Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Turbina, compresor, supercharger...
Last Updated: Sep 04 2015 20:29, Started by
johnny bravo
, Sep 06 2005 09:57
·
0
#1
Posted 06 September 2005 - 09:57
Care sunt diferentele intre cele trei componente? Cum functioneaza? Care e mai buna?
|
#2
Posted 06 September 2005 - 10:29
Compresor si superchager sunt acelasi lucru .
Turbina este actionata de gazele de evacuare in timp ce compresorul mecanic este actionat direct de arborele cotit al motorului prin intermediul unei curele sau lant. Ambele au acelasi rol de a introduce mai mult aer in cilindri prin comprimarea acestuia (la acelasi volum , presiune mai mare => cantitate mai mare ) marind astfel puterea motorului . Compresorul fiind actionat de motor duce la un consum marit de combustibil dar are reactie instantanee in timp ce turbina nu afecteaza consumul dar are un anumit timp de reactie (turbo-lag) . |
#3
Posted 06 September 2005 - 11:06
si turbina afecteaza consumul, cantitatea marita de aer fortata in cilindrii trebuie egalata cu o cantitate mai mare de combustibil
|
#4
Posted 06 September 2005 - 11:10
Corect, si in plus rezistenta intampinata la evacuare trebuie si ea compensata, nimic nu e gratis
|
#5
Posted 06 September 2005 - 11:37
iar o turbina nu face nik daca nu are si un intercooler..
generatia actuala VNT (care a depasit de mult Garret-ul, inca folosit de altfel) va fi in curand inlocuita de AVNT si de VNT-ul electric (deja existent la unele modele mai scumpe). |
#6
Posted 06 September 2005 - 13:50
dupa parerea mea toate masinile ar trebuie sa fie turbo. energia gazelor evacuate se pierde aiurea altfel fara a fi folosita
nu cred ca afecteaza cu mult costul unei masini implementarea unui turbocompresor de presiune scazuta sa nu afecteze fiabilitatea johny bravo ai tema ptr. azi: http://auto.howstuff...s.com/turbo.htm |
#7
Posted 06 September 2005 - 15:26
Am citit ce e acolo insa nu fusesem lamurit de diferente.
|
#8
Posted 07 September 2005 - 07:59
trebuie doar sa intelegi principiul de functionare apoi iti vei da seama de diferente
babeste: ambele se invart ca niste ventilatoare ca sa impinga aer fortat in cilindri sa-i dea putere motorului. spre deosebire de ventilator care trebuie alimentat la 220V, turbocompresorul este invartit de gazele care ies prin evacuare (fumul care-l vezi iesind iarna din tobe ) iar superchargerul este invartit de motor printr-o curea - asa cum e invartit si ventilatorul radiatorului sau pompa de apa pentru ca turbocompresorul sa creeze presiune suficienta are nevoie ca motorul sa fie "ambalat" la rpm inalte ca gazele din evacuare sa aiba suficienta viteza, pe cand superchargerul fiind invartit direct de cureaua atasata de motor creeaza presiune instantanee dar pe de alta parte motorul trebuie sa-l invarta si pe el si aerul conditionat, si pompa de apa si pierde niscaiva putere / adauga inertie http://www.superchar...ntent.asp?id=15 |
#9
Posted 05 May 2006 - 20:06
Toate sunt de fapt dispozitive menite sa mareasca ceea ce se cheama eficienta volumetrica a motorului, adica gradul de folosire a capacitatii motorului. Asta pentru ca in principiu intr-un motor de x litri poti sa arzi mai mult sau mai putin carburant pe unitatea de timp in functie de cit de repede se invirteste motorul, adica de cit de repede reusesti sa bagi carburantul inauntru si sa scoti gazele arse. La turatii mari, motorul incepe sa nu mai fie eficient cu procesul asta pentru ca diferenta de presiune intre atmosfera si cilindru (ceea ce face carburantul sa invadeze cilindrul) scade (aici trebuie un comentariu mai complex, dar o las asa deocamdata, sper sa nu ma ia cineva la rost), si aerul nu se misca destul de rapid sa umple cilindrul complet. Carburantul e mai usor de dozat, deci trebuie doar sa ai grija sa pompezi suficient aer ca sa poti sa arzi tot carburantul pe care ai de gind sa-l bagi incilindri. Se foloseste deci un compresor care poate fi actionat de gazele arse (turbocompresor) dar care asa cum a spus cineva, nu face nimica la viteze mici de turatie ale motorului. Compresorul actionat de motor in schimb functioneaza la orice viteza a motorului, dar nu este eficient la viteze mari. (aceeasi problema ca si motorul, nu trage suficient de mult aer suficient de repede). motiv pentru care cele doua dispozitive sunt complementare si pot fi folosite conjugat. de obicei nu se practica treaba asta, pentru ca e complicat, dar exista masini care sunt supercharged si turbocharged in acelasi timp. Din explicatia de mai sus ai inteles ca o masina cu turbocompresor are putere la turatie mare, in timp ce una cu compresor are putere de la o turatie mica. Aplicatiile sunt deci impartite, motoarele de volum mare folosesc compresor (de exemplu marile V8-uri americane, dragstere, etc), cele de volum mic, turbo. Dar asa cum am spus, poti sa le ai si pe amindoua. Depinde ce vrei sa faci.
Edited by gheorghedracu, 05 May 2006 - 20:08. |
#10
Posted 25 June 2006 - 18:03
Salut la toata lumea.
Am si eu un BMW 320i 24v 6 in linie, 150 cai, fara vanos. As vrea sa`i pun si eu un compresor, o turbina ceva. Ce imi sugerati, detalii mai multe daca se poate sa nu pun 1000 de intrebari dupa (se pune greu, cam cat ar costa , si de unde as putea sa cumpar). Ma gandeam sa imi iau o chestie dinaia de la www.turbonator.com , dar am citit mai peste tot si am vazut ca e o porcarie .. Mersi.. Bafta! |
|
#11
Posted 26 June 2006 - 10:49
ACSchnitzer, on Jun 25 2006, 19:03, said: Ma gandeam sa imi iau o chestie dinaia de la www.turbonator.com , dar am citit mai peste tot si am vazut ca e o porcarie .. Mersi.. Bafta! In primul rand, cand un compresor mecanic/turbo o sa coste 60 de Dolari US pe mine o sa ma cheme Diocletian Papadopolus Jose Armando McFarley, si nu cred ca o sa se intample asta prea curand. "Treburile" alea de la Turbonator sunt doar un compromis pe care poti sa-l construiesti si singur in garaj. Plus ca pentru plusul de putere pe care ti-l da mai bine iti faci un chip tuning (chiar si la motor aspirat), ca tot iesi mai bine. In al doilea rand, depinde cati bani vrei sa investesti si cata putere vrei sa scoti. Daca ai in calcul presiuni, respectiv puteri mari (indiferent daca vrei turbo sau compresor mecanic), pregateste-te sa scoti multi bani din buzunar, pentru ca asta o sa presupuna si modificarea in ansamblu a motorului (pistoane speciale, micsorarea ratei de compresie, intercooler etc.). Pentru un plus de putere mic/mediu, iti sugerez un compresor mecanic centrifugal mai mititel (de tip "bolt on"), pentru ca nu va fi nevoie de modificari extinse. Sunt si firme care iti ofera manual de instalare (vezi aici), si toata lucrarea nu ureaza mai mult de o zi in mod normal. |
#12
Posted 26 June 2006 - 15:50
ACSchnitzer, on Jun 25 2006, 19:03, said: Salut la toata lumea. Am si eu un BMW 320i 24v 6 in linie, 150 cai, fara vanos. As vrea sa`i pun si eu un compresor, o turbina ceva. Ce imi sugerati, detalii mai multe daca se poate sa nu pun 1000 de intrebari dupa (se pune greu, cam cat ar costa , si de unde as putea sa cumpar). Ma gandeam sa imi iau o chestie dinaia de la www.turbonator.com , dar am citit mai peste tot si am vazut ca e o porcarie .. Mersi.. Bafta! Pentru masina ta recomand Dinan Motorsport(USA) sau MK Motorsport (Ge), acestia fiind cei mai importanti tuneri care echipeaza BMW-urile cu compresoare mecanice. |
#13
Posted 26 June 2006 - 17:47
Sa o softez, nu o mai softez..cel putin nu vreau.. E preparata de ACSchnitzer , si zic ca au facut o treaba buna.. totusi un compresor ar fi chiar bun. M-am intrecut pe baneasa cu 325i cu chip, si l-am facut.. si ala are cam 192 stock + chip`u ala.. dar as vrea sa ma intrec si cu M-uri
Am inteles ca daca ii pun compresoru trebuie si sa o softez sau macar sa ii modifice niste parametrii, cel putin la sonda lambda nu? |
#14
Posted 26 June 2006 - 18:10
ACSchnitzer, on Jun 26 2006, 18:47, said: Am inteles ca daca ii pun compresoru trebuie si sa o softez sau macar sa ii modifice niste parametrii, cel putin la sonda lambda nu? Pai se modifica si amestecul aer/benzina. Yup, trebuie resoftat! Cu sonda lambda nu ai treaba decat daca ii pui turbina, pentru ca trebuie sa schimbi evacuarea. |
#15
Posted 26 June 2006 - 18:40
Eh, supercharger-ul nu e chiar pe motoare mari. Vezi Chevy Cobalt SS Supercharged, cu motor de 2.0.
Personal parca tind sa prefer supercharger-ul, din lipsa lag-ului. |
|
#16
Posted 06 July 2007 - 23:24
Stiu ca readuc la viata un topic vechi si adormit.
Am si eu, insa, o intrebare care ma roade... se poate pune turbina pe un motor mic aspirat gen 1.5, 1.6 L ? are diferenta daca este non-euro ? Edited by gogonel, 06 July 2007 - 23:26. |
#17
Posted 07 July 2007 - 01:38
Modificarile necesare sunt prea complexe pentru a monta o turbina pe un motor fara. Daca nu exista un kit oferit de un producator e foarte greu (daca nu imposibil) sa realizezi tu operatiile necesare. Trebuie multe piese facute pe comanda si s-ar putea nici sa nu ai spatiul necesar in zona motorului. Nu conteaza ce euro are motorul, acesta se refera la normele de poluare nu la ceva tehnic legat de realizarea acestuia. emisiile motorului se vor schimba dupa adaugarea turbinei.
|
#18
Posted 07 July 2007 - 07:17
Depinde de masina. De ex, pentru japoneze sunt zeci de kituri de supra alimentare, inclusiv pentru motoare mici.
Uite-te si tu pe site-uri specializare si reviste de tuning serioase (TurboMagazine, Import Tuner, Option Auto, chiar si comunitatea 4 Tuning cred ca iti poate fi de ajutor, etc). In general se cam poate pune turbo pe orice motor, dar trebuie sa modifici colectorul de evacuare, galeria de admisie, engine managementul (daca motorul are asa ceva), trebuie sa instalezi un pressure meter si sa faci set-up-ul cum trebuie ca sa obtii ceva. Au fost gazuri de Golfuri G60 exportate in state unde nu au rezistat chiulasele la presiunile enorme date de turbo. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users