Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 

Problema cutie sau ambreiaj?

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#37
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 21.05.2012

View PostBingo, on 23 iulie 2011 - 10:15, said:

-In cazul de fata,ambreiajul decupleaza (chiar foarte bine),pinioanele se opresc din rotatie si se intampla sa fie dinte vs dinte .Daca se ridica putin piciorul de pe ambreiaj,pinioanele se rotesc in pozitia dinte vs gol.

Posted Image

Toate pinioanele din cutie (în afară de cele de marșarier) sunt permanent angrenate între ele în pereche, câte o pereche pt. fiecare treaptă. Dar din fiecare pereche de pinioane unul este liber pe axul său (fie de intrare în cutie, fie de ieșire) și celălalt e fix pe ax.

Cuplarea treptei respective se face imoblizând pe axul său pinionul liber din pereche (care poate să fie cel de pe arborele de intrare sau cel de pe arborele de ieșire, depinde care treaptă e și de design-ul cutiei).

Cuplarea treptelor se face culisând de-a lungul arborilor - folosind 3 furci selectoare, câte una pt. fiecare sincronizator respectiv câte 2 perechi consecutive de pinioane din cutie -

[ http://s14.postimage.org/pq70y75oh/GBF12_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

niște angrenaje care au libertate de mișcare doar de-a lungul axului și nu în jurul lui (stau pe ghinturi).

A se observa dinții laterali ascuțiți lateral, pentru a facilita angrenarea.

Pinioanele libere să se învârtă stau pe rulmenți cu ace sau pe lagăre de cupru.

Acestea pot avea craboți (dinți laterali, în cutiile pt. mașini sport) sau dinți exteriori, în cutiile de mașini obișnuite, chiar performante.

O poză excelent edificatoare din car bible:

[ http://s12.postimage.org/kael9ndwd/Dog_clutch_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

După cum se vede și în poză, mașinile obișnuite mai au și pinioane cu dinți elicoidali pt. treptele de înainte (pinionul din stânga). Aici trebuie să atrag atenția că nu profilul elicoidal nu poate fi folosit și pentru pinioanele cu cuplare prin dinți laterali.

Cum vedem în această altă poză excelentă:

[ http://s3.postimage.org/mkl74z8e5/Albins_Helical_Gears_engaged_position.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dinți elicoidali cu cuplare prin dinți laterali (craboți). Pinioanele din poză, cu craboți (dinți laterali), sunt libere să se învârtă pe arborele lor atunci când nu sunt cuplate de selectorul dintre ele. În această poză treapta pinionului din stânga este cuplată (pinionul este cuplat la arbore prin intermediul selectorului culisat în stânga).

Ca să fie limpede, altă poză excelentă:

[ http://s13.postimage.org/xqompe1lj/78_iain_shirlaw_2_bollverk_5_speed_dog_gearbox_t.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

În această poză avem 2 pinioane libere (de la 2 trepte diferite, niciodată o treaptă nu va avea atât pinionul de pe arborele de intrare cât și cel de pe arborele de ieșire liber), care se învârt pe bucșe de cupru pe arbore atunci când nu sunt imobilizate la acesta.

În stânga sus avem un selector. În dreapta sus cel mai probabil un pinion intermediar de marșarier.

[ http://s15.postimage.org/8x9vsz0i3/78_iain_shirlaw_1_bollverk_5_speed_dog_gearbox_t.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

În această poză avem

- tijele celor 3 furci selectoare în dreapta jos.
- 2 inele selectoare deasupra tijelor furcilor selectoare
- furcile selectoare în dreapta sus.
- coroana diferențialului, mijloc jos.
- cei 2 arbori au cutiei, de intrare respectiv ieșire, stânga sus
- 3 rulmenți cu ace, în stânga furcilor selectoare
- 5 pinioane libere (fără ghinturi la interior)
- 3 pinioane intermediare pt. inelele selectoare (cu dinți la exterior și ghinturi la interior, pt. ghinturile arborelui), pe care alunecă acestea
etc.

În această poză

[ http://s6.postimage.org/8izii735d/96_FIAT_131_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

vedem cum pinioanele fixe pot fi chiar extrudate în arborele cutiei. Deși există și design-uri cu pinioane cu ghinturi/dinți la interior, care se introduc pe ax. Evident, este mai ieftin procedeul de fabricație când pinioanele fixe se fabrică separat și apoi se introd pe arbore prin culisare.

Angrenarea prin craboți exclude posibilitatea folosirii de sincronizatoare. În ziua de azi toate sincronizatoarele sunt sub formă de inele de alamă dar pe vremuri se foloseau sincronizatoare conice.

[ http://s8.postimage.org/8vta09q9x/synchronizer_rings_342_2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Care funcționează ca niște mici ambreiaje pentru a aduce arborele de intrare în cutie (și discul de ambreiaj ce se învârte liber între placa de presiune și volantă dar odată cu arborele de intrare în cutie) la turația impusă de viteza mașinii și treapta ce se dorește a fi cuplată.

Treaba asta se face prin frecare și, implicit, uzură.

Și există un mecanism care să nu permită culisarea coroanei (din prima poză) până ce sincronizatorul nu va fi sincronizat arborele de intrare în cutie la cel de ieșire din cutie, pentru treapta respectivă.

A se observa dinții ascuțiți lateral ai inelului sincronizator, tocmai ca să nu permită potrivirea dinte pe dinte, să forțeze dinții să alunece unii între alții.

Alte poze excelente.

[ http://s10.postimage.org/nd9swefu1/mump_0903_30_z_ford_top_loader_transmission_seco.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Un meșterean scoate sincronizatorul de pe ax:

[ http://s8.postimage.org/w807rpf0l/mump_0903_31_z_ford_top_loader_transmission_thir.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

A se observa ghinturile de la interior, pe care este culizat sincronizatorul de-a lungul arborelui dar nu îi este permi să se învârtă liber pe acesta.

Sper că din tot ce am scris e la mintea cocoșului că soluțiile tehnice folosite în cutiile moderne sunt gândite tocmai ca să nu "se intampla sa fie dinte vs dinte".

Problema e că, cutiile unor anumite mărci mult titrate îs mai slab proiectate sau calitative.

Edited by Pejeu, 17 September 2012 - 13:58.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate