Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Genealogie personala
#37
Posted 14 February 2011 - 15:39
Quote eu ti-am spus-o foarte clar: In Moldova si Valahia n-ai nici o sansa sa scormonesti genealogie inainte de 1800. De ce? Fiindca n-ai arhive de la popi (aia erau total inculti, analfabeti si boscorodeau la biserica). Abia in sec 19 statul se modernizeaza si introduce birocrati care incep sa ia in evidenta populatia si ii obliga sa-si dea nume de familie. Nu e cazul Ardealului. Eu sunt ardelean motiv ca am putut sa-mi stabilesc genealogia pana in anul 1540. In plus mi-am facut si testul ADN, haplogrupul: J2b. Voi insa, care habar nu aveti de unde veniti si ce radacini aveti fabulati. Vise frumoase! cu ceva bani(si timp) poti ajunge pana ~1600. si nu te mai lauda asa cu originile tale din ardeal. in caz ca nu stiai, transilvania face parte tot din romania. |
#38
Posted 14 February 2011 - 17:35
doctorwho, on 14th February 2011, 16:39, said: nu crezi ca esti cam arogant? doctorwho, on 14th February 2011, 16:39, said: cu ceva bani(si timp) poti ajunge pana ~1600. doctorwho, on 14th February 2011, 16:39, said: si nu te mai lauda asa cu originile tale din ardeal. in caz ca nu stiai, transilvania face parte tot din romania. Da mai, asa este. Numai ca istoria a fost intotdeauna aroganta si nu tine cont de parerea ta: lofogobe, on 14th February 2011, 13:01, said: Obligativitatea tinerii registrelor de stare civila(botez,casatorie,moarte) a fost introdusa,pt.lumea catolica(efectiv pt.tarile cu suverani catolici),de Conciliul de la Trident,in 1563. Pe teritoriul regatului ungar, primul registru este lutherana(1587),catolic(1601),reformat(1678),ortodox sarb (1725),ortodox roman (se pare din Gyula -de la aprox 1750),greco-catolic(1724).Pe partea occidentala al Imp.(Austria,Regatul Ceh) aceste registre incep si mai devreme. lucifer76, on 14th February 2011, 08:29, said: . Mai lasa ineptile astea rasiste ale tale . Edited by voprescu71, 14 February 2011 - 17:34. |
#39
Posted 14 February 2011 - 17:41
pfoai cat de tari au fost ungurii si bineinteles ardelenii
cum am spus, daca chiar vrei, poti cobori mai jos de sec. 19. dar cum indraznesc sa ma contrazic cu un ardelean? |
#40
Posted 14 February 2011 - 17:48
voprescu71, on 14th February 2011, 17:35, said: Am ajuns sa aud si asta: adevarul istoric inseamna "ineptia rasiala"!? |
#41
Posted 14 February 2011 - 17:55
lucifer76, on 14th February 2011, 18:48, said: Da , stim cu totii , ardelenii sunt dodeasca , ceilati sunt analfabeti, inculti . Mai termina-te , esti penibil . Habar nu ai care e adevarul istoric nu aveau eduatie, nu erau trimisi la seminarii, erau analfabeti. Adevarul istoric este ca Coresi a produs primele opere tiparite in limba romana in Ardeal. Adevarul istoric este ca protestantii au dus o politica de misionarism in Transilvania motiv ca se foloseau de educatie. Adevarul istoric este ca biserica catolica sta in spatele Scolii Ardelene. Adevarul istoric este destul de complicat si se invata la biblioteca nicidecum la lectiile de indoctrinare politica. |
#42
Posted 14 February 2011 - 17:57
Quote Până în secolul XVI, atât în Muntenia, cât și în Moldova, starea civilă a persoanelor nu a făcut obiectul nici unei înregistrări laice sau religioase. Starea civilă a unei persoane se stabilea prin notorietate și posesie. Dacă cineva contesta starea civilă stabilită prin mijloacele de mai sus, aceasta se putea dovedi cu martori și acte de familie. Martorii erau preferați dintre rudele și prietenii care se bucurau de reputație și care puteau atesta nașterea, căsătoria sau moartea persoanei în cauză, fără a exista vreo sancțiune în cazul unei declarații nesincere. Treptat, preoții încep să înregistreze botezurile, cununiile și înmormântările, la început la orașe, apoi și la sate, acestea fiind legate de ceremoniile religioase care se făceau cu ocazia nașterii, căsătoriei sau decesului. Primele reglementări în acest sens se găsesc în „Pravila rizorului Lucaci” dată în anul 15 81 în Moldova. În „Pravila cea mare” a lui Matei Basarab (1640) exista o dispoziție cu privire la evidența hotărârilor de divorț. În „Capetele de poruncă” ale mitropolitului Antim Ivireanu întâlnim unele dispoziții date preoților cu referire la evidența înmormântărilor și întocmirea testamentelor (diate). Dispoziții asemănătoare întâlnim și în Moldova, în „Pravila lui Vasile Lupu” (1646). |
#43
Posted 14 February 2011 - 18:12
voprescu71, on 14th February 2011, 17:55, said: adevarul istoric este ca popii in vechiul regat erau alesi dintre membrii satului, nu aveau eduatie, nu erau trimisi la seminarii, erau analfabeti. In Tara Romaneasca si Moldova s-a scris in romaneste cu mult inainte de aparitia scolii ardelene, primele tiparituri apar in mediul bisericesc, "carte de invatatura" a mitropolitului Moldovei Varlaam care circula si in Ardeal si multe alte carti asemenea, plus de asta primele scoli apar pe langa biserici, preotii erau si invatatori (era suficient sa citesti "Amintiri din Copilarie" sa retii chestia asta), chiar prima scoala romaneasca este finantata de biserica si apare in scheii brasovului langa biserca sf. Nicolae in 1495. Deci cum poti sa debitezi tampenia ca popii erau analfabeti cand de fapt scoala si alfabetizarea incep din mediul bisericesc? Analfabet esti tu intr-ale istoriei si nu e o jignire, e o constatare avand in vedere concentratia de aberatii per postari. Edited by turcoctonul, 14 February 2011 - 18:13. |
#44
Posted 14 February 2011 - 19:33
lucifer said: Treptat, preoții încep să înregistreze botezurile, cununiile și înmormântările, la început la orașe, apoi și la sate, acestea fiind legate de ceremoniile religioase care se făceau cu ocazia nașterii, căsătoriei sau decesului. Primele reglementări în acest sens se găsesc în „Pravila rizorului Lucaci” dată în anul 1581 în Moldova. Unu la mana: as vrea sa stiu eu care din localitatile Moldovei, la 1581 puteau fi declarate orase? (asta in ideea ca la 1581 au inceput mai intai in orase inregistrarile. Doi la mana: discutia a inceput cand eu am contrazis-o pe autoarea threadului care afirma posibilitatea ca cineva sa-si stabileasca genealogia dintr-un document de pe vremea lui Mircea cel Batran. Am contrazis aceasta afirmatie sustinand ca nimeni in Vechiul Regat (Valahia si Moldova) nu poate sa inceapa o genealogie inainte de sec 16. Asa ca, hai sa revenim la ideea pe care o combati. In definitiv ce combati? Ceea ce am afirmat eu? Nu vad! Tu de fapt demonstrezi afirmatia mea. Avem cateva exceptii, in randul boierilor, care-si pot duce arborele genealogic pana in sec 16. Sunt cateva exceptii. In rest 99% din regateni isi incep arborele genealogic in sec 19. Asta se numeste adevar istoric. Iar adevarul istoric este complet diferit in Ardeal. |
#45
Posted 14 February 2011 - 19:50
voprescu71, on 14th February 2011, 19:33, said: Unu la mana: as vrea sa stiu eu care din localitatile Moldovei, la 1581 puteau fi declarate orase? (asta in ideea ca la 1581 au inceput mai intai in orase inregistrarile. Uite fane 4 orase . Nu erau sate astea la 1600 . voprescu71, on 14th February 2011, 19:33, said: Asa ca, hai sa revenim la ideea pe care o combati. |
#46
Posted 14 February 2011 - 19:57
Andrei Plesu despre genealogia lui Neagu Djuvara:
Cand ajungi cam pe linia cercului polar ... il gasesti de douasprezece ori pe Basarab I, de cinci ori pe imparatii bizantini Cantacuzini, de trei ori pe Bogdan I al Moldovei samd. |
|
#47
Posted 14 February 2011 - 20:05
lucifer76, on 14th February 2011, 20:50, said: Iași Botoșani Sucevei Vasluiul Uite fane 4 orase . Nu erau sate astea la 1600 . Tu mi-ai dat exemplul al 4 curti domnesti in jurul carora s-au format niste targuri. Targurile nu erau orase. Targurile erau niste sate cu piata, unde venea lumea sa cumpere si sa vanda. nici pe departe la 1600 nu existau orase in vechiul regat. In fine, asta este alt subiect de discutie. lucifer76, on 14th February 2011, 20:50, said: Fane , eu combat ideea ta ca popii astia din Moldova si Valahia erau analfabeti si inculti . demonstrezi ca in satele valahe si moldave popii erau culti. lucifer76, on 14th February 2011, 20:50, said: Creanga a invatat carte de la un popa . Discutia era despre perioada dinainte de sec 19. (oricum Creanga a fost trimis la manastire sa invete, iar din discutie manastirile sunt excluse. Noi discutam despre popii de tara, caci majoritatea populatiei, 99% traia la sat). turcoctonul, on 14th February 2011, 19:12, said: prima scoala romaneasca este finantata de biserica si apare in scheii brasovului langa biserca sf. Nicolae in 1495. Multumesc pentru informatie, o stiam. Pai tocmai asta ziceam si eu. |
#48
Posted 14 February 2011 - 20:13
#49
Posted 14 February 2011 - 20:17
#50
Posted 14 February 2011 - 20:19
voprescu71, on 14th February 2011, 20:05, said: Targurile erau niste sate cu piata, unde venea lumea sa cumpere si sa vanda. Quote În 1564, domnitorul Alexandru Lăpușneanu a mutat aici capitala Moldovei de la Suceava. În 1640, Vasile Lupu a înființat aici prima școală în limba română și o tipografie în biserica Trei Ierarhi. În 1643, prima carte tipărită în Moldova a apărut la Iași. voprescu71, on 14th February 2011, 20:05, said: Creanga a trait intre 1839 - 1889 voprescu71, on 14th February 2011, 20:17, said: in mediul european occidental (Ardeal inclusiv) nu existau targuri, ci cetati. |
#51
Posted 14 February 2011 - 20:20
|
#52
Posted 14 February 2011 - 20:32
#53
Posted 14 February 2011 - 20:41
voprescu71, on 14th February 2011, 20:05, said: Tu mi-ai dat exemplul al 4 curti domnesti in jurul carora s-au format niste targuri. Asteptam raspunsul de la Voprescu. Citeste sus ca sa-ntelegi de ce. Burg este o cetate/curte domneasca si daca in jurul ei se formeaza un targ tot burg ii ramane numele. |
#54
Posted 14 February 2011 - 20:50
lucifer76, on 14th February 2011, 20:19, said: Fane fane , stii cum se cheama cand cineva insista desi nu are dreptate . Popa ala cu care a facut scoala Creanga era batran , facuse la randul lui scoala mult mai devreme . Inainte de 1800 . Cauta Ciocoii vechi si noi , scrie acolo cine scrisese jalba taranilor . Ti-am pus si ce e scris in „Pravila cea mare” a lui Matei Basarab (1640) , În „Capetele de poruncă” ale mitropolitului Antim Ivireanu , în „Pravila lui Vasile Lupu” (1646) Si inca o intrebare pentru Fane: in regula, am inteles, preotii ardeleni erau niste culti. Dar erau toti, si cei ortodocsi? Sau doar greco-catolicii? Si daca doar greco-catolicii stiau sa scrie, ce te faci ca inainte de 1700 nu existau preoti greco care sa consemneze in registre nasterile, casatoriile si mortile? Si inca una, tot pentru Fanel: cat de vechi sunt in Ardeal registrele de stare civila ale Statului (deci nu ale Bisericii) in care poti sa-ti gasesti stramosii? Edited by ego_zenovius, 14 February 2011 - 20:52. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users