Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 

Sfat achizitionare bicicleta ieftina

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010

View Postalexcrist, on 27th October 2010, 13:40, said:

Să-mi dau și eu cu părerea: din câte am văzut, biciclete gen FB sau DHS sunt garantate (cel puțin teoretic, după specificații) pentru maxim 90KG. Iar din diferitele povești pe care le-am auzit, tind să cred că oricum nu ar rezista la mai mult.

Recent mi-am cumpărat o bicicletă nouă (Merida), iar în certificatul de garanție scrie 120KG, relativ la greutatea maximă admisă, deci și una de genul ăsta ar fi cam la limită în cazul tău. Trăgând linie, și luând în considerare bugetul tău, aș zice că nu prea merită să mergi pe biciclete ieftine noi, că s-ar putea să ai probleme. Eu ți-aș sugera să cauți pe cineva mai priceput (dintre cunoscuții tăi, să poți avea încredere în ce spune) și să cauți o bicicletă SH, dar mai de Doamne-ajută, că ai șanse să reziste mai bine la greutate.

Dintre punctele la care aș zice eu că trebuie să fii atent (indiferent dacă îți iei una nouă, sau una SH):
- fără suspensii (nici spate, nici furcă). La prețul ăsta nu merită, mai ales că tu o s-o forțezi destul de tare. Și combinând greutatea cu starea drumurilor din București, s-ar putea să regreți dacă alegi ceva cu suspensie.

- fii atent la toate punctele care sunt supuse la efort: cadru, șa (inclusiv tija de la șa), și roțile (cu tot ce ține de ele, de la jenți, care ar trebui să fie duble, spițe - să nu fie lipsă/îndoite/ruginite, și butuci - măcar să nu aibă joc)

- frânele să fie cât de cât decente. Nu vorbesc aici de mărci sau modele de frâne, ci de faptul că trebuie să te țină (le testezi) și să fie (sau măcar să pară) solide, adică nu uzate, cu șuruburi deformate, care nu stau strânse, etc... Nu de alta, dar bicicleta trebuie să te poată opri în cazuri de urgență, nu să apeși frâna și să te rogi să te țină.

- în rest, la piese gen schimbătoare, deraioare, angrenaj... astea mai puțin contează, dacă nu ai de gând să faci drumuri lungi și/sau variate (urcușuri, coborâșuri, etc...). Dacă mergi pe drum relativ drept și schimbi vitezele relativ rar, chiar nu contează ce schimbătoare ai. Doar să funcționeze (să schimbe vitezele), și atât. Eventual cauți ceva cu schimbătoare secvențiale, nu indexate.


Părerea mea. :)


O sa o folosesc doar prin parcul de pe langa stadionul national, deci drum relativ lin, nu o sa merg pe dealuri. :)

Poti sa imi explici ce inseamna 'jenti duble' ?

Mersi pentru raspuns ... foarte detaliat. :)

#20
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
Dacă mergi pe drum relativ lin, atunci nu ai nevoie de suspensie, deci tot acolo ajungi. :)

Cât despre jante duble:

Quote

Janta “Double Wall”, este un anumit tip de janta pentru bicicleta. Acesta beneficiaza, dupa cum o spune si numele, de pereti dubli.

Acest model de janta este mult mai rezistent decat o janta Single Wall, deoarece peretii dubli ii confera o rezistenta sporita la lovituri verticale sau laterale. Este unul dintre cele mai raspandite tipuri de jante pentru biciclete. Ca dezavantaj, acestea sunt mai grele decat jantele Single Wall deoarece se foloseste mai mult material pentru crearea lor.

Ca avantaj secundar al jantei Double Wall, este posibilitatea adaugarii unei anvelope fara camera “tubeless”, daca evident, janta o permite.

Edited by alexcrist, 27 October 2010 - 18:57.


#21
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010

View Postalexcrist, on 27th October 2010, 19:50, said:

Dacă mergi pe drum relativ lin, atunci nu ai nevoie de suspensie, deci tot acolo ajungi. :)

Cât despre jante duble:

E usor de recunoscut vizual ?
Si nu ma refer la a-i deschide roata acolo.

Edited by Milostiev, 27 October 2010 - 20:04.


#22
drysna

drysna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 360
  • Înscris: 12.04.2007
O recunoști fără să o desfaci. Nu prea există jante simple care să imite forma celor duble. Poate doar invers, însă destul de rar.
[ http://3.bp.blogspot.com/_G1N4SIcd-js/ScvR_-XmbHI/AAAAAAAABKI/FUIVGfa-yMg/s200/swr.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] vs [ http://www.cheapbikeparts360.com/images/b/6627.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#23
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
Și eu aș fi zis că se recunosc ușor, însă nu e chiar așa de simplu, mai ales pentru un necunoscător. Eu nu pot să zic că-s expert, iar mie jantele de la bicicleta nouă mi se par foarte asemănătoare ca formă cu cele pe care le-am avut la bicicleta veche. Dar știu sigur că cele vechi sunt simple, iar cele noi sunt duble. :)


Însă se poate întreba ”vânzătorul”, mai pe ocolite. Ceva gen: ”Are jante triple?” (există și jante triple, dar sigur nu se găsesc decât la biciclete foarte scumpe, făcute special pentru trasee foarte dure). Dacă bicicleta e SH și tipul zice ”Da, sunt triple”, atunci clar e țeapă și încearcă să te aburească. :P Dacă zice ”Nu, sunt duble”, atunci s-ar putea să zică adevărul. Dacă zice că sunt simple, atunci sigur nu încearcă să te aburească, dar cum spuneam mai sus, mai bine eviți jantele simple. :)

#24
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010
Ok, s-a rezolvat.
Am luat in final un Kona Dew din 07 pe care am gasit-o la vanzare pe ciclism.ro .
http://www.ciclism.r...h...a-dew&cat=2

Am luat-o in buget, a venit cu niste schimbari, Saua cu gel e acolo, cricul e acolo, janta fata e dubla si relativ putin uzata ... sabotii sunt aproape nefolositi.
Se opreste foarte rapid. A venit si cu antifurt - doar un lant, lumina avertizoare rosie pe spate, aparatori de noroi - arata oribil ... sunt de acord la asta cu vanzatorul, si o pompa de bicicleta compacta - a folosit-o acolo ca sa incarce roata spate.
Probleme ... el a folosit frana spate predominant. Sabotii nu fac contact cu janta cum trebuie, cel din dreapta are cursa mai lunga, si roata e nitel descentrata. Foile/pinionii mi s-au parut OK.
Am mers 30m si era sa lovesc 3 persoane ... :P

Vanzatorul a fost foarte amabil, si maine/poimaine am si garantia originala ... paranoia mea in caz de furt. :)

Am verificat schimbarea vitezelor, pe cat se poate de bine la experienta mea. Schimbatorul spate e Shimano Altus.

Edited by Milostiev, 28 October 2010 - 19:20.


#25
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
S-o stăpânești sănătos și să te poarte fără incidente. :)

#26
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010
Ce am postat si pe alt forum de ciclism :

Quote

Am luat-o si da, ating cauciucul fata cu incaltamintea. Dar dupa ceva timp au pornit reflexele si nu am mai avut probleme. Trebuie doar sa ma obisnuiesc cu atingerea lor si sa le evit la curbe. Ma gandesc sa incep sa pedalez cu varful 'labelor' ... eu pedalam mai mult cu calcaiul.

Pretul final a fost 650 roni, si ma cam astept sa bag 150 roni in ea - sa imi ziceti daca calculul e aiurea :
1 - janta dubla spate = 100 roni
2 - saboti spate = 30 roni
3 - centrare spate = 20 roni

Ce n-a stiut sa-mi spuna vanzatorul este daca as putea inlocui cauciucurile cu unele de MTB, pastrand janta dubla de pe fata.
Daca se poate, atunci clar janta dulba pe spate cu cauciucuri de MTB pe amandoua.

E posibil ca aia pe care ai vazut-o tu sa fie mai buna, dar ... scopul acestei biciclete este ca eu sa slabesc facand ceva ce stiu ca imi placea. Daca reusesc sa fac asta, eu sunt impacat., si nu am nici o problema cu a continua sa continui sa bag bani in ea ... doar ca acuma bugetul de bicicleta era la limita.

Ceva sfaturi ?

#27
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
De ce vrei neapărat anvelope MTB? Dacă spui că o vei folosi doar în oraș (în parc), atunci anvelope MTB ar fi cam prea mult zic eu. O să îți opună mai multă rezistență la mișcare (datorită suprafeței mai mari de contact dintre anvelopă-asfalt), deci te vei mișca mai încet, vei depune mai mult efort și vei obosi mai repede. Iar combinând asta cu foile destul de mari (44 de dinți foaia mare și 38 cea mijlocie, conform specificațiilor originale) și cu greutatea ta, s-ar putea să ajungi de la un lucru care îți place la ceva care nu îți place.

Eu îți sugerez ca, cel puțin momentan, să păstrezi cauciucurile de oraș, subțiri. Vei putea face mișcare mai multă, mai ușor și, în concluzie, mai plăcută. :)

#28
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010

View Postalexcrist, on 28th October 2010, 21:43, said:

De ce vrei neapărat anvelope MTB? Dacă spui că o vei folosi doar în oraș (în parc), atunci anvelope MTB ar fi cam prea mult zic eu. O să îți opună mai multă rezistență la mișcare (datorită suprafeței mai mari de contact dintre anvelopă-asfalt), deci te vei mișca mai încet, vei depune mai mult efort și vei obosi mai repede. Iar combinând asta cu foile destul de mari (44 de dinți foaia mare și 38 cea mijlocie, conform specificațiilor originale) și cu greutatea ta, s-ar putea să ajungi de la un lucru care îți place la ceva care nu îți place.

Eu îți sugerez ca, cel puțin momentan, să păstrezi cauciucurile de oraș, subțiri. Vei putea face mișcare mai multă, mai ușor și, în concluzie, mai plăcută. :)

Ce parere ai de cauciucuri, crezi ca pot pune cauciucuri de MTB pe acele jante ?

Deasemenea, daca cineva sta langa Regie, am nevoie de ajutor cu informatii ... reglarea, centrarea, un magazin in zona daca stiti care poate face asta pt mine.

PS: Cand stau cu toata greutatea pe ea, roata spate mi se pare ca pierde cam 1cm in inaltime. Roata de-abia a fost umflata, si imi pare mie cel putin, tare.
In consecinta, cred ca o sa ma abtin la a face 'scheme' pana cand nu scade gabaritul cu 20kg. :P
De asta ma tot gandesc la cauciucuri de MTB, mi-e frica sa nu sparg anvelopa doar din cauza greutatii. Acuma, daca ma misc mai greu, sunt mai incet si depun mai mult efort, e mai bine ... cel putin acuma. Vreau sa depun efort, trebuie sa depun efort pe ea. Am luat-o ca sa depun efort. :)

Eu intreb asta mai mult pe termen lung. Pe moment cel putin nu voi schimba nici jantele si nici cauciucurile, a fost 650 roni si am depasit bugetul. Luna urmatoare este alta poveste. Am totusi noroc ca extra-urile cu care a venit, m-ar fi costat separat 200 ron. :)

Edited by Milostiev, 28 October 2010 - 20:49.


#29
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
Sincer să fiu, nu știu dacă pe jante de oraș poți pune anvelope de MTB. Poate te lămurește altcineva. Însă s-ar putea să ai dreptate relativ la suprasolicitarea camerelor/anvelopelor.

Însă a depune efort prea tare și să obosești în 100m, nu te ajută cu nimic. Mai utilă este mișcarea, nu neapărat efortul care te suprasolicită. Deci mai ales acum, la început, până îți faci ceva antrenament, ai grijă să nu te soliciți prea mult. Că te poți alege cel puțin cu febră musculară, sau cu chestii mai nasoale. Ia-o ușor și plimbă-te de plăcere. Restul vin de la sine (cum ar fi tendința de a merge mai repede și mai mult). ;)

#30
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010

View Postalexcrist, on 28th October 2010, 22:02, said:

Sincer să fiu, nu știu dacă pe jante de oraș poți pune anvelope de MTB. Poate te lămurește altcineva. Însă s-ar putea să ai dreptate relativ la suprasolicitarea camerelor/anvelopelor.

Însă a depune efort prea tare și să obosești în 100m, nu te ajută cu nimic. Mai utilă este mișcarea, nu neapărat efortul care te suprasolicită. Deci mai ales acum, la început, până îți faci ceva antrenament, ai grijă să nu te soliciți prea mult. Că te poți alege cel puțin cu febră musculară, sau cu chestii mai nasoale. Ia-o ușor și plimbă-te de plăcere. Restul vin de la sine (cum ar fi tendința de a merge mai repede și mai mult). ;)

M-am uitat acuma pe anvelope. Fata e ok, se vad inca striatiile si cica a schimbat pneul anul trecut cu janta cand toata roata fata i s-a facut varza. Cauciucul spate e cam consumat, dar inca se mai vad striatiile pe alocuri, deci nu e complet varza, inca mai are tractiune. Ce ma sperie e suprasolicitarea lui de greutatea mea - cum ai zis si tu.

O sa o tin asa cum e inca o luna, timp sa slabesc 15kg+ si in perioada asta o sa ma dau cu ea doar pe strada ... nu mai stiu sa merg pe bicla. :P
Probabil ca o sa tin anvelopele dintr-o combinatie de pret si problema pe care roata fata o are cu picioarele mele cand dau curbe. In privinta asta am verificat acuma si daca imi pun picioarele cum trebuie, nu ating cauciucul la curbe.

Problemele urgente mi se par greutatea - lucrez la ea, descentrarea rotii spate, frana spate - cred ca asta e putin amplificata de descentrarea rotii. Pe distante de 100-200m nu cred ca ultimele 2 imi vor cauza probleme.

#31
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
O soluție ieftină și rapidă cu privire la anvelope este să faci schimb între ele. Dacă tot zici că cel de pe față e mai nou, atunci pune-l pe spate, că spatele e mai solicitat la greutate. Iar cel mai consumat pune-l pe față. Și dacă rezistă fără să se spargă, atunci eu zic că te mai țin încă cel puțin un an (evident, dacă nu frânezi agresiv, cu frâne bruște, derapaje și alte cele).

Descentrarea roții ar fi bine s-o rezolvi cât mai repede, că s-ar putea să se agraveze rapid datorită greutății. Și apoi s-ar putea să fie mai costisitor s-o repari.


Frâna, dacă funcționează, atunci te va ține. Chiar dacă nu e perfectă, și mai ales dacă cea pe față merge bine. Învată-te să frânezi cu ambele frâne, pentru că e cel mai eficient pe asfalt. Dar frânează cotrolat (nu frâne bruște, deoarece cu spatele derapezi, iar cu fața s-ar putea să te arunce peste ghidon dacă ține prea bine). Dacă faci ceva exerciții de frânare, eu zic că o să îți intrii repede în mână.

Totuși vezi să nu fie saboții pe spate chiar consumați la maxim, că atunci s-ar putea să produci stricăciuni jantei.


P.S.: Nu mai cita postul precedent. Folosește Quick Reply, sau șterge citatul înainte să postezi.

Edited by alexcrist, 28 October 2010 - 21:39.


#32
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010
Ok ... nu o sa mai dau citat.

Ai idee cam cat m-ar putea duce sa cer ca anvelopele sa fie schimbate, roata spate sa fie centrata si frana rezolvata pe spate la un service ?
Evident nu cifra exacta, un estimat.

#33
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006
Măi...depinde de la service la service. Pe de o parte, se taxează manopera, pe de alta se taxează piesele înlocuite (asta în special la roată, dacă e nevoie să fie ceva schimbat).

Eu am fost la un service (în Iași) în vară, pentru reglaje la roți (aveam joc pe spate și la pedalier), și inițial mi s-a spun ”5 lei”. Mi s-a părut mie că e prea puțin, așa că am presupus că 5 lei de fiecare (roata 5 lei, pedalier 5 lei, deci 10 lei total). În final am ajuns să dau cam 27 de lei, asta inclusiv pentru că i-am cerut să-mi schimbe apărătoarea de plastic de la pinioane, iar tipul m-a taxat 2 lei apărătoarea și 9 lei demontarea/remontarea pinioanelor, ca să monteze apărătoarea, lucru pe care nu mi l-a menționat inițial, că-mi băgam piciorul în apărătoarea aia la tariful ăsta :death:  (EDIT: de fapt cred că a fost ceva pe la 40 de lei, nu mai rețin... dar am avut probleme mai grave la pedalier, și au trebuit schimbate mai multe; dar partea cu apărătoarea la pinioane oricum a fost exagerată).

Poți să te duci la un service, le spui cam ce dorești, și ei îți pot spune măcar cât costă manopera. Dar, cum spuneam mai sus, nu lua prețul ca fiind final. O recomandare de service în București nu pot să-ți dau, pentru că nu sunt din București. :)

Edited by alexcrist, 28 October 2010 - 22:01.


#34
Milostiev

Milostiev

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 24.10.2010
Am ceva noroc, mi s-a zis pe un alt forum de ciclism despre un service foarte apropiat de mine care se pare ca are un individ de treaba ... asa ca sper sa o rezolv ieftinache, Cred ca ma duc cu ea dupa mine, mi-e lene sa ma duc sa ma interesez si sa o readuc, desi e la 10minute departare.

PS: Am auzit eu povesti deastea despre moldoveni ... ca sunt oameni rai intre ei si cu altii !

Ce am gasit ... http://bicycling.abo...bike_sizing.htm

Dupa calculele mele pentru o bicicleta de genul asta inaltimea ideala ar fi pe la 1.78m. Eu am nitel sub 1.85m ... deci trebuie sa ma ajustez nitel pentru ea.

Edited by Milostiev, 28 October 2010 - 22:10.


#35
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,317
  • Înscris: 02.02.2006

View PostMilostiev, on 28th October 2010, 23:30, said:

PS: Am auzit eu povesti deastea despre moldoveni ... ca sunt oameni rai intre ei si cu altii !
Să nu exagerăm, totuși. :) Taxarea a fost făcută de o babă la tejghea, care habar n-avea ce e aia bicicletă și habar n-avea ce taxează (se uita pe fișa de la mecanic și pe o listă de prețuri, și taxa). Mai mult ca sigur manopera pentru apărătoare a fost pusă degeaba, că butucul oricum fusese desfăcut (pentru verificare/reparații). Dar restul au fost taxate corect, și eu fiind pe moment în întârziere, n-aveam chef să mă cert cu baba, că mecanicul era prin spate, lucra la alceva. Ducă-se. :)


View PostMilostiev, on 28th October 2010, 23:30, said:

Dupa calculele mele pentru o bicicleta de genul asta inaltimea ideala ar fi pe la 1.78m. Eu am nitel sub 1.85m ... deci trebuie sa ma ajustez nitel pentru ea.
Eu zic că o diferență de de genul ăsta e relativ neglijabilă. Setează-ți șaua a.î. să ai piciorul aproape perfect întins când stai pe șa și e pedala în jos, și e OK. Nu trebuie să fie piciorul întins la maxim, pentru că altfel pierzi din randament (și îți e și mai greu să ajungi jos când te oprești).

#36
tupeu4you

tupeu4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 488
  • Înscris: 19.11.2006
De asta sau de asta sau astace zici ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate