Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Devine tot mai complicat sa inchizi un ab Orange?

- - - - -
  • Please log in to reply
522 replies to this topic

#19
dkro

dkro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 13.01.2011
Deci ori telefonic ori in scris... tot o lungesc ei cum vor.

#20
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Sunt 2 situatii:
1. ai iesit din perioada contractuala
2. esti sub perioada contractuala

Eu ma incadrez la punctul 1 si nu am de ce sa mai astept raspunsul lor. Rezilierea este, ca si demisia, un act unilateral. Ca nu vor sa-l accepte, e treaba lor.
Pentru punctul 2 poti sa renunti la abonament dar sigur ei vor incerca sa obtina acele despagubiri.

#21
Cnox

Cnox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 31.01.2009
Eu nu sunt in perioada contractuala. Am reziliat pentru ca, desi nu sunt in perioada contractuala nu au vrut sa imi reduca abonamentul de la delfin 8 la delfin 4. Ei imi ofereau minim un abonament de 5 eur. Pentru un euro le-am spus adio. Oricum nu mai am pe nimeni in reteaua Orange... foloseam doar minutele nationale.

#22
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

Gabi_B_HD said:

medley, eu te intrebam pe tine care e temeiul legal al refuzului rezilierii la data solicitata

Nu este niciun temei legal. Nu există așa ceva. Nu se poate refuza o denunțare unilaterală de contract, prin definiție.

Tot ce poate face operatorul este să profite de faptul că (1) clientul nu formulează în termeni fermi decizia de reziliere și/sau (2) clientul nu poate dovedi că a făcut notificarea.

Și asta și fac operatorii, la greu.

Iată cum se face rezilierea.

petman said:

Eu nu inteleg unde scrie ca trebuie sa-i dai preaviz de 30 zile? Ei pot inchide un abonament in caz de frauda sau mai stiu eu ce imediat... eu de ce nu pot sa-l inchid imediat?

De obicei scrie în contractul de bază (sau ar trebui). Dar, așa cum foarte bine intuiești, faptul că această clauză nu e reciprocă și crează clientului un dezavantaj o clasifică drept abuzivă și o anulează. Deci se poate ignora preavizul liniștit. Te asigur că am verificat personal. Dacă ignori preavizul vei fi taxat parțial pentru ultima lună și nu au ce să-ți facă. De obicei încearcă să te fure la ultima factură, dar cu puțină atenție se rezolvă și asta.

Ca fapt interesant, constat că au dispărut modelele de contracte de pe site-ul Orange. Sau au fost ascunse foarte bine. Oare de ce?

petman said:

depun notificarea de reziliere prin care ii anunt ca incepand cu data de 24 februarie nu mai sunt abonatul lor pe acel numar si doresc trecerea numarului pe prepay. Si la revedere. Daca vine factura pe acel numar cu contravaloarea unui abonament nu le platesc.

Exact. Nu are absolut niciun rost să te milogești de nimeni sau să te lași dus cu vorba. Faci notificare, pentru ce dată vrei tu, plătești la zi, punct.

#23
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Contractele sunt - cel putin eu le-am gasit la o cautare www.orange.ro/files/contracte/orange-contract-voce.pdf numai ca nu gasesc link direct la ele.

Am pregatit si eu modelul din linkul tau, il depun astazi pe la ora 18 (cand expira termenul convenit cu ei in care ar fi trebuit sa ma sune cineva de la rezilieri - asta ca sa fiu corect) intr-un orange shop (desi sigur o sa incerce sa refuze acest lucru).

LE. Am un ghimpe contra orange pentru serviciul de date care a functionat defectuos si functioneaza in continuare defectuos sau nu functioneaza deloc. Dar, am suspendat abonamentul pe 3 luni si dupa aia mai ramane inca o luna de plata si la revedere. Oricum mai raman cu inca 3 abonamente la ei.
Pe voce, uneori am probleme de calitate a convorbirii dar sa zicem ca inteleg aceste lucruri.
Asta ca sa fie clar de ce vreau sa reziliez.

Edited by petman, 18 February 2011 - 12:15.


#24
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
@wirespot,
Exact acelasi lucru spuneam si eu. @medley sustinea ca nu se poate reziliz daca nu poti fi contactat de cei de la retention. In ceea ce priveste termenul, mi se pare totusi corect sa-i notifici cu 30 zile inainte de data de la care nu mai vrei serviciile lor, timp in care iti si anunti prietenii despre schimbarile ce vor urma.

#25
medley

medley

    custom attitude

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,879
  • Înscris: 06.05.2005

View Postmedley, on 18th February 2011, 00:14, said:

In cazul initiatorului topicului, ar trebui sa tina cont de data initiala la care s-a facut solicitarea. Parerea mea insa este ca nu o sa tina cont de aceea data pentru ca nu au apucat sa vorbeasca cu el la telefon cand au sunat. Sper sa ma insel.
In frazele de mai sus m-am exprimat corect cred, nu stiu de ce s-a interpretat altfel. Poate rezilia, denunta cand vrea el ca nu-l opreste nimeni doar ca Orange inchide numarul cand vor ei(in functie de preavize, termene de contactare, etc.). Tine sau nu cont de aceste date, il priveste.

In ce priveste intrebarea adresata mie cu temeiul legal, raspunsul este nu stiu. Pentru ca nu este treaba mea sa stiu sau sa intru in astfel de discutii contradictorii, indiferent daca am sau nu dreptate sau daca detin cunostintele necesare unei argumentari sau nu.
Imi expun parerea doar si incerc sa nu incurajez sau descurajez pe cineva prin asta.

Edited by medley, 18 February 2011 - 13:40.


#26
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@petman, atenție cu abonamentele alea rămase la ei. Dacă-s pe același nume te poți trezi cu un mic șantaj, în sensul că pot fi suspendate sub diverse pretexte legate de cel reziliat. "Aveți restanțe la noi, tăiem tot."

Gabi_B_HD said:

In ceea ce priveste termenul, mi se pare totusi corect sa-i notifici cu 30 zile inainte de data de la care nu mai vrei serviciile lor, timp in care iti si anunti prietenii despre schimbarile ce vor urma.

În general încerc să fac asta, dar o fac de silă pentru complicații. Nu pentru că ar fi "corect". Corect ar fi fost să primesc și eu preaviz de 30 dacă decide operatorul să întrerupă. Pentru că se aplică aceleași considerente, trebuie să-mi anunț prietenii și în cazul ăla nu? :)

medley said:

Poate rezilia, denunta cand vrea el ca nu-l opreste nimeni doar ca Orange inchide numarul cand vor ei(in functie de preavize, termene de contactare, etc.). Tine sau nu cont de aceste date, il priveste.

Dacă poziția ta este "eu vă spun care-s procedurile Orange și atît", atunci o înțeleg. Și e o informație utilă.

Strict vorbind, însă, procedura descrisă mai sus nu e ok. Din momentul specificat în notificare, omul nu mai poate fi obligat să plătească abonamentul. Pentru că nu mai există contract. Dacă Orange decide să presteze mai departe și/sau să emită facturi aiurea, pe ei îi privește, nu pe (fostul) client. Pentru că efectiv n-au cum să-l facă să plătească ceva prestat după încetarea contractului.

Asta se aplică chiar dacă preavizul ăla ar fi fost sustenabil dpdv legal. Nu poți obliga pe nimeni să facă nimic fără o decizie judecătorească. Indiferent cît de multă dreptate ai avea. Iar ei nici măcar pe aia n-o au.

Toată strategia lor e doar o imensă cacealma birocratică. Atîta vreme cît o ignori și-ți vezi de treaba ta e egală cu zero.

#27
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Chiar as vrea sa fie suspendate pe diferite motive neintemeiate ca sa ma apuc sa fac scandal putin. Fiecare numar a fost negociat separat si are contract separat.
Eu nu am de ce sa le acord preaviz mai mare de 6 zile. Si m-am uitat pe contractul meu si nu scrie nimic de preaviz. Nu iau in considerare TCG ca ala s-a schimbat de 5 ori de cand am eu contractul si nu am semnat niciodata vreo copie.

#28
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Si ca sa ma enervez la sfarsit de saptamana!
Partea intai:
Sun la orange sa-i intreb daca ma mai suna cineva in alea 3 zile promise marti. Cica e trecut acolo ca voi fi sunat dar nu in 3 zile, in 10 zile. Pai si atunci colegul de ce a zis ca voi fi sunat in 3 zile? Pai.....pai..... Clar!
Partea a doua: am fost la shop si am venit. Nu au vrut sa-mi primeasca notificarea de reziliere spunand ca au ei modelul acceptat de orange - ala faimos unde renuntam de voie buna la numar, aveam preaviz de 30 zile si altele, model pe care eu am refuzat sa-l completez si sa-l semnez.
Si pe langa asta, nesimtirea este la ea acasa si la oamenii de acolo. Ma asez la rand la ghiseul principal, stau la coada dupa vreo 6 oameni, ajung acolo si dupa ce se uita pe foaie imi zice ca nu poate sa ma ajute si sa ma duc la un coleg din sala. Ok, iau numar de ordine, mai stau si astept si ala dupa intreaga tevatura imi zice ca putea sa ma ajute si colegul lui de la ghiseu!  :angry:
Oricum, vreau sa fac reclamatie pentru ca au refuzat sa-mi primeasca notificarea.

#29
jeekxoo

jeekxoo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,087
  • Înscris: 04.07.2005
Raspuns pentru intrebarea din titlul topicului: DA!
http://forum.softped...howtopic=726859

#30
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postpetman, on 18th February 2011, 19:28, said:

:angry: Oricum, vreau sa fac reclamatie pentru ca au refuzat sa-mi primeasca notificarea.

Cel mai bun sfat pe care pot să ți-l dau este să nu-i mai lași să-ți consume timpul și sănătatea cu lucrurile astea. Cu reclamație îi faci cel mult probleme unui singur om din Shop, căruia oricum i se atrage zilnic atenția că superbul lui job poate dispărea instant dacă nu face exact ce i se spune.

Trimite notificarea prin poștă sau fax și gata, nu te mai război cu fiecare om de-al lor în parte.

Edited by wirespot, 19 February 2011 - 11:07.


#31
medley

medley

    custom attitude

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,879
  • Înscris: 06.05.2005
Acesta este un sfat pe care pot sa-l incurajez si eu 100%.

#32
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Cea mai rapida cale de a rezilia un contract e portarea(chiar daca nu te intereseaza sa pastrezi numarul). In mod automat orice contract inceteaza odata cu definitivarea portarii. Si portarea in sine e dovada rezilierii. Si e si cea mai rapida, depui o hartie si astepti. Fara telefoane, drumuri, alte telefoane, discutii cu angajati incompetenti etc.

#33
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
M-a secat faptul ca incearca sa te ia de prost. Am lucrat mult timp in vanzari si stiu cum se face. Toata chestia e ca atunci cand dai de unul mai capos si mai bine documentat ca tine sa stii sa te retragi.
Ii arat acelui ins foaia cu notificarea de reziliere si ca e mai bine de facut in scris si el nu si nu, ca la 411 se face. Adica, eu vin cu dovada ca orange considera ca e mai bine reziliere in scris si el zice ca albul e negru. Pina la urma mi-a dat acel model faimos.
O sa le trimit pe fax acea notificare si la revedere. Si voi face la fel cu toate abonamentele cand vor iesi din perioada de gratie. Cartelar ma fac dupa peste 9 ani de abonament.

#34
wii

wii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 01.06.2009
Vreau sa inchid si eu unul din abonamente. Dupa asteptari si telefoane din partea mea... m-au contactat. Pe langa mii de minute care nu ma intereseaza mi-au oferit si 500 puncte. Asta e interesant pentru ca impreuna cu faptul ca in mag online punctele valoreaza cu 50% mai mult chiar insemna ceva. Deci 75 euro discount la cumpararea unui tel nou cu prelungire pe 12 luni.
Deci... daca prelungesc un delfin 4 pe un an platesc 17 lei x 12 luni aprox 200 lei si pot lua gratis un nokia 2730 care e in jur de 360 lei. Nu suna rau dar tot nu sunt convins, asa de satul sunt.

#35
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Mi s-a oferit la 6,2 euro 1500 orange si 70 nationale fara perioada contractuala minima. Dar, nu vor sa-mi trimita nimic in scris ceea ce pe mine ma deranjeaza. Ma mai gandesc.

#36
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

petman said:

Dar, nu vor sa-mi trimita nimic in scris ceea ce pe mine ma deranjeaza.

Știi și tu cîtă valoare are o promisiune verbală. În special avînd în vedere partea cu "fără perioadă contractuală". 99,9% sigur că dacă ulterior vrei să reziliezi ți se va spune că ai contract pe 2 ani. :)

Dacă sînt serioși nu văd de ce ar evita să dea în scris. Așa e normal și firesc. Numai cine are intenții dubioase umblă cu șmecherii din astea.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate