Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Agnostic
#37
Posted 11 March 2011 - 20:26
Stabo, on 11th March 2011, 19:54, said: a. Care-s formele de cunoastere? In afara de observatie si rationament. b. Nu prin necesitate. Cel mai probabil e incompetent in registrul logico-filozofic. b. cel mai probabil , insa nu cert. |
#38
Posted 11 March 2011 - 20:30
#39
Posted 11 March 2011 - 20:30
johnnickelby, on 11th March 2011, 20:25, said: a. Nici nu ma obosesc sa raspund la chestii de astea copy-paste. b. Sabloane, Stabo, gandesti in sabloane, c. lasa-ti mintea sa zburde, d. n-o inchide in tarcul suficientei. b. Tu faci la fel: cica neutru, impartial, nehotarat...povesti. Diferenta dintre noi e ca eu sunt sincer: nu ma pretind la mijloc desi sunt intr-o barca. c. Zau, ca sa nasca monstri? d. Stai linistit. E-n tarcul care trebuie. |
#40
Posted 11 March 2011 - 20:36
Stabo, on 11th March 2011, 19:54, said: Dar iti asumi un eventual warn de la sefi. N-ar trebui sa divagam inutil. |
#41
Posted 11 March 2011 - 20:37
Stokkolm, on 11th March 2011, 20:23, said: a. Sau mai exact spus o problema de optiune. Ateismul, agnosticismul sau teismul sunt optiuni. Fiecare dupa cat il duce capul. b. Mai departe, consecventa cu o pozitie sau alta e o chestiune de vointa. b. Depinde ce primeaza. Afectul sau intelectul, emotia sau principiul. Eu imi schimb pozitia imediat ce principiul si intelectul sunt satisfacute. Nu as putea sa vreau sa cred/nu cred. Sunt in consecinta principiului si intelectului deoarece chestiuni ce privesc realitatea obiectiva, verificabila, testabila, solicita o astfel de pozitie. Edited by Stabo, 11 March 2011 - 20:38. |
#42
Posted 11 March 2011 - 20:38
#43
Posted 11 March 2011 - 20:38
StefanU, on 11th March 2011, 19:39, said: johnnickelby, ce-ai vrut sa spui cu "nu pot sa fiu alaturi de atei" ? E clar ca ai dat peste cativa atei care ti s-au parut (sau poate chiar erau) nepoliticosi. Deci din cauza asta 1. nu poti sa fii ateu, sau 2. nu vrei sa te declari ateu , ca sa nu fii considerat de altii ca fiind nepoliticos, cum ti se pare tie ca sint ateii, sau 3. nu vrei sa iei parte la actiuni comune ale ateilor ( si ale altora) legate de secularism, de exemplu Cauza pentru care nu pot fi ateu sau teist este aceea ca nu cred ca am toate datele ca sa pot face inca o optiune. Nu mi-ar pasa ce ar spune altii, nu este o problema de a avea curajul asumarii. Chiar nu vad asta ca o problema, iar cel care a vorbit despre asta, nu a inteles deloc cum gandeste un agnostic. Faptul ca recunosc ca sunt agnostic este prin el insusi o asumare. 3.Nu cred ca era vorba despre lucruri atat de materiale aici, si asta chiar deocamdata nu ma intereseaza. |
#44
Posted 11 March 2011 - 20:41
#45
Posted 11 March 2011 - 20:44
Stabo, on 11th March 2011, 20:30, said: a. Daca nu aduci dovada lui copy-paste iti rezervi calificativul de impostor. Pt ca sugerezi ca as plagia. b. Tu faci la fel: cica neutru, impartial, nehotarat...povesti. Diferenta dintre noi e ca eu sunt sincer: nu ma pretind la mijloc desi sunt intr-o barca. c. Zau, ca sa nasca monstri? d. Stai linistit. E-n tarcul care trebuie. Stabo, este plina SP de toate argumentale pe care le-ai pus in post. Era vorba de un copy-paste mental, facut cu voie sau fara, mai degraba fara voie(sper). Ar trebui sa recunosti lucrul asta. Daca vrei sa inchizi tastatura(gura) cuiva amenintandu-l atunci chiar nu mai are rost sa discutam. Oricum de la primul tau post mi-ai ironizat convingerile, adica ai facut exact ce am imputat ateilor in primul meu post. |
#46
Posted 11 March 2011 - 20:47
johnnickelby, on 11th March 2011, 20:38, said: a. Cauza pentru care nu pot fi ateu sau teist este aceea ca nu cred ca am toate datele ca sa pot face inca o optiune. b. Nu mi-ar pasa ce ar spune altii, nu este o problema de a avea curajul asumarii. Chiar nu vad asta ca o problema, iar cel care a vorbit despre asta, nu a inteles deloc cum gandeste un agnostic. c. Faptul ca recunosc ca sunt agnostic este prin el insusi o asumare. b. Un agnostic nu gandeste chestiunea corect. Da sanse prostiei. De ce prostie? Simplu: d-zeu e contradictoriu in teorie, iar in practica e contrazis de evidente. c. Nu esti agnostic ci needucat logico-filozofic. Agnosticismul se manifesta in chestiuni ce privesc stiinta/cunoasterea. Strutocamila religioasa nu intra in acest registru tot asa cum nu intra triunghiurile cubice. |
|
#47
Posted 11 March 2011 - 20:53
Stabo, on 11th March 2011, 20:41, said: a. Corect, corect, dar vezi ca acest corect duce la concluzia ca teismul nu merita neutralitate. b. Da, nu cert, insa eu n-am intalnit inca un exemplu contrar. De aia zic probabil din politete. Si vezi ca apriori unii sunt mai inzestrati cu sens si ratiune mai mult decat altii. Unii chiar trebuie sa munceasca pentru asa ceva. Stabo, on 11th March 2011, 20:41, said: a. Corect, corect, dar vezi ca acest corect duce la concluzia ca teismul nu merita neutralitate. b. Da, nu cert, insa eu n-am intalnit inca un exemplu contrar. De aia zic probabil din politete. |
#48
Posted 11 March 2011 - 20:59
johnnickelby, on 11th March 2011, 20:44, said: a. Stabo, este plina SP de toate argumentale pe care le-ai pus in post. b. Daca vrei sa inchizi tastatura(gura) cuiva amenintandu-l atunci chiar nu mai are rost sa discutam. c. Oricum de la primul tau post mi-ai ironizat convingerile, d. adica ai facut exact ce am imputat ateilor in primul meu post. b. Unde-i amenintarea? Doar ti-am trasat granita dialogului cu mine: fara imputari in afara dovezilor. c. Neutralitatea fata de ignoranta si iratiune (teismul) e jenanta. A da sanse unei afirmatii ilogice si contrazisa de dovezi (d-zeu) nu e o virtute. d. Ateii au minti agere. Le e lehamite sa vada cate un "melc" ce abia se taraie in chestiuni atat de simple, dar care pe de alta parte cere respect intelectual, o face pe sfatosul etc. rechinitza, on 11th March 2011, 20:53, said: a. Mda, ma izbesc doar de postpriori . b. Si vezi ca apriori unii sunt mai inzestrati cu sens si ratiune mai mult decat altii. c. Vezi, subiectivismul te centreaza doar ca observator si nu te-ai intalnit(inca) cu toti agnosticii. d. Nu pot sa nu remarc politetea. b. Ee, povesti. Cati nu se cred dotati, inzestrati, alesi, salvati etc? c. Nu e nevoie de o intalnire cu toti agnosticii mai ales in era media. Opiniile lor mainstream sunt la indemana tuturor. Iar acestea sunt fragile. Tot eufemistic spus. d. Welcome. Edited by Stabo, 11 March 2011 - 21:16. |
#49
Posted 11 March 2011 - 20:59
Iocan, on 11th March 2011, 18:48, said: Bunul simț. Ateul se crede un mic Dumnezeu în civil, care le știe pe toate. Agnosticul acceptă faptul că nu poate cunoaște realitatea în întreaga sa complexitate. Adica, mai precis, daca spui ca accepti faptul ca poti cunoaste realitatea in intreaga sa complexitate, as dori sa stiu daca esti agnostic cu privire, de exemplu, la ceva generic numit unicornul roz invizibil. Aici de ce nu functioneaza acelasi bun simt? |
#50
Posted 11 March 2011 - 21:02
Stabo, on 11th March 2011, 20:37, said: b. Depinde ce primeaza. Afectul sau intelectul, emotia sau principiul. Eu imi schimb pozitia imediat ce principiul si intelectul sunt satisfacute. Nu as putea sa vreau sa cred/nu cred. Sunt in consecinta principiului si intelectului deoarece chestiuni ce privesc realitatea obiectiva, verificabila, testabila, solicita o astfel de pozitie. ps. mai cred , de pilda si intr-o astfel de pozitie: "Viața unui om inteligent se hrănește din conștiința puținătății certitudinilor noastre și din disponibilitatea de a cerceta îndreptățirea unui alt punct de vedere. Înainte de a fi solidar cu proiectul meu, sunt solidar cu distanța care mă desparte de geneza lui și de experiența limitată a vieții mele. Inteligența este, de aceea, permanenta punere sub întrebare a proiectului propriu." Edited by Stokkolm, 11 March 2011 - 21:06. |
#51
Posted 11 March 2011 - 21:08
Stokkolm, on 11th March 2011, 16:07, said: Pai uite un motiv. Ii raspundeam lui Richelieu pe alta arie la intrebarea daca exista intamplari sau "totul de intampla cu un scop bine definit". Sper sa nu fie vreo problema ca postez acelasi lucru de doua ori, si sa dea moderatorii cu mine de pamant! "Nu stiu daca cineva ar putea oferi un raspuns sigur la o astfel de intrebare. Daca prin "totul se intampla cu un scop bine definit" i-ti imaginezi o realitate condusa de un demiurg, care are acest scop bine definit , ceea ce se intampla se intampla in conformitate cu scopul demiurgului, si nimic nu ar fi putut fi altfel decat ceea ce vrea el sa fie. Daca "acest scop bine definit" este doar un determinism strict, in genul materialismului sau naturalismului, angrenat invariabil de legile cauzalitatii atunci se intampla ceea ce se intampla si nimic nu ar fi putut fi altfel. In ambele situatii nu exista intamplare, in sensul pe care-l atribuim noi intamplarii, ci doar iluzia intamplarii determinata de necunoasterea cauzalitatii acelei intamplari. In niciuna din situatii nu poate exista ceea ce numesti "liberul arbitru", pentru ca orice decizie ai lua, in fapt nu este decizia ta ci un complex de imprejurari care converg in ceea ce tu numesti decizie si in care nimic nu ar fi putut fi altfel. Altfel spus, in ambele situatii predeterminarea exista din "eternitate" si fiecare lucru este ceea ce este In ce ma priveste nu cred in niciuna din aceste doua ipoteze, si cred ca foarte multa lume gandeste de fapt la fel, chiar daca inconstient. Pentru ca in esenta ele nu difera foarte mult. Teismul strict e foarte asemanator in desfasurare, ateismului strict, amandoua fiind la fel de extremiste. Daca isi respecta cu strictete "legile" , ambele variante trebuie sa excluda, de pilda, justitia si responsabilitatea persoanei. Nu poti merge in fata unui judecator sa-i spui ca cutare lucru l-ai facut pentru ca asa te-a determinat Dumnezeu sau dracu sa-l faci , la fel cum nu poti spune ca ceea ce s-a intamplat e o suma de factori care au condus la intamplarea cutare si ca, indiferent ce ai fi facut tu, acel lucru oricum s-ar fi intamplat. Din acest punct de vedere, libertatea de optiune si responsabilitatea individului, indiscutabil evidenta, exclud ambele variante de mai sus. Sau daca nu le exclud cu desavarsire, cel putin le pun intr-o intr-o altfel de evidenta pe care cu greu o putem dibui. Incearca sa-ti imaginezi pe o coala de hartie o linie neagra ondulata. Intersecteaz-o apoi cu o multime de alte linii rosii care reprezinta evenimente si alte destine umane. Sa ne imaginam linia neagra constienta - nu pe toata linia simultan - ci punct cu punct. Este constienta de punctul A, il memoreaza si se transforma sub influenta lui ajungand oarecum diferita in punctul B si pe deplin inconstienta de punctul C. Atribuie-i liniei negre liber arbitru. Ea isi alege directia de deplasare. Forma ei ondulata e forma pe care vrea sa o aiba dar este constienta de ea doar clipa de clipa, nestiind in punctul D in ce fel va decide sa construiasca sau sa sa se intoarca in punctul F. La fiecare intersectie cu alte evenimente ( liniile rosii), constienta si decizia liniei negre joaca un rol fundamental in formarea ei. Astfel destinul liniei negre nu este pe deplin determinat ci construit. Viitorul nu este prestabilit deja de vreun demiurg sau de vreo cauzalitate stricta ci creat clipa de clipa de "miraculosul" liberul arbitru. ( ma rog, numeste-l cum vrei). Imagineaza-ti acum , daca poti, miliarde de linii negre si miliarde de linii rosii intrepatrunse. Aceasta este dupa parerea mea omenirea. O vanzoleala cuantica in care fiecare individ e unic, constient si responsabil de propriile lui decizii si actiuni. Fara o astfel de imagine nu-mi pot imagina existenta umana. Cumva, teismul strict si ateismul strict, se autorecuza. Parerea mea. Daca in urma investigatiei stiintifice rezulta ca nu avem liber-arbitru, atunci nu avem si gata, acest tip de gandire e unul gresit. Adica aleg sa ignor realitatea numai pentru ca sa imi pastrez iluzia de liber arbitru? In fine: stiinta ne arata cu o incredere destul de mare ca noi sintem in posesia unui liber-arbitru limitat, asa cum il are orice particula cuantica. Si ateismul nu are absolut nici o legatura cu asta. A respinge ateismul pe aceste baze mi se pare o copilarie. Stokkolm, on 11th March 2011, 16:07, said: Ps. ce inseamna negarea in sens stiintific a lui dumnezeu? L-au prins cumva de coada, l-au investigat si au spus ca nu-i? Excluderea unei zeitati de genul Iehova nu mi se pare nu stiu ce branza stiintifica. Pentru mine nu e chiar asa complicat ca o zeitate cu insusirile antropomorfe ale lui Iehova nu poate fi credibila. Nici triungiurile rotunde nu sunt credibile asa ca ce-i asa mare lucru? Mult mai interesante sunt fenomenele care conduc la astfel de antropomorfizari. In acelasi sens in care, tot stiintific, sint sigur ca Pamantul e un geoid de rotatie, desi nu l-am vazut in toata splendoarea sa. Edited by TOPCATBV, 11 March 2011 - 21:11. |
|
#52
Posted 11 March 2011 - 21:15
TOPCATBV, on 11th March 2011, 21:08, said:
E o chestiune care te priveste. Nu ti-a cerut nimeni sa fii agnostic. Iar ceea ce cred eu e ,pana una alta, treaba mea.... adica o problema de optiune. Ti-am mai spus asta o data. Tu ai intrebat, eu am raspuns. Cred ca esti constient din discutiile noastre ca nu acela e unicul motiv pentru care nu sunt ateu. |
#53
Posted 11 March 2011 - 21:15
Stokkolm, on 11th March 2011, 21:02, said: Insa nu mai inteles. Probabil nu se poate sa vrei sa crezi( in mos gerila de exemplu). Dar se poate sa vrei sa fii tu insuti. Acest fapt de a fi se poate intemeia si pe temeiuri subiective, specifice propriei tale persoane. Ca deaia suntem diferiti. Eu tind sa cred ca daca apelativul/calificativul ateu nu ar fi primit de-a lungul timpului, in cultura vestica cel putin, o conotatie peiorativa, azi ar fi fost mult mai multi atei declarati. E adevarat ca un anumit profil psihogenetic poate inlesni o pozitie de neutralitate, manifestata in general in viata si nu numai in speta de fata, insa si gandirea asociativa (ateu = amoral/imoral) poate fi responsabila de anumite rezerve sau lipsa de fermitate. Legat de argumentatie, cu exceptia ilogicelor (1) apel la ignoranta si a (2) echivocarii, care fac parte si din arsenalul teistului, eu nu am remarcat alte argumente. Adica ba (1) "nu-s d-zeu ca sa spun ca d-zeu nu exista", ba (2) "d-zeu e o forta, o particula, o energie". Ambele argumente irationale. Problema agnosticului e ca el pleaca de la premiza cognoscibilitatii conceptului de d-zeu, respectiv a observarii/rationalizarii existentei sale, dar nu se apleaca un pic asupra lui sa-l evalueze asa cum acesta se prezinta: contradictoriu in teorie si contrazis de observatie. Si in incercarea de a evita astea din urma aluneca pe panta echivocarii transformandu-l pe d-zeu in cu totul altceva, impropriu numit d-zeu. Edited by Stabo, 11 March 2011 - 21:43. |
#54
Posted 11 March 2011 - 21:35
TOPCATBV, on 11th March 2011, 20:59, said: As dori sa stiu asupra caror entitati sau fenomene se extinde parerea ta cu privire la cunoasterea realitatii. TOPCATBV, on 11th March 2011, 20:59, said: Adica, mai precis, daca spui ca accepti faptul ca poti cunoaste realitatea in intreaga sa complexitate, as dori sa stiu daca esti agnostic cu privire, de exemplu, la ceva generic numit unicornul roz invizibil. Aici de ce nu functioneaza acelasi bun simt? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users