Problema cutie sau ambreiaj?
Last Updated: Sep 17 2012 13:41, Started by
razvan911
, Jul 19 2011 10:02
·
0
#19
Posted 21 July 2011 - 16:34
Posibil sa ramana putin lipit discul de ambreiaj chiar si dupa decuplare, asta fiind o posibila cauza pentru "agatatul" treptelor. Se-ntampla complet aleatoriu (eu nu m-am prins cum se poate reproduce desi am intalnit problema la diferite marci) si e din cauza materialelor de frictiune "ecologice".
Poti incerca solicitarea schimbarii pe garantie a discului, este consumabil dar avand in vedere nr. de km parcursi se va putea constata uzura extrem de redusa deci nu vor putea da vina pe proasta exploatare. Se intampla si dupa o perioada mai lunga in care n-ai folosit masina? Edited by fastcarjunkie, 21 July 2011 - 16:35. |
#20
Posted 21 July 2011 - 17:59
total aleator se intampla
am mai observat ca se intampla si la marsarier aceiasi problema si atunci cand se blocheaza la jumatate schimbatorul daca ridic usor piciorul de pe ambreiaj schimbatorul este tras in marsarier si pot sa dau cu spatele la fel patesc si cu prima viteza total aleator |
#21
Posted 21 July 2011 - 23:54
Inseamna ca e mai mare probabilitatea sa fie de la sincroane.
Fa un test, cand vezi ca nu vrea sa intre in tr. 1 las-o la punctul mort, da drumul la ambreiaj dupa care incearca din nou sa bagi in tr. 1. Dupa maxim 2 incercari in felul asta ar trebui sa intre, nu e nevoie sa misti masina sau ceva. |
#22
Posted 22 July 2011 - 10:07
daca fac cum ai spus tu si reapas ambreiajul intra 100% in viteza
oricum de intrat intra si acum daca ridic usor piciorul de pe ambreiaj si maneta este trasa in prima viteza nu mi se pare foarte grav insa e enervant sa patesc ceva de genul asta |
#23
Posted 22 July 2011 - 12:24
Da, este enervant, nu e o problema grava sau in cazul meu cel putin n-au aparut alte probleme.
Treaba cu neintratul in tr. 1 mi s-a intamplat destul rar si am intalnit-o pe o singura masina, o sportiva, tot asa cand era foarte noua. S-a intamplat si la ceva mai multi km dar cred ca o data, de doua ori. Eu nu m-am impacientat insa stiind despre ce e vorba la masina respectiva, la o masina normala nu stiu cat de acceptabila e o problema din asta. Ai aflat deja cele 3 posibile cauze, sincron tr. 1, prelucrarea pieselor sau disc ambreiaj lipit. Spune-mi daca atunci cand ai schimbat uleiul din cutie au gasit pilitura metalica in el. Inca o data, nu e ceva grav si ar trebui sa fie in cantitate mai mare (desi ai putini km, nu stiu cat ar fi putut sa se adune), trebuie sa se toceasca putin coroana si pinionul ca sa se elimine surplusul de material si sa se alinieze mai usor. Solicita si sa incerce mai multe tipuri de ulei, functionarea sincroanelor e influentata de asta si vezi daca simti vreo diferenta. Daca e intr-adevar defect sincronul de tr. 1, cum au zis si antevorbitorii, nu stiu cat de bine ar fi sa-si bage maimutele mainile pe-acolo. Totusi e in garantie asa ca daca o strica e problema lor, sigur probabil ca va trebui sa ai nervii tari in acest din urma caz tu stii mai bine cu cine ai de-a face. |
#24
Posted 22 July 2011 - 12:38
Of, pana si la Octavia 2 problema asta... Eu am aceeasi problema la Hyundai si nu s-a rezolvat decat partial dupa 20000 de km. Totusi, intra in treapta 1 mai bine decat la inceput, insa la mersul inapoi de multe ori trebuie sa mai calc ambreiajul inca odata. E enervant, dar la masina mea nu s-a putut face nimic, raspunsul a fost: "Asa face toate..."
Sper ca la masina ta sa se rezolve, cred ca Skoda face masini mai bune. Bafta! Edited by andreidnc, 22 July 2011 - 12:38. |
#25
Posted 22 July 2011 - 12:50
Pt marsarier sunt si ceva masuri anti-prost, cred ca in unele cazuri nici macar nu exista sincron sau pinion dedicat. Fa un test, cu ambreiaj apasat asteapta cateva momente inainte sa bagi maneta in marsarier vezi daca intra din prima.
|
#26
Posted 22 July 2011 - 12:54
Prin masuri anti-prost te referi la posibilitatea de a baga in marsarier in mers? La mine nu e cazul, face figuri pe loc, cutie de viteze asa, mai low-cost.
|
#27
Posted 22 July 2011 - 13:14
Low-cost, ne low-cost, principiul e acelasi. Incearca treaba aia de care ti-am zis.
|
#28
Posted 22 July 2011 - 13:25
|
#29
Posted 22 July 2011 - 13:51
fastcarjunkie, on 22nd July 2011, 12:14, said: Low-cost, ne low-cost, principiul e acelasi. Incearca treaba aia de care ti-am zis. Trebuie sa mai apas ambreiajul odata ca sa functioneze, daca se incapataneaza sa nu intre. |
#30
Posted 22 July 2011 - 17:41
Din cate stiu masinile nu au sincron pe marsalier(sper sa nu vorbesc prostii). Oricum, eu folosesc dublu ambreiaj cand bag in marsalier.
|
#31
Posted 23 July 2011 - 01:47
Ha! Ce de speculații și înțălăpciune populară despre cum funcționează o cutie de viteze!
Așa e când omu' nu știe, se întoarce la superstiție și folclor, ca în dicuția despre teutoante vs. franțuzoaice. Am mai descris de cel puțin 2 ori cum stă treaba cu transmisiile manuale, mi-e lene s-o mai fac. Foarte multă lume se plânge de cuplat la multe mașini și mărci dar eu reușesc să cuplez R din prima de fiecare dată. Nu neg că s-ar putea să țină și de sentiment, să nu fie suficientă o mișcare mecanică a brațului drept. "Problema" asta intră la capitolul: "mi se încordează cutia când apăs accelerația". |
#32
Posted 23 July 2011 - 09:57
oricum subiectul principal nu este treapta marsarier ci trapta 1-a care uneori nu vrea sa intre
intra doar daca ridic usor piciorul de pe ambreiaj pacat ca nimeni nu are o explicatie logica la ce se intampla cu toate ca mecanic cred ca exista o explicatie eu nu am o explicatie pentru ca nu am cunostinte mecanice asa evoluate si reconosc si asta e si motivul pentru care mi-am expus problema pe forum |
#33
Posted 23 July 2011 - 10:15
xtremdriving, on 22nd July 2011, 14:25, said: se mai uzeaza un pic cutia si o sa intre...cred ca singura problema e ca e...prea noua. In sfarsit un diagnostic corect de la un Profesionist. Mai pe intelesul tuturor ; - Cand ambreiajul nu decupleaza corect si se incearca cuplarea unei trepte , se va auzi un zumzet metalic in cutie. Sau un carait daca sincroanele sunt obosite. -In cazul de fata,ambreiajul decupleaza (chiar foarte bine),pinioanele se opresc din rotatie si se intampla sa fie dinte vs dinte .Daca se ridica putin piciorul de pe ambreiaj,pinioanele se rotesc in pozitia dinte vs gol. Si gata se pot cupla. Relax; defectul este normal pt cutiile noi. Va disparea in timp. Eu de ex nu calc ambreiajul pana la podea,din comoditate .Incearca si tu o perioada sau nu. Oricum o sa treaca. Drumuri bune va doresc. Daca ti-au folosit informatiile de mai sus,te rog sa-ti completezi datele din profil.Este o forma de respect pt forum. Edited by Bingo, 23 July 2011 - 10:17. |
|
#35
Posted 13 September 2012 - 20:38
Bingo, on 23 iulie 2011 - 10:15, said:
In sfarsit un diagnostic corect de la un Profesionist. Mai pe intelesul tuturor ; - Cand ambreiajul nu decupleaza corect si se incearca cuplarea unei trepte , se va auzi un zumzet metalic in cutie. Sau un carait daca sincroanele sunt obosite. -In cazul de fata,ambreiajul decupleaza (chiar foarte bine),pinioanele se opresc din rotatie si se intampla sa fie dinte vs dinte .Daca se ridica putin piciorul de pe ambreiaj,pinioanele se rotesc in pozitia dinte vs gol. Si gata se pot cupla. Relax; defectul este normal pt cutiile noi. Va disparea in timp. Eu de ex nu calc ambreiajul pana la podea,din comoditate .Incearca si tu o perioada sau nu. Oricum o sa treaca. Drumuri bune va doresc. Daca ti-au folosit informatiile de mai sus,te rog sa-ti completezi datele din profil.Este o forma de respect pt forum. am si eu o problema cu o masina VW lupo 1.4 fsi 2002 cutie automata. ma poate ajuta si pe mine cineva? va multumesc |
#36
Posted 17 September 2012 - 12:49
fastcarjunkie, on 22 iulie 2011 - 12:50, said: Pt marsarier sunt si ceva masuri anti-prost, cred ca in unele cazuri nici macar nu exista sincron sau pinion dedicat. Fa un test, cu ambreiaj apasat asteapta cateva momente inainte sa bagi maneta in marsarier vezi daca intra din prima. Majoritatea mașinilor au pinion intermediar culisant pentru cuplarea marșarierului. Sau pinion intermediar permanent cuplat și craboți pt. cuplarea pinionului de marșarier de pe arborele de ieșire. Câteva au sincronizator în loc de cuplare prin craboți pentru pinionul de pe arborele de ieșire. La cele 2 din urmă nu zumzăie cutia în marșarier. fastcarjunkie, on 22 iulie 2011 - 12:50, said: Pt marsarier sunt si ceva masuri anti-prost, cred ca in unele cazuri nici macar nu exista sincron sau pinion dedicat. Fa un test, cu ambreiaj apasat asteapta cateva momente inainte sa bagi maneta in marsarier vezi daca intra din prima. Nu e măsură antiprost. Pinioanele care implementează raportul de demultiplicare și inversarea sensului de rotație pentr R (3 pinioane la numă) nu sunt în agrenaj permanent, ce în toate celelalte trepte (care au fiecare câte o preche de pinioane pentru implementarea raportului de demultiplicare aferent treptei respective). Când cuplezi marșarierul trebuie efectiv să angrenezi între ele pinioane cu dinți tăiați drept (în loc de elicoidal, cum au toate perechile de pinioane ale treptelor de înainte, care sunt în angrenaj permanent) culisând unul între celelalte 2. Unul sau mai multe dintre aceste pinioane au dinții ascuțiți laterale ca să faciliteze angrenarea și nu să stea dinte pe dinte când încerci să culizezi acest pinion între celelalte 2: [ http://s14.postimage.org/w3954qrnl/Reverse_Gear_1_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] andreidnc, on 22 iulie 2011 - 12:54, said: Prin masuri anti-prost te referi la posibilitatea de a baga in marsarier in mers? La mine nu e cazul, face figuri pe loc, cutie de viteze asa, mai low-cost. Trebuie să îți dai puțin interesul. Edited by Pejeu, 17 September 2012 - 12:41. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users