sursa Antec .... care nu duce sistemu'?
Last Updated: Jan 16 2013 19:47, Started by
bluebilly
, Mar 22 2011 11:58
·
0
#55
Posted 29 November 2011 - 23:24
#56
Posted 25 January 2012 - 23:36
Problema sistemului meu persista inca.
Sistemu' merge vreo 2-3 ore dupa care shutdown brusc. Am sa incerc sa schimb placa video, ea are temp cele mai mari. Edited by bluebilly, 25 January 2012 - 23:38. |
#57
Posted 25 January 2012 - 23:52
1. schimba pasta intre procesor si cooler. neaparat. chiar daca ai schimbat-o acum cateva luni. si nu pune putina, dar nici prea multa. cauta pe youtube si o sa-ti faci o idee
2. schimba sursa. chiar daca are 500w sau cat o avea, posibil sa aiba ea probleme. 3. asigura-te ca ventilatoarele din fata BAGA aer si cele din spate SCOT aer. pune capacul laterla. 4. lasa procesorul fara OC si cauta pe site-ul producatorului de memorii la ce frecvente si voltaj ruleaza si seteaza-le MANUAL din bios, chiar daca la prima vedere le-a luat bine. 5. fii sigur ca ai luat ULTIMA versiune de drivere pt placa de baza si placa video, NU cele de pe cd-ul pe care l-ai primit. 6. instaleaza windows pe ALT hdd decat cel pe care il ai acum si lasa-l singur. |
#58
Posted 26 January 2012 - 00:05
shmu, on 25th January 2012, 23:52, said: 1. schimba pasta intre procesor si cooler. neaparat. chiar daca ai schimbat-o acum cateva luni. si nu pune putina, dar nici prea multa. cauta pe youtube si o sa-ti faci o idee 2. schimba sursa. chiar daca are 500w sau cat o avea, posibil sa aiba ea probleme. 3. asigura-te ca ventilatoarele din fata BAGA aer si cele din spate SCOT aer. pune capacul laterla. 4. lasa procesorul fara OC si cauta pe site-ul producatorului de memorii la ce frecvente si voltaj ruleaza si seteaza-le MANUAL din bios, chiar daca la prima vedere le-a luat bine. 5. fii sigur ca ai luat ULTIMA versiune de drivere pt placa de baza si placa video, NU cele de pe cd-ul pe care l-ai primit. 6. instaleaza windows pe ALT hdd decat cel pe care il ai acum si lasa-l singur. Punctele 3 si 4 le-am facut deja, nici o schimbare. Sursa tind sa cred ca e buna (punctul 2). Am sa incerc sa fac punctul 1 si 5. Punctul 6 l-am facut pe juma', reinstaland winu' din nou, dar pe acelasi hard. |
#59
Posted 26 January 2012 - 00:26
daca "tinzi sa crezi" nu inseamna ca e asa. incearca sa faci rost de o alta sursa de 500w si lasa 2 hdd-uri pe bara.
la 4 vezi ca am zis de memorie. mie imi facea freeze din cauza ca nu erau setate manual, desi MB-u parea ca le vedea bine. incearca sa reinstalezi (il poti pastra si pe cel vechi, pur si simplu scoti hdd-ul actual) cand instalezi windows trebuie doar sa ai 20-30gb liberi pe partitie si NU TREBUIE SA FORMATEZI. dupa ce vezi ca merge/nu merge poti lua o decizie. daca lasi win pe hdd-u vechi trebuie doar sa stergi cateva foldere si fisiere si e ca si cum nu a existat windowsu. |
#60
Posted 26 January 2012 - 22:28
Este inevitabil sa patesti asa ceva, atunci cand ai impresia ca o sursa de firma e muuuult mai tare decat una no-name. Singura diferenta este aia de pret. O sursa e o chestie perisabila si trebuie monitorizata in permanenta. In momentul in care face muci, o schimbi. In general, cei care plang sunt cei care isi iau surse de firma. Una e sa dau 75 de ron pe o sursa noua si alta e sa dai 375 ron.
Recomandarea mea este sa cheltuiti banii mai degraba pe componente. O placa de baza mai buna, un procesor mai bun, mai multa memorie, etc. Cand vine vorba de sursa alegeti una de care o fi. Oricum trebui schimbata cu una noua macar odata pe an, indiferent daca e de firma sau nu. |
#61
Posted 23 March 2012 - 11:11
Nu m-am mai ocupat de sistem in ultima vreme, am un laptop pe care lucrez.
Dar, am schimbat sursa cu o Rasurbo de 500W. Problema persista. week-end-ul asta poate fac rost si de o placa video, sa vedem cum se comporta. Voi reinstala si SO cu un alt hard. Sper sa nu fie problema ca e un oldies Seagate de 20gb. Edited by bluebilly, 23 March 2012 - 11:13. |
#62
Posted 23 March 2012 - 11:19
cspot, on 26th January 2012, 22:28, said: Recomandarea mea este sa cheltuiti banii mai degraba pe componente. O placa de baza mai buna, un procesor mai bun, mai multa memorie, etc. Cand vine vorba de sursa alegeti una de care o fi. Oricum trebui schimbata cu una noua macar odata pe an, indiferent daca e de firma sau nu. Greșești, sursa e o componentă vitală a unui sistem, mă rog, pentru unul office sau care nu consumă mult merge și o sursă mai ieftină însă când avem de a face cu un sistem ceva mai performant nu merită să fii zgârcit cu sursa. Pe asta cu durata de viață de un an nu știu de unde ai scos-o dar în nici un caz nu e așa. |
#63
Posted 26 March 2012 - 08:10
doi Senior Members se contrazic in afirmatii referitoare la importanta sursei de alimentare.
Nu stiu ce sa cred. care are dreptate? Edited by bluebilly, 26 March 2012 - 08:11. |
#64
Posted 26 March 2012 - 10:10
Imi pare rau ca trebuie sa contrazic un coleg de forum.
Nu toate sursele sint petarde si nu toate petardele sint scumpe. Producatorii care se respecta fac surse la care nu lipsesc (cu desavirsire) filtrele de intrare ,iesire etc... Folosesc componente electronice de calitate ,radiatoare extrudate ( nu table indoite "cu patentu') , etc... A pune semnul egal intre o sursa numita generic "Switching Power Supply Model "ATX-450W-P4" si un K-Mex PK500, de exemplu mi se pare cam deplasat.Asta ca sa fiu elegant . |
|
#65
Posted 09 April 2012 - 00:01
Am scos radiatorul de pe procesor, pasta era aproape uscata, am curatat suprafetele, si am pus alta pasta (din pacate ceva ieftin).
Am curatat si radiatorul placii video, care se umple cu praf, oricum sistemul de racire stock nu imi pare eficient. Curatat coolerele frontale si cel din spate, aspirat (stiu ca un compresor era mai eficient) intreaga carcasa. Dupa operatiile de mai sus, toate temperaturile au scazut, dar dupa doua ore stat pe net avem: Ma gandesc tot mai serios sa inlocuiesc coolerul stock de pe procesor. Vechea problema cu sursa care intra in protectie nu a disparut, in continuare dupa cateva ore de inactivitate, trebuie sa opresc sursa si apoi o pornesc. Dupa ...... porneste si sistemul din butonul de power. Problema e inca din primele zile cand am cumparat sistemul. Pentru moderatori................. mu ma puteti scapa de warnu' ala. Am facut si io o greseala la prima postare cand m-am inscris si ............ Oricum au trecut ceva ani de atunci................... nu ma iertati Attached FilesEdited by bluebilly, 09 April 2012 - 00:11. |
#66
Posted 12 April 2012 - 20:51
[/quote]Vechea problema cu sursa care intra in protectie nu a disparut, in continuare dupa cateva ore de inactivitate, trebuie sa opresc sursa si apoi o pornesc.
Dupa ...... porneste si sistemul din butonul de power. Problema e inca din primele zile cand am cumparat sistemul.[/quote] Dupa vateva zile imi dau seama ca a disparut problema sursei care intra in protectie. Acum porneste la "cheie". Sa fie oare ca am scos tv-tuneru'??? Sa fie patimi t atatia ani de la un amarat de tv-tuner????? A si mai e o chestie. In BIOS temp procesorului e de 55'C iar CoreTemp imi arata 38-38'C. Care "minte".......??? Attached FilesEdited by bluebilly, 12 April 2012 - 20:55. |
#67
Posted 13 April 2012 - 08:05
Salut,
" Sa fie oare ca am scos tv-tuneru'??? " Posibil, cu toate că teoretic consumul lui nu ar trebui să fie prea mare. Urmărește cum evoluează problema și concluziile le tragi peste 2 - 3 săptămâni. " In BIOS temp procesorului e de 55'C iar CoreTemp imi arata 38-38'C. Care "minte".......??? " Probabil programul cu care ai măsurat temperatura nu lucrează corect pe placa ta de bază. Bios-ul este conceput pentru placa de bază respectivă și valoarea temperaturii citite este mai aproape de cea corectă. |
#68
Posted 13 April 2012 - 08:21
Hider141, on 22nd March 2011, 13:06, said: Din cate am gasit sursa are pana la 85% eficienta si dintr-un calcul rapid reiese ca puterea reala la 85% eficienta e de 365,5W. ! FOARTE IMPORTANT ! (am vazut aceasta eroare foarte des pe forum , doresc sa invatati ce inseamna aceasta eficienta) calcule pentru eficienta sursei: Sursa are 430W reali , eficienta 85%. Ce inseamna asta? O sursa eficienta inseamna ca acea sursa trage din perete cat are nevoie. O sursa NE-eficienta inseamna ca acea sursa trage din perete MAI MULT pentru ca sa scoata acei W promisi , restul transformandu-se in caldura. O sursa eficienta consuma mai putin , de ce? Pentru ca: Sursa 430W , eficienta 85% inseamna ca: 85% din 430 = 365.5 ; 430-365.5=64.5 ; DECI acea sursa de 430W cu eficienta de 85% trage din perete 430W+64.5W(pe care ii transforma in caldura) = 494.5 W din perete trasi. DACA acea sursa avea eficienta mai mica , undeva la 65% precum petardele eftine , calculul devenea(considerand ca 430W ramaneau W reali scosi de sursa): 65% din 430 = 279.5 ; DECI acea sursa-petarda de 430W cu eficienta de 65% ar fi tras din perete 430W+279.5(pe care-i disipa ca si caldura) = 709.5W din perete trasi. Observam o valoare imensa care nu prea poate fi atinse de surse ieftine , de aceea , daca pe o sursa ieftina scrie 430W , evidenta ca nu poate mai mult de 300W maxim DIN CAUZA EFICIENTEI SCAZUTE. Cine are cap sa inteleaga o va face Mai multe despre acest subiect: http://compreviews.a...UEfficiency.htm Citat: "For example, a 75% efficiency power supply that generates 300W of internal power would draw roughly 400W of power from the wall. " Concluzie: Cu cat e mai putin eficienta cu atat trage mai mult din perete ca sa scoata acei W specificati pe eticheta. Edited by user033, 13 April 2012 - 08:24. |
#69
Posted 19 April 2012 - 09:03
Mos_Ilie, on 13th April 2012, 09:05, said: Salut, " Sa fie oare ca am scos tv-tuneru'??? " Posibil, cu toate că teoretic consumul lui nu ar trebui să fie prea mare. Urmărește cum evoluează problema și concluziile le tragi peste 2 - 3 săptămâni. " In BIOS temp procesorului e de 55'C iar CoreTemp imi arata 38-38'C. Care "minte".......??? " Probabil programul cu care ai măsurat temperatura nu lucrează corect pe placa ta de bază. Bios-ul este conceput pentru placa de bază respectivă și valoarea temperaturii citite este mai aproape de cea corectă. S-ar putea ca programul sa greseasca, cu toate ca si celalalt (HWMonitor) arata aceeasi valoare. Daca temperatura din BIOS e cea reala inseamna ca inlocuirea pastei de pe procesor nu a fost chiar eficienta. Dupa 1 saptamana sistemul inca porneste la buton. (sursa nu m-ai intra in protectie) Urmarim..... |
|
#70
Posted 26 April 2012 - 21:47
Tot in protectie intra. Dăo 'ncolo de sursa ca m-am saturat. Am stricat si butonul carcasei............
Cu temperaturile e mai bine. Attached Files |
#71
Posted 03 July 2012 - 08:19
Temperaturile la acelasi nivel.
Am sa schimb cooler-ul stock al procesorului si pasta aferenta. Am luat un Scynthe Grand Kama Cross. O sa scot si plasticul care acopera radiatorul placii video. Poate se vad imbunatatiri. |
#72
Posted 03 July 2012 - 09:24
ai luat cel mai prost cooler posibil. foloseste acelasi principiu ca si coolerul stock adica imprastie aerul cald in carcasa.
daca luai ceva de genu, si puneai inca un ventilator in spate pe carcasa in dreptul lui, il scotea direct afara. oricum temperaturile mi se par normale. de unde stii ca intra in protectie? citeste si pe aici problema care am avut-o. in principiu era legata de tensiunea de alimentare a memoriilor. trebuie sa cauti pe site-ul producatorului exact modelul (dupa cod) pe care il ai si sa vezi specificatiile. trebuie sa le setezi MANUAL din bios, chiar daca la prima vedere pare ok. Edited by shmu, 03 July 2012 - 09:24. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users