Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 

Nm vs. CP

- - - - -
  • Please log in to reply
147 replies to this topic

#55
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,607
  • Înscris: 15.06.2007

View Postbossake, on 13th February 2011, 03:32, said:

Sau, situatia cea mai intalnita, cazul de soferi care au masina pe benzina care atinge cuplul maxim pe la 4000rpm, dar ei o duc la 4000 odata pe saptamana si poate nici atunci. Unui sofer din asta normal ca o sa i se para racheta o masina care are cuplul maxim la 2000rpm si chiar si atunci cand merge linistit se bucura de cuplul maxim;
Ai pus punctul pe i.
Ideea este ca in general motoarele sunt tinute la o turatie cat mai mica, pentru un consum cat mai redus. Cand mergi cu 90-100km in a 5-a cu un benzinar, ce-i drept si tuatiia va fi mai mare decat la un diesel, in caz ca vrei sa depasesti, la benzinar ar fi recomandabil sa retrogradezi in treapta a 4-a , pentru o acceleratie sporita. In aceleasi conditii, un diesel de putere asemanatoare, va avea cuplu suficient pentru a accelera fara sa fie nevoie sa retrogradezi intr-o treapta de viteza inferioara.
Si ce daca dieselurile sunt lenese? A spus cineva vreodata ca sunt masini de curse? De la 0 pana la 50km/h benzinarele si dieselurile se comporta aproape identic. Ma refer la masini de 80-100CP.
Cu orice diesel contemporan, atingi 50km/h in treapta a II-a la 3000rpm, fara sa fortezi catu-si de putin motorul. Daca schimbi din I-a la 2500rpm, si din a II-a in a III-a la 2500-3000, dieselul este cat se poate de normal.

Edited by tfmercedez, 14 February 2011 - 23:06.


#56
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostZetics, on 14th February 2011, 18:58, said:

M-am mai laudat si pana acum, in repetate randuri!  :lol: :lol:  Dar asta nu are de-a face cu ce stie motorul, iar faptul ca e boxer e fix pixul, pentru ca nu vorbim de stabilitate si centru de greutate coborat sau mai stiu eu ce.
Si la cealalta masina (Hyundai Accent 1.6) am 90% din cuplu de pe la 1500 sau 200 de ture, pana tot asa, pe la 5500. Si cam asa sunt majoritatea benzinarelor obisnuite.
Atata ca la majoritatea benzinarelor, curba de cuplu prezinta un varf. La a ta se prezinta aproape ca un palier. Fapt care arata o rezerva de putere considerabila. In fine, poate ca ai dreptate si eu nu mai sunt la curent, dar din cate stiam eu, motoarele cu 4 cilindri in linie, chiar si cu distributie variabila, au altfel de curba de cuplu.

View PostZetics, on 14th February 2011, 18:58, said:

Nope! Asa e necesar sa fie gandite rapoartele pentru a avea treptele de viteza normale, sa nu fie prea scurte!!! Ia gandeste-te cum e: masinile, si benzinare aspirate si turbodiselurile au cam aceleasi game de viteze. Sa luam de exemplu treapta a 2-a. Cam la majoritatea masinilor te duce pana pe la 80-90km/h. Numai ca la benzina ai 6500 de ture la 90km/h, pe cand la tdi ai 4500 de ture, tot la 90km/h. Daca ai pune fix aceleasi rapoarte ca si la benzina, cu dieselul nu ai putea trece de 62 km/h intr-a 2-a! Da, ai urni muntii, dar ai avea viteze mici.
In consecinta, se pun rapoarte mai lungi la diesel, pentru a compensa, si d-aia am zis ca se mai pierde din cuplu (de fapt nu se pierde, ci se demultiplica)
Sper ca am reusit sa ma fac inteles in explicatiile mele.
Aici poti sa-mi zici ca-s tampit, dar n-am inteles ! Ai o logica perfecta si poate de aceea n-am cum sa te contrazic :D.
Cum sa se piarda/demultiplice din cuplu, daca o cutie de diesel tocmai pentru asta e socotita ? Adica sa beneficiezi de intregul cuplu dezvoltat de agregatul ala ... Si, in general, cam la toate masinile, indiferent ca-s benzinare sau diesel, o cutie trebuie sa scoata tot untul din motor. Adica sa poata ajunge rapid in cuplu, si, tototdata sa poata scoate si puterea maxima. De aceea e "scurta" o cutie de benzinar si "lunga" una de diesel. In realitate ele sunt socotite dupa ceea ce pot motoarele aferente. Adica aia de benzinar nu e scurta, ci stie sa duca turatia la rosu acolo unde este rosu la benzinar, si idem cu aia de diesel. Asta e un alt motiv pentru care am spus ca ai gresit regnul. Daca vrei sa faci o comparatie adevarata despre ceea ce inseamna sacrificarea cuplului pentru ceva consum mai bun, pune mana pe un Logan de 1.4, apoi pe un Clio de 1.4 (banuiesc ca la subaru/FHI nu exista asa ceva :D ). Sa vezi surpriza. Ambele au aceeasi motorizare, clio fuge de sub tine efectiv, iar cu loganul abia te tarasti.

Dar daca e sa ne intoarcem la comparatia ta, un diesel este "plafonat" din fabrica pentru ca el trebuie sa dea tot ce poate intr-o plaja mult mai ingusta de turatii. Ia mergi tu cu masina ta numai pana in 3500-4000 de ture sa vezi cam cum e.

Edited by cristi.r, 14 February 2011 - 23:44.


#57
Zetics

Zetics

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,424
  • Înscris: 23.10.2003
Am vaga impresie ca vorbim de lucruri diferite. Da, cutia de viteze poate fi setata sa fie orientata catre consum sau catre performanta, dar in limite restranse pentru aceleasi motor. Eu ma refer la altceva. Cutia de viteze este adaptata asa incat masina sa poata fi utlilizata cam la fel indiferent de motorizare.

M-am gandit si la o paralela "pastorala" :D
Inchipuie-ti o piatra de moara, pe care o invarte un cal:
[ http://www.nlcs.k12.in.us/oljrhi/brown/bricks/horse.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Hai sa zicem ca pentru a simula motorul benzinar, bratul de care trage calul are 2 metri, iar pentru a simula dieselul bratul are 3 metri.
De ce motorul pe benzina are turatii mai mari? In cazul calului, la aceeasi viteza este evident ca animalul poate da mai multe ture in unitatea de timp cand are bratul mai scurt (benzina) decat cand are bratul lung (diesel). Reversul este ca atunci cand are bratul mai lung, poate trage sarcini mai mari, macini si pietre nu numai graunte.
Practic astea ar fi deosebirile fundamentale intre cele doua motoare.
Chestia cu cutia de viteze as traduce-o astfel: in loc de piatra de moara, in varful morii punem o elice ca de elicopter, si zicem ca pentru a functiona, trebuie sa se invarta cu minim X rotatii pe minut. In cazul benzinei, avand bratul scurt, estimam cum ca_calul poate alerga suficient de repede in jurul stalpului si obtine turatia X.
In cazul dieselului, desi are cuplu, fiind bratul mai lung nu poate alerga suficient de repede (e prea departe de centru cercului), si atunci mai introducem o roata dintata, care sa mareasca viteza turatia axului elicei. Doar ca, atunci, dupa acea roata dintata, cuplu are valoare mai redusa decat inaintea ei (a fost demultiplicat)
Si ca sa fie analogia completa, zicem ca in locul calului avem ponei la benzinar (are forta mai mica - adica energia stocata in benzina e mai mica decat la diesel si motorul are randament mai slab)
In felul asta, unii prefera sa alerge poneiulde sa-i sara capacele, altii sa dea bice calului dar cu roata dintata in ecuatie (raportul final de transmisie din cutia de viteza).

Stiu, ma duc sa-mi scriu singur fisa de internare la spitalul 9  :w00t:

#58
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View PostSonyAD, on 14th February 2011, 17:58, said:

Îți stă mintea în loc când citești unele lucruri pe aici.

De fapt, la ce să te aștepți de la un topic cu titlul: Nm vs. Cp?

De ce nu Bar vs. Kg sau kW vs kWh? Amperi vs. Volți?

Stiu ca esti cel mai mare expert dar chiar trebuie sa lasi comentarii dinastea goale daca nu ai nimic de spus ? Legatura dintre cuplul si puterea unei masini sau mai bine zis "relatia" dintre ele e destul de clara.

#59
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Nu Zetics ai explicat destul de bine, o mica observatie, transmisia e destul de importanta influentand foarte mult comportamentul unei masini.

View PostSonyAD, on 14th February 2011, 17:58, said:

Îți stă mintea în loc când citești unele lucruri pe aici.

De fapt, la ce să te aștepți de la un topic cu titlul: Nm vs. Cp?

De ce nu Bar vs. Kg sau kW vs kWh? Amperi vs. Volți?
+1 :D

Hai sa pun si eu o intrebare, care cuplu e mai mare: 100 Nm de la motorina sau 100 Nm de la benzina?

lawrence38 tu ai citit link-ul pe care l-ai pus? Ce ai inteles din graficul ala?

Tot zicea cineva p-aici ca n-ar fi afirmat nimeni ca dieselurile sunt sportive. Ba tocmai ca multi considera ca dieselul e sportiv, chiar mai sportiv ca benzina.

Edited by fastcarjunkie, 15 February 2011 - 14:45.


#60
salamandrra

salamandrra

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 85
  • Înscris: 03.02.2011
de Nm/kg nu zice nimeni nimic? :D

#61
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Eu am vorbit mai mult despre eficienta, nu sportivitate :habarnam:

Dar tu partea asta ai citit-o ?

Quote

HOWEVER, it will burn less fuel to produce 450 HP at 4500 RPM than at 5400 RPM, because the parasitic power losses (power consumed to turn the crankshaft, reciprocating components, valvetrain) increases as the square of the crankshaft speed.
Recitesti-o de cate ori ai nevoie ca sa intelegi ce vreau eu sa spun.

#62
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009
http://www.car-video...ower_torque.asp

#63
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004

View Postmuteki, on 12th February 2011, 20:16, said:

Poftim?

Putere = turatie x cuplu.

Deci puterea nu poate fi niciodata masurata in Nm / rotatii / minut. Cuplul se masoara in Nm. Adica Newton x bratul fortei exprimat in metri.

Deci evident ca asa s-a "impamantenit" pentru ca asa este corect. Puterea se masoara in cai putere sau kilowatti. Niciodata in Newton-metru care este doar o componenta a puterii.

N-are rost sa continuati discutia. Ea a plecat de la niste chiuluri la ora de fizica.


tu ai dreptate doar ca omul care a deschis topicul nu se referea la aspectul strict fizic al notiunilor (mai exact cum se calculeaza si care e interdependenta) cat la modul in care noi percepem si suntem dispusi sa platim mai mult sau mai putin pentru un anumit parametru... si eu am observat ca majoritatea dintre noi vorbim de cai putere si lumea cand intreaba de o masina si un motor in primul rannd se raporteaza la putere si nu la cuplu...

revenind la lumea reala pot spune ca in ultimul timp masinile pe benzina, aspirate cu injectie directa si tot felul de alte tehnologii au un cuplu bunisor la turatii foarte joase fapt ce scade consumul si automat face utilizarea mai placuta... din pacate dieselul, in afara de masinile premium unde antifonarea si balansul sunt foarte bune, inca este destul de zgomotos si obositor la drumuri lungi... e verificata pe pielea mea zilele astea cannd merg cu un diesel eu avand in general o masina pe benzina... ca feeling la condus mi-e greu sa fac comparatii pentru ca dieselul e cu o cutie automata si benzinarul cu manuala dar feelingul e mai brutal la benzinara desi are 190 Nm fata de cei 250 Nm ai dieselului... aici cred ca e vorba de cutiile diferite de viteze insa din diferite motive care tin si de greutatea motorului pe puntea fata benzinarul mi se pare mult mai manevrabil si safe in manevre bruste decat dieselul (poate si pentru ca mi-e frica sa trag prea tare de el nefiind masina mea :) )... totusi daca trag linie si compar cei 7.5 litri la suta scosi cu dieselul comparati cu cei 9 si ceva scosi de benzinar (la puteri relativ egale, benzinarul aspirat 145 CP dieselul turbo 150 CP) e destul de clar ca chiar si cu o cutie automata la buzunar dieselul se simte mai putin...

in consecinta cred ca e doar o probleme de educatie auto si mult mai relevante mi se par reprizele de trecere/acceleratie de la o viteza la alta plus manevrabilitatea masinii si confortul oferit decat parametrii seci ai motorului...

#64
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
dar ce diesel e ala de 150 de cai si 250 de Nm? pare ceva de turatie

#65
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,478
  • Înscris: 04.05.2006
Era o vorba....cica "real men, drives torque".



Cred c-a fost scrisa de-un tirist.....

Edited by richelieu, 15 February 2011 - 17:11.


#66
andreidnc

andreidnc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 941
  • Înscris: 21.01.2009

View Postrichelieu, on 15th February 2011, 17:11, said:

Era o vorba....cica "real men, drives torque".


Cred c-a fost scrisa de-un tirist.....

Corect e: "Real men drive torque".(plural). Da sunt sigur ca stiai asta, dar te-ai grabit.

#67
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Prefer cuplu mai mare la turatii joase decat cp multi.

Cu alte cuvinte decat un motor de 1.6L si 132cp dar cu 160Nm/4400rpm,prefer un 1.4tsi cu doar 122cp insa cu 200Nm disponibili inca de la 1500rpm.

#68
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
cai putere cat mai multi indiferent de turatie ca am 46 la picior.  :lol:

pana la urma la diesel senzatia e mai intensa nu acceleratia. caz concret: saptamana trecuta o trebuit sa duc masina unui prieten pana in capatul celalalt al orasului si de acolo am luat masina mea. a lui golf 3 cu motor de 1.8 benzina 75cp, a mea Fiat bravo cu motor de 1.2 benzina 80cp. greutati asemanatoare, rapoartele la cutie (avand in vedere turatiile raportat la viteza in fiecare treapta) destul de asemanatoare. fiind noapte mergeam cu 70-80 prin oras linistit, turatii de pana in 3000rpm ca era rece motorul. ma urc in a mea, acelasi regim de turatie ca e rece motorul, mi se parea ca nu trage deloc masina ca nu accelereaza la fel de bine ca 1.8, dar de fapt aveam 110 fara sa imi dau seama.

deci concluzia mea e ca la o masina normala de gabarit de pana in 1.5 tone cuplul ofera doar senzatie, nu si performanta - bineinteles ca in gama de turatie corespunzatoare.

#69
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,607
  • Înscris: 15.06.2007

View Postfastcarjunkie, on 15th February 2011, 14:43, said:

Tot zicea cineva p-aici ca n-ar fi afirmat nimeni ca dieselurile sunt sportive. Ba tocmai ca multi considera ca dieselul e sportiv, chiar mai sportiv ca benzina.
Eu cand am zis despre dieseluri , ca optiune , la motorizarea aceleasi masini, daca ar fi sa alegi intre un Opel astra 1.6 115CP si unul de 1.7diesel de 80CP , atunci cel mai "sportiv poate fi considerat benzinarul.
Sunt mancaruri de peste diferite. Una este pentru apucaturi de liniute, teribilisme efemere, si celalat (dieselul) pentru drumuri lungi, si economie de carburant.
Imi pare rau de cei care zic despre dieseluri , ca sunt puturoase. Inseamna ca ei ori nu stiu ce vor de la un diesel stock, ori habar nu au sa-si aleaga masina, pentru nevoile lor.
Cui pasa de cate secunde prinde suta un diesel de 80CP? Masina aia nu pentru asta a fost gandita, ci pentru sute de mii de km parcursi cu un consum de 4,5L/100km.
Daca vorbim despre sedanuri cu motor de 3000cmc diesel, cum este la BMW, atunci da, putem afirma ca sunt sportive.
Mie mi se pare o aberatie sa numesti "Sport" utility vehicle, o troaca grea de 2 tone, cu motor de 3000 diesel, la vreo 200CP (touareg, Q7, X5). Pai ce poate fi numit sportiv la o asemenea masina?
Cand spui masina "sport" gandul ma duce la masinile de raliu, F1, care sunt puternice cat mai mici si mai  usoare.
Altfel putem afirma ca este SUV si o locomotiva electro-diesel, ca doar are 3000CP si este si "utility vehicle" ca doar trage vagoane.

Edited by tfmercedez, 15 February 2011 - 22:47.


#70
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View Postakajohn, on 15th February 2011, 16:59, said:

tu ai dreptate doar ca omul care a deschis topicul nu se referea la aspectul strict fizic al notiunilor (mai exact cum se calculeaza si care e interdependenta) cat la modul in care noi percepem si suntem dispusi sa platim mai mult sau mai putin pentru un anumit parametru... si eu am observat ca majoritatea dintre noi vorbim de cai putere si lumea cand intreaba de o masina si un motor in primul rannd se raporteaza la putere si nu la cuplu...

revenind la lumea reala pot spune ca in ultimul timp masinile pe benzina, aspirate cu injectie directa si tot felul de alte tehnologii au un cuplu bunisor la turatii foarte joase fapt ce scade consumul si automat face utilizarea mai placuta... din pacate dieselul, in afara de masinile premium unde antifonarea si balansul sunt foarte bune, inca este destul de zgomotos si obositor la drumuri lungi... e verificata pe pielea mea zilele astea cannd merg cu un diesel eu avand in general o masina pe benzina... ca feeling la condus mi-e greu sa fac comparatii pentru ca dieselul e cu o cutie automata si benzinarul cu manuala dar feelingul e mai brutal la benzinara desi are 190 Nm fata de cei 250 Nm ai dieselului... aici cred ca e vorba de cutiile diferite de viteze insa din diferite motive care tin si de greutatea motorului pe puntea fata benzinarul mi se pare mult mai manevrabil si safe in manevre bruste decat dieselul (poate si pentru ca mi-e frica sa trag prea tare de el nefiind masina mea :) )... totusi daca trag linie si compar cei 7.5 litri la suta scosi cu dieselul comparati cu cei 9 si ceva scosi de benzinar (la puteri relativ egale, benzinarul aspirat 145 CP dieselul turbo 150 CP) e destul de clar ca chiar si cu o cutie automata la buzunar dieselul se simte mai putin...

in consecinta cred ca e doar o probleme de educatie auto si mult mai relevante mi se par reprizele de trecere/acceleratie de la o viteza la alta plus manevrabilitatea masinii si confortul oferit decat parametrii seci ai motorului...


:thumbup: ma  bucur ca a inteles macar o persoana exact ceea ce imi trecea prin cap cand am deschis topicul.

#71
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostZetics, on 15th February 2011, 13:12, said:

Am vaga impresie ca vorbim de lucruri diferite. Da, cutia de viteze poate fi setata sa fie orientata catre consum sau catre performanta, dar in limite restranse pentru aceleasi motor. Eu ma refer la altceva. Cutia de viteze este adaptata asa incat masina sa poata fi utlilizata cam la fel indiferent de motorizare.
Inseamna ca nu vorbim despre lucruri diferite. Eu tocmai la asta ma refeream. Cu un plus pentru tine pentru ca ai adaugat ceva claritate discutiei. Ai dreptate, la viteza maxima, dieselul sacrifica mult cuplul.


View PostZetics, on 15th February 2011, 13:12, said:

Stiu, ma duc sa-mi scriu singur fisa de internare la spitalul 9  :w00t:
Ba nu ! De ce ? Cred ca lumea (inclusiv eu) iti datoreaza niste multumiri pentru modul in care ai expus lucrurile in pasajul "pastoral" si pentru rabdarea de care ai dat dovada. Din punctul meu de vedere, nota 10 ! Daca nici asa nu intelege lumea ce-i cu cuplul/puterea, atunci, ...

Ca sa incheiem (sau nu :D), ideea pe care am atacat-o a fost aceea de comparatie total nelalocul ei: un 2.0 boxer de 150 CP versus un diesel de 1.5 si 75CP. Sunt prea multe diferente si prea mari intre cele doua agregate, printre care:
- Orice ai spune tu, sa ajungi "in cuplu", inainte de 4000 rpm, si sa tii cuplul ala pana la puterea maxima, arata un anumit comportament dinamic al motorului aluia, comportament care tinde spre "sportiv". Recunosc, n-am mers cu un boxer de 2 litri, dar accentul de 1.6, cu care am mers cativa km buni, nu m-a dat pe spate. Mai sprinten mi s-a parut loganul 1.6/16V. Si le-am exploatat pe ambele cam unde spune cartea, ca eram singur in masina si n-aveam nici tahograf, nici alte instrumente de inregistrare. A, si nici nu era benzina mea.
- Pe de alta parte, diferenta de putere intre cele doua este prea mare ca sa mai conteze cuplul dezvoltat de motor. Este evident faptul ca agregatul tau castiga detasat, este mai "elastic" si nici nu-i nevoie sa aiba redline la 7000 si ceva. Chiar daca daca avea mai jos limita, tot castiga lejer. Stiu, peste o anumita turatie, benzinarul se aude intr-un mare fel, dar io-s mai chitros si apreciez mai mult dieselul pentru ca ajung mai ieftin la destinatie.

Edited by cristi.r, 16 February 2011 - 01:01.


#72
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

View PostDarkAngelBv, on 14th February 2011, 19:04, said:

Si scanarea promisa. Ce mai zici acum domnule?
Attachment carte_identitate.jpg

Nu dau 2 bani pe omologarea individuală a RAR-ului sau pe ei ca instituție.

View PostDarkAngelBv, on 14th February 2011, 19:04, said:

Toate benzinarele tubo au BOV si clapeta de acceleratie, la diesel nu este regula.

Benzinarele turbo de regulă au CBV (compressor bypass valve) care purjează aerul înainte de compresor, după debitmetru. Nu BOV.

View PostDarkAngelBv, on 14th February 2011, 21:10, said:

Clapeta de acceleratie cand este inchisa mentine o parte din presiunea creata de turbina si la deschidere da acel "zvac".

Care clapetă de accelerație?

View PostDarkAngelBv, on 14th February 2011, 21:10, said:

De exemplu motorul Y17DT de la Opel nu are clapeta de acceleratie, in schimb Z17DTL (cdti-ul) are.

Motoarele diesel nu au clapetă de accelerație. Au dozor EGR și/sau clapetă/clapete pentru frână motor ori reducere a vibrațiilor la oprire.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate