Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Biciclete

- - - - -
  • Please log in to reply
5967 replies to this topic

#5131
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006

 QuickSpeed, on 02 mai 2017 - 06:40, said:

si se compara imbatranirea naturala a metalului (care este buna) cu imbatranirea plasticului (care e naspa)?
la baza fibrei de carbon sta propena (din care se face poliacrilonitrilul- fibra de carbon).
Simplifici pentru ca vrei sa demonstrezi ceva. Daca ar fi sa raspund cu aceiasi moneda as zice, carbon = diamant. Diamantul e mai dur decat otel/aluminiu. Dar in realitate lucrurile sunt mult mai complexe decat:  carbon=plastic=naspa; metal = bun.
La nivel mondial productia de carbon este destinata aproape exclusiv industriei aeronautice.
Cantitatea de carbon utilizata in productia de biciclete este miniscula comparata cu alte aplicatii ale fibrei de carbon. De ex. se estimeaza ca tot carbonul care a fost folosit pana acum pentru biciclete ar ajunge pt 3 avioane Boeing 787. Pana in Aprilie 2017 firma Boeing a produs insa peste 540 de avioane 787.
Daca Boeing si Airbus folosesc carbonul pentru piese de avion un argument de genul carbon=plastic=naspa nu sta in picioare. Cineva ar putea crede ca un cadru de bicicleta din carbon trebuie aruncat dupa 5 ani, dar nimeni nu crede ca piesele unui avion sunt concepute sa fie inlocuite dupa 5 ani pentru ca "a imbatranit carbonu"

 QuickSpeed, on 02 mai 2017 - 06:40, said:

Un exemplu: decathlon ofera garantie pe viata la cadrele din aluminiu si otel, iar pentru cele din fibra doar 5 ani.
Decathlon e o companie care vinde produse entry level. Garantia care o ofera ei nu o pot considera relevanta pentru o discutie serioasa pe aceasta tema.

 QuickSpeed, on 02 mai 2017 - 06:40, said:

sa-ti iei un bicicleta din carbon sh sau un cadru nou care sta prin magazine de ani de zile (poti lua un carbon cu 400Euro, redus de la 1200euro!) o faci pe riscul si banii tai.
Orice produs sh implica anumite riscuri. Fiecare trebuie sa decida pentru el daca poate accepta acele riscuri sau nu. Eu personal nu as fi la fel de categoric in a respinge un cadru din carbon doar pt ca e sh sau ca a stat in magazin ani de zile. Fiecare decide si plateste pentru deciziile lui.
Unde ai vazut carbonul ala cu 400€ ?

#5132
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
atunci nici o problema: luati-va fara griji cadre din carbon sh, vechi de 5-6 ani ca nu veti avea nici un risc! doar sunt folosite si la boeing 747, nu?

faci  niste confuzii. btwin este o fabrica de biciclete din 1976. a fost preluata de decathlon prin 2000. de altfel, are si site separat de decathlon. cu bicicletele lor se castiga multe competitii. este adevarat ca la U19...
produc cursiere (de exemplu) de la 300Euro pana la 3500 euro.

carbonul de 400E l-am vazut pe site-urile germane si englezesti de specialitate. erau cadre cube (marimi mari:60), vitus (mai multe marimi) si altele.
productie: de prin 2013.

era si unul nervos de mtb la bicishop redus foarte mult. nu stiu daca il mai au...

#5133
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,809
  • Înscris: 03.02.2007
BTwin zice că ar fi cel mai mare vânzător de biciclete mondial.

#5134
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
asa o fi...
se zice ca au cadre bune, dar echiparile jegoase la biciclete ieftine ii trag in jos.
de la ei am avut doar biciclete pentru copii. au rezistat eroic!

#5135
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,809
  • Înscris: 03.02.2007
Faptul că sunt cei mai mari, ar cam presupune că au marje mari de negociere cu producătorii de accesorii cum ar fi Shimano, deci că vor obține prețuri bune.

#5136
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 06:53, said:

atunci nici o problema: luati-va fara griji cadre din carbon sh, vechi de 5-6 ani ca nu veti avea nici un risc! doar sunt folosite si la boeing 747, nu?

Oamenii isi cumpara ce au nevoie, indiferent de ceea ce credem noi. Ca piata de biciclete cu cadru de carbon in Romania este una foarte mica are mai multe motive, nu are rost sa le discutam aici.
In Romania se cumpara biciclete noi ieftine si biciclete sh (nu de putine ori biciclete furate). In ambele cazuri un cadru de carbon nu e o optiune. Un cadru de carbon costa mult mai mult decat unul de metal si poate fi distrus de ex. la transport. Sa cumperi un cadru din carbon in targ e un risc care rar merita asumat.
Dar asta nu inseamna carbon=plastic=naspa si nici ca orice cadru de carbon sh implica un risc extrem de mare.

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 06:53, said:

faci  niste confuzii. btwin este o fabrica de biciclete din 1976. a fost preluata de decathlon prin 2000. de altfel, are si site separat de decathlon. cu bicicletele lor se castiga multe competitii. este adevarat ca la U19...
produc cursiere (de exemplu) de la 300Euro pana la 3500 euro.

Publicul lor tinta este entry level pana la middle range. O cursiera la 3500€ nu e high end. Calitatea bicicletelor lor e o alta discutie.

 Digix, on 03 mai 2017 - 07:18, said:

BTwin zice că ar fi cel mai mare vânzător de biciclete mondial.

Vanzator poate ca o fi, producator sigur nu e. E mult mai usor sa vinzi 10 biciclete a cate 300€ decat sa vinzi una de 3000€. Uita-te sa vezi cati vor recomandari pentru biciclete de 300€ si cati vor sa isi cumpere biciclete de 3000€ aici pe forum.

#5137
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,809
  • Înscris: 03.02.2007
Eu cred că e producător. Decathlon  e vânzătorul.Dacă e să o iei așa, nici măcar Apple nu e producător.

#5138
mcjohn

mcjohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 05.02.2009


 pro-e, on 03 mai 2017 - 07:49, said:

In Romania se cumpara biciclete noi ieftine si biciclete sh (nu de putine ori biciclete furate).
În ultimul timp , am văzut aici în Brăila (chiar și pe OLX) biciclete la 200 lei buc.
Un vecin de al meu (vreo 5 case distanță) a adus din Germania 20 buc, pe care le-a dat cu cel mult 200 lei . Cea care era zgîriată a lăsat din preț pînă la 100 lei.
Echipate corespunzător cu far, dinam, schimbătoare Shimano !
LUX !
Ce rost are să investești bani într-o bicicletă de fițe ???


#5139
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Foarte ciudată poziția dl-ului creo parametric. Mă contrazice, dar îmi dă dreptate! Streingi...

Decathlon, prin preluarea b'twin,a devenit producător. Au centru de testări, tot tacâmul!
Cadre omologate uci cu care participă în competiții,echipe etc.

#5140
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006

 mcjohn, on 03 mai 2017 - 08:03, said:

În ultimul timp , am văzut aici în Brăila (chiar și pe OLX) biciclete la 200 lei buc.
Un vecin de al meu (vreo 5 case distanță) a adus din Germania 20 buc, pe care le-a dat cu cel mult 200 lei . Cea care era zgîriată a lăsat din preț pînă la 100 lei.
Echipate corespunzător cu far, dinam, schimbătoare Shimano !
LUX !

Biciclete la 200 sau 100 de lei sunt ori biciclete foarte vechi cumparate en gross, ori biciclete furate.

 mcjohn, on 03 mai 2017 - 08:03, said:

Ce rost are să investești bani într-o bicicletă de fițe ???

Cand faci cateva mii de km cu bicicleta intr-un an o bicicleta de 1000€ nu e deloc bicicleta de fite. Pentru cineva care face 200-300 km intr-un an o bicicleta de 200 RON poate fi suficienta.

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 08:39, said:

Foarte ciudată poziția dl-ului creo parametric. Mă contrazice, dar îmi dă dreptate! Streingi...

Nu sunt unul dintre fanii gandirii digitale. Iti dau dreptate in aspectele in care ai dreptate, te contrazic acolo unde am alta parere.
Aici e un forum unde se discuta nu o dictatura unde ori esti cu noi ori esti impotriva noastra.

Concluzia personala cu privire la cadrul de carbon sh:

Achizitionarea unui cadru de carbon sh implica anumite riscuri, cum de fapt e cazul cu orice produs sh. Cine ia decizia sa achizitioneze un cadru carbon sh trebuie sa se informeze inainte.
Sa afirmi ca trebuie evitata achizitionarea unui cadru din carbon sh in orice conditii, imi pare o exagerare care nu poate fi argumentata din punct de vedere technic.

#5141
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017

 pro-e, on 03 mai 2017 - 11:16, said:


Sa afirmi ca trebuie evitata achizitionarea unui cadru din carbon sh in orice conditii, imi pare o exagerare care nu poate fi argumentata din punct de vedere technic.

bicletele propuse de colegul nostru sunt sh si au niste ani buni in spate (daca tot vrei sa vorbim punctual).
recomandarea mea era sa nu cumpere cadre din carbon vechi. nu neaparat din cauza exploatarii, ci din cauza faptului ca sunt "batrane".
argumentul a fost chiar garantia data de producatori.
merida se lauda ca dupa 2015 ofera garantie pe viata la cadrele din carbon si 5 ani la componentele din carbon (furca fixa, tija sa, ghidon etc.).
daca gaseste o merida dupa 2015, teoretic are garantie pe viata la cadru. sunt curios cum se vor rezolva solicitarile utilizatorilor!

#5142
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 mcjohn, on 03 mai 2017 - 08:03, said:

Ce rost are să investești bani într-o bicicletă de fițe ???
Romanul e sarac, dar fudul. Ii trebuie bicicleta de 1000 E ca sa mearga 4 km pana la munca, sau sa iasa o data pe luna in parc. Daca are cineva curiozitatea sa se intrebe ce fel de biciclete se folosesc in vest, o sa fie surprins sa afle ca marea lor majoritate sunt singlespeed-uri ieftine.

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 08:39, said:

Au centru de testări, tot tacâmul!
Asigura garantia pe viata la cadru? Asta conteaza.

 pro-e, on 03 mai 2017 - 11:16, said:

Cand faci cateva mii de km cu bicicleta intr-un an o bicicleta de 1000E nu e deloc bicicleta de fite.
Cu prima mea bicla. in 2013, am mers peste 4000km. Tin evidenta cu Strava. O panarama, dupa orice criteriu, 3x7, jante simple. Trebuia reglata destul de des, dar a fost un lucru bun, am invatat si am facut rost de sculele necesare sa ma descurc singur. In total am facut vreo 6000 km, pana i-am schimbat unele chestii si a ramas in familie. Era totusi comic cand mergeam la o tura cu grupul si vedeam indivizi cu biciclete care costasera de 10 ori mai mult cum ramaneau in urma.

Nu stiu daca a observat cineva, dar marea majoritate a celor ce cer sfaturi pe forum in priviinta achizitionarii unei biciclete vin cu un buget de 2500-3000 lei si explica ca vor sa le foloseasca in scop strict recreativ. Vad ca ajunge sa se recomande biciclete de 5000 lei pentru plimbari usoare, la campie. Sa fie clar, o bicicleta de 1000E care nu face anual cel putin 4000km sau nu participa la concursuri e de fite.

#5143
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,030
  • Înscris: 06.09.2008
e hai, 4000km cu mtb-ul e extrem de mult, asta dacă nu il folosești la orice.
Dacă mergi doar la ture offroad nu ai cum sa faci atatia km, poate doar dacă ești curier pe bicicletă la Cucuieții din deal..

Pt mine la mtb ținta e macar 800km/ sezon.. din care 75-80% offroad, restul e intoarcerea acasa pe șosea Posted Image
In 2015 am atins-o, anul trecut nu (accidentare).
Cu cea de asfalt nu am kilometraj, dar numarul e mult mai mare.

Si Luci, cei care isi permit bicla de 1000e iși permit și să nu o folosească... eu cu bicla de 300e vreau să scot cat mai mult din ea.

Zici că mulți cumpără prea multă bicicletă pt ei ?
Total de acord, dar daca iși permit e foarte bine Posted Image, mai bine bagă banii in ciclism decat benzină.

Edited by sirgoofy, 03 May 2017 - 19:26.


#5144
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Mai bine folosesti bicicleta 4000 km la orice decat sa ocupe loc degeaba in balcon cu doar 400.
Cand spatiul de depozitare este redus, o singura bicicleta folosita la mai multe activitati este singura solutie. Iar daca faci o tura mai lunga, ce faci, schimbi bicicleta cand ajungi pe asfalt sau pe pamant?
Nu e vorba daca isi permit sau nu, dar e aiurea sa investesti o suma destul de mare intr-un obiect si sa il lasi sa rugineasca.

#5145
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 11:24, said:

bicletele propuse de colegul nostru sunt sh si au niste ani buni in spate (daca tot vrei sa vorbim punctual).
recomandarea mea era sa nu cumpere cadre din carbon vechi. nu neaparat din cauza exploatarii, ci din cauza faptului ca sunt "batrane".
argumentul a fost chiar garantia data de producatori.

Acest argument e destul de slabut. Durata de folosire a unui produs nu este neaparat reflectata in garantia oferita de producator pentru acel produs. Dupa logica asta nu ar merita cumparat nici un automobil care are o vechime mai mare de 2 ani daca producatorul ofera numai 2 ani garantie.

 QuickSpeed, on 03 mai 2017 - 11:24, said:

merida se lauda ca dupa 2015 ofera garantie pe viata la cadrele din carbon si 5 ani la componentele din carbon (furca fixa, tija sa, ghidon etc.).
daca gaseste o merida dupa 2015, teoretic are garantie pe viata la cadru. sunt curios cum se vor rezolva solicitarile utilizatorilor!

Merida este unul dintre cei mai mari producatori de biciclete la nivel mondial. As indrazni sa spun ca joaca intr-o liga superioara fata de BTwin.
Daca ofera garantie pe viata din 2015 sigur au facut inainte studii pe tema asta si au ajuns la concluzii diferite de ale tale in ceea ce priveste imbatranirea carbonul.

 lucifer76, on 03 mai 2017 - 14:32, said:

Daca are cineva curiozitatea sa se intrebe ce fel de biciclete se folosesc in vest, o sa fie surprins sa afle ca marea lor majoritate sunt singlespeed-uri ieftine.

Nu stiu ce intelegi tu prin vest, dar din ce am vazut eu pana acum singlespeed-uri si fixie-uri nu sunt nici 20%.

 lucifer76, on 03 mai 2017 - 14:32, said:

Era totusi comic cand mergeam la o tura cu grupul si vedeam indivizi cu biciclete care costasera de 10 ori mai mult cum ramaneau in urma.

Or fi ramas aia in urma, dar nu din cauza bicicletelor.

 lucifer76, on 03 mai 2017 - 14:32, said:

Sa fie clar, o bicicleta de 1000E care nu face anual cel putin 4000km sau nu participa la concursuri e de fite.

Nu oricine doreste sa isi faca rost de scule si sa regleze una alta la bicicleta asa cum a fost nevoie in cazul tau.

#5146
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 pro-e, on 03 mai 2017 - 20:12, said:

Nu stiu ce intelegi tu prin vest, dar din ce am vazut eu pana acum singlespeed-uri si fixie-uri nu sunt nici 20%.
Amsterdam se pune?

[ https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/f7/36/8d/f7368d3d408131df6c96a32cc501423d.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/61/ee/60/61ee6091359767cc12509b86b985f5ff.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploads/2016/04/bike-parking-lot-eindhoven.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploads/2016/04/bike-parking-lot-eindhoven.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://www.theenvironmentalblog.org/wp-content/uploads/2016/04/bike-parking-lot-eindhoven.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

 pro-e, on 03 mai 2017 - 20:12, said:

Or fi ramas aia in urma, dar nu din cauza bicicletelor.
Dar nici nu i-a ajutat prea mult.

 pro-e, on 03 mai 2017 - 20:12, said:

Nu oricine doreste sa isi faca rost de scule si sa regleze una alta la bicicleta asa cum a fost nevoie in cazul tau.
Nu prea ai de ales, dca vrei sa faci ture mai lungi. Vorbeam la un moment dat cu o doua amice, le intrebam cam pe unde au ajuns ele cu bicicletele. Am ramas surprins cand mi-au zic ca se plimba doar prin oras, ca le e frica sa mearga 20 km in afara pentru ca habar nu au sa repare o pana. Sa fim noi sanatosi, dar la cateva mici reparatii si reglaje trebuie sa se priceapa fiecare, e de porc sa pierzi cateva ore cu plimbarea bicicletei pana la servce si inapoi pentru o problema de 60 secunde.

#5147
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006

 lucifer76, on 04 mai 2017 - 04:21, said:

Amsterdam se pune?

Nu le-ai prea nimerit, Olanda e tara unde oameni dau cei mai multi bani pe biciclete:

https://de.statista....ischer-laender/

 lucifer76, on 04 mai 2017 - 04:21, said:

Dar nici nu i-a ajutat prea mult.

Tu erai vitezomanul cu bicicleta mai ieftina ?

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eH7EyPs_Va8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

 lucifer76, on 04 mai 2017 - 04:21, said:

Nu prea ai de ales, dca vrei sa faci ture mai lungi. Vorbeam la un moment dat cu o doua amice, le intrebam cam pe unde au ajuns ele cu bicicletele. Am ramas surprins cand mi-au zic ca se plimba doar prin oras, ca le e frica sa mearga 20 km in afara pentru ca habar nu au sa repare o pana. Sa fim noi sanatosi, dar la cateva mici reparatii si reglaje trebuie sa se priceapa fiecare, e de porc sa pierzi cateva ore cu plimbarea bicicletei pana la servce si inapoi pentru o problema de 60 secunde.

Nu oricine are interesul/posibilitatea sa invete asta.
Dar daca vrei acest aspect este inca un argument in plus favoarea bicicletelor de calitate superioara.

#5148
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 pro-e, on 04 mai 2017 - 07:41, said:

Dar daca vrei acest aspect este inca un argument in plus favoarea bicicletelor de calitate superioara.
De ce, un cauciuc de 200 lei nu face pana? Intradevar, o bicicleta mai scumpa este mai calitativa, dar probleme tot apar si cine nu stie sa le rezolve, merge pe langa bicicleta.

Edited by lucifer76, 04 May 2017 - 08:21.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate