se gasesc vasnici conducatori care se taraie pe banda a  III-a cu 30km/h in timp ce toti ailalti trebuie sa-i depaseasca prin dreapta. Deci vin pe banda 3, am un bou in fata (in sfarsit poate vreau sa-l depasesc si pentru ca nu-mi place cum conduce, neatent, prea incet, prea brutal sau neconstant) si trec pe banda 2 ca sa-l depasesc apoi reintru pe banda 3. Gata m-am facut de un condus agresiv?
Am scris mai sus ca notiunea se poata aplica doar in traficul aglomerat, in care toate benzile sunt pline. Acolo nu are rost sa depasesti ca nu ai unde sa te duci, si desi castigi un pic mai multa viteza, prin schimbatul benzilor vei creste riscul de accident si vei incetini restul traficului, care este deja la intensitatea maxima!
Legea lui Murphy spune ca daca schimbi benzile, intotdeauna banda cealalta va circula mai repede!

- Si daca-mi sare un caine in fata (unul prost ca aia mai destepti sper ca i-ati vazut ca traverseaza pe la treceri) nu am voie sa pun frana ca ma baga la condus agresiv...deci fie imi fac bara pe CASCO fie imi iau o amenda de agresor?
Legea isi impune sa penalizeze in esenta comportamentul BMVistilor bulgarizati semiretardati care desi nu ai unde, iti dau flashuri sa te depaseasca, si apoi iti pun frana fara motiv in fata. Eu pastia i-as aresta preventiv, si i-as batea militareste: In capul pieptului sa le tai respiratia, in barbie sa le rup maxilaru, si la boase sa ii sterilizez!
- De claxon ce sa mai zic...nu prea il folosesc decat impotriva boilor care dirijeaza circulatia prin intersectii si mai mult o incurca. Deci clar ma baga la abuz, din moment ce eu claxonez chiar organul cu fluier in gura.
Eu as sanctiona claxonatul nejustificat cu interzicerea pe viata de a mai conduce o masina dotata cu claxon! Acelasi lucru cu flashurile! Dai fara motiv, inainte sa te urci la volan scoti filamentul de lunga, sau schimbi bi-filamentul cu mono-filament!
- Cat despre apropiatul pe laterala...voi fi agresor in fiecare zi de doua ori, ca circul pe Kiseleff pe mijloc si pe banda aia incap doua masini dar mai inghesuite nitel, deci voi fi prea aproape de ceilalti, deci clar sunt agresiv.
Aici s-au gandit la Moldoveni, ca aia au sosea cu o banda jumate, si in mintea lor vad doua benzi. DN2 pt necunoscatori!

Deci daca voi credeti ca or sa pateasca ceva beizadelele cu masini de la taticu, va inselati amarnic. Pe aia nici nu-i opresc si se vor face in continuare ca nu-i vad. Tot pe restul conducatorilor va pica magareata, iar bolovanii care circula ca melcul pe banda 3 vor fi mana cereasca pentru pulitisti.
Asta e in functie de tupeu. De 2 ori am depasit militia pe continua si nu m-au oprit. Cand m-au prins ca depasesc alt sofer, m-au ars!

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 00:45.


#30
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Nu e nimeni pe aici sa-l baneze pe justitaru' asta?

#31
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011

 Nicu90, on 28th December 2011, 00:33, said:

Doar eu vad problemele psihice evidente?
Prin tot ce zici aici,esti dovada clara ca in ro legea nu e aplicata.
Adica pasta de mai sus! Eu nu te-am facut nebun sau retardat, ca alte probleme psihice nu sunt!

Ciudat sa te referi la tine drept asta. Cred ca e grava treaba

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 01:08.


#32
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,130
  • Înscris: 14.09.2007
Aici spui ca ai mana facuta cu ciorile din cartier,ca mergi cu 100 in oras si nu dai prioritate la pietoni,aici zici sa fie opriti aia care vorbesc la tel si alte aberatii de-ale tale.
Esti tu oare normal?

#33
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
@Josef_Mengele, felicitari, parca esti RMR reincarnat.

Stau si ma intreb, din alea ~13 posturi pe zi, cate sunt aberatii ieftine ca cele de mai sus?

Pai poate vine coloana cu 50-60 Kmph si eu vreau sa intru de pe un drum secundar. Ce fac? stau si astept un card de 50 de masini sau ma bag pentru ca masina imi permite sa ajung la viteza aia cu mult inainte sa ma ajunga coloana din urma? Te pomeni ca oi fii vreun infractor periculos daca ii dau o forja pana in 6500 in primele 3 viteze. La fel cu crosetatul. Daca s-ar circula civilizat si ca la carte (adica pe cat posibil pe prima banda) nimeni nu ar mai fi nevoit sa croseteze, pentru ca, teoretic mereu o banda este libera, pentru grabiti.


Cat despre partea cu vanzarea, japitele vor sa oblige cumva oamenii sa inmatriculeze masinile vandute, sa nu mearga treaba cu procura sau alte chestii. Foamea e mare, trebuie sa refaca bugetul pentru campania electorala si sa manance si gurile lor ceva.

#34
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Fara suparare: Ai obiceiul sa dai flashuri conducatorilor chiar daca nu au unde sa se duca pe celelalte benzi?
Cred ca nu ai vazut drum aglomerat daca ai impresia ca toata lumea e obligata sa circule pe prima banda sa poata grabitii sa se grabeasca!

Legea nu e stupida, daca priveai mai atent, ai fi observat ca doar o categorie redusa de specimente au obiceiul de a pleca cu scart, cu tobe "shport" de a frana cu "mana", de a merge cu ceata, cu xenoanele AFK, de a claxona din spatele cozii, etc!

 Nicu90, on 28th December 2011, 01:09, said:

Aici spui ca ai mana facuta cu ciorile din cartier,ca mergi cu 100 in oras si nu dai prioritate la pietoni,aici zici sa fie opriti aia care vorbesc la tel si alte aberatii de-ale tale.
Esti tu oare normal?
Legea nu a fost supusa dezbaterii publice, prin urmare discutiile pe subiect sunt sterile. Plus ca forumul asta nu e de legislatie, ala e mai jos.
Asa ca putem glumi oricat pe subiect, fara permisiunea ta, sau a altuia!

Tu te legi de oameni si pe strada? Ca pe net vad ca ti-ai facut un obicei!

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 01:20.


#35
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
In esenta @Josef_Mengele zice bine mai sus. In stilul sau propriu pe care l-am invatat cu totii (:)), agresiv, insa destul de logic ca idee.
Apreciez in mod deosebit amenzile mari pentru depasirea vitezei maxime cu peste 60kmph precum si "setul de masuri anti-ghertzoi". Sunt prea multi retardati care au senzatia ca masina ta poate zbura si simt nevoia sa iti reaminteasca prin claxoane / flashuri. Exemplul cel mai bun este cand lasi loc si nu blochezi intersectia...
Toate masurile astea care-s mai greu cuantificabile (agresivitate, frane bruste) sunt foarte bune pentru traficul de la noi.
Pana si treaba cu oboseala o apreciez, e echivalent cu a imprumuta masina unui om care a baut alcool.

Legat de interpretabilitatea articolelor propuse - prefer sa am o lege care pedepseste toate cele mentionate mai sus si sa fie uneori aplicata prost decat sa am o lege mai proasta, aplicata la fel de prost. E un pas inainte, sper sa urmeze si altii.

 DarkAngelBv, on 28th December 2011, 01:13, said:

(...)Te pomeni ca oi fii vreun infractor periculos daca ii dau o forja pana in 6500 in primele 3 viteze. La fel cu crosetatul. Daca s-ar circula civilizat si ca la carte (adica pe cat posibil pe prima banda) nimeni nu ar mai fi nevoit sa croseteze, pentru ca, teoretic mereu o banda este libera, pentru grabiti(...)
Daca se merge in coloana pe 2-3 benzi, uneori spatiul de garda lasat intre masini e suficient cat sa incapa o masina. Daca vine unu' si croseteaza practic se foloseste de spatiile astea. Deci ii forteaza pe cei carora le ia fata sa incetineasca pentru a-si recapata spatiul pierdut, incetinind toata coloana in spate, etc.. Tu iti imaginezi un trafic "civilizat si ca la carte" ca fiind masini lipite una de alta mergand cu 100kmph?

Nu esti infractor periculos, legea asta cred ca spune doar ca ai fi un contravenient :). Ti se pare imposibil ca zgomotul motorului tau turat la 6500rpm sa deranjeze multi oameni?

#36
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Eu nu inteleg "întoarcerea prin folosirea sistemului de frânare, pornirea de pe loc prin demararea excesivă a autovehiculului". De ce sunt legate de comportamentul agresiv? Ce inseamna intoarcerea prin folosirea sistemului de franare (probabil se refera la folosirea franei de mana). Si daca pornesc mai rapid fara ca rotile sa scartaie? Sau daca pe drum alunecos ma intorc 180 grade numai prin apasarea acceleratiei? ;) Sau turez motorul la semafor, dar plec dupa acela linistit de pe loc? :)

Apropierea din spate ca sa intimidezi cealalata masina, franarea celui din fata fara motiv mai merge ca comportament agresiv, dar cum vor proba? Inainte de a incepe o depasira de multe ori trebuie sa mergi cat de cat aproape de celalalt. Schimbarea benzilor e iarasi discutabil: sa spunem ca sunt masini be banda 1 (o masina la fiecare 100-200m), banda 2 e libera. Depasesc o masina, reintru pe banda 1. Depasesc cealalta masina, iarasi reintru be banda 1. Sunt agresiv? :) Sau unul merge adormit pe banda 2, si dupa minute bune depasesc pe banda 1. Nu e legal, dar unii chiar nu pot sa se muta pe banda 1. Sau merg pe banda 1 care e liber, ajung in urma unul pe banda 2. Cum depasirea prin dreapta e mai riscanta, ma muta be banda 2 in spatele celuilalt, acela trece (in caz fericit) pe banda 1, depasesc, reintru pe banda 1. Sunt agresiv? Stiu ca nu la aceste cazuri se refera, ci la cazurile drumurilor aglomerate, dar asa cum a aparut in presa proiectule foarte vag si lasa multe optiuni de interpretare. :( E o idee buna ca comportamentul agresiv sa fie sanctionata, dar ramane de vazut daca vor putea defini bine acest comportament - din cele scrise in articol nu am incredere ca vor reusi definirea -, si cum vor fi verificate aceste comportamente de catre politisti. Sau daca macar politistii vor fi interesati sa se uita la aceste lucruri sau nu.
Nu de alta, dar nici folosirea incorecta a luminilor (fapt deja prezent ca contraventie in codul rutier) nu este verificata si sanctionata prea des... Si acest lucru ar fi mult mai usor de observat.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate