Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Codul Rutier 2012: Amenzi de până la 7000 de lei și introducerea noțiunii "comportament agresiv"

- - - - -
  • Please log in to reply
276 replies to this topic

#37
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 Josef_Mengele, on 28th December 2011, 00:57, said:

Comentariul tovarasului de mai sus este unul din motivele pt care pe langa codul rutier pt a obtine permisul as impune si studierea unor materii la Facultatea de Politie Rutiera, printre care si Psihologia Traficului!

 wall, on 28th December 2011, 00:39, said:

Dar sa revenim la restul prevederilor de kkt.
- A mea face suta in 6 sec. Treaba mea cum plec de la semafor. Sa stea pulitistul mai incolo cu radarul si sa se uite sa nu depasesc viteza legala in oras. In rest e treaba mea ca ajung repede la 60km/h.
*Daca nu ai Controlul Tractiunii, ori inveti flexiunea din picior, ori maresti bugetul de stat! Poluarea chimica si fonica a conducatorilor "nervosi" trebuie penalizata aspru
Poluarea chimica o platesti din plin prin taxele pe combustibil. Si tu esti din gasca aia ce vor sa se taxeze toate de N ori doar ca sa moara capra vecinului?
- Si apoi merg o groaza prin nordul Bucurestiului (Kisselef, Sos Buc-Ploiesti samd) si mereu se gasesc vasnici conducatori care se taraie pe banda a  III-a cu 30km/h in timp ce toti ailalti trebuie sa-i depaseasca prin dreapta. Deci vin pe banda 3, am un bou in fata (in sfarsit poate vreau sa-l depasesc si pentru ca nu-mi place cum conduce, neatent, prea incet, prea brutal sau neconstant) si trec pe banda 2 ca sa-l depasesc apoi reintru pe banda 3. Gata m-am facut de un condus agresiv?
Am scris mai sus ca notiunea se poata aplica doar in traficul aglomerat, in care toate benzile sunt pline. Acolo nu are rost sa depasesti ca nu ai unde sa te duci, si desi castigi un pic mai multa viteza, prin schimbatul benzilor vei creste riscul de accident si vei incetini restul traficului, care este deja la intensitatea maxima!
Legea lui Murphy spune ca daca schimbi benzile, intotdeauna banda cealalta va circula mai repede!

Legile lui Murphy nu se pupa cu realitatea intotdeuna.
- Si daca-mi sare un caine in fata (unul prost ca aia mai destepti sper ca i-ati vazut ca traverseaza pe la treceri) nu am voie sa pun frana ca ma baga la condus agresiv...deci fie imi fac bara pe CASCO fie imi iau o amenda de agresor?
Legea isi impune sa penalizeze in esenta comportamentul BMVistilor bulgarizati semiretardati care desi nu ai unde, iti dau flashuri sa te depaseasca, si apoi iti pun frana fara motiv in fata. Eu pastia i-as aresta preventiv, si i-as batea militareste: In capul pieptului sa le tai respiratia, in barbie sa le rup maxilaru, si la boase sa ii sterilizez!
Cu asta sunt deacord, DAR nu trebuie sa conduca BMW ca sa fie retardati. Sunt si cu VW, si cu Dacia, si cu Renault, si cu Audi. Nu face exceptie janghina ce conducea Cayenne-ul turbo cu numarul de inmatriculare B 24(sau 26, nu se vede bine in poza) NJB care mergea in afara localitatii cu 85 kmph. Eu mergeam pe prima banda cu 130-140. Cand a vazut ca este devansat a accelerat, s-a bagat pe prima banda si a pus frana in fata. Pentru japitele astea ar trebui reintrodusa pedeapsa capitala.
- De claxon ce sa mai zic...nu prea il folosesc decat impotriva boilor care dirijeaza circulatia prin intersectii si mai mult o incurca. Deci clar ma baga la abuz, din moment ce eu claxonez chiar organul cu fluier in gura.
Eu as sanctiona claxonatul nejustificat cu interzicerea pe viata de a mai conduce o masina dotata cu claxon! Acelasi lucru cu flashurile! Dai fara motiv, inainte sa te urci la volan scoti filamentul de lunga, sau schimbi bi-filamentul cu mono-filament!
Vai, dar ce rau esti :) Pe mine ma deranjeaza flash-urile doar cand vin din spate sau cand orbul din fata are impresia ca imi bat prea tare farurile, desi el are xenon after-pwla si in oglinda retrovizoare de zici ca-i laser, in special loganistii
- Cat despre apropiatul pe laterala...voi fi agresor in fiecare zi de doua ori, ca circul pe Kiseleff pe mijloc si pe banda aia incap doua masini dar mai inghesuite nitel, deci voi fi prea aproape de ceilalti, deci clar sunt agresiv.
Aici s-au gandit la Moldoveni, ca aia au sosea cu o banda jumate, si in mintea lor vad doua benzi. DN2 pt necunoscatori!

Deci daca voi credeti ca or sa pateasca ceva beizadelele cu masini de la taticu, va inselati amarnic. Pe aia nici nu-i opresc si se vor face in continuare ca nu-i vad. Tot pe restul conducatorilor va pica magareata, iar bolovanii care circula ca melcul pe banda 3 vor fi mana cereasca pentru pulitisti.
Asta e in functie de tupeu. De 2 ori am depasit militia pe continua si nu m-au oprit. Cand m-au prins ca depasesc alt sofer, m-au ars!
Aha, deci tu esti o beizadea? :lol: Si eu am dat o data politia din calea mea, ca ma grabeam si janghinele mergeau cu 45-50 Kmph pe banda a 2-a desi pe prima banda se circula cu ~50 kmph in coloana.

#38
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Noua lege va introduce si posibilitatea implementarii Radarelor Fixe

http://www.jurnalul....2012-598252.htm

Stiu ca stirea e veche, inca se lucreaza la cadrul legislativ, UTI are nevoie de contracte, sigur se va face!

Eu totusi am o dilema care ma mistuie!
Politia isi doreste sa reduca activ viteza pe drumurile publice, prin implementarea unor radare care sa ii faca pe soferi sa respecte limita de viteza?
Sau doar aplica ciupeli, dar nu multe, sa nu care cumva sa inceapa lumea sa respecte legea!

Regimul de viteza e singurul lucru pe care il apreciez in Romania!
50 inseamna 100
90 inseamna 140
130 inseamna 180
Sper sa imi mai pot permite sa depasesc viteza; cu moderatia de max 50 la ora desigur!
----------
@DarkAngelBv
Nu am vazut ca sunt militieni decat cand treceam pe langa ei! Notiunea de beizadea e relativa deoarece nu au de unde sa stie...
Totusi apreciaza tupeul! Mi s-a mai intamplat odata sa fiu oprit sa ma amendeze, si desi m-au oprit vorbeau cu altii. M-am enervat si am plecat. Incet, tacticos. Nu au venit dupa mine, mi-au trimis amenda acasa :D

Cat despre cei cu BMW, m-am luat de aia cu masinile in Bg... in principiu se cred neamendabili! BMWurile din vremurile noastre nu mi-au creat probleme, doar "ursuletii, pisicute,e; etc!
Cel mai teribil intalnit, avea cercurile alea de pozitii luminate cu rosu, intr-o depasire era sa il iau frontal; muream amandoi!

Edited by Josef_Mengele, 28 December 2011 - 01:38.


#39
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006
Ah, si un alt caz care potrivit legislatiei poate fi considerat ca stil agresiv: ajungi in urma o masina, incepi depasirea, iar acela franeaza fara motiv (drum liber, nimeni din sens opus). Cateodata franeaza inainte de a incepe manevra de depasire, probabil ca atunci s-a trezit si s-a uitat in oglinda si a fost luat prin suprindere ca cineva e in spate. Si nu vorbesc de viteze extraordinare, ci cazuri cand ajung unul care merge cu 60km/h si eu vin cu 90-100. Uneori aceste franari fara motiv sunt periculoase, alteori ma faca sa franez si eu, crezand ca e un obstacol pe care el vede, dar eu nu. Oricum nu ajuta la nimic, numai incurca manevra de depasire. Dar totusi este comportament agresiv? Nu este. Este numai un sofer neexperimentat si/sau cu reflexe, idei proaste despre cum trebuie sa conduci o masina.

#40
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
O sa incalc mereu viteza atata timp cat trebuie sa merg in fiecare jeg de sat cu 5 case pe o distanta de 1 km cu 50 Kmph sau in unele locuri cu 30. La fel si in oras cand vezi mormolocii cum f## traficul mergand pe banda a 3-a desi urmeaza sa faca dreapta cateva sute de metrii mai incolo, sau aceiasi mormoloci care trec de pe banda 1 pe 3 cu 3-4 km inainte sa faca stanga si in felul asta incurca toata circulatia.


@crz, eu nu ma refeream la situatia expusa de tine, ma refeream la ceva de genul:
Attached File  schita.jpg   22.33K   46 downloads
Si aceasta manevra intra sub incidenta acestei legi, desi tu, conducator al autovehiculului albastru poate ai cu 5 kmph in plus fata de restul si faci trecerea de pe o banda pe alta lin, fara sa deranjezi pe cineva.


Iar legat de motor... la fel de bine pot pleca in forta de pe loc si sa schimb vitezele la 3500 rpm. Tot agresiv se numeste la o masina cu 200+ CP si tractiune integrala, nu?
Dar daca accelerez lin de la 1500 la 7000 rpm si merg asa? fara sa fiu agresiv, doar de dragul de a merge cu motorul turat. Care e problema lor cat de turat merg? atata timp cat prin manevrele mele nu ingradesc dreptul celorlalti la libera circulatie nu vad care este problema.



Oricum nu se vor aplica legile astea. Si acum este interzis sa folosesti lumina de drum cand din fata iti vine masina. Multi uita ca mai trebuie si stinsa.
La fel proiectoarele de ceata si lampa de ceata. Multi sunt suficient de cretini incat sa creada ca sunt mai smecheri daca au mai multe becuri aprinse (vorba unei cunostinte, ei au 2 randuri de faza scurta. Una scurta si una si mai scurta).

#41
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005

 DarkAngelBv, on 28th December 2011, 01:47, said:

@crz, eu nu ma refeream la situatia expusa de tine, ma refeream la ceva de genul:
schita.jpg
Si aceasta manevra intra sub incidenta acestei legi, desi tu, conducator al autovehiculului albastru poate ai cu 5 kmph in plus fata de restul si faci trecerea de pe o banda pe alta lin, fara sa deranjezi pe cineva.
E drept. La fel cum uneori incalci linia continua si nu iti spune nimic politistul, la fel cum daca pe autostrada se merge in coloana cu 150 pe banda 2 in coloana nu opreste nimeni toate masinile si tot asa. Ramane exclusiv la latitudinea politistului daca te amendeaza sau nu.

 DarkAngelBv, on 28th December 2011, 01:47, said:

Iar legat de motor... la fel de bine pot pleca in forta de pe loc si sa schimb vitezele la 3500 rpm. Tot agresiv se numeste la o masina cu 200+ CP si tractiune integrala, nu?
Dar daca accelerez lin de la 1500 la 7000 rpm si merg asa? fara sa fiu agresiv, doar de dragul de a merge cu motorul turat. Care e problema lor cat de turat merg? atata timp cat prin manevrele mele nu ingradesc dreptul celorlalti la libera circulatie nu vad care este problema.

Oricum nu se vor aplica legile astea. Si acum este interzis sa folosesti lumina de drum cand din fata iti vine masina. Multi uita ca mai trebuie si stinsa.
La fel proiectoarele de ceata si lampa de ceata. Multi sunt suficient de cretini incat sa creada ca sunt mai smecheri daca au mai multe becuri aprinse (vorba unei cunostinte, ei au 2 randuri de faza scurta. Una scurta si una si mai scurta).
In principiu ai dreptate, legea asta va deschide portite pentru politisti pentru a se lega de noi. Insa e dificil sa pui capat la toate marlaniile din trafic fara sa ai instrumentul legal. Cum spuneam, trebuie facuti pasi inainte. Nu o sa putem avea si legea si aplicarea ei simultan mai bune. A venit legea, poate treptat vom capata si incredere in politisti ca o aplica in spiritul ei, nu in litera.

Toate exemplele "contra" de aici sunt valabile, e foarte posibil sa gasim politisti retardati sau rau voitori care sa interpreteze stupid situatii normale de trafic. Pe de alta parte, sunt sigur ca se vor gasi si din categoria celor care mai prind cate un ghertzoi. Sincer sa fiu, cred ca plozii cu masini scumpe cumparati de parinti sunt mult mai rari in traficul pe care il strabat eu raportat la cretinii care nu inteleg nimic din ce li se intampla si o ard cu "romanesti". Spre exemplu, sunt mult mai multi taximetristi :). Daca s-ar rari astia ar fi ok.

#42
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Sa nu incepem cu taximeTRISTII... nu exista zi in care sa ies cu masina si sa nu-ti taie vreunu dinasta calea sau sa mearga pe ambele benzi simultan, sau sa mearga inainte de pe prima banda, desi este banda pentru viraj la dreapta, sau sa faca dreapta de pe banda 2, care e obligatoriu inainte, peste tine, care esti pe banda 1 si virezi la dreapta fara sa te astepti ca un gibon se va urca pe tine.

Amenzile sunt cam exagerate si oricum exista si varianta cu jumatate din minimul amenzii. adica daca amenda este de la 20 la 100 puncte amenda si tie garcica iti da 100 puncte in alea 48 de ore tu platesti doar 10 puncte amenda.

Da, sunt bune legile astea, dar daca nu sunt aplicate sunt DEGEABA. Doar sa mai ia ochii populatiei cu ceva, sa nu vedem ce fac ei in spate :)

#43
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004
eu vad problema altfel - am avut si pana acum legislatie. Cate legi din ea ati vazut ca se aplicau ? In afara de panda la radar si la linie continua politistii nostri nu stiu sa faca altceva. Noile reglementari vor oferi alte ocazii de amenzi usor de dat...ca asta e principala problema a noastra, nu legile in sine ci modul de aplicare.

Nu cred ca exista sofer in lumea asta, si nu ma refer numail la romania, care sa fi respectat si sa respecte legile rutiere 100%, asa ca aia care sunt asa revoltati asa se gandeasca la ce au mai facut ei de-a lungul timpului. Problema cu unele din propunerile actuale este faptul ca nu pot fi cuantificate. Cand se decide ca frana a fost fara motiv ? eu pot sa franez si pt ca vad o pasare pe strada si nu vreau sa o lovesc. De aia exista stipulat in lege distanta de siguranta fata de masina din fata. Cum poti sa spui ca demarez excesiv - masina respectiva a trecut ITP-ul - deci corespunde dpdv mecanic. Atunci ce lege incalc ? Cum cuantifici apropierea prea mult de alt participant in trafic din lateral daca ambii stau in banda lor  ? Ce inseamna deplasarea succesiva de pe o banda pe alta - exista undeva stipulat cat timp trebuie sa treaca intre o deplasare si urmatoarea ? 1 sec..2...10 ?

fiecare propunere ridica un set de intrebari si nelamuriri destul de complicate si din ce vad nu exista dorinta de a face o legislatie mai bune ci doar de a mai introduce ceva motive dubioase pt care sa fim sanctionati. Eu sunt primul care va spune da unei legislatii bine facute si care sa si fie aplicata..dar nu asa.

#44
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,492
  • Înscris: 13.10.2010
Cat timp o sa fie spaga si pilele la putere orice "nou cod rutier" o sa fie frectie la picior de lemn!
Poate sa dea si inchisoare pe viata ca ai mancat o bomboana cu lichior daca scapi cu o mica atentie sau cu un telefon dat!  :deadtongue:
Pana cand nu sunt in stare sa puna o lege in aplicate pentru TOATA LUMEA, degeaba isi pierd timpul cu gasirea de noi legi si marirea amenzilor!

LE Si cum or sa dovedeasca politistii ca am franat fara motiv, ca am plecat brusc de pe loc si alte minuni care se regasesc in acest nou cod rutier, o data ce camere video exista doar pe masinile echipate cu radar?1

#45
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 smoke, on 28th December 2011, 08:36, said:

eu vad problema altfel - am avut si pana acum legislatie. Cate legi din ea ati vazut ca se aplicau ? In afara de panda la radar si la linie continua politistii nostri nu stiu sa faca altceva. Noile reglementari vor oferi alte ocazii de amenzi usor de dat...ca asta e principala problema a noastra, nu legile in sine ci modul de aplicare.

Nu cred ca exista sofer in lumea asta, si nu ma refer numail la romania, care sa fi respectat si sa respecte legile rutiere 100%, asa ca aia care sunt asa revoltati asa se gandeasca la ce au mai facut ei de-a lungul timpului. Problema cu unele din propunerile actuale este faptul ca nu pot fi cuantificate. Cand se decide ca frana a fost fara motiv ? eu pot sa franez si pt ca vad o pasare pe strada si nu vreau sa o lovesc. De aia exista stipulat in lege distanta de siguranta fata de masina din fata. Cum poti sa spui ca demarez excesiv - masina respectiva a trecut ITP-ul - deci corespunde dpdv mecanic. Atunci ce lege incalc ? Cum cuantifici apropierea prea mult de alt participant in trafic din lateral daca ambii stau in banda lor  ? Ce inseamna deplasarea succesiva de pe o banda pe alta - exista undeva stipulat cat timp trebuie sa treaca intre o deplasare si urmatoarea ? 1 sec..2...10 ?

fiecare propunere ridica un set de intrebari si nelamuriri destul de complicate si din ce vad nu exista dorinta de a face o legislatie mai bune ci doar de a mai introduce ceva motive dubioase pt care sa fim sanctionati. Eu sunt primul care va spune da unei legislatii bine facute si care sa si fie aplicata..dar nu asa.
Panda sau nu au fost date 3 milioane de amenzi in 2010 ( la 6 milioane de soferi din care probabil doar 4-5 milioane activi) . Cea mai mare parte a vinovatilor sunt soferii (ca mai exista si politisti care abuzeaza e partea a doua , dar acesta problema nu cred ca este reflectata nici macar in 5-10% din totalul sanctiunilor)

Anul trecut, polițiștii de la circulație au dat 2.955.869 de amenzi, față de anul anterior, când au amendat 3.273.553 de șoferi.
• Cele mai multe amenzi au fost date pentru depășirea limitei de viteză legală, pentru care au fost sancționați 854.944, față de 941.078 de amenzi date în 2009.
• Pe locul doi figurează șoferii care nu au purtat centura de siguranță - 498.551 de cazuri. Este una dintre puținele abateri pentru care numărul de sancțiuni a crescut față de anul anterior. În 2009, erau amendați 407.621 de șoferi pentru această contravenție.
• Locul trei este ocupat de pietoni, care au fost amendați pentru indisciplină de 183.461 de ori anul trecut, față de 223.730 de amenzi date în 2009.
• O altă abatere frecventă a fost staționarea neregulamentară, pentru care au fost sancționați 102.248 șoferi, de șapte ori mai mulți decât în 2009.
• Cei care au folosit telefonul mobil în timp ce conduceau au fost amendați de peste 64 de mii de ori, cu o mie mai mulți decât în 2009.



Se poate face diferenta usor intre o situatie neprevazuta si franare excesiva(care intrece limita normalului). Nu cred ca franezi de vreo 4-5x brusc ca sa eviti diferite pasari(invizibile ptr ceilalti) ,ca sa-i pui pe cei din spatele tau in situatii critice !Aceste situatii probabil vor fi constatate(simultan sau nu) de : agenti constatatori , martori , persoanele agresate direct ,camere de filmat ,etc ! Restul situatiilor se rezolva in instanta !


Legat de demaraj si de faptul ca masina a trecut ITP -ul tin sa reamintesc faptul ca un autoturism trece ITP-ul desi majoritatea au viteze constructive de 200km/h si cu toate astea nu este permis nicaieri in RO (sau alte state europene inafara de Germania) sa se ruleze cu aceasta viteza !

Daca e sa o luam asa in nicio tara nu ar trebuii acordata nicio amenda decat cele care au la baza o filmare pentru ca multe situatii pot fi interpretate !

Totusi consider ca este prematur sa discutam aceste pasaje pe baza unor articole din presa ! Are cineva textul legii care este trimis spre votare/adoptare?



Edited by polizei, 28 December 2011 - 10:40.


#46
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,297
  • Înscris: 07.02.2003

 amandigi, on 28th December 2011, 01:27, said:

Eu nu inteleg "întoarcerea prin folosirea sistemului de frânare, pornirea de pe loc prin demararea excesivă a autovehiculului". De ce sunt legate de comportamentul agresiv? Ce inseamna intoarcerea prin folosirea sistemului de franare (probabil se refera la folosirea franei de mana). Si daca pornesc mai rapid fara ca rotile sa scartaie? Sau daca pe drum alunecos ma intorc 180 grade numai prin apasarea acceleratiei? ;) Sau turez motorul la semafor, dar plec dupa acela linistit de pe loc? :)
Evident ca situatiile accidentale nu fac obiectul legii.

#47
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,680
  • Înscris: 08.10.2004

 polizei, on 28th December 2011, 10:17, said:

Panda sau nu au fost date 3 milioane de amenzi in 2010




as presupune dupa nick si dupa post ca esti un reprezentant al politiei rutiere..lucru ce ar fi foarte bun pe topicul asta (daca te tine :D )

am o destul de vasta experienta la volan (si ghidon :) ) si am fost implicat (cu sau fara voia mea)  in destul de multe situatii "particulare" in trafic ca sa pot sa imi dau cu parerea despre ele. Cum am spus problema esentiala nu e idea in sine ci felul cum o vei cuantifica. Statistica despre amenile date este jalnica - zilnic vad o medie de 10 persoane la telefon in timp ce conduc, si nu odata au trecut pe langa agenti de politie care s-au uitat indiferenti. Nu odata am vazut masina de radar la panda iar in fata ei s-a intors (sau intrat pe o strada laterala) peste linie continua dubla..nici o reactie din partea politiei - de ce ? pentru ca era complicat. In primul rand ar trebui aplicate legile care deja exista pana sa inventam altele noi. Da asta e alta poveste.

Quote

Se poate face diferenta usor intre o situatie neprevazuta si franare excesiva(care intrece limita normalului). Nu cred ca franezi de vreo 4-5x brusc ca sa eviti diferite pasari(invizibile ptr ceilalti) ,ca sa pui pe cei din spatele tau in situatii critice !Aceste situatii probabil vor fi constatate(simultan sau nu) de : agenti constatatori , martori , persoanele agresate direct ,camere de filmat ,etc ! Restul situatiilor se rezolva in instanta !

Da-mi voie sa nu te cred. Eu pot sa franez o singura data brusc pt n motive intemeiate. Evident ca se poate face diferenta intre o singura franare din motive intemeiate si 4-5 facute la sicanare..dar cine o va face si in ce fel ? si la restul de intrebari din postul anterior cum se va face ? Martori ? majoritatea nu prezinta credibilitate in instanta, camere de filmat - ma indoiesc ca vor fi pozitionate asa bine incat sa redea fapta clar, persoanele agresate nu pot fi si martori pt ca e un conflict de interese. Tot pe agentul constatator si mijloacele lui de determinare a faptelor va pica sarcina...si aici e marea problema. :)

Iar daca tot ai pomenit de instanta - total de acord cu tine - sa se mearga in instanta - CAND vom avea si noi sistemul de afara, cum au italienii JUDICE DI PACE (model ce exista si in multe alte tari EU dar nu stau sa caut cum se numesc   http://it.wikipedia.org/wiki/Giudice_di_pace), cand procedeul justitiar nu va dura ani buni si va cere cheltuieli enorme comparat cu fapta judecata, cand nu va trebui sa lupti cu sistemul pentru drepturile tale ci sistemul te va ajuta in demersul tau..da deja o dam in SF-uri.

Quote

Legat de demaraj si de faptul ca masina a trecut ITP -ul tin sa reamintesc faptul ca un autoturism trece ITP-ul desi majoritatea au viteze constructive de 200km/h si cu toate astea nu este permis nicaieri in RO (sau alte state europene inafara de Germania) sa se ruleze cu aceasta viteza !

si ce ai vrut sa spui aici ? de ce nu s-ar putea pleca in forta ? daca omul se asigura, semnalizeaza intentia...ce lege incalca ?  am crezut initial ca se refera la zgomot si de aia am mentionat ITP - a trecut - nu ai cum sa spui ca face zgomot mai mult decat e permis..si oricum nu cred ca un scartiit de roti depaseste in puterea decibelilor un tractor.

Discutam pe baza a ceea ce s-a publicat...unele pasaje ori sunt scoase ori raman asa ca mari modificari nu o sa le aduca...

#48
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 smoke, on 28th December 2011, 08:36, said:

eu vad problema altfel - am avut si pana acum legislatie. Cate legi din ea ati vazut ca se aplicau ? In afara de panda la radar si la linie continua politistii nostri nu stiu sa faca altceva. Noile reglementari vor oferi alte ocazii de amenzi usor de dat...ca asta e principala problema a noastra, nu legile in sine ci modul de aplicare.

Nu cred ca exista sofer in lumea asta, si nu ma refer numail la romania, care sa fi respectat si sa respecte legile rutiere 100%, asa ca aia care sunt asa revoltati asa se gandeasca la ce au mai facut ei de-a lungul timpului. Problema cu unele din propunerile actuale este faptul ca nu pot fi cuantificate. Cand se decide ca frana a fost fara motiv ? eu pot sa franez si pt ca vad o pasare pe strada si nu vreau sa o lovesc. De aia exista stipulat in lege distanta de siguranta fata de masina din fata. Cum poti sa spui ca demarez excesiv - masina respectiva a trecut ITP-ul - deci corespunde dpdv mecanic. Atunci ce lege incalc ? Cum cuantifici apropierea prea mult de alt participant in trafic din lateral daca ambii stau in banda lor  ? Ce inseamna deplasarea succesiva de pe o banda pe alta - exista undeva stipulat cat timp trebuie sa treaca intre o deplasare si urmatoarea ? 1 sec..2...10 ?

fiecare propunere ridica un set de intrebari si nelamuriri destul de complicate si din ce vad nu exista dorinta de a face o legislatie mai bune ci doar de a mai introduce ceva motive dubioase pt care sa fim sanctionati. Eu sunt primul care va spune da unei legislatii bine facute si care sa si fie aplicata..dar nu asa.
Nu prea are treaba itp-ul aici, dar ce inseamna pentru ei demarare excesiva? Ca daca se uita un batranel care nu a trecut niciodata de 100 Kmph si a condus trabant sau Dacia 1300 in cel mai fericit caz, atunci ala o sa spuna ca am un stil agresiv de condus oricat de usor as pleca de pe kic :lol:

 andreic, on 28th December 2011, 10:19, said:

Evident ca situatiile accidentale nu fac obiectul legii.
Dar nici nu sunt excluse, deci daca gasesti un cretin cu mintea odihnita s-ar putea sa-ti iei amenda.

#49
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011

Quote

atunci ala o sa spuna ca am un stil agresiv de condus oricat de usor as pleca de pe kic

ce am patit eu odata in Bacau....

Mergeam linistit pe banda 1 depasind lejer masinutele pe banda 2 in oras, deoarece banda mea ducea in alta directie si eu m-am incadrat din timp pe ea.

Un mos mergea asa de linistit pe banda 2 si a semnalizat fara sa se asigure pe banda 1, manevra lui fiind foarte inceata si nici macar nu m-am obosit sa il claxonez, m-am multumit doar sa apas mai tare pe acceleratie depasind mosul care conducea un Hyundai atos absolut nou . Dupa ce am accelerat in linie dreapta mentinandu-mi partea mea de strada evitand sa se bage in mine , MA CLAXONAT DUPA CE ERA SA SE BAGE IN MINE LA BARA DIN SPATE !! :cursing:  , apoi sa vezi ce cuvinte grele imi spunea mosul cu geamul deschis la semafor, ca sunt tanar si sunt nebun.... :o

Prin gesturile facute de catre mos la semafor, am observat un fel de ritual care il facea catre Dumnezeu , multumindu-i ca nu s-a lovit in mine  :worthy:

Edited by CorneliuRos, 28 December 2011 - 11:32.


#50
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Cam multe tampenii. Trebuie definit clar condusul agresiv, fara loc de interpretari. Apoi chestia cu declaratul masinii la vanzare, eu am cumparat o masina inainte de Craciun si de abia pe 4 ianuarie am reusit sa ma programez la RAR, pentru identificare. Adica mai fac un drum suplimentar la Politie, sa anunt ca astept dupa aia de la RAR?  Daca toate actele se faceau intr-un singur loc, intelegeam. Dar asa cand trebuie sa umbli de la Ana la Caiafa....

In rest partea cu amenzile pt viteza si pt aia bauti mi se pare super ok. Prea e sport national condusul cu tuica in nas. Iar de permise pt mopede nici nu mai zic, aia sunt niste sinucigasi, e o idee f f buna.

Edited by abunea, 28 December 2011 - 11:30.


#51
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Lasati-ma cu pedepsirea franarii bruste. A existat si pana acum o reglementare care pedepsea asta si a facut fix nimic. Oricum e imposibil de dovedit.

#52
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
hodorogii astia de la parlament fac anumite legi dupa cum le tuna liber gandul in capul lor !

faptul ca in ziua de azi traficul este intens ,iar majoritatea soferilor actioneaza in trafic nu conducand agresiv ! ci adopta o forma de condus adaptativ traficului haotic, si datorita scumpirii motorinei. Se numeste un condus perfect sincronizat intre soferi , aproape "telepatic". Dar nu se numeste condus agresiv. Faptul ca niste bosorogi de la parlament nu se integreaza perfect in traficul nostru perfect sincronizat legal , asta nu inseamna agresiv. Ci inseamna ca trebuie sa va taiati permisul in doua, bosorogi afurisiti! :cursing:

#53
amandigi

amandigi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,114
  • Înscris: 13.12.2006

 DarkAngelBv, on 28th December 2011, 10:49, said:

Dar nici nu sunt excluse, deci daca gasesti un cretin cu mintea odihnita s-ar putea sa-ti iei amenda.

Exact, asta e partea proasta din acest proiect, reglementarile sunt neclare. Poti fi agresiv in multe feluri nedescrise aici, si poti fi NEagresiv intorcand cu frana de mana, plecand in forta sau depasind masinile adormite pe banda a doua.
Si cum se va proba acest comportament? Ca din masina de radar nu prea se vede. Cineva a scris, ar trebui sa avem politisti in masini civile, camere de supraveghere, etc. Oricum daca se va introduce legea si se va aplica, voi considera serios procurarea unei camere in masina pentru a avea o sansa in instanta pentru a dovedi nevinovatia.

Un alt caz obisnuit unde admit ca si eu sunt agresiv: masini in coloana, nimeni nu vrea sa depaseasca, chiar daca este loc. Si coloana merge cu 60-70-80. Iar fiecare sta in curul celuilalt. Eu pot depasi dar nu toate masinile, poate 2-3 de odata. Fiindca ei nu lasa loc intre masini, intrarea inapoi in coloana trebuie facuta putin mai agresiv, iar cel din urma va trebui sa franeze. Daca lumea ar tine distanta corespunzatoare, cel din urma in cel mai rau caz trebuie sa ia piciorul de pe acceleratie cand reintru in coloana si toata lumea are fi fericita. Acum cel care depaseste poate fi considerat agresiv, cu toata ca problema e nerespectarea distantei (de franare) intre masini. Legea deja spune ca trebuie sa ai distanta corespunzatoare, dar nimeni nu ia in serios (inclusiv politistii). Legea spune ca nu ai voie sa mergi cu proiectoare de ceata pe timp senin, dar aproape nimeni nu e amendat. Nici pentru blituri din spate (comportament clar agresiv) nu e nimeni amendat si nici nu vad in acest proiect. Legea spune ca nu ai voie sa depasesti pe linie continua, dar unii politisti fac. Altii (politisti, soferi) merg cu Loganuri/Dacii 13xx unde becul de stop semnalizeaza, cel de marsarier se aprinda cand franeaza si chestii de acestea. Da, am vazut cu ochii mei, nu o singura data...

Nu sunt impotriva sanctionarii comportamentului agresiv, dar acest lucru trebuie definit cu grija si aplicat si cu mai multa grija. Cea ce nu cred ca se va intampla in Romania.

#54
tavktm

tavktm

    Old school member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 25.07.2006

 DarkAngelBv, on 28th December 2011, 01:13, said:

La fel cu crosetatul. Daca s-ar circula civilizat si ca la carte (adica pe cat posibil pe prima banda) nimeni nu ar mai fi nevoit sa croseteze, pentru ca, teoretic mereu o banda este libera, pentru grabiti.

Nu te supara, dar aici nu ai dreptate ! nu poti avea pretentia sa ai o banda libera pentru ca esti tu grabit, cand exista o anumita viteza de trafic. Crosetatul trebuie in opinia mea pedepsit.
Nu e normal sa faci pe pilotul printre masinile altora, ca esti garbit, sau ca ai masina mai puternica.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate